WIADOMOŚCI

Testy opon na Monzy: nagła zmiana harmonogramu prac i aż cztery zespoły w akcji
Testy opon na Monzy: nagła zmiana harmonogramu prac i aż cztery zespoły w akcji © Pirelli

Cztery zespoły pozostały na Autodromo Nazionale Monza, aby pomóc Pirelli w testach ogumienia na sezon 2026. Harmonogram tych jazd został jednak zakłócony przez warunki pogodowe.

2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Dla włoskiego producenta były to już siódme takie próby w sezonie 2025, natomiast pierwsze już po homologacji przyszłorocznej konstrukcji. Z kolei do 15 grudnia muszą zostać zatwierdzone poszczególne mieszanki, w związku z czym na Monzy zaplanowano intensywne testy najbardziej miękkich gum.

We wtorek Pirelli poinformowało jednak o modyfikacji harmonogramu prac ze względu na zapowiadane na środę niekorzystne warunki pogodowe. Po południu do Red Bulla i Astona Martina dołączyli zatem Williams i Racing Bulls. Byki wystawiły swoich obu etatowych kierowców, Zieloni Felipe Drugovicha, Brytyjczycy Carlosa Sainza, a Włosi Isacka Hadjara.

Jeśli chodzi o tzw. muły poszczególnych ekip, to obie brytyjskie stajnie korzystały z tych opartych na tegorocznych modelach, Racing Bulls z VCARB01 z sezonu 2024, zaś Red Bull z RB19 z 2023. Po porannych środowych opadach Sainz i Hadjar powrócili na tor po południu, a warunki pozwoliły zarówno na sprawdzanie przejściowych opon, jak i przeznaczonych na suchą nawierzchnię:

Kierowca (zespół/dzień/pora dnia):
Liczba okrążeń: Najlepszy czas:
Max Verstappen (Red Bull/wtorek/rano) 59 1:24.117
Yuki Tsunoda (Red Bull/wtorek/po południu) 631:23.826
Felipe Drugovich (Aston Martin/wtorek/cały dzień) 118 1:23.792
Carlos Sainz (Williams/wtorek/po południu) 49 1:22.388
Isack Hadjar (Racing Bulls/wtorek/po południu) 65 1:23.951
Carlos Sainz (Williams/środa/po południu) 57 1:22.108
Isack Hadjar (Racing Bulls/środa/po południu) 56 1:23.825

Tak jak informowaliśmy w czasie relacji węgierskich testów, ostatnie sprawdziany między wyścigami odbędą się w Mugello i Meksyku. Na włoskiej ziemi będą sprawdzane najtwardsze mieszanki, natomiast na torze im. Braci Rodriguez ponownie te najbardziej miękkie. Finalny sprawdzian przed homologacją został tradycyjnie zaplanowany po GP Abu Zabi.

Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.