komentarze
  • 1. luka55
    • 2011-07-15 11:58:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dobrze że to odrzucili . Po pierwsze standardy bezpieczeństwa są i tak duże , następnie byłoby to w pewnym sensie ,,wykastrowanie bolidu'' . Bolid przestał by pewnym sensie być bolidem jak dla mnie. A kolejną rzeczą to obawy właśnie kierowców przed szybką ucieczką oraz obawa o kibiców. Mam nadzieję że to nigdy nie wejdzie.

  • 2. theadzik
    • 2011-07-15 12:28:13
    • *.50.143.86

    Rykoszytujące od osłony odłamki? To co mają rykoszetować od głowy kierowcy? A do takiej szybki można by było przyczepić ładunki wybuchowe jak w odrzutowcach i szyba by pękała w jakiś tam warunkach.

  • 3. Senna_olk
    • 2011-07-15 12:38:37
    • *.adsl.inetia.pl

    1. luka55

    Myślę, że i tak jesteśmy skazani na tego typu osłonę. Mogłoby to zapewnić dużo lepszą aerodynamikę - zakładając, że "bolid marzeń" Adriana Neweya, posiadał właśnie taką osłonę. Podobnie w lotnictwie.

  • 4. meczet
    • 2011-07-15 12:50:43
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    To niech zrobią osłony podobne do tych montowanych w sportowych motocyklach. Z przodu będą ładnie chronić (z góry niestety nie, ale zawsze jakiś postęp), aero będzie można poprawić, a ewakuacja z auta będzie jak do tej pory

  • 5. Kazik
    • 2011-07-15 13:31:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Generalnie to dobrze,że FIA jednak zajmuje się bezpieczeństwem kierowców i prowadzi jakieś eksperymenty (które kosztują) ale służą temu najwyższemu celowi.Nikt nie chce oglądać tragedii na torze kosztem sportowej rywalizacji. F1 i tak nigdy nie będzie w 100 % bezpieczna.

  • 6. fotoman
    • 2011-07-15 13:42:53
    • *.172.178.146

    a wyobrażacie sobie, jaka byłaby temp.pod taką osłoną, w upalne dni w szczególności ?, albo problemy stwarzane przez taką osłone podczas deszczowego GP, MZ bez wycieraczek by się nie obyło..hehe

  • 7. luka55
    • 2011-07-15 14:25:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Senna_olk @3 Racja racja mam tylko nadzieję że zostanie po staremu na długo.

  • 8. fanAlonso=pziom
    • 2011-07-15 16:58:36
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    z całym szacukiem dla bezpieczenstwa ale to już nie byłaby F1 tylko jacys Jetsonowie
    może powinni pomyślec o jeszcze bardziej wytrzymalszych materiałach na budowę kaskow ?

  • 9. Voight
    • 2011-07-16 14:53:18
    • *.ssp.dialog.net.pl

    8. fanAlonso=pziom co da wytrzymalszy kask przy zderzeniu z kołem??
    Przynajmniej poprawiłoby to wygląd bolidów bo obecnie wyglądają jak kosiarki. Dziwią mnie krytyczne głosy w tym temacie. Rozumiem że lepiej żeby ktoś zginął niż żeby zmienił się wygląd bolidów? Trzeba zmienić te archaiczne zasady tym bardziej że jak widać na filmie technika na to pozwala

  • 10. Jacu
    • 2011-07-16 19:29:38
    • *.dynamic.chello.pl

    Cóż, może i troszkę szkoda bo bolidy zyskałyby na aerodynamice i pewnej urodzie bliższej prototypom z LMP1 czy virtualnemu marzeniu Neweya - RB X-1 lub istniejącemu w realu Caparo T1. Kwestia rykoszetu jest tylko ściemą bo przecież w innych seriach wyścigowych ścigają się auta o nadwoziach zamkniętych i jakoś nikt kwestii rykoszetu nie porusza :P. A w Le Mans dla przykładu prędkości znacznie większe, ludzie bliżej toru, i olbrzymia ilość incydentów i wyprzedzeń. Jednak wprowadzenie takiej osłony niesie inne problemy. Np.:konieczność klimatyzacji. W LeMans series kubatura kabiny jest znacznie większa, a i tak bez klimy zespoły nie są w stanie utrzymać limitu chyba 31 st.C, które narzuca regulamin ze względów, ...hm także bezpieczeństwa. I tu się zaczyna koło graniaste, gdzie jedna kwestia bezpieczeństwa gryzie się z inną. To pokazuje, że zaczynamy dochodzić do poziomu absurdu. Niestety w sportach motorowych bez względu na starania o najlepsze zabezpieczenia zawsze będzie istniało realne ryzyko urazów i zagrożenia życia. Tak jednak musi być, bo taki jest motorsport.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo