Kanada bliska podpisania nowego kontraktu F1
Wbrew wcześniej cytowanym przez prasę groźbom Berniego Ecclestone’a, tor w Kanadzie jest bliski podpisania nowego kontraktu, który zapewni obecność Montrealu w kalendarzu F1 do sezonu 2024.Ecclestone przyznał, że nowa umowa jest prawie gotowa, a jedyne czego dodatkowo żąda od organizatorów to modernizacji toru.
„Opłata roczna jest uzgodniona” mówił Ecclestone. „Nie stanowi problemu. Wszystko co muszą zrobić to poprawić budynki.”
La Presse podało, że Ecclestone zażądał od Montrealu wyłożenia 20 milionów dolarów na modernizację starzejącego się kompleksu boksów oraz ponowne wyasfaltowanie nawierzchni w ciągu najbliższych pięciu lat.
„Nie potrzebujemy tutaj drugiego Abu Zabi, chcemy jedynie modernizacji” mówił. „Chcemy poprawek. Jeżeli uda im się zrobić tutaj to co udało się Silverstone, będzie dobrze.”
„Kanada jest ważna dla nas” dodawał 81-letni włodarz F1.
komentarze
1. Jens
Odetchnąłem z ulgą. Ten tor jest niesamowity i to nie tylko ze względu na wygraną Kubicy, ale w ogóle. Wg mnie kierowcy mają większą frajdę z przejechania okrążeń na tym torze, niż na Sepang czy Yas Marina
2. fanAlonso=pziom
1 akurat sepang jest wg mnie jednym z dwóch torów tilke oprócz istambul park które dają radę
Jeżeli uda im się zrobić tutaj to co udało się Silverstone, będzie dobrze.” - mam nadzieję że dziadkowi chodzi o modernizację pit lane jedynie a nie jakieś zmiany w konfiguracji np. wstawienie dodatkowej szykany bo silverstone z nową pętlą to dla mnie nieporozumienie
3. pawlak3
No tak, Tor w Montrealu jest bardzo fajny, dużo lepszy od wspomnianego Abu Zabi lub Singapuru. Oby tylko nie przesuwali ścian; ten tor stanowi wyzwanie i najlepiej żeby taki pozostał.
@2
Dla mnie nowy Silverstone "daje radę", choć mam sentyment do starej pętli. Nowa część w każdym razie nie zepsuła charteru tego toru i wciąż pozostaje on jednym z najlepszych ;).
4. fanAlonso=pziom
3 a dla mnie staciło charakter bo nie ma już szybkiego zakrętu bridge i nie startują na prostej przed zakrętem copse a potem nav pełnej szybkości nie wchdzoą juz w kompleks maggots- bekets
5. luca motorsport
Silverstone na pewno nie stracilo charakteru a tego typu modyfikacje byly nie uniknione, a co do toru Sepang to zgadzam sie ze to bardzo dobry tor jeden z nielicznych udanych tilkodromow, fajnie ze Kanada zostanie, to naprawde fajny tor.
6. Jens
ja osobiście wolałbym tor Donington Park zamiast Silverstone. Pamiętny wyścig w '93, kiedy Senna "zniszczył" wręcz Williamsy Prosta i Hilla w strugach deszczu:-)
7. luca motorsport
Ja osobiscie nie przerzylbym utraty Silverstone, Silverstone to ogromna historia nie mozna zapomniec ze wlasnie tu rozpoczela sie Formula 1, na Silverstone tez mielismy bardzo duzo niesamowitych wyscigow, choc Donington to dobry tor.
8. ForzaFerrari
Ja to bym chciał dwa tory w kalendarzu na następne lata:Imolę i Red Bull Ring.
Szczególnie dziwi mnie dlaczego Dietrich Mateschitz nie stara się o organizację GP Austrii.
Jest on szalenie bogaty,ma fantastyczny zespół z austriacką licencją.Chciałbym żeby F1 wróciła na ten tor.
9. PanPikuś
@8 Starali się, ba zmodernizowali ten tor, aby mógł gościć formułę jeden , ale modernizacja upadła pod koniec z powodu protestow okolicznej ludnosci i ekologow. ( Wszystko wszystkim , lubie nature , ale bardziej niech sie ekolodzy zajmą spalinami pochodzacymi z miast a nie torami gdzie wyscigi beda sie odbywac sporadycznie a tak to pare samochodow dziennie porobi kilka kolek. )
Swoją drogą o Imoli też marze, ale raczej nie robie sobie zadnych nadziei, bo GP Włoch już jest, a "cena" GP jest zbyt wysoka dla np San Marino. Jedynym realnym ciekawym i mozliwym wyjsciem byloby organizowanie tam GP Europy :)
10. Jens
Imola to legenda wyścigów F1 i jak najszybciej powinien wrócić tam wyścig. Dobrym pomysłem byłoby zorganizować na nim GP Europy. Jakoś od 2007 roku, kiedy zniknęła Imola to F1 wg mnie straciła piękno:(
11. fanAlonso=pziom
9 przecież RB Ring całkowicie zmodernizowali za co darzę red bull szacunkiem jak za malo co
a mateschitz się wypowiadał że nie ma w planach F1 na tym torze z uwagi na liczbę chętnych w stosunku do liczby dostepnych miejsc w kalendarzu
uważam natomiast że testy mogliby tam zorganizowac
12. ULTR93
Super.
Kanada to super tor.
Jeden z moich ulubionych.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz