WIADOMOŚCI

Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Malezji
Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Malezji
Poniżej przedstawiamy kolejność startową oraz wagi poszczególnych bolidów przed GP Malezji.
baner_rbr_v3.jpg
poz. kierowca zespół waga
1. Jenson Button Brawn GP 660,0 kg
2 Jarno Trulli Toyota 656,5 kg
3. Timo Glock Toyota 656,5 kg
4 Nico Rosberg Williams 656,0 kg
5. Mark Webber Red Bull 656,0 kg
6 Robert Kubica BMW Sauber 663,0 kg
7. Kimi Raikkonen Ferrari 662,5 kg
8 Rubens Barrichello Brawn GP 664,5 kg
9. Fernando Alonso Renault 680,5 kg
10 Nick Heidfeld BMW Sauber * 692,0 kg
11. Kazuki Nakajima Williams * 683,4 kg
12 Lewis Hamilton McLaren * 668,0 kg
13. Sebastian Vettel Red Bull 647,0 kg
14 Heikki Kovalainen McLaren * 688,9 kg
15. Sebastien Bourdais Toro Rosso * 670,5 kg
16 Felipe Massa Ferrari * 689,5 kg
17. Nelson Piquet Renault * 681,5 kg
18 Giancarlo Fisichella Force India * 680,5 kg
19. Adrian Sutil Force India * 655,5 kg
20 Sebastien Buemi Toro Rosso * 686,5 kg
* - waga zadeklarowana

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

275 KOMENTARZY
avatar
leo_

04.04.2009 17:07

0

Jak na razie wychodzi mi średnio z 2 wyścigów: oczywiście BGP prowadzi, za nimi Toyota az 0,4 sek straty, potem RedBull ok. 0,5 sek,potem BMW i Williams ok. 0,7 sek straty do BGP. Najsłabiej T Roso i FI: ok 2 sek straty do BGP. Biorę pod uwagę wagi bolidów i oczywiście osiągi.


avatar
masaj

04.04.2009 17:08

0

@fazji Nie zgadzam się a takim rozumowaniem.


avatar
leo_

04.04.2009 17:09

0

Aha, Liczę średnie dla zespołów (a więc np wyniki Roberta i Nicka uśredniam, i tak dla każdego zespołu, porównuję te średnie ( wszystko standaryzuję na tę samą wagę bolidu z kierowcą).


avatar
Raven89

04.04.2009 17:10

0

No proszę,Robert jednak nie taki lekki.Jeśli nie będzie padać,to podejrzewam,że tak jak w Asutralii zacznie na miękkich oponach,a potem albo pojedzie na jeden Pit-Stop na twardych,albo na 2 i będzie to wyglądało tak: miękkie-miękkie-twarde


avatar
fazji

04.04.2009 17:10

0

dostał dare o 5 miejsc !!!!!!!!!!! wiec to sie liczy a nie inne przetasowania.


avatar
leo_

04.04.2009 17:12

0

Do poprzedniego postu mojego. Żeby nie było nieporozumień: 610 kg. Tyle zakładam, że waży bolid z kierowcą, ale bez paliwa.


avatar
gwidon

04.04.2009 17:12

0

Moim skromnym zdaniem skoro Button zjedzie po 18-19 kółkach - Trulli, Glock, Rosberg i Weber po 17, Kubica po 20, Raikkonen podobnie, a Alonso po 22-23 kółkach, to ... jest szansa na "nadrobienie" czasu na nieco bardziej nagumowanym torze i przy lzejszym wtedy bolidzie. Problem jest inny - Kubica ma jak widac po ostatnim GP goraca glowe, bedzie ryzykowal w koncowce wyscigu_mysle, ze w GP Australii niepotrzebnie atakowal Vettela tak wczesnie, nalezalo poczekac na lepszy (pewny) moment ;) A KERS i dyfuzory beda bez znaczenia przy b. agresywnej jezdzie calej stawki_kolizje (mysle, ze bedzie ich wiele)


avatar
maga92

04.04.2009 17:12

0

myslicie ze lepiej jak bedzie padalo czy lepiej zeby bylo sucho? bo teraz juz sama nie wiem...


avatar
maga92

04.04.2009 17:14

0

myslicie ze lepiej zeby padalo czy lepiej zeby bylo sucho? bo ja juz sama nie wiem..


avatar
masaj

04.04.2009 17:14

0

@fazji Według takich wyliczeń on dostaje karę 6 miejsc na starcie. Przesunięcie o 5 miejsc znaczy przesunięcie za 5 bolidów które zajęły 5 kolejnych miejsc za nim w kwalifikacjach.


avatar
niza

04.04.2009 17:15

0

masaj, ta rozbieżność wynika stąd, że i Vettel dostał kare i przesunął się w dół stawki


avatar
Raven89

04.04.2009 17:15

0

maga92: Jeśli weźmiemy pod uwagę wagę bolidu Roberta,to bezpieczniej będzie,jeśli będzie padało - choć wtedy istnieje ryzyko,że Button mocno mu odjedzie.Jeśli będzie deszcz,to Robert będzie na pewno jednym z faworytów,tylko wtedy znowu wzrasta ryzyko nieukończenia wyścigu z powodu jakiegoś uślizgu.Ja wolałbym,żeby jednak było sucho.Nie będę jednak płakał,jak lunie deszcz - wtedy na pewno będzie jeszcze ciekawiej ;)


avatar
Raven89

04.04.2009 17:17

0

*bezpieczniej będzie,jeśli NIE będzie padało


avatar
leo_

04.04.2009 17:18

0

gwidon, może Kubica ma gorącą głowę, ale uważam, że niezbyt gorącą. Moim zdaniem, w Australii podjął ryzyko, nie udało się, trudno. Kto nie ryzykuje (oczywiście bez przesady), ten w ciupie nie siedzi. Innym razem się uda i będzie OK. Tak poza tym, mnie też podobnie wychodzi odnośnie kółek do pierwszego pit stopu.


avatar
fazji

04.04.2009 17:18

0

Myśle tak : pierwszy zakręt i grupa od 3 - 13 miejsca będzie wielki zamiszanie. Mam nadzieje ze robert je uniknie. Stawiam na podium bo caly wyscig to nie pojedyńcze okrążenia a robert ma dobre i równe tempo.


avatar
sielski

04.04.2009 17:19

0

@gwidon.... a ja myśle ze nie masz racji...chcaił wypszedzic jak najszybciej Vettela.. bo chciał gonić 1 miejsce... a przy manewrze wytprzedzania zostawil tyle miejsca Vettelowi ze jeszcze jeden samochod by sie zmiescił obok!!!! to Vettel byl zbyt optymistycznie nastawiony na to 2 miejsce!


avatar
leo_

04.04.2009 17:19

0

Aha, no i oczywiście Vettel ma paliwa tylko na ok 14-15 kółek?!


avatar
gwidon

04.04.2009 17:20

0

Raven89_w czasie deszczu F1 jezdzi wolniej, wtedy bedzie bezpieczniej. A Kubica po prostu "nie trzyma cisnienia" do konca_nalezy pojechac spokojnie, ale konsekwentnie (w razie deszczu)


avatar
leo_

04.04.2009 17:22

0

Tyle że Alanso raczej ma paliwa na trochę mniej niż 30 kółek.


avatar
maga92

04.04.2009 17:22

0

dzieki Raven89 :) w sumie chyba tez tak mysle ;)


avatar
fazji

04.04.2009 17:22

0

a i stawiam że jakiś brawn nie dojedzie. czuje to przez skarpetki hahaheh


avatar
gwidon

04.04.2009 17:23

0

sielski_wiemy co ma, doceniamy i popieramy Roberta, ale nalezy byc obiektywnym_tam nie bylo miejsca na dwa auta. Kubica zaryzykowal (slusznie), ale nie udalo sie. Mysle, ze Robert slyszal juz hymn_to oslabilo czujnosc i poczucie rozsadku ;)


avatar
szpula

04.04.2009 17:26

0

masaj ...masz rację.BAR startuje z 8 poz. tu jest błąd!!!!!!!!!!!


avatar
gwidon

04.04.2009 17:31

0

sielski_poza tym przy wyprzedzaniu po wewnetrznej mamy pewnosc graniczaca z 90%, ze przeciwnik wyprzedzany nie zaciesni zakretu, bo "poleci w sina dal"_przy wyprzedzaniu po zenetrznej zawsze istnieje ryzyko, ze wyprzedzany poszerzy luk (celowo lub w skutek uslizgu wynikajacego z atawistycznych cech czlowieka - czyli "nie dam sie, bede lepszy" ;)


avatar
masaj

04.04.2009 17:34

0

Dajcie już spokój z tym manewrem wyprzedzania w Australii. Przecież oczywiste jest, że Robert się śpieszył, a jak chce się uniknąć ryzyka to trzeba by w ogóle nie próbować. Nikt nie ma pewności czy przy próbie w innym miejscu Vettel "nie dał by się" również.


avatar
Niespokojny

04.04.2009 17:36

0

Wiecie co to jest młody żołnierz?- to jest tzw.KOT-odporny na wiedzę i trudny do za****nia (przepraszam). Zatem KOTY,jeszcze raz! Zapiszcie sobie ten wzór : WAGA bolidu = pojazd + kierowca = 605 kg , to znaczy, że tyle najmniej musi ważyć bolid , który dojedzie do mety powiedzmy,że już bez paliwa (na oparach). ...i nie piszcie bzdur, że może ważyć więcej, bo każdy zespół liczy na pewno każdy gram z aptekarską dokładnością (dlatego po zakończeniu wyścigu często bolidy jadą w taki sposób, by zebrać resztki gumy z toru!- to zastanówcie się ile waży wówczas ten bolid?,ile ważyć może ta guma zebrana(doklejona do opon) w czasie tej powyścigowej rundy? Jak Brawn powiedział, że ich bolid wyszedł za ciężki, by dołożyć jeszcze KERS, to zaraz podejrzenia, że może ważyć bez paliwa 620kg! -TOTALNA BZDURA!!! - na potwierdzenie, że to BZDURA, wszystkim KOTOM polecam powtórne obejrzenie zakończenia GP Australii, a tam, po przekroczeniu mety , polecenie zespołu BrawnGP było, by BAR i BUT jechali w ten sposób ,by zebrać jak najwięcej gumy! - zatem KOTY, jakie WNIOSKI? - gdyby bolidy BrawnGP ważyły 620 kg to martwiliby się o wagę min. 605 kg? Kontynuując, każdy zespół dąży , by jak najlepiej wstrzelić się w te 605 kg, bo wszystko co ponad ma wpływ na osiągi!!! Trzeba wam jeszcze,KOTY, wyjaśnić do wzoru na górze, że pojazd stanowi taki ciężar, w którym jest KERS(lub nie) + balast(jeżeli nie ma KERS,można użyć wiecej masy na rozłożenie balastu) . Żeby to bardziej zobrazować to zanotujcie sobie KOTY (i wężykiem podkreślcie): Bolid BMW(bez KERS) + KUBICA = 605 kg (bez paliwa) , Bolid BMW(z KERS) + HEIDFELD = 605 kg (bez paliwa) ,zatem z danych przed wyścigiem wynika, że Robert ma na pokładzie 58 kg paliwa, a Nick-87 kg . To na dzisiaj wszystko KOTY! Nie liczę na zrozumienie, ale mam czyste sumienie, że próbowałem! :-)


avatar
gwidon

04.04.2009 17:40

0

masaj_masz racje - to tylko "gdybanie". Wazniejsze jest to, ze Kubica nie powinien w GP Malezji za bardzo chciec poprawiac pozycji w poczatkowej fazie wyscigu, bo i auto nie za bardzo sie prowadzi i przeciwnicy okrutnie zawzieci_lepiej spokojnie poczekac na "pewna" okazje do wyprzedzania ;)


avatar
gwidon

04.04.2009 17:42

0

Niespokojny_prosze, pokory dla siebie wiecej i tolerancji dla innych - nie wszyscy tak, jak ty spia z regulaminem f1 pod poduszka ;) - wyluzuj ;)


avatar
fazji

04.04.2009 17:42

0

Niespokojny - człowieku wyluzuj. Przeciez kazdy wie o tych twoich mądrościach. Chodzi o to ze czasami opłaca sie zwiekszyc wage o pare kilogramów a nie o 15 ale o np. 3-5 a zyskuje sie kers. wytłumacz mi na relacji massa raikonnen.


avatar
dejwnml

04.04.2009 17:43

0

Oby podium dla KUB. Jest na to szansa. Lepiej jakby padało bo na starcie KERS-y groźne. Jeszcze dobrze jak by w czołowce się z 2 przyblokowało i Kubek by tam jakos wskoczył :)


avatar
~~quike~~

04.04.2009 17:45

0

Heidfeld na 1 pit stop, to dobra taktyka przy nie zmieniającej się pogodzie, ale jeżeli na początku nie będzie padało a potem się rozpada to będzie musiał zjechać po opony...


avatar
fazji

04.04.2009 17:46

0

kubica i raikonnen jadą na ok 18 - 20 okr na suchym oczywiscie jak rai zjedzie wczesniej to wadomo co


avatar
fazji

04.04.2009 17:47

0

alo tez na 1 pit.


avatar
Niespokojny

04.04.2009 17:49

0

fazji - nie mogę! , wszak jestem niespokojny :-))) ...tym bardziej, ze Ty dalej swoje głupoty. No , ale mamy demokrację, masz prawo być niereformowalny. :(


avatar
gwidon

04.04.2009 17:51

0

Mysle, ze jazda na 1 pit nie sprawdzi sie - beda kolizje i SC - taktyka dla RK wydaje sie ok_ma srednio zatankowane auto_Nick w swoim tankowcu bedzie zawalidroga przy SC na torze po np. 20 kolkach ;)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu