komentarze
  • 1. jeffhardywwe
    • 2011-07-16 11:02:52
    • *.orneta.arkusnet.pl

    Forza Massa :D

  • 2. atomic
    • 2011-07-16 11:10:04
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    dawaj białasie

  • 3. patrolek23
    • 2011-07-16 11:36:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niech sie tak nie cieszy bo od nastepnego wyscigu dyfuzor bedzie dmuchany tak jak wczesniej, a ferrari w tej kwestii zostaje wyraznie w tyle. Smiesza mnie zawsze te optymistyczne nastroje w tym zespole. Maja najwiecej kasy, najlepsze fabryki, a przez ostatnie lata nie wymyslili nic przełomowego poza 7 stopniowym odchyleniem silnika.

  • 4. Polak477
    • 2011-07-16 11:47:58
    • *.pppoe.covernet.pl

    3. A co wymyśliła innego konkurencja w ciągu ostatnich kilku lat?
    - Ferrari- odchylenie silnika, nowoczesne felgi ze specjalnymi nakrętkami, uginające się skrzydło (tu nie wiadomo kto pierwszy wpadł, bo u obu zespołów pojawiły się w tym samym czasie)
    - RBR - dmuchany dyfuzor, uginające się skrzydło, zawieszenie Pull-Rod
    - McLaren - kanał F i zawieszenie, ale to już wcześniejsze lata
    - Mercedes (Brawn GP) - podwójny dyfuzor
    - Renault - "odwrócony" wydech
    Może o czymś nie pamiętam, ale każdy zespół ma podobną ilość innowacji, jedne większe inne mniejsze. A zakaz pompowania dyfuzora na Silverstone nie dawał wiele, bo on i tak prawie cały czas pracował.

  • 5. patrolek23
    • 2011-07-16 12:00:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    4.Renault najwiecej straciło na zakazie dmuchania. Momentami Pietrov scigał sie z Kovalainenem. Zapomniałes o kanale f wymyslonym przez Mcl.

  • 6. patrolek23
    • 2011-07-16 12:02:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    sorki nie doczytałem

  • 7. Ananas
    • 2011-07-16 12:08:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Miejsca Felipe Massy w GP, które odbywały się na Nürburgringu, w których brał udział. W nawiasie zespół, który w danym sezonie reprezentował.
    Sezon 2002: 6. miejsce (Sauber)
    Sezon 2003: nie startował (kierowca testowy Ferrari)
    Sezon 2004: 9. miejsce (Sauber)
    Sezon 2005: 14. miejsce (Sauber)
    Sezon 2006: 3. miejsce (Ferrari)
    Sezon 2007: 2. miejsce (Ferrari)
    Sezon 2009: 3. miejsce (Ferrari)

  • 8. patrolek23
    • 2011-07-16 12:10:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zakaz dmuchania własnie bardzo duzo zmieniał, bo akurat wtedy, kiedy przyczepnosc była najbardziej potrzebna, czyli na dohamowaniu i w momencie wejscia w zakret, wtedy dyfuzor nie był w pełni wykorzystywany. Sorry za post pod postem.

  • 9. porhe
    • 2011-07-16 12:45:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    4. Polak477. Historia się kłania. Tak w skrócie, zawieszenie Pull-Rod zostało zastosowane w latach 70, dmuchany dyfuzor, nowością? pierwsze słyszę, bo to lata 80. Uginające się skrzydło, chyba masz na myśli użycie w formule, bo na ogół to żadna nowinka. Podwójny dyfuzor to chyba też odległe lata, a co do felg z nakrętkami, łaaał.

  • 10. Trzelpy
    • 2011-07-16 16:50:58
    • *.adsl.inetia.pl

    Jest mnóstwo rozwiązań, o których nie wiemy. . . Moim zdaniem miarą innowacyjności jest czas okrążenia.

  • 11. Jahar
    • 2011-07-16 17:10:51
    • *.opera-mini.net

    8. Kwestionujesz osiągnięcia ferrari i ich potencjał? Wiesz o czymś o czym inni nie wiedzą?

  • 12. Polak477
    • 2011-07-16 18:13:48
    • *.pppoe.covernet.pl

    9. Zawieszenie Pull-Rod nie było używane od 20 lat i to RBR wymyślił, żeby do niego powrócić (pamiętaj, że piszemy o ostatnich latach), co dało im pewną przewagę nad zespołami korzystającymi dalej z Push-Rod, chociaż ciężko wskazać co jest lepsze. Dmuchany dyfuzor sam w sobie był używany, lecz nie w ten sposób co jest teraz. Tak ogólnie to były lata 90, ale ok, używany był faktycznie, ale zwykły "blowing diffuzer", w tej chwili mamy tak zwany "Blowing off-throttle diffuzer", czyli jakby kontynuację pomysłu Renault z 2004 roku. W języku polskim nie ma tej różnicy, ewentualnie można dodać przy zamkniętej przepustnicy, jednak w języku angielskim dodaje się zamkniętą przepustnicę. Oczywiście w tym przypadku RBR nie było jedynym zespołem, który wpadł na to, żeby znowu do tego powrócić, ale jako pierwsi wymyślili dmuchanie z zamkniętą przepustnicą. Nie wiem skąd pomysł, żebym nie mówił o F1? W F1 jest to nowinką, bo F1 od dawna ma przepis zakazujący używanie odkształcających się elementów, więc w teorii nie można takich używać, jednak RBR i Ferrari znaleźli wtedy sposoby na obejście tych przepisów. Podwójny dyfuzor to modyfikacja efektu przyziemienia, jednak jest to nowość. Wiesz, swojego czasu była niezła afera z felgami Ferrari, więc można to potraktować jako ciekawostkę. Podsumowując, chciałeś tak po prostu się do mnie przy**ć pod pretekstem historii mimo tego, że powiedziałem o nowościach jakie wprowadzano w ostatnich latach, tylko nowości w znaczeniu zmian względem poprzednich sezonów.

  • 13. porhe
    • 2011-07-16 20:37:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    12. "Zawieszenie Pull-Rod nie było używane od 20 lat i to RBR wymyślił, żeby do niego powrócić", aha to według ciebie coś co już było i do tego się wraca jest nowinką, bo zostało przywrócone, dobrze zrozumiałem?

    "znaleźli wtedy sposoby na obejście tych przepisów", obejście przepisów aby znaleźć sposób na uzyskanie efektu, który jest zakazany i był znany, kiedy nie był zakazany to nowinka hmmm... w sumie tak.

    "Nie wiem skąd pomysł, żebym nie mówił o F1?" A gdzie ja coś takiego napisałem?

    A co do ostatniego zdania i podsumowując, to mówisz o innowacjach czy o tym co zostało wprowadzone/unowocześnione w poprzednich kilku/kilkunastu latach? Dla mnie pomysł innowacji jest podstawą i liczy się kiedy został wprowadzony(bo myślałem, że o tym mowa), a nie kiedy powtórnie np. przywrócony.

  • 14. R90
    • 2011-07-17 14:19:01
    • Blokada
    • *.v46.interkam.pl

    Ja mam pytanie. Co to jest to 7-mio stopniowe odchylenie silnika?

  • 15. beltzaboob
    • 2011-07-17 15:15:44
    • *.play-internet.pl

    Pull Rod jest stary jak F1, podobnie ze 30lat ma dmuchany dyfuzor....nowinki, że hej!

  • 16. beltzaboob
    • 2011-07-17 17:24:12
    • *.play-internet.pl

    Dyskusja o pojęciach. A ja bym proponował polskie nazewnictwo w wypadku wahaczy pchanych i wleczonych/ciągnionych.

  • 17. maziboss
    • 2011-07-18 20:07:05
    • *.dynamic.chello.pl

    Taki RB niby mocny, a wlasnego silnika nie ma...
    Niech teamy same wszystko tworza, a nie silniki biora od firmy X, reszte rzeczy od firmy Y (nie uwzgledniam opon oczywiscie). Wtedy zobaczymy gdzie bedzie RB, a gdzie Ferrari.

  • 18. Igorpit000
    • 2011-07-19 19:53:08
    • *.adsl.inetia.pl

    A kiedy Liuzzi bedzie przepowiadał dobrą formę HRT

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo