WIADOMOŚCI

  • 15.04.2008
  • 7057
Liuzzi zaskoczony wydajnością gładkich opon
Liuzzi zaskoczony wydajnością gładkich opon
Vitantonio Liuzzi, kierowca testowy zespołu Force India, jest zaskoczony wydajnością gładkich opon, używanych podczas wczorajszych testów w Barcelonie. Liuzzi określił slicki jako niewiarygodne, chwaląc ich przyczepność.
baner_rbr_v3.jpg
Podczas wczorajszych testów, Liuzzi używał konfiguracji aerodynamicznej przewidzianej na przyszły sezon, z dużo mniejszą ilością siły dociskającej. Japoński producent opon, firma Bridgestone, wprowadziła na ten test nowe, gładkie opony, które testował między innymi zespół Force India.

Kierowca testowy teamu, który nie wypróbował gładkich opon podczas pierwszych testów w Jerez, był zaskoczony ich wydajnością.

„To było niesamowite, ponieważ nie spodziewałem się, że ta opona będzie tak mocna” – mówił Liuzzi dla autosport.com w Barcelonie. „Myślę, że użyto nieco miększej mieszanki, niż podczas poprzednich testów i opony są niesamowite przez pierwsze dwa okrążenia. Jeździliśmy używając konfiguracji aerodynamicznej na sezon 2009, z dużo mniejszą ilością siły dociskającej. Myślę, że różnica wynosi około 40%.”

Liuzzi ostatnio jeździł na slickach w 2004 roku, w F3000. Włoch stwierdził, że jazda z ustawieniami na przyszły sezon i obecnie stosowanymi, rowkowanymi oponami jest niemal niemożliwa.

„Kiedy jechaliśmy na rowkowanych oponach, było to niemożliwe. Z założonymi gładkimi oponami, zrobiliśmy jednak duży postęp. Są one jednak nieco zbyt miękkie, ponieważ po trzech okrążeniach były już zużyte i prowadzenie stawało się naprawdę trudne.”

„To było świetne uczucie. Z tak dużą przyczepnością, czułem się jakbym znów jeździł gokartem. Podobało mi się to.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

34 KOMENTARZY
avatar
Pawlakos

15.04.2008 14:46

0

Force Indii to juz zadne opony nie pomoga


avatar
SiwySzeryf

15.04.2008 15:04

0

hehehe dobre :D , a kiedy Kubica bedzie jedzil??


avatar
snick

15.04.2008 15:07

0

Pawlakos żebys sie jeszcze nie zdziwił. Force India jest młodym i pręznym zespołem i mysle ze w niedługim czasie moga wejsc do środka stawki.


avatar
krystian1292

15.04.2008 15:22

0

dobry pomysł z gładkimi oponami


avatar
seal

15.04.2008 15:25

0

będą częsciej zmieniac opony wiecej techniki na pit stopie niż umiejetnosci;((((


avatar
daniel316

15.04.2008 15:29

0

Ostatnio Liuzzi nie ma zbyt dużo miejsca w Formule 1...


avatar
sydemon

15.04.2008 15:49

0

Pawlakos - jak narazie to Fisico ma najlepszy czas na dzisiajszych testach wiec nie gadaj takich glupot


avatar
tsubasa

15.04.2008 16:29

0

SiwySzeryf -> Robert jutro. Ciekawe są te newsy o slickach...


avatar
jarko dnb 85

15.04.2008 16:45

0

sydemon no i co z tego ze Fisichella ma najlepszy czas skoro jest on slabszy od rekordu kwalifikacji 07 o prawie 4sek!!to nie ma zadnego znaczenia,wbijcie sobie to do glowek!!!


avatar
jarko dnb 85

15.04.2008 16:50

0

reikorp no tak Twoja domena jest ortografia i chyba tylko ona.zamiast wytykac tak banalne bledy autorowi( i tak wszyscy wiedza o co chodzi)napisz cos na temat F1,a nie polskiego zasobu slownictwa i jego poprawnego uzycia.moze lepiej zapisz sie do kolka wielbicieli polskiej mowy lub cos w tym rodzaju...


avatar
jarko dnb 85

15.04.2008 16:53

0

poza tym mieszanka zastosowana wczoraj to pocztkowe stadium i do przyszlego sezonu napewno ogumienie bedzie wygladac inaczej tj.lepsza jakosc i wytrzymalosc.maja sporo czasu,a w koncu po ta sa wlasnie testy,by sprawdzac nowe pomysly,a nie po to by byc jak najwyzej w klasyfikacji na koniec dnia!


avatar
Pawlakos

15.04.2008 17:26

0

sydemon - to czemu Fisichela nie punktuje??? A tak wogle to : FISCO, FISCO wysmiewisko


avatar
reikorp

15.04.2008 19:13

0

Pięknie, koment mój usunięty, błąd nie:) jarko dnb 85: banalnym błędem jest stylistyczny, fleksyjny, interpunkcyjny. Dziennikarstwo to taka fucha, gdzie dba się o poprawną polszczyznę, a nie pisze się, że coś było MIĘKSZE:/ Chciałbyś, żeby prezenter w Wiadomościach poinformował, że opony były miększe? Co do wypowiedzi na temat F1 to wybacz, ale oprócz dosłownie kilku komentujących i kilkunastu forumowiczów nikt nie powinien wedle tej metodologii się wypowiadać.


avatar
Skid

15.04.2008 19:33

0

reikorp zanim zaczniesz wytykać błędy, sięgnij proszę do Słownika Języka Polskiego, żeby zweryfikować poprawność stawianej przez Ciebie hipotezy.


avatar
quick B

15.04.2008 19:54

0

Jakby msłuchał profesorów Bralczyka i Miodka. A Liuzzi chyba dawno sie nie ścigał to mu sie podobało był jednak zaniepokojony szybką destrukcją ogumienia w bolidzie oby Brigestone to poprawiło.


avatar
reikorp

15.04.2008 20:38

0

W Polsce 2008 piszemy "bardziej miękki" Skid. 30 lat temu pisało się "puhar" i było poprawnie. Bierz przykład z Mikołaja, on już tak nie mówi:)


avatar
walerus

15.04.2008 20:56

0

kurde też mam jeszcze miękkie opony - zimowe - czas chyba na twardszą mieszankę....? ale rowkowaną...


avatar
ma-teo

15.04.2008 22:05

0

Dzieciak nie jeździł na takich, to nie ma sie co dziwić, że jest zaskoczony.


avatar
tewumoto

15.04.2008 23:28

0

@reikorp: przeczytaj drugi post jarko dnb 85 i przemyśl to, co on napisał.. :D a jeżli nie odpowidada Ci poziom tego portalu, w tym formumowiczów, to narka.. :D nie będę tesknił.. :P slicki mają za zadanie zrekompensować zmniejszoną siłę docisku i najwyraźniej spełnią swoją rolę, martwi mnie tylko brak możliwości rozgrzania opon w inny sposób niż podczas jazdy, rozumiem, że FIA chce podnieść atrakcyjność wyścigów, ale koszt może być ogromny.. oby nie było więcej ofiar wśród kierowców :( atrakcyjność wyścigów = więcej widzów = więcej kasy, ale wszystko ma swoje granice, FIA najwyraźniej robi się łapczywa.. :(


avatar
walerus

16.04.2008 12:14

0

nie bójta...


avatar
jarko dnb 85

16.04.2008 15:54

0

reikorp slowo koment,ktore poywoliles sobie uzyc nie wzstepuje w naszej ojczystej mowie.oj,slabiutki dziennikarz z Ciebie.co powiedza chlopaki z redakcji...hahaha


avatar
jarko dnb 85

16.04.2008 15:56

0

napisales trzy komentarze,jednego juz nie ma,ale zaden z nich nie dotyczy F1.po co wogole piszesz??moze zrobisz nam dyktando???hehehe


avatar
reikorp

16.04.2008 19:33

0

ssij:)


avatar
jarko dnb 85

16.04.2008 19:54

0

narazie to ty ssiesz!!!wszystkim forumowiczom!HAHAHAHA


avatar
jarko dnb 85

16.04.2008 19:59

0

Skid nie rozumiem czemu tacy jak Reikorp nie sa banowani.przeciez On nie ma nic sensownego do powiedzenia na temat naszej pasji ktora jest F1.to oczywiste ze ludzie tego pokroju pisza tylko po to zeby zaklocic normalny dialog prawdziwych kibicow!!!!to jest naprawde zalosne!!!


avatar
jarko dnb 85

16.04.2008 20:17

0

taki z niego dziennikarz jak ze mnie skoczek narciarski:):):)


avatar
reikorp

16.04.2008 22:54

0

xD dobrze mu dojechałeś jarko, w pięty mu pewno poszło, motyla noga!!! Wiesz chociaż jak działa sprzęgło kłowe leszczu?


avatar
jarko dnb 85

17.04.2008 14:49

0

leszcz to Cie strugał galganie!!:):)


avatar
reikorp

17.04.2008 18:01

0

Przynajmniej mój stary nie nazywał się Biedroń Robert a stara Niemiec Szymon, trzym się ramy, pastuchu:)


avatar
jarko dnb 85

17.04.2008 19:13

0

no tak nazwiska te ktore podales sa niewyjsciowe,ale to,ze obydwaj twoi starzy sa plci meskiej juz ustalilismy.nie podawaj lepiej prawdziwych nazwisk,bo i tak nas nie interesuja,ake skoro sie kochaja i maja tak wspanialego syna to ja sie ciesze waszym szczesciem:):):):)


avatar
reikorp

17.04.2008 20:20

0

hehe, ale z ciebie żal.pl :D gówno wiesz o F1 a rzucasz się jakbyś co najmniej podcierał dupy mechanikom Saubera:)


avatar
reikorp

17.04.2008 20:21

0

Ach, zapomniałbym pouczyć, że po znakach interpunkcyjnych stawiamy spację, łajzo.


avatar
dziarmol

18.04.2008 23:00

0

008-04-16 22:54:48 reikorp-sprzęgło kłowe inaczej przeciążeniowe zastosowanie w maszynach rolniczych w wałach napędowych. dobrze?


avatar
reikorp

19.04.2008 23:27

0

Był tu taki koleś od kłowych... ja się na tym nie znam:)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu