Lotus czeka z wdrożeniem podwójnego DRS
Zespół Lotus na Węgrzech kontynuował pracę nad systemem podwójnego DRS w bolidzie Kimiego Raikkonena, jednak podobnie jak tydzień temu w Hockenheim, nie zdecydował się na wdrożenie pakietu na wyścig.„To był zwykły piątek. Wykonywaliśmy normalne rzeczy i staraliśmy się sprawić, aby bolid był możliwe najszybszy. Byliśmy drugim najszybszym zespołem co jest dobrym znakiem. Przez ostatnie kilka wyścigów udało się nam poprawić ustawienia mojego bolidu, więc jestem teraz całkiem zadowolony. Teraz robimy drobne zmiany, ale robimy je stale i zmierzamy w dobrym kierunku. To tylko piątek, ale liczymy na kolejny udany dzień jutro.”
Romain Grosjean, P5, P9
„To nie był najlepszy dzień, ale także nie najgorszy. Bolid nie spisywał się tak jak wcześniej na Hockenheim, co sprawiło, że było zdradliwie. Popełniłem błąd wyjeżdżając szeroko z zakrętu numer 7 w drugiej sesji, przez co dotknąłem bandy. Chciałbym gorąco przeprosić chłopaków za to. Z bardziej pozytywnych rzeczy, teraz rozumiemy nieco lepiej rzeczy, które poprawiamy jeżeli chodzi o ustawienia. Mam więc nadzieję, że jutro to się opłaci a ja będę pewnie naciskał i pokaże prawdziwy potencjał bolidu.”
komentarze
1. Iceman_1
Błąd!!! Dlaczego czekają na wykorzystanie podwójnego DRS. Owszem w wyścigu on nie pomoże z racji ograniczonej możliwości wykorzystywania tego systemu, ale w kwalifikacjach mógłby sprawić, że Kimi ruszy do wyścigu z pierwszej piątki, co przy jego tempie wyścigowym dawałoby szanse na zwycięstwo.
2. Pawel1996F1
zna ktoś wyniki porsche ?
3. bartek1515
Nie rozumiem tej decyzji.. Lotusy (a szczególnie RAI) wydają się być bardzo szybkie na tym torze. Trzymam kciuki za dobry wynik jutro jak i w niedzielę - może wkońcu zajmą miejsce, na które typowani są od początku roku :)
4. norbertinho
Z Grosjean'a ostatnio jakby zeszło powietrze, szczególnie po GP Europy i awarii alternatora. Nie jeździ już tak szybko jak na początku, ale to może tylko złudzenia
5. Skoczek130
Spa i Monza mogą byc ich! :))
6. URAN
Panowie @1 i @3 - jesteście mądrzejsi od inżynierów Lotusa? Jakoś w to wątpię. Zapewne nie chodzi o działanie, ale o niezawodność. Pamiętacie co przydarzyło się Schumacherowi? Zablokowany DRS jest śmiertelnie niebezpieczny. Będą mieli pewność, że działa na 99,999% (100% jest nieosiągalne, bo to tylko urządzenie) to zamontują. Tyle w temacie i bez urazy.
7. seba95
wyniki porsche na racecam.de
8. PanPikuś
@ Skoczek130 Spa odpada, chyba, że będzie to pierwsze gorące Spa ( powyzej 30 stopni ) , na Spa, mimo wszystko abrdziej widze Mercerdesa, jesli chodzi o ten system , bo ich bolid lubi chłodek. Natomist Monza :) Tutaj może być ciekawie. Bolid właściwie pasuje do tego toru jak ulał. Szybki i dużo prostej + brak wolnych krętych sektorów ... :) Ale poczekajmy
9. waski7
przegladam tez inny blog o tej samej tematyce F1 i tam jest opisany bardziej szczególowo ten system ktory probuja wdrozyc LOTUS. pozwole sobie skopiowac tekst bez obrazka szczegolowego ale mozna sie doczytac oco chodzi w tym systemie.
"Kiedy system DRS nie jest aktywny powietrze wpadające kanałem ulokowanym pod pokrywa silnika (1) kierowane jest nad dyfuzor (3). Dodatkowe powietrze w tym obszarze może mieć niewielki wpływ na poprawę docisku w tylnej części bolidu, jednak nie to jest istotą systemu. W momencie kiedy kierowca aktywuje system DRS, górna część tylnego skrzydła zostanie podniesiona i odsłoni wlot lub wloty kanału oznaczonego na rysunku numerem 2. Jest to operacja bardzo podobna, do tej, którą w przypadku systemu F-duct wykonywała kierowca, z tą różnicą, że wówczas kanał był przytykany ręką, a teraz jest otwierany. Odpowiednia konstrukcja łącznika wszystkich czterech kanałów (fluid switch) sprawi, że powietrze zostanie skierowane w okolice dolnej części tylnego skrzydła. Duża część docisku tylnej sekcji zostanie utracona, bo dyfuzor straci dodatkowe zasilanie, przekierowany strumień wygasi dolną część tylnego skrzydła, a system DRS górną''
czyli po mojemu gdy nie jest to aktywne zasili dyfuzor dodatkowym powietrzem (ma docisk na zakretach) jak jest aktywowany system-y wygasi docisk tylnej osi (jest szybszy na prostych)
10. ygor
2. Pawel1996F1
Kuba 9 i 5
Patryk 11 i 12
czy jakoś tak
11. bartek1515
@6 URAN
Ja też wątpię, że jestem mądrzejszy od inżynierów Lotusa :) Nie mam danych nt. tego systemu, widzę tylko to co w telewizji ;D Wydawało się, że przy nim nie pracują na torze a rezultaty jego posiadania są obiecujące. Stąd moje zdziwienie. Ale mimo wszystko, trzymam kciuki za powodzenie tego systemu. Ciekawe kiedy (i czy) inne zespoły nad nim pracują? Pozdrawiam
12. klark
Ciężko nam dyskutować w kwestii dyfuzora, mam nadzieję ,że idą dobrą drogą. W piątek mieli problem z przegrzaniem silnika testując go, więc być może dobrze ze nie ryzykują i nie wprowadzają tego ulepszenia w wyścigu.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz