McLaren dalej boryka się z problemami
Kierowcy zespołu McLaren cały czas borykają się z problemami MP4-28. Jenson Button dzisiaj awansował do Q3 a do wyścigu przystąpi z ósmego pola. Więcej problemów ponownie miał Sergio Perez, który odpadł z rywalizacji w Q2.„Naszym celem było wyjechanie na tor na średniej mieszance opon jako pierwsi- nawet jeżeli miałoby to oznaczać zakwalifikowanie się na 10 pozycji- udało się. To było najlepsze co mogliśmy zrobić tym czym dysponujemy.”
„Mimo to uważam, że powinniśmy być zadowoleni z osiągów kwalifikacyjnych: nie mamy jeszcze tempa bolidów czołówki, ale finisz na siódmej pozycji w Q2 był satysfakcjonujący. Pokonaliśmy także oba Red Bulle, a w pokonanie ich w Q3 z dwuminutowym czasem było niesamowite!”
„Wszyscy kierowcy z przodu będą startowali na zużytych miękkich oponach i sądzę, że przy dużym obciążeniu paliwem zobaczymy dalszą degradację ogumienia, tak jak to miało miejsce w piątek. Zapowiada się więc niezwykle ekscytujący wyścig.”
„Pierwsze dziesięć okrążeni będzie jutro obfitować w wiele wydarzeń; jeżeli dobrze wystartuję, może uda mi się znaleźć trochę czystego powietrza i wtedy zobaczymy co się wydarzy.”
Sergio Perez, P12
„Jak do tej pory to ciężki weekend. Powinienem być dzisiaj w Q3, ale nie udało mi się znaleźć wystarczająco dużo czasu w Q2. To było frustrujące; rozgrzewanie ogumienia przed szybkim okrążeniem nie było idealne i przez o miałem problemy z na okrążeniu pomiarowym.”
„Tak czy inaczej opony podczas wyścigu będą trudne i nieprzewidywalne dla wszystkich. Zapowiada się ciężki wyścig, w którym wiele będzie zależało od strategii. Mam wspaniały zespół za sobą i wiem, że wykonuje on fantastyczną robotę, aby zapewnić mi najlepsza możliwą strategię na jutrzejszy wyścig.”
„Z całą pewnością możemy wykonać dobrą robotę i zdobyć jakieś punkty.”
komentarze
1. Skoczek130
GP Węgier - tam oczekuje zwycięstwa... ;)
2. reXio
Bedziesz na Wegrzech? Ja juz mam z kumplami bilety klepniete ;)
3. Angulo
Kanada, Węgry i Abu Zabi - to są "tory McLarena".
4. dzeku7777
Liczę, że Button będzie na mecie co najmniej na P6, a Perezowi życzę jakichś punktów po prostu... Bardzo męczy się McLaren i męczy się w nim Meksykanin.
5. scigacz00
3. Bo ? Bo Hamilton tam wygrywał ?
6. ekwador15
W Chiny to też tor McLarena, bo w tamtym roku 2 miejsce, a 2 lata temu wygrana Hamiltona. Tylko, że chyba się okazuje, że to były tory Lewisa a nie McLarena i zabrał to ze sobą do Mercedesa :P
7. Skoczek130
McLaren zawsze świetnie sobie radził z tarkami oraz dohamowaniami. Obecnie mają problemy, ale jak już je rozwiążą, będą mocni. W przyszłym roku kandydaci jak najbardziej do tytułu.
8. Skoczek130
@reXio - niestety nie... choć jeszcze trochę czasu zostało... ;)
9. ULTR93
Perez ewidentnie sobie nie radzi. Wychodzi klasa kierowcy...
McLaren zasługuje na kierowcę pokroju Lewisa, a nie paydrivera.
Fajnie byłoby widzieć Jensona na podium, ale coś mi się wydaje, że to nie bedzie osiągalne, jest wielu faworytów w tym wyścigu.
Mimo tego powodzenia.
10. Jahar
@7. Skąd możesz wiedzieć co będzie za rok? Już Mercedesa w tamtym i w tym skazywałeś na pożarcie. Kto Ci powiedział, że Mclaren ma najlepsze zawieszenie? A dlaczego nie np Ferrari?
11. marek007
Kolega Perez jest bardzo cieniutki żeby czasem po tym sezonie na kopach nie wyleciał z mclarena!!!!Buton jeszcze się stara coś wycisnąć z mclarena a Perez tylko udaje że się ściga!!!!a z drugiej strony dobrze mclarenowi zamiast Hamiltona wzięli Pereza bo szkoda było trochę więcej kasy dać Lewisowi to kij im w oko!!!!
12. logel999
Nie no Button lepszy od Pereza heh
13. Skoczek130
@Jahar - słyną z tego, że świetnie radzą sobie z wysokimi krawężnikami. A zeszły sezon pokazał, że tory pokroju Kanady im leżą. Merca nie skazywałem na "pożarcie" - raczej wykluczałem ich walkę o tytuł, ale wróżyłem im dobry początek sezonu. Przejechałem się na McL. Ale wierzę w to, że rozwiążą problemy, a wtedy będą szybcy.
A co do Pereza - dałbym mu czas. Obecny wóz nie jest łatwy. Poza tym Perez nigdy nie był specjalistą od czasówek. ;)
14. Jahar
@Skoczek130. Zeszły sezon pokazał tyle, że w Kanadzie Ferrari zawaliło strategię razem z RBR a nie że gorzej sobie radzili na tym torze bo tempo wszystkich 3 było równe a krawężniki takie same dla wszystkich. Poza tym dobre zawieszenie nie oznacza się tylko dobrą jazdą po krawężnikach.
15. Tilion
W Chinach często pada. Może jutro by lekko pokropiło, by nie trzeba było używać miękkiej?
16. Skoczek130
@Jahar - owszem, ale to jeden z czynników, który pozwala na agresywniejsze ataki i w rezultacie szybsze wyjście z szykany. McL udowodnił, że świetnie radzi sobie z wysokimi tarkami, w wolnych zakrętach i na długich prostych. Tak było np. w 2007r. i tak samo było w 2012r. Zakończmy to, bo widzę, że uczepiłeś się, jak pchła psa. ;]
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz