Obawy Barrichello
Rubens Barrichello, który wczoraj sprawdzał nowy bolid Williamsa udzielił krótkiego wywiadu oficjalnej stronie zespołu. Brazylijczyk należy do grona kierowców, którzy obawiają się ilości nowych przycisków na kierownicach bolidów F1.„Nauczyliśmy się wiele. To zupełnie inny bolid niż FW32 i potrzebuje innych ustawień i zrozumienia. Balans bolidu sprawiał problemy, ale zawsze ciężko jest dobrze wyczuć auto przy takim obciążeniu paliwem. Będę musiał nad tym popracować i wtedy zobaczymy. Niestety, straciliśmy trochę czasu z powodu problemów z KERS, ale wyjeżdżaliśmy dalej, aby robić kilometry. Ogólnie było pozytywnie; jedyną wadą, jaką zaobserwowałem po pierwszym dniu jest to, że na kierownicy jest tyle przycisków, które mogą rozpraszać kierowcę podczas jazdy.”
Czy uważasz, że większa ilość przycisków na kierownicy może stworzyć większe niebezpieczeństwo, w szczególności na takich torach jak Singapur?
„Nie sądzę, że to jest niebezpieczne, ale uważam, że to powód do obaw. Jeżeli chodzi o wykonywanie czynności, dodatkowe kontrolki są niezbędne, ale ludzie mają różne kierownice, więc niektórzy kierowcy będą mogli łatwiej dosięgnąć poszczególnych przycisków niż inni. Problemem jest to, że odrywa się wzrok od drogi. Nie ma ani jednej prostej na której nie naciskam przycisku i zmieniam bieg. Moja rola w GPDA zmusza mnie do poruszania takich tematów, ale sądzę, że FIA pozwoli nam trochę więcej poćwiczyć. Sądzę, że teraz posypią się mocne komentarze, ale uspokoją się gdy ludzie się do tego przyzwyczają.”
Jak odbierasz nowe opony Pirelli?
„Jeździłem na średniej oponie przez większość wczorajszego dnia. Wydają się całkiem twarde, co sprawia, że ślizgamy się zbyt mocno, ale miękka wydaje się być dobra.”
Aktualny mistrz GP2, Pastor Maldonado, dołącza do zespołu w tym sezonie. Jakie to uczucie mieć kolejnego debiutanta jako partnera?
„Gdybym potrzebował więcej doświadczenia być może byłby to problem, ale teraz mam za sobą 19 lat doświadczeń w Formule 1, więc dobrze jest mieć kogoś kto będzie mnie motywował pod względem prędkości. Z tego co zaobserwowaliśmy, ma wszelkie możliwości, aby tak się stało.”
O tej porze w ubiegłym roku zespół skupiał się na współpracy z Cosworthem. Teraz współpraca jest ustabilizowana. Czy uważasz, że zespół jest wstanie teraz bardziej skupić się na bolidzie?
„Od czasu kiedy dołączyłem do zespołu w ubiegłym roku, struktura z pewnością się poprawiła. Wygląda na to, że wykonali świetną robotę w tym roku; bolid jest piękny, a jego tył fantastyczny.”
Jak bardzo zmienił się zespół od czasu kiedy do niego dołączyłeś?
„Williams słuchał mnie cały czas, a ja spędziłem z nim dobry czas. Teraz musimy jedynie udowodnić, że to dobry bolid; wystarczająco dobry, aby dać nam to, na co zasługujemy.”
komentarze
1. Renault R30 F1
tak Pastor myśli że już od początku sezonu będzie zdobywał regularnie punkty:)xd
2. nefbie
bla bla, alo oponki nie te, rub przyciskow za duzo, moze wam dać gokarty to sobie wtedy na luzie pojeździcie? co za marudy...
3. Sasilton
t oteraz juz wiem że rubens woli tyłki
4. poncki
nie sądze żeby Pastor dyktował tempo Rubiemu.
Mam nadzieję, że nestor F1 szybko sprowadzi młodzieńca na ziemię
5. Yoozeck
@ 2 nefbie To już nie ten wiek, aby z " przyciskami" sobie biegle radzić. Ciekawie jak SChumi z tym sobie radzi - może dlatego przegrałw ubiegłym sezonie z Nicko? :p
P.S. "Starość nie radość, młodość nie wieczność"
6. atomic
rubi do domu babeczką się zająć
7. BARE
Ehhh..Biedny Rubens , on jest od 1997 r. w F1 , mial doczynienia z roznymi kierownicami , ale coraz to nowsze sezony , wszystko sie w nich zmienia i tez te kierwonice , z tą kierownicą jest troszke podobnie jak w Grze f1 , jezeli jedziesz strzalkami to nie kontrloujesz precyzyjnie co za tobą sie dzieje itp..a Rubens musi prowadzic , of/on ogranicznik ,pit stop ,radio i kilka nowych dupereli ktore oczywiscie doszly na sezon 2011 , ale rubens jest wielki miec ponad 300 wyscigow w F1 , kto by nie chcial miec takego osiegniecia ehhhhhh.
8. fanAlonso=pziom
7 runens jest w F1 od 1993
2 ciekawe czy ty byś sobie radził z taką kierownicą co by nie mówic o kierownicach z niższej serii wyścigowej trochę uznania dla rubinho za jego dokonania i karierę
9. Jacko
Wy to macie jakieś kompleksy, że musicie wyśmiać każdego kierowcę, który nie nazywa się Kubica, nawet bez powodu? Przypominam, że Robert wciskając te różne "guziczki i przyciski" przestrzelił pit-stop i trochę popsuł cały wyścig. Jakoś jego nie wyśmiewaliście...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz