Bruno Senna odpowiada na pytania fanów – część I
Podobnie jak w połowie lipca w przypadku Roberta Kubicy, zespół Lotus Renault GP po raz kolejny poprosił fanów o zadanie pytań jednemu ze swoich kierowców – tym razem kibice mieli okazję dowiedzieć się więcej na temat debiutującego w roli kierowcy LRGP Brunona Senny.„Szkoda mi tego wyścigu, ponieważ jest to jeden z niewielu nowych torów w kalendarzu, który ma przyjemny płynny przebieg oraz pełne wyzwań, szybkie zakręty”.
Mark Gribben: Co traktujesz jako swoje największe wyzwanie w nadchodzących wyścigach?
„Będzie to przystosowanie się do zespołu oraz dogonienie Witalija i innych kierowców pod względem doświadczenia wyścigowego i ustawień bolidu”.
Dmitrij: Co jest najważniejsze w ustawieniach bolidu na tor Monza?
„Moim zdaniem bolid musi być bardzo stabilny na dohamowaniach oraz na wyjściu z zakrętów, ponieważ zdaje się, że opony Pirelli mocno cierpią w tych dwóch fazach pokonywania zakrętów”.
Caroline Debatin: Kiedy wypadłeś poza tor (pierwszy trening na Spa), opuściłeś kokpit i wciąż miałeś założony kask, wyglądało to tak, jakbyś coś mówił – co to było?
„Byłem bardzo zły na siebie z powodu utraty cennego czasu na torze i wiedziałem, że dużo tracę w tym momencie. Na szczęście szybko to nadrobiłem i uzyskałem dobry wynik dla zespołu w kwalifikacjach”.
Josh: Jakim uczuciem była dla ciebie rywalizacja w pierwszym wyścigu Formuły 1 od 2010 roku?
„To było wspaniałe uczucie. Byłem trochę zaniepokojony zanim wsiadłem do bolidu, ale wraz z każdym okrążeniem czułem się coraz bardziej komfortowo i próbowałem jak najwięcej nauczyć się wspólnie z zespołem”.
Nicola Fairhurst: Co robisz w wolnym czasie, aby się zrelaksować?
„Obecnie nie mam zbyt wiele wolnego czasu. Kiedy tylko nie wykonuję żadnych obowiązków dla zespołu, staram się uprawiać sporty i utrzymywać swoją formę. Większość wolnego czasu, łącznie z podróżami lotniczymi, wykorzystuję na sen w celu odpoczynku”.
Eduardo: Co było najtrudniejszym aspektem jazdy w środku sezonu?
„Na pewno nie znałem opon i ich zachowania. Opony możesz wyczuć tylko wtedy, gdy się na nich pojeździsz, więc nie było łatwo przystąpić do suchego wyścigu bez wykonania żadnych znaczących przejazdów na suchej nawierzchni i z dużą ilością paliwa. Niemniej jednak, byłem zadowolony ze swojego tempa wyścigowego i regularności!”.
Rodrigo: Czy miałeś jakieś problemy z oponami na Spa?
„Moje opony sprawowały się na Spa bardzo dobrze, z wyjątkiem restartu po okresie obecności samochodu bezpieczeństwa na torze. Wyglądało na to, że straciłem ciśnienie i temperaturę tylnego ogumienia, które nie powróciły już do normalnych wartości. Straciłem więc cenny czas wyścigowy, co nie zdarzyłoby się, gdybym miał trochę większe doświadczenie”.
Eduardo: Kiedy Twoim zdaniem będziesz czuć się w stu procentach komfortowo w bolidzie?
„Trudno to przewidzieć, ale mam nadzieję, że nie zajmie to zbyt dużo czasu. To wielki przywilej, że mam za sobą świetny zespół, który wspiera mnie, aby przyspieszyć moje tempo nauki”.
Matt Fayers: Czy sądzisz, że jeśli będziesz kontynuować starty w zespole w przyszłym roku, to będziesz w stanie odnieść swoje pierwsze zwycięstwo?
„Wygrywanie w F1 zależy od wielu czynników na raz! Wygranie wyścigu F1 to marzenie i mam nadzieję, że będę miał taką okazję i maksymalnie ją wykorzystam. Byłbym absolutnie zachwycony, gdybym dokonał tego z LRGP, gdyż to oni dali mi prawdziwą szansę na znalezienie się w tym roku w F1”.
Źródło: lotusrenaultgp.com
komentarze
1. black_fox
moze jezdzic za rok ale u boku roberta
2. darecky3
wyglada na to ze Lopez rozpoczal juz na dobre stabilizacje budzetu na przyszly rok. Petrov pieniazki ma i regularnie punktuje co wyscig, sponsorzy Senny tez biedni nie sa, Lopez robi tylko business. Kubicja dysponuje jak na razie jedynie wysokimi ambicjami, poza tym nie ma zbyt duzo do zaoferowania poza straconymi milionami w tym sezonie. Jak dla mnie to sytuacja jest bardzo przejrzysta co do skladu na przyszly rok. Ostatnie wyscigi w wykonaniu Senny o tym zadecyduja. Poza tym spolka Lopeza juz podjela pierwsze kroki konsolidacji zespolu z udzialowcem (prodrive zdaje sie), ktorzy rowniez chca miec wplyw na wybor kierowcy. No coz, wyglada na to ze TotoLotek to za malo. Kubica powinien wyjsc z cienia i troche zadbac o medialnosc, bo grunt pod nogami zaczyna sie palic powoli.
3. TomPo
Problem jest tylko taki, że nim KUBek nie wróci na tor i nie zacznie kręcić czasów, to nikt nic tak na prawdę nie wie, a reszta to wróżenie z fusów. Jeszcze kwestia trudów jazdy na dłuższych wyjazdach... ale to już w przyszłym sezonie.
4. pjc
Pomimo niepowodzenia w Belgii czekam z ciekawością na Monzę w jego wykonaniu.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz