komentarze
  • 1. bedes1999.99
    • 2012-10-13 09:48:41
    • *.dynamic.chello.pl

    W 6 wersie zaraz przed wypowiedzią Lewisa jest błąd Daniele a nie Daniecle:).

    Szkoda Jensona moglo byc dużo lepiej:(.

  • 2. kempa007
    • 2012-10-13 09:53:25
    • *.dynamic.chello.pl

    thx

  • 3. Skoczek130
    • 2012-10-13 10:04:23
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    McL nie ma tempa na tyle dobrego tempa w wyścigu, aby zwyciężyć. Ale zobaczymy. Mam nadzieje, że Jenson szybko dobije do czołowej piątki. :)

  • 4. xdomino996
    • 2012-10-13 10:14:21
    • *.pawluk.org

    Żeby się nie zdziwił, RB jest nie do pokonania.

  • 5. logel999
    • 2012-10-13 10:16:17
    • Blokada
    • *.tktelekom.pl

    Skoczek gadasz tak bo ty masz problem ... do Hamiltona ... wiem jak Myslisz ... Ale nie martw się bo Hamilton wygra

  • 6. rokosowski
    • 2012-10-13 10:28:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @3 Prorok jaki czy cuś? Treningi mówią coś innego. A Button chyba się dostosowuje do poziomu Pereza

  • 7. Jens
    • 2012-10-13 11:34:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Button stanie na podium jutro a w klasyfikacji generalnej pokona Hamiltona, żebyście się nie zdziwili!!!

  • 8. Reaglag
    • 2012-10-13 11:49:53
    • *.opera-mini.net

    7. CHŁECHŁECHŁE. Śmieszny jesteś chłopcze. Lewis jtr jedzie po zwycięstwo a Button po drugie. Vettelka może uderzyc OGÓREK (Narain K.- jakby ktoś nie wiedział) a Alfonso stuknie Grosjean.

  • 9. logel999
    • 2012-10-13 12:44:42
    • Blokada
    • *.tktelekom.pl

    8@ Mądrze gadasz ;)

  • 10. Skoczek130
    • 2012-10-13 13:20:03
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Realgag - szanse są połowiczne. Równie dobrze może to zdarzyć się HAMowi.
    @rokosowski - zarżnie gumę po kilku okrążeniach. ;)

  • 11. Skoczek130
    • 2012-10-13 13:21:24
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A na serio - blokowanie kół to ewidentny problem, który ciężko będzie rozwiązać. Zapowiada się więc powtórka z 2011r.

  • 12. dexter
    • 2012-10-13 13:45:26
    • *.115.39.135

    Button jest takim kierowca, ktory przewaznie walczy z niska temp. na przedniej osi.
    Przejawia sie to poprzez blokowanie kol przy dohamowaniach. Nastepnie w zakrecie kiedy bolid slizga sie poprzez przednia os. To jest jego styl jazdy, plus taki aspekt jak dzisiaj, gdy dochodzi do tego ze kierowcy sa na bardzo miekkiej gumie i szczegolnie przy tej strukturze asfaltu jaka panuje w Korei, gdzie energia nie zostaje na opony tak oddana jak normalnie, tylnie kola bardzo szybko sie nagrzewaja, poniewaz musza cala swoja sile, energie przelozyc na tor, przednie kola z regoly potrzebuja troche dluzej kiedy mieszanka jest tak miekka. Dodatkowo wystepuje taki problem ze tylnie opony sa do wyrzucenia, gdy przednie nabieraja odpowiedniej temp. Z tym kierowcy musza sobie poradzic.

    W piatek dochodzil taki problem , ze na poczatku 2 treningu tor byl dosc brudny (slaby Grip), a kierowcy popelniali dosc duzo bledow. (jesli opona nie ma odpowiedniej temperatury, a kierowca sie troche pomyli, kolo przez moment sie zablokuje, wtedy taka opona natychmiast traci Grip, kierowca z latwoscia przestrzela Apex. Natomiast jesli opona posiada dobry Grip i sie zablokuje, to zawsze mozna jeszcze w miare dobrze pokonac zakret).
    Miekkie (zolte) opony przez ok. 7, 8 okrazen dosc stabilnie sie zachowywaly, choc jak wspomnialem - problemy z rozgrzaniem. (uzyskanie odpowiedniego okna temp.)

    Super - miekkie sa z doswiadczenia zaleznie od bolidu 0,3-0,7 szybsze na rundzie. Interesujace zjawisko mozna bylo zauwazyc, ze super-miekka mieszanka potrzebowala wiele okrazen, aby na niej optymalny czas wykrecic (tzn. w normalnym przypadku, gubi sie niepotrzebnie duzo czasu, wtedy byloby dobrze zoptymalizowac przygotowanie opony, setup, temperature opony, nawet wczesniej zalozyc koce rozgrzewajace, aby wczesniej uzyskac jej maksymalny punkt pracy).
    Bardzo waznym aspektem jest takze, kiedy taka opona uzyska opymalna temp. pracy. Jak dlugo wytrzymie, a przede wszystkim jak sie ona szybko zuzywa?
    Trzeba dokladnie przeanalizowac dwie mieszanki, jak beda sie takie opony w symulacji Quali i w symulacji wyscigu zachowywac? Interesujace jest takze, jak zachowuje sie zatankowany bolid ( roznica tutaj w Korei na torze to prawie 7 sek.) w porownaniu do jednego okrazenia na roznych mieszankach?
    W piatek bylo wazne aby wybrac juz odpowiedni kompromis bardziej pod Quali, czy bardziej pod wyscig?
    Wszystko zalezy od bolidu, jeden dobrze spisuje sie z tymi samymi ustawieniami na Quali i na wyscig. Inny bolid nie.
    To jest pytanie, jaki Setup wybrac na Quali? Jaka strategie, znajac wytrzymalosc opon. Jak wspomnialem wyzej, przewaznie tylnie opony zuzywaja sie szybciej, auto staje sie nadsterowne, tyl bolidu zaczyna sie slizgac, jesli teraz wybiore auto ustawione bardziej pod Quali, to mam ryzyko, ze opony zaczna sie szybciej zuzywac, wieksza nadsterownosc, w wyscigu bolid jest wolniejszy i zwieksza sie prawdopodobienstwo dodatkowego stopu.
    Dlatego tak wazne sa info. zbierane na temat poszczegolnych mieszanek opon.
    Zasadniczo ciezko jest na takim torze gdzie sa dlugie proste, szybkie i wolne zakrety dobrze wybrac wlasciwy setup. Zawsze to jest jakis kompromis

    Temat jest dosc obszerny ;-)

  • 13. ULTR93
    • 2012-10-13 16:58:05
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Lewis stanie na podium. Mam nadzieję. Na Jensona też liczę. Dla niego mniej więcej 5 miejsce.

  • 14. Reaglag
    • 2012-10-13 17:14:12
    • *.opera-mini.net

    13. Sprecyzujmy. Na 1 stopniu podium.
    10,11. Nie kracz bo wykraczesz.

  • 15. Angulo
    • 2012-10-13 18:10:04
    • *.laguna.net.pl

    Szanse na tytuł mnimalne, ale ja będe wierzył do samego końca.

  • 16. kmicic
    • 2012-10-13 20:17:30
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    "Hamilton: jutro jadę po zwycięstwo" Oczywiście. Wszyscy wielcy startują z drugiej i trzeciej linii. Niech zgniotą robaki.

  • 17. waldi1
    • 2012-10-13 20:51:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Do tych co wierzą slepo w RB oni nie są bogami i tak jak innych i ich da się pokonać. Jest kilka dobrych zespołów które przy odrobinie szczęscia mogą ich zostawić w tyle. Ten byk tylko tak grożnie wygląda.

  • 18. Reaglag
    • 2012-10-14 09:43:23
    • *.opera-mini.net

    LOLQ

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo