RB8 będzie gotowy na pierwsze testy?
Adrian Newey, genialny projektant Red Bulla, liczy że prace nad nowym dziełem, przyszłorocznym bolidem RB8 uda się dopiąć na tyle, aby już podczas pierwszych przedsezonowych testów móc testować nowa maszynę.„Plan zakłada, że uda nam się pojawić na pierwszych testach” mówił dla serwisu Autosport Adrian Newey, zapytany o postęp prac nad RB8. „Jak zawsze, będzie ciężko, ale będę bardzo rozczarowany, jeżeli się nie uda.”
Zespoły będą musiały przyspieszyć prace nad swoimi nowym konstrukcjami, gdyż po niedawnym posiedzeniu Światowej Rady Sportów Motorowych, FIA wprowadziła dość istotną zmianę do regulaminu F1, która stanowi, że bolidy F1 muszą przejść wszystkie obowiązkowe testy zderzeniowe przed sesjami testowymi. W minionych latach wymagano spełnienia tego kryterium jedynie przed pierwszym weekendem wyścigowym.
„Jedna rzecz, która jest inna w tym roku, to że musimy przejść wszystkie testy zderzeniowe zanim zostaniemy dopuszczeni do testów” mówił Newey. „Dla wszystkich, jest to powód do obawy, gdyż czasami coś niespodziewanego może się wydarzyć.”
„Tym razem jednak, jeżeli coś nie wyjdzie, będzie zbyt poważnie, ponieważ można stracić pierwszy test i nie móc wyjechać na drugi czy trzeci. Poza tym, chodzi jedynie o uporanie się z tym.”
komentarze
1. Skoczek130
Myślę, że bez problemu rozwiążą problem zastąpienia "dmuchanych dyfuzorów". Oczekuje wspaniałego sezonu dla RBR! Ferrari może byc bardzo mocne i sądzę, że teraz to Oni będą największym zmartwieniem austriackiego zespołu! :))
2. dafxf
"bez problemu rozwiaza problem" .........a Ktos tu kiedys uczyl mnie pisania po "polskiemu" Pozdrawiam 1-dynke
3. lukaszk99
Jak ja nie cierpię tego Teamu, mam tylko nadzieję że w tym sezonie przestaną mieć bolid szybszy o 1s od reszty w stawce i SV pokaże jakim jest "mistrzem".
4. Grzesio22
RB8 napewno bedzie konkurencyjne w następnym sezonie
5. Skoczek130
@dafxf - nie czepiaj się, ponieważ przy twoich bykach moje się chowają... ;]
@lukasz99 - kiedy RBR był szybszy od reszty o sekundę!? ;]
6. Artefact
@ 3. lukaszk99 - nie cierpisz bo nudą wieje kiedy to RB rozjeżdżają całą stawkę,
Ferrari nie wiadoma, ale ja stawiam na McL :))) i choć był czas kiedy HAM mnie nieco drażnił, to teraz kwestią stawki jest złupanie RB, a to w tym sezonie jedynie McL się udawało... :)))))))) liczę, że w kolejnym sezonie będą konkurencyjni :)
7. sliwa007
Ogromna przewaga Red Bulla nad resztą stawki nie wynika tylko z ich świetnej pracy. Wynika też z dużej ilości błędów jakie popełnia konkurencja. McLaren i Ferrari nie potrafią znaleźć odpowiedniej drogi żeby zmniejszyć stratę. To raczej własne problemy tych dwóch teamów powodują że wyścigi są takie nudne.
5. Skoczek130 pod koniec sezonu ta różnica była niewielka, ale na początku sezonu przewaga 0,1-1sekundy była normą.
8. sliwa007
No i jeszcze ogromne brawa dla kempy007, dzisiaj sobota a on newsa zamieścił na stronce:)
9. zx74yu
czego tutaj nie ma nic o gali FiA? :(
10. ArekPL87
Siema, jak ktos chce mam 2 2 minutowe filmiki z Imprezy red bulla w Milton Keynes, nie nagrywałem dużo bo wolałem oglądać w akcji webbera i vettela. elo
11. Vysogota
Arek zapodaj je, najlepiej na jakiś serwer i podaj linka
12. ArekPL87
wejdz w mój profil na facebooku: Arek Drewka
13. Siffredi
7. sliwa007
...oraz zastosowaniu w bolidzie S. Vettela jakiegoś układu wspomagającego(czytaj zakazanego przepisami) pozwalając odjechać w każdym wyścigu już na pierwszym okrążeniu o sekundę powiększając przewagę na każdym następnym.
MCL, Ferrari to nie są zespoły amatorskie by nie móc w ramach przepisów uzyskać podobnego wyniku. Zrobili tyle ile można. A jeżeli RBR z Vettelem nie był w każdym GP w ich zasięgu oznacza to, że ktoś oszukiwał. Dla mnie jest to oczywiste.
14. ULTR93
arek gdzie na twoim profilu jest link do filmiku?
wrzuć tutaj ;)
15. athelas
13. Jeśli wg Ciebie najlepszy to zawsze oszust to gratuluje. Ferrari i McLaren tracą na braku testów przede wszystkim. A błędy popełniali - Ferrari zbyt konserwatywna konstrukcja, McLaren przesadził.
16. zx74yu
Raikonen miał wypadek! na wp tak pisze
17. sliwa007
13. Siffredi Ludzie w Ferrari sami się przyznali do błędu przy konstruowaniu bolidu, potem mieli problemy z tunelem, McLaren znacznie poprawił się przez cały sezon. Nie doszukiwałbym się nieczystych zagrywek ze strony Red Bulla po prostu są tak świetnie zgraną ekipą że nie popełniają praktycznie żadnych błędów. Tam każde ogniwo działa doskonale, to prężnie działająca machina która rozjechała resztę stawki.
Na szczęście każda era kiedyś się kończy a ja mam nadzieję że era dominacji Red Bulla w sezonie 2012 zostanie zakończona.
18. fan redbull
RB8 jestem przekonana że będzie gotowy na pierwsze testy bez żadnych problemów i na pewno będą bardzo konkurencyjni w sezonie 2012. ;D
Red Bull NAJlepszy ;)
19. Siffredi
15. athelas
nie zmienię zdania dlatego, że próbujesz mi zrobić przytyk w sprawie tego co myślę.
Wcale nie uważam, że najlepszy to zawsze oszust. Byłbym chyba ignorantem gdybym tak myślał. Chyba że za takiego mnie uważasz? Oszustem jest tu RBR i to dla mnie jest proste.
A w testach jak piszesz to tracą wszyscy, bo nie tylko Ferrari i MCL nie może testować, dotyczy to też RBR, prawda?
20. ArekPL87
dobra dodałem na Youtube wpiszcie jak cos moj login PLayerArek. Nie ma tam nic secjalnego ale sam odłos tych maszyn jest niesamowity, pierwszy raz slyszalem i widzialem na zywo i robi to niesamowite wrazenie. Elo
21. xeoteam
@9. niegroźnego urazu nadgarstka :] weź przestań, jaki wypadek, po prostu spier,,, sie ze skutera :)
22. RoyalFlesh F1
Przypomina mi sie dominacja RBR w tym roku i zamieszanie jakie wprowadziło FIA od GP Wielkiej Brytani. Okazało sie wtedy że Ferrari bez rozwiniętego dyfuzora pokonało reszt. RBR stracił swoja przewage do 0.1 w Q. A jak mnie pamieć nie myli to wtedy nie zniesiono całkowicie dyfuzorów tylko ograniczono.
Licze na to że nowe przepisy zwolnią RBR. Tylko dlatego że nie lubie Vettela. Z drugiej strony nowe przepisy to polityka Ferrari przeciw szybszej konstrukcji.
23. Samurai_Hideto
Nikt go nie lubi bo jest zapyzialym, zadufanym w swojej osobie ludzikiem.
24. NAZAN
i tak znow wygra
25. zx74yu
f1 staje się nudna jeszcze w 2009 na podium stawało wielu kierowców np. kubica w słabym boliczie FIS w force India a w tym dwa razy renault a reszta RBR,McL,ferrari
26. melo
Z Ferrari w 2012 roku będzie taka zero jedynkowa sytuacja, albo wszystko albo nic, zespół stawia na odważny agresywny projekt, takie podejście nic nie gwarantuje ale daje możliwość trafienia w 10 i przewage nad rywalami. Więc Ferrari będzie albo bardzo mocne albo środek stawki.
27. melo
nic pomiędzy
28. Skoczek130
@sliwa007 - Mogła wynosic ok. pół sekundy na pewnym etapie sezonu, ale sekunda to przesada. Seba jest znakomity w kwalifikacjach, znokautował wcale nie słabego w te klocki Webbera, więc to robi też różnicę.
29. lukaszk99
Ale bida na tym portalu jeśli chodzi o newsy, przynajmniej forum trzyma poziom.
30. RoyalFlesh F1
28. Skoczek130
Nie od dzis wiadomo że jak zespoł zadecyduje kto ma wygrywac to tak bedzie. A jak mi ktos napisze ze tak nie jest to niech jeszcze oglądnie pare sezonów. w 2010 r walczył z nim o tytuła i tak bez przyczyny w 2011 nic nie mógł zrobic.
Direste tez leje po tyłku, a jak jezdzili razem w jednym zespole to było odwrotnie.
31. athelas
30. Przyczyn jest wiele czemu Webber prezentował się słabiej w 2011 roku. Psychika - przegrał tytuł niestety swoimi błędami (kto wie co gdyby nie Korea). Do tego najważniejsze - OPONY. Pirelli zupełnie mu nie leżą. Przeciwnie Vettelowi. On po prostu jakby był w zmowie z Pirelli... Nie mówię tego tak po prostu, tylko ktoś związany z F1 o tym mówił.
A Di Resta nigdy Vettele nie LAŁ. Pokonał w równej walce, ale lania nie było.
32. jar188
Nadzieja umiera ostatnia a tylko to w perspektywie równorzędnej walki w sezonie 2012 pozostaje mieć.
RBR raczej zachowa swoją przewagę i tylko odważne kroki (czyli to co deklaruje Ferrari) mogą coś zmienić , może wtedy poznamy prawdziwą wartość Vettela.
Ten sezon jak i poprzednie pokazały dobitnie jedną rzecz: najważniejszy nie jest geniusz kierowcy tylko myśl inżyniera, nie jest to zbyt pocieszające ale prawdziwe.
33. melo
W rtym sporcie liczy sie taka mieszanka , jak kierowca, technika, orgznizacja, jeśli choć jedna z tych składowych nie zagra jak trzeba to cała reszta daje w łeb, Jednak tak jak napisał jar188 technika odbija tutaj swoje najwieksze piętno.
34. strong1
@26melo
To na pewno lepsze niż permanentne kopiuj-wklej po Neweyu przygotowane na trzecie GP o ile nie dalej. Gdyby Alonso jeździł w sezonie 2010, tak jak w tym przy błędach RBR dałoby się wygrać. Teraz gdy Vettel robi co ma robić, a awaryjność została zredukowana do zera nie ma chyba innej drogi. Tym bardziej, że Ferrari poświęciło już mnóstwo kasy bez żadnych efektów na bolidy z 2009 i 2011r. Ja osobiście jestem ciekaw, jak się będzie przedstawiała rola Byrne i czy on będzie w stanie coś skuteznie doradzić...?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz