Lowe liczy, że oszczędzanie paliwa nie przyćmi wyścigów
Paddy Lowe, dyrektor techniczny zespołu Mercedes liczy, że wyścigi Formuły 1 w sezonie 2014 nie zostaną zdominowane przez potrzebę oszczędzania paliwa.W sezonie 2014 każdy kierowca będzie miał na starcie wyścigu tylko 100 kg paliwa, podczas gdy w ubiegłym roku było to około 140 kg. Co więcej każdy bolid będzie wyposażony w czujniki przepływu paliwa, który nie będzie mógł przekroczyć poziomu 100 kg na godzinę.
„Uważam, że przesadzamy w tym kontekście” mówił Lowe, odpowiadając na pytania dotyczące konieczności oszczędzania paliwa. „Z całą pewnością jest to jeden z czynników podczas wyścigów, ale mam nadzieję, że nie będzie on dominował w tym roku.”
„Były takie sytuacje w ubiegłym roku, gdy wstrzymywaliśmy kierowcę od jazdy na limicie na każdym okrążeniu, czego przykładem może być wyścig w Malezji.”
We wspomnianym wyścigu pod jego koniec Lewis Hamilton został poproszony o zwolnienie i oszczędzanie paliwa.
„To czasem jest bardzo frustrujące” przyznawał Lowe. „Ale tak właściwie to od wielu lat tak jest w Formule 1, że zarządzanie paliwem i oponami jest jednym z czynników.”
„Tak więc oczywiście, że to będzie także czynnik w sezonie 2014, ale liczę, że nie zdominuje i nie przyćmi spektaklu.”
komentarze
1. jackos
Wciąż nie mogę pojąć po co w F1 oszczędzanie paliwa. Czemu to ma służyć?
2. Nietoperz3
powinny przywrócić tankowanie żeby była jeszcze jedna zmiana i ciekawsze wyścigi.
3. zu7
Nigdy chyba nie zrozumiem ludzi, dla których w tankowaniu jest coś ciekawego.
Co do zaś samego paliwa to rzeczywiście oby nie rzutowało na wyścig. To powinno być rozwiązane w sposób naturalny: cieżki, zużywający dużo paliwa bolid i tak ma swoje wady. Nie ma więc co ograniczać sztucznie zbiorników bo już same zespoły i tak będą dbać o to by obciążać niepotrzebnie samochodu.
Czyli tak jak to było do tej pory. Jesli komuś brakowało paliwa to tylko dlatego że tak wybrał a nie że był ograniczony przepisem.
4. zu7
korekta -> nie obciążać
5. KowalAMG
Im mniej paliwa tym szybsze bolidy , bo są lżejsze a V6turbo spali o wiele mniej V8 z porównywalną wydajnością silnika . Ale lepsze wyścigi były gdy wogule jeździły na minimum i dotankowywały na pitstopach wtedy były najszybsze .
6. ssooppeell
może nie do końca rozumiem więc proszę o wyjaśnienie...W sezonie 2014 każdy kierowca będzie miał na starcie wyścigu tylko 100 kg paliwa i jednocześnie każdy bolid będzie wyposażony w czujniki przepływu paliwa, które nie będzie mogło przekraczać poziomu 100 kg na godzinę. czyli wyścig będzie trwał godzinę????
7. f1magazyn
Usunięty
8. kempa007
6. ssooppeell nie to jest maksymalny przeplyw, a nie staly.
9. RyżyWuj
Opony to jeszcze jestem w stanie zrozumieć, ale z tym oszczędzaniem paliwa to jest kompletny idiotyzm.
10. KowalAMG
Oszczędzają na atrakcyjności i duchu tej serii wyścigowej . Zobaczymy jaki to da efekt , F1 powinna byc bez ograniczeń . A narazie budują wyscigowki na pilot dla dzieci hehe widać ,że stawiają na hybrydę bo daje duzo KM i MOCY ale tez wazy wszystko bedzie trzeba zgrać i ustawić przycisk Economy w bolidzie , by starczyło paliwa , mocy , opon i aerodynamiki .
11. Jahar
@KowalAMG
To nie jest tak, że V6turbo spali mniej paliwa ot tak sobie od V8 bo w parze z tym poszło osłabienie mocy silnika spalinowego i zwiększenie siły ERS. Gdyby pewnie w podobnej technologii zbudowali 2.4 V8 to pewnie z 1000km by złapał
12. KowalAMG
Czyli przeistacza sie w hybrydę i ma porównywanie mocy lecz mniej spalinowej a więcej elektrycznej . A musieli zmniejszyć moc silnika bo jak mówisz miałyby jej za duzo.
13. Skoczek130
Tankowanie nic tu nie zmieni. ;) @zu7 - ja też tego nie rozumiem... ;) Sztuczny twór, który został na dobre do F1 wprowadzony w 1994 roku... ;)
14. Skoczek130
Ludzie nie rozumieją, że oszczędzanie paliwa może wynikać wyłącznie z niefrasobliwości producentów jednostek napędowych, a nie zarządzenia FIA. Ciało zarządzające ograniczyło ilość paliwa na pokładzie do 100 kg... od jednostek zależy, czy kierowcy i ich zespoły będą musiały oszczędzać, czy też nie. Jeżeli będzie to problem, to wina zejść powinna wyłącznie na producentów. Śmiechowe wydaje się stwierdzenie, ze Merc mógł mieć silnik mocniejszy nawet o 100KM... ;)
15. KowalAMG
To sie okaże jumper :))
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz