Cztery zespoły pozostały na Autodromo Nazionale Monza, aby pomóc Pirelli w testach ogumienia na sezon 2026. Harmonogram tych jazd został jednak zakłócony przez warunki pogodowe.
Dla włoskiego producenta były to już siódme takie próby w sezonie 2025, natomiast pierwsze już po homologacji przyszłorocznej konstrukcji. Z kolei do 15 grudnia muszą zostać zatwierdzone poszczególne mieszanki, w związku z czym na Monzy zaplanowano intensywne testy najbardziej miękkich gum.
We wtorek Pirelli poinformowało jednak o modyfikacji harmonogramu prac ze względu na zapowiadane na środę niekorzystne warunki pogodowe. Po południu do Red Bulla i Astona Martina dołączyli zatem Williams i Racing Bulls. Byki wystawiły swoich obu etatowych kierowców, Zieloni Felipe Drugovicha, Brytyjczycy Carlosa Sainza, a Włosi Isacka Hadjara.
Jeśli chodzi o tzw. muły poszczególnych ekip, to obie brytyjskie stajnie korzystały z tych opartych na tegorocznych modelach, Racing Bulls z VCARB01 z sezonu 2024, zaś Red Bull z RB19 z 2023. Po porannych środowych opadach Sainz i Hadjar powrócili na tor po południu, a warunki pozwoliły zarówno na sprawdzanie przejściowych opon, jak i przeznaczonych na suchą nawierzchnię:
| Kierowca (zespół/dzień/pora dnia): |
Liczba okrążeń: | Najlepszy czas: |
|---|---|---|
| Max Verstappen (Red Bull/wtorek/rano) | 59 | 1:24.117 |
| Yuki Tsunoda (Red Bull/wtorek/po południu) | 63 | 1:23.826 |
| Felipe Drugovich (Aston Martin/wtorek/cały dzień) | 118 | 1:23.792 |
| Carlos Sainz (Williams/wtorek/po południu) | 49 | 1:22.388 |
| Isack Hadjar (Racing Bulls/wtorek/po południu) | 65 | 1:23.951 |
| Carlos Sainz (Williams/środa/po południu) | 57 | 1:22.108 |
| Isack Hadjar (Racing Bulls/środa/po południu) | 56 | 1:23.825 |
Tak jak informowaliśmy w czasie relacji węgierskich testów, ostatnie sprawdziany między wyścigami odbędą się w Mugello i Meksyku. Na włoskiej ziemi będą sprawdzane najtwardsze mieszanki, natomiast na torze im. Braci Rodriguez ponownie te najbardziej miękkie. Finalny sprawdzian przed homologacją został tradycyjnie zaplanowany po GP Abu Zabi.
© Pirelli


Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się