komentarze
  • 1. Iceman_1
    • 2012-07-27 18:08:15
    • *.zapnet-isp.net

    Błąd!!! Dlaczego czekają na wykorzystanie podwójnego DRS. Owszem w wyścigu on nie pomoże z racji ograniczonej możliwości wykorzystywania tego systemu, ale w kwalifikacjach mógłby sprawić, że Kimi ruszy do wyścigu z pierwszej piątki, co przy jego tempie wyścigowym dawałoby szanse na zwycięstwo.

  • 2. Pawel1996F1
    • 2012-07-27 18:34:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zna ktoś wyniki porsche ?

  • 3. bartek1515
    • 2012-07-27 19:14:33
    • *.dynamic.mm.pl

    Nie rozumiem tej decyzji.. Lotusy (a szczególnie RAI) wydają się być bardzo szybkie na tym torze. Trzymam kciuki za dobry wynik jutro jak i w niedzielę - może wkońcu zajmą miejsce, na które typowani są od początku roku :)

  • 4. norbertinho
    • 2012-07-27 19:26:58
    • *.xdsl.centertel.pl

    Z Grosjean'a ostatnio jakby zeszło powietrze, szczególnie po GP Europy i awarii alternatora. Nie jeździ już tak szybko jak na początku, ale to może tylko złudzenia

  • 5. Skoczek130
    • 2012-07-27 20:24:52
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Spa i Monza mogą byc ich! :))

  • 6. URAN
    • 2012-07-27 20:34:53
    • *.bielskobiala.vectranet.pl

    Panowie @1 i @3 - jesteście mądrzejsi od inżynierów Lotusa? Jakoś w to wątpię. Zapewne nie chodzi o działanie, ale o niezawodność. Pamiętacie co przydarzyło się Schumacherowi? Zablokowany DRS jest śmiertelnie niebezpieczny. Będą mieli pewność, że działa na 99,999% (100% jest nieosiągalne, bo to tylko urządzenie) to zamontują. Tyle w temacie i bez urazy.

  • 7. seba95
    • 2012-07-27 21:21:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wyniki porsche na racecam.de

  • 8. PanPikuś
    • 2012-07-27 22:30:26
    • *.dynamic.chello.pl

    @ Skoczek130 Spa odpada, chyba, że będzie to pierwsze gorące Spa ( powyzej 30 stopni ) , na Spa, mimo wszystko abrdziej widze Mercerdesa, jesli chodzi o ten system , bo ich bolid lubi chłodek. Natomist Monza :) Tutaj może być ciekawie. Bolid właściwie pasuje do tego toru jak ulał. Szybki i dużo prostej + brak wolnych krętych sektorów ... :) Ale poczekajmy

  • 9. waski7
    • 2012-07-27 22:39:05
    • *.zone6.bethere.co.uk

    przegladam tez inny blog o tej samej tematyce F1 i tam jest opisany bardziej szczególowo ten system ktory probuja wdrozyc LOTUS. pozwole sobie skopiowac tekst bez obrazka szczegolowego ale mozna sie doczytac oco chodzi w tym systemie.
    "Kiedy system DRS nie jest aktywny powietrze wpadające kanałem ulokowanym pod pokrywa silnika (1) kierowane jest nad dyfuzor (3). Dodatkowe powietrze w tym obszarze może mieć niewielki wpływ na poprawę docisku w tylnej części bolidu, jednak nie to jest istotą systemu. W momencie kiedy kierowca aktywuje system DRS, górna część tylnego skrzydła zostanie podniesiona i odsłoni wlot lub wloty kanału oznaczonego na rysunku numerem 2. Jest to operacja bardzo podobna, do tej, którą w przypadku systemu F-duct wykonywała kierowca, z tą różnicą, że wówczas kanał był przytykany ręką, a teraz jest otwierany. Odpowiednia konstrukcja łącznika wszystkich czterech kanałów (fluid switch) sprawi, że powietrze zostanie skierowane w okolice dolnej części tylnego skrzydła. Duża część docisku tylnej sekcji zostanie utracona, bo dyfuzor straci dodatkowe zasilanie, przekierowany strumień wygasi dolną część tylnego skrzydła, a system DRS górną''
    czyli po mojemu gdy nie jest to aktywne zasili dyfuzor dodatkowym powietrzem (ma docisk na zakretach) jak jest aktywowany system-y wygasi docisk tylnej osi (jest szybszy na prostych)

  • 10. ygor
    • 2012-07-28 02:48:37
    • *.star.net.pl

    2. Pawel1996F1
    Kuba 9 i 5
    Patryk 11 i 12
    czy jakoś tak

  • 11. bartek1515
    • 2012-07-28 10:41:59
    • *.dynamic.mm.pl

    @6 URAN
    Ja też wątpię, że jestem mądrzejszy od inżynierów Lotusa :) Nie mam danych nt. tego systemu, widzę tylko to co w telewizji ;D Wydawało się, że przy nim nie pracują na torze a rezultaty jego posiadania są obiecujące. Stąd moje zdziwienie. Ale mimo wszystko, trzymam kciuki za powodzenie tego systemu. Ciekawe kiedy (i czy) inne zespoły nad nim pracują? Pozdrawiam

  • 12. klark
    • 2012-07-28 11:11:44
    • *.ostrowiec.dialup.inetia.pl

    Ciężko nam dyskutować w kwestii dyfuzora, mam nadzieję ,że idą dobrą drogą. W piątek mieli problem z przegrzaniem silnika testując go, więc być może dobrze ze nie ryzykują i nie wprowadzają tego ulepszenia w wyścigu.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo