Sutil liczy na środek stawki
Oprócz standardowego porównania opon i dłuższych przejazdów, dzisiejszy program zespołu Force India obejmował ocenę nowego tylnego skrzydła, a także systemu chłodzenia silnika, KERSu oraz hamulców. Kierowcy pozytywnie oceniają zmiany – Adrian Sutil liczy na wywalczenie jutro miejsca w środku stawki, Paul Di Resta z niecierpliwością czeka na swoje pierwsze w karierze kwalifikacje, a Nico Hülkenberg musi zadowolić się 90-minutami spędzonymi za sterami VJM04.„Nie był to zły dzień. Mieliśmy dość sporo nowych elementów do przetestowania, a tylne skrzydło jest pozytywną zmianą. Podczas popołudniowej sesji zebraliśmy wszystko razem korzystając z kilku kompletów opon, ale spotkał nas niestety mały problem z podłogą, co wiązało się ze stratą czasu spędzonego na torze. Zmuszenie opon do pracy zajmuje nam trzy do czterech okrążeń, na twardych gumach może nawet dłużej – na początku borykamy się z podsterownością i blokowaniem kół przedniej osi. Teraz ważne jest branie pod uwagę czasów innych kierowców, aby zobaczyć jak wyglądają ich osiągi podczas przejazdów z różnymi mieszankami. Coraz lepiej spisuję się jeśli chodzi o operowanie systemem KERS oraz tylnym skrzydłem – czuję się z nimi pewnie. Jutro liczę na zakwalifikowanie się w środku stawki – myślę, że to możliwe, zobaczmy więc na co nas stać”.
Paul Di Resta
„Dobrze było mieć dziś okazję do rozpoczęcia sezonu. Udało się nam wykonać zaplanowany program, a opony spisywały się lepiej niż się spodziewaliśmy. Ogólnie, czuję się dość komfortowo z nowymi systemami na pokładzie bolidu, ale zanim dojdzie do prawdziwej rywalizacji, naprawdę trudno powiedzieć jak się spisujemy. Jutro rano czeka nas kolejna sesja treningowa. Przyjrzymy się zebranym dzisiaj danym i popracujemy nad drobnymi problemami, którym musieliśmy dziś stawić czoła. Popracujemy również nad programem związanym z kwalifikacjami. Jestem podekscytowany z powodu jutra, ale jednocześnie czeka nas sporo pracy, a moim celem jest osiągnięcie dla zespołu możliwie najlepszego rezultatu”.
Nico Hülkenberg
„To był interesujący pierwszy trening, a ja sporo nauczyłem się na temat opon i samochodu. Jazda tylko na jednym komplecie opon była dość trudna, ponieważ na początku przejazdu przetarłem gumy, co wpłynęło na przebieg całej sesji. Ogumienie zużywało się dość szybko i powodowało mnóstwo wibracji, co utrudniało jazdę. Pokonałem jednak trochę niezłych okrążeń i zebrałem przydatne dla inżynierów informacje. Cieszę się, że nabrałem trochę doświadczenia i wiedzy oraz z faktu, że ponownie jeździłem w Melbourne”.
komentarze
1. belzebub
Myślę, że wypowiedź Sutila będzie odzwierciedlać pozycję Force India w całym sezonie. Niestety po odejściu Jamesa Keya rozwój zespołu stanął niemal w miejscu i od tamtego czasu nie mogą się pozbierać, szkoda. Widać to wyraźnie jak Key przeszedł do Saubera od razu widać wyniki jego pracy.
2. modafi
Myślę, że Force India będzie najsłabszym "starym" zespołem w tym roku.
3. konradosf1
ja też tak sądzę, szkoda że vjm04 nie jest tak konkurencyjne jak zeszłoroczny model
4. bednara1998
No to sutil siÄ przeliczyĹ
5. hotshots
e tam, kraczecie - Malija to nie Branson/liczykrupa - wywali kasę na sensowny skład inżynierski,
i więcej pewnie dostanie od rządu jako extra wsparcie (jak ich trochę "wnerwi).....bo przecież domowe GP dla > milarda (z tego ilu ma TV?) + walka z Chinami w wielu dziedzinach ...będzie z tego widowisko jak nie w 2011 to później....
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz