Niedawno informowaliśmy, że zespół Red Bull raczej nie będzie testował w Kandzie systemu F-duct. Fińskie media potwierdzają te doniesienia.
Ekipa Christiana Hornera po raz pierwszy rozpoczęła testy nowego systemu podczas piątkowych treningów przed GP Turcji, jednak system nie był w stu procentach dostrojony do bolidu RB6.Wstępne informacje sugerują, że w Montrealu ekipa Red Bulla nawet nie będzie próbowała testować systemu podczas treningów. Pierwsze testy kolejnych poprawek F-duct mają być zaplanowane na treningi w Walencji i w Silverstone, a debiut systemu podczas wyścigu miałby nastąpić dopiero podczas GP Niemiec na torze Hockenheim.
10.06.2010 12:03
0
Takie wrażenie, że McLaren wypuścił wszystkich w pole z tym F-duct. Zapomniano o rozwijaniu bolidów, wszyscy majstrują kanał. Większe brawa dla Renault za nie poddanie masowej psychozie i sprawne rozwijanie tego co jest
10.06.2010 12:21
0
Hejka Kempa, zgubiłeś info z wypowiedzią Brawn-a o tym co brakuje reszcie konkurencji do bolidu RB6 - ciekawe jest że mówi np. o wydechu (o którym nie chwaląc się wspominałem na tym portalu kilka tygodni temu).
10.06.2010 12:27
0
1. Wiland Sam Brawn przyznał, że skonstruowanie DZIAŁAJĄCEGO F-duct wymaga wiele pracy, więc McLaren spokojnie może rozwijać swoje systemy, gdy reszta jest w przysłowiowej "dupie".
10.06.2010 12:50
0
3. Senna Zgadza się. Zresztą takich elementów jest dużo i w dodatku to musi byc zgrane. Chodzi mi o to, że gdyby nie zaślepienie na F-duct to gdzie byłoby teraz Ferrari? A gdzie jest teraz Renault w porównaniu z początkiem roku? Myślę, że gdyby Kubica nie miałby przed sobą Merców to byłoby wielkie zdziwienie jego tempem. W ubiegłym roku u wszystkich na ustach były dyfuzory, a Toyota przyznała, że więcej uzyskiwali bawiąc się przednim skrzydłem. Tak i teraz może to kanał, a może jednak silniczek daje przewagę (bo merce już w ubiegłym roku na szybkich trasach były mocne).
10.06.2010 15:01
0
może niech go założą jak dobrze nie sprawdzą to będą wolniejsi ale jak zadzaiła to bd najszybciej jeździli
10.06.2010 16:43
0
Po co inne ekipy to robią? Red Bull był przed Mcl a teraz oni ich doganiają bo ci się bawią tym systemem a nie rozwijają reszty bolidu. Oczywiste to jest że McL jest zaprojektowany pod ten system i z góry wiadomo że będzie miał przewagę, tak samo jak z KERS'em. Gdyby Red bull skupiał się na swoim od początku a nie próbował robić coś co im nie pasuje to mieli by teraz jeszcze większą przewagę niż mają. Po co coś dobrego zmieniać na coś ryzykownego? byli 0.6 s przed McL a teraz są 0.1 przed nimi :)
10.06.2010 17:31
0
2. Roch Kowalski - łał, ale rzeczywiście lepiej się nie chwal, bo o wydechu RBR było głośno podczas testów przedsezonowych. Sam Horner jest chyba najbardziej zadowolony z tego, że konkurencja się interesuje właśnie tym elementem, stwierdzając po kwalifikacjach w Turcji, że prawdopodobnie jest to obszar, który najmniej wnosi do ich wyników.
10.06.2010 18:15
0
7. Wiesz, że nie wiedziałem..., słowa Hornera natomiast traktowałbym z przymrużeniem oka - bo w jego interesie jest robienie 'zasłony dymnej'.
10.06.2010 18:54
0
renault cos tam pewnie szykuja z kanalem f, ale nie spiesza sie, raczej testuja to rozwiazanie pobocznie, zwracajac wieksza uwage na inne elementy ;p
10.06.2010 20:36
0
...może ktoś mi wytłumaczyć jedną sprawę... pamiętacie na początku sezonu Robert miał w bolidzie podobny wlot powietrza przed kokpitem jak maki...
11.06.2010 08:31
0
jeśli im ten F-duct się uda, to znaczy da parę dziesiątych na okrążeniu to już zaczynam się bać o atrakcyjność dalszej części sezonu.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się