Zespoły domagają się zmian w znakowaniu opon
Tuż przed GP Australii FIA wprowadziła zmianę do swojego regulaminu, w części dotyczącej ogumienia używanego przez zespoły. Od dłuższego czasu wiadomo było, że teamy będą musiały użyć dwóch rodzajów opon podczas jednego wyścigu, natomiast do końca nie było wiadomo, czy widzowie będą mogli rozróżnić oba typy ogumienia.Na GP Australii japoński producent przygotował opony zawierające mieszankę miękką i średnią. Miękka mieszanka została oznakowana białym kółkiem o średnicy 3 centymetrów. I już po pierwszy dniu treningów wiadomo było, że sposób znakowania się nie sprawdzi. Kibice nawet, gdy bolid stał nie mogli zauważyć znakowania, nie wspominając już o jeździe na torze.
Głos w tej sprawie zabrali między innymi Mario Theissen z BMW oraz Sam Michael z Williamsa.
„Sądzę, że byłoby dobrze gdyby każdy kibic rozumiał co się dzieje. A jeżeli kibice tego nie rozumieją, to nie powinniśmy tego robić” powiedział szef zespołu BMW. „Musimy jasno pokazać na jakich oponach jeżdżą kierowcy. Aktualny pomysł nie jest rozwiązaniem ponieważ jest trudny do zaobserwowania kiedy bolid stoi, a gdy się porusza tym bardziej nie ma na to szans.”
Dyrektor techniczny zespołu Williams dodał: „Muszę przyznać, że całkiem ciężko jest rozróżnić opony. My możemy je rozróżnić ponieważ dokładnie wiemy czego szukamy i gdzie tego szukać, ale z punktu widzenia kibica, nie bylibyśmy w stanie tego zrobić.”
Sam Michael podsunął także pewien pomysł: „Być może lepszym rozwiązaniem byłoby malowanie dna rowków. Rowki się nie zużywają, więc można by było zobaczyć biały pasek patrząc z przodu. Można by malować jeden rowek, na przykład ten zewnętrzny, na wszystkich oponach- aczkolwiek z tym jest trochę pracy dla Bridgestone.”
Firma Bridgestone zapowiedziała iż zmieni sposób znakowania opon, ale nie wcześniej jak na GP Hiszpanii. Zespoły domagają się wcześniejszych udoskonaleń znakowania.
komentarze
1. login
to nie jest taki duży problem
2. kaeres
Tak to prawda. Nawet w pitstopach gdzie byly zblizenia kamer nie potrafilem ocenic czy zmiana jest na twardsze gumy czy po prostu przeoczylem kropke na miekkiej mieszance. Czy nie mozna zrobic kolorowego boku opony ?
Poza tym skad wiemy jakiej twardosci beda uzywane ogumienia - podobno jest ich 4 rodzaje. Trzeba bedzie sledzic przed kazdym wyscigiem jakie beda dawane przez Brigstone. Po drugie nie moge sobie wyobrazic jak beda dawane opony przez BS gdy pogoda bedzie niepewna i zgodnie z przepisami bedzie trzeba jechac na obu - bezsens moim zdaniem albo nie do konca rozumiem ten przepis.
3. reikorp
no to raczej nie rozumiesz... choć pewne aspekty są rzeczywiście nie do końca przemyślane.
4. kempa007
uzycie obu rodzajow mieszanek jest obowiazkowe tylko na suchej nawierzchni. Jezeli pada uzywaja opon na mokra nawierzchnie.
5. Czarny
Zastanawia mnie jak to wygląda w takich warunkach jakie były w zeszłym roku na GP Chin, kiedy tor na początek jest mokry i zawodnicy zaczynają z oponami na taki tor, a w czasie wyścigu wysycha i na ostatnią zmianę zakładają opony do jazdy na suchej nawierzchni. Wie ktoś może? Albo w przypadku, gdy zacznie padać w trakcie wyścigu? Takie niuanse, ale nie wiem jak w takim przypadku działają te przepisy. Jeśli ktoś ma jakieś rzetelne informację na ten temat będę wdzięczny.
6. Zając
dobry pomysł z malowaniem rowków
7. panco
A może by tak malowane felgi by coś zmieniły ?
8. panco
A może by tak malowane felgi by coś zmieniły ?
9. bea17
A może cała opona niech bedzie kolorowa he he ;-) i tak miękkie-czerwone, średnie-czarne , twarde-zielone itd w bridgestonach tak walczyli o wyłączność to niech sobie radzą dla chcacego nic trudnego ;-)
10. Havoc
Wydaje mi się, że napis Bridgestone Potenza mógłby być w różnych kolorach. Nawet gdy bolidy jadą b.szybko to widać białą "smugę" z boku opony. Jeżeli zastosują jaskrawe kolory, to nie powinno być problemu z rożróżnieniem opon właśnie po barwie takiej "smugi".
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz