Toni Cuquerella nowym Dyrektorem Technicznym HRT
Zespół HRT poinformował, że inżynier Toni Cuquerella został dziś awansowany do roli dyrektora technicznego ekipy. Poza zajmowaniem się rozwojem technicznym, Toni będzie dalej zajmował się inżynierią na torze.Hiszpan jest dobrze znany polskim kibicom - był w przeszłości inżynierem wyścigowym Roberta Kubicy, gdy ten startował w BMW Sauber. Wraz z odejściem Polaka do Renault, sam zdecydował się na odejście - do budowanej wtedy ekipy Campos, która ostatecznie po zmianie właściciela zadebiutowała w Formule 1 jako HRT (Hispania).
"Rola Dyrektora Technicznego daje olbrzymią odpowiedzialność, jeśli chodzi o koordynację i podejmowanie decyzji" - powiedział Toni Cuquerella. "Dlatego właśnie jestem dumny, że zarząd uznał mnie za najbardziej odpowiednią osobę do zajęcia się tym zadaniem. Do tej pory było wiele rozproszenia wśród ekipy technicznej i miało to swoje następstwa w koncepcji i jakości F112. Moim priorytetem jest rozwiązanie obecnych problemów samochodu, a następnie rozwój jego potencjału do maksimum, jednocześnie skupiając się na unifikacji i rozwojowi departamentu technicznego. Jestem przekonany, że mamy dobre podstawy i jasny kierunek do poprawy i dobrego projektu na przyszłość."
"Toni Cuquerella był kluczową osobą w zespole od jego powstania, poza tym to nowy etap" - stwierdził szef zespołu, Luis Pérez-Sala. "Przekształcenie z poprzedniego projektu nie było łatwe, a niemożliwe byłoby wykonanie takiej pracy bez kluczowych osób, takich jak on. Mieliśmy wakat na pozycji Dyrektora Technicznego, a rozwój F112 był wykonywany w Monachium. Teraz jednak, gdy mamy samochód na torze, ważne było przejęcie kontroli i liczenie na kogoś wpływowego na czele biura technicznego. Z powodu doświadczenia, oceny i wiedzy, osoba Toniego pasowała perfekcyjnie."
38 letni Antonio Cuquerella, zaczynał swoją karierę jako inżynier wyścigowy w Formule Open Nissan. Pracował później w wielu kategoriach wyścigowych, w tym jako szef inżynierów w Seat Sport za czasów ich obecności z Toledo i Leonem w WTCC. Od 2006 roku obecny jest w Formule 1 - najpierw jako inżynier wyścigowy w Super Aguri, a następnie w BMW Sauber. Od 2009 roku pracował dla HRT - jako Szef Inżynierów Wyścigowych i Testowych.
komentarze
1. norbertinho
Robert sie z nim świetnie dogadywał.
2. krzysiek000
Gratulować, czy współczuć?
3. Gosu
2. krzysiek000 ciężko wyczuć ... za "ewentualne" niepowodzenia jego obwinią :)
4. Święty
Ciężko być dyrektorem technicznym w zespole, którego technika w ogole sie nie rozwija;>
5. kamikadze07
I tak to im nic nie pomoże bo tracą 6 sek na okrążeniu;-)
6. skidmarks
Jak mówią z gówna bata nie ukręcisz
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz