Whiting: nie zmieniamy reguł
Zakaz zmiany mapowania silnika pomiędzy sobotą, a niedzielą został przez wielu odebrany jako chęć spowolnienia niektórych zespołów, zaprzecza temu Charlie Whiting, który pełni podczas Grand Prix rolę delegata technicznego FIA.Charlie Whiting postanowił skomentować ten zakaz i dodał przy okazji, że FIA nie chciała tą zmianą wpłynąć na formę któregoś z zespołów.
„Trzymam się z dala od tych historii, ale będąc z wami kompletnie szczerym, ta decyzja nie miała żadnego podłoża politycznego. To jest stricte techniczna zmiana i ja nie mam z tym żadnego problemu.”
„To, co robimy, ma zapobiec łamaniu już istniejących reguł. Wcale ich nie zmieniamy, wszystko zostaje tak jak było. Kierowcy nadal są w stanie zmieniać różne rzeczy z kokpitu bolidu.” – zakończył Whiting.
komentarze
1. atomic
„To, co robimy, ma zapobiec łamaniu już istniejących reguł.: a to ci zagadka. Ukarać winnych!!!
2. szerter
Super, czyli Whiting mówi że dmuchanie dyfuzorów nie jest nielegalne. Nielegalna jest tylko zmiana softu w ECU. Czyli wystarczy dodać kolejny przycisk, skompilować soft z aktywnymi obiema mapami, które będą wybierane przez wspomniany przycisk i będzie po staremu.
3. reXio
Nie przepadam za RedBullami i szczegolnie nie sympatyzuje z VET ale mam nadzieje ze zagraja na nosie FIA i jutro jak i na Silverstone beda dalej z przodu. Choc sercem ciagle jestem z BUT :)
4. ygor
To jakiś ułomny ten Charlie i reszta z FIA skoro tyle czasu zajęło im zauważenie łamania "istniejących reguł"
5. minettu
Jakiej natury problemy bedzie miał dzisiaj Borowczyk?
6. URAN
Robią ludziom wodę z mózgu! Czy można być trochę w ciąży?!
7. Lobo47
Whiting, tak do końca sam nie wie jak zinterpretować ten zakaz ale najogólniej uważają że UŻYWANIE SILNIKA DO POMOCY AERODYNAMICZNEJ JEST ZABRONIONE!!!!! Jak to powiedział że jest to,, czysto techniczna interwencja,,
8. Skoczek130
Dmuchany dyfuzor oraz zmiana mapingu powinna byc zakazana przed sezonem. Wóczas nie byłoby żadnych kontrowersji. Teraz jednak robiąc to zachowują się nieprofesjonalnie. W ten sposób jeszcze bardziej obniżają swój "poziom", bo w sumie i tak już pokazali, że nie nadają się do tej roboty. Tu trzeba ludzi, którzy wiedzą, jakie decyzje podejmowac i kiedy! ;/
9. Skoczek130
Straci nie tylko RBR - ale również McL, Merc i LRGP. ;]
10. ygor
No to jest oczywiste tylko jedni stracą bardziej inni mniej. Wyobraź sobie jaka to będzie strata dla Reni skoro cały bolid był projektowany pod dmuchany dyfuzor i wydech wyciągnięty do połowy bryki.
11. szerter
Właśnie Permane powiedział, że LRGP straci najprawdopodobniej najmniej bo uda im się zachować balans aerodynamiczny, podczas gdy inni drastycznie obniżają przyczepność samego tylko tyłu.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz