Wolff: będziemy chronić własność intelektualną
Współpraca zespołu McLaren z Hondą przestaje być wielką tajemnicą w padoku F1. Toto Wolff, nowy dyrektor zarządzający Mercedesa w Melbourne potwierdził, że jego ekipa zamierza chronić własność intelektualną przed inżynierami Hondy.Sytuacja jest o tyle ciekawa, że zmiany w regulaminach dotyczące silników wejdą w życie już z sezonem 2014, a do tej pory nie uda się Hondzie we współpracy z McLarenem stworzyć odpowiednio wydajnego silnika V6 turbo.
McLaren będzie więc chciał kontynuować współpracę z Mercedesem i korzystać z nowych silników V6 tylko w sezonie 2015.
Możliwości takiej nie wyklucza Toto Wolff, który jednak dodaje, że taki rozwój wypadków nie jest jeszcze przesądzony.
„Zawsze naszym celem była współpraca z McLarenem, gdyż są oni niezawodnym partnerem a my chcielibyśmy także korzystać ze współpracy z nimi” mówił Wolff. „Nie jestem pewien czy to już jest zupełnie przesądzone, więc nadal negocjujemy z nimi i liczmy na przedłużenie kontraktu dalej niż na sezon 2014.”
„Jeżeli nie uda nam się osiągnąć takiego zobowiązania ważne będzie dla nas, aby mieć odpowiedni kontrakt i zabezpieczyć możliwość transferu technologii. Przyglądamy się bacznie tej sytuacji.”
„Aktualnie staram się patrzeć optymistycznie i liczę na przedłużenie kontraktu.”
Zespół McLarena znajduje się w wygodnej sytuacji gdyż obecny kontrakt zawiera opcję pozwalającą ekipie pozostać z Mercedesem do końca sezonu 2015.
komentarze
1. RoyalFlesh F1
Maclaren oficjalnie przyznał że moga powrócic do bolidu z 2012 roku. Nie mam pojęcia jak mozna ze zwycięskiego bolidy ostatniego GP 2012 roku zrobić złom. Jeszcze do tego twierdzą że problemy były od samego początku.
W tym roku jedyne co sie zmieniło to ponoć tylko przepisy odnosnie wiekszego monokoku, zakrycie dziobaków i DRS.
2. RoyalFlesh F1
edit:
,,wiekszej wytrzymałosci monokoku"
3. Wiater
Z tym że McLaren postanowił zaryzykować i zbudował bolid od nowa... Czy to był dobry wybór jeszcze nie wiemy... Wszystko zależy jak ten bolid będzie reagował na poprawki.
4. Skoczek130
Przejechali się na swoich "rewolucyjnych zmianach i przesadnej kreatywności". Nie przyglądałem się testom i na prawdę sądziłem, że McL będzie najlepszy i razem z RBR zdominują stawkę. A tu proszę - spaprana robota. Szkoda gadać... ;]
5. Skoczek130
Nie zdziwię się, jeżeli "starym" McLarenem będą w czołówce i napsują krwi RBR. Tylko w nich nadzieja, by przeciwnicy RBR nie zdobyli podwójnej korony. Oczywiście ta nadzieja mocno podupadła... ;)
6. navajo0755
@ Skoczek130 masz może jakąś prowizję od ilości postów?
7. marcinpr1
:)
8. MER
Skoczek 130. Liczenie na Maclarena w tym roku to duży błond. Fakty są takie że RBR będzie miało na pewno mocny początek sezonu. Nadzieja w Mercedesie lub Lotusie no chyba że stary dobry Ferdek pokaże co potrafi.
9. 7-91
@ MER. Dobre zespoły są dobre min. dlatego że, potrafią reagować na błędy.Głównie swoje, nie rywali.
10. Skoczek130
@navajo0755 - dwa złote od jednego posta. A co?? ;)
11. Skoczek130
@MER - gdyby nie nie mieszali, to teraz walczyliby w czołówce, a może nawet byliby najlepsi. Poprzednia konstrukcja była znakomita.
12. krzysiek000
Gada jakby był on w McLarenie już od dawna...
13. matito
McLaren niech wraca do konstrukcji 2012 bo strata czasu na nowe rozwiązania a czas ucieka. Sezon zaczeli bardzo słabo
14. Skoczek130
@matito - jest niestety jeden problem - konstrukcja musi być wytrzymalsza, ze względu na zaostrzone przepisy dotyczące crash-testów. Trochę to potrwa. Ale moim zdaniem warto - i tak wiele nie stracą. A szczerze wątpię w to, by udało im się coś z tym zrobić. Nie rozumieją tego bolidu i jego zachowania... ;/
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz