WIADOMOŚCI

Rusza drugi dzień testów F1 w Bahrajnie
Rusza drugi dzień testów F1 w Bahrajnie
Na torze w Bahrajnie rusza drugi dzień przedsezonowych testów, podczas którego kierowcy i zespoły będą próbowali dowiedzieć się jak najwięcej o swoich nowych maszynach.
baner_rbr_v3.jpg

Środowe przejazdy na bahrajńskim obiekcie przebiegły w miarę spokojnie, bez większych dramatów. Najwięcej stracił jednak zespół Williamsa, który przez awarię pompy paliwa stracił sporą część dnia.

Brytyjski zespół będzie więc musiał nadrabiać, a czasu na to ma bardzo niewiele, gdyż w obecnych czasach ze względu finansowych testy F1 przed sezonem zostały skrócone do zaledwie trzech dni.

Wczoraj zdecydowana większość zespołów zdecydowała się na sprawdzanie nowych maszyn z dwójka podstawowych kierowców. Wyjątek tutaj stanowiły jedynie ekipy Red Bulla i Mercedesa.

Ten pierwszy z powodzeniem testował RB20 z Maksem Verstappenem, a ten drugi W15 z Georgem Russellem. Obaj kierowcy przodowali więc w liczbie przejechanych kilometrów po pierwszym dniu.

W czwartek w kokpicie Red Bulla zgodnie z zapowiedzią powinien rano pojawić się Sergio Perez, a po południu Max Verstappen, w aucie Mercedesa z kolei zasiądzie odchodzący do Ferrari po sezonie 2024 Lewis Hamilton.

Cały dzień w kokpicie Williamsa spędzić ma również Logan Sargeant, ale niewykluczone, że wczorajsze problemy zespołu z Grove przyczynią się do zmiany tych planów.

Pozostałe zespoły dalej będą testowały swoje konstrukcje z dwójką kierowców z godnie z poniższym harmonogramem.

CZWARTEK (22 lutego):

Red Bull: Sergio Perez/Max Verstappen
Mercedes: Lewis Hamilton
Ferrari: Charles Leclerc/Carlos Sainz
McLaren: Oscar Piastri/Lando Norris
Aston Martin: Fernando Alonso/Lance Stroll
Alpine: Pierre Gasly/Esteban Ocon
Williams: Logan Sargeant
Visa RB: Yuki Tsunoda/Daniel Ricciardo
Stake Sauber: Zhou Guanyu/Valtteri Bottas
Haas: Nico Hulkenberg/Kevin Magnussen

Testy potrwają z do godziny 17.00 z godzinną przerwą między poranną a popołudniową sesją. Nasi czytelnicy mogą spodziewać relacji po każdej z sesji oraz na bieżąco najważniejszych doniesień z toru wraz z galerią zdjęć.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

6 KOMENTARZY
avatar
Jero

22.02.2024 10:53

0

Mowa ciała inżynierów Mercedesa nie napawa optymizmem...


avatar
ekwador15

22.02.2024 11:03

0

wspaniały to jest sport. jakas studzienka poza torem wystaje i przerwali sesje poranna :D odwolali ponad 1,5h jazd. to jest na zewnętrznej stronie toru, to ktos musialby mocno szeroko na wejsciu pojechac aby tam dotrzec do tej studzienki. wystarczyloby slupek postawic aby kazdy w tym miejscu trzymal sie toru i puscic testy, na ktorych nie ma polowania na czas czy nie ma ścigania. ale red bull zadowolony to inni niech nie maja szans ustawic aut ;]


avatar
Lulu

22.02.2024 11:25

0

Ja tam o Mercedesa jestem dość spokojny . Nie że pokanaja RBR ale po 2 latach zaczęli testy w swoim starym stylu . Spokojnie bez popisów i forsowania badają auto i ustawienia . Myślę W 15 będzie lepszy i szybszy . Na ile zobaczymy


avatar
Litwak

22.02.2024 11:28

0

@2 Rb i tak nie dogonia przepisy zrobione pod nich. Ta śmieszna kara w 2021 roku. Oni powinni dostać taka karę żeby jeździli na końcu. Teraz opłaca się złamać limit i wrócić na tron bo FIA da śmieszna Kare. Szkoda FIA zabija sport szybko bym ukrócił tą dominację, takiej dominacji jeszcze nie było!!


avatar
Frytek

22.02.2024 14:31

0

@4 Ale ty masz człowieku zryty łeb, współczuję


avatar
giovanni paolo

22.02.2024 15:09

0

4. No niesamowite, prawda? Takiej dominacji jeszcze nie było, chociaż że Mercedes miał najlepszego szefa zespołu, Mercedes miał najlepszych inżynierów bo brytyjskich, Mercedes miał najlepszych strategów, no i wreszcie Mercedes miał najlepszego kierowcę w historii tego sportu. I to Mercedes stworzył najdoskonalszy, najszybszy bolid w całej historii F1. A jednak mimo to nie mieli takiej przewagi jak jakiś tam zespół niewiadomego pochodzenia z toksycznym szefem i doradcą szefa, oraz toksycznym kierowcą z toksycznym ojcem. Mało tego, ich główny kostruktor używa archaicznej deski kreślarskiej i ołówka i słusznie został okrzyknięty mianem przereklamowanego gdy w 2019 roku kolejny raz nie byli w stanie nawiązać rywalizacji z naj naj naj naj zespołem, który stosował naukę i technologię a nie ową deskę kreślarską i ołówek.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu