WIADOMOŚCI

Dobra nastroje w BMW
Dobra nastroje w BMW
Zespół BMW z powodzeniem zakończył misję umocnienia się na trzeciej pozycji w klasyfikacji konstruktorów - w ciągu dwóch tygodni kompletując siedemnaście punktów. Dziś Robert Kubica po raz drugi z rzędu wywalczył czwartą lokatę, zaś Nick Heidfeld - mimo startu z dziewiątego pola - był szósty. Przewaga BMW nad Renault wynosi więc już 25 punktów.
baner_rbr_v3.jpg
Robert Kubica
"Jestem bardzo zadowolony. Ulokowałem się przed Felipe Massą - ale ten wyścig nie był tak łatwy, jak w Magny Cours, gdyż musiałem utrzymać go za sobą przez ostatnie trzynaście okrążeń. Ciężko jedzie się tu za kimś, Felipe tracił wiele docisku - choć był szybszy, kiedy miał posty tor. Jego zadanie było cięższe - ja musiałem jedynie kontrolować sytuację, nie naciskać zbyt mocno i nie robić błędów. Byłem niemal pewien, że go utrzymam. Środkowa partia wyścigu była dla mnie dość łatwa - ale tak szybko jak usłyszałem w radiu, że Felipe się zbliża, próbowałem przyspieszyć. Zrobiłem wszystko, by pojechać na maksimum możliwości bolidu, a także swoich. Cieszymy się z czwartego miejsca - bolid sprawował się dobrze, teraz musimy jak najlepiej wykorzystać ten potencjał. Czwarta pozycja po raz drugi z kolei i dziesięć punktów - to niezły wynik."

Nick Heidfeld
"Jestem bardzo zadowolony z wyścigu - ale niezupełnie z weekendu wyścigowego. Startowałem dziewiąty - a dojechałem szósty, trzy sekundy za Robertem. Start był wyjątkowy. Tak naprawdę nie wystartowałem lepiej, niż Giancarlo Fisichella - ale na pierwszym zakręcie wyprzedziłem go po zewnętrznej, co mnie ucieszyło; choć później, na wyjściu, zderzyliśmy się kołami. Później złapał mnie na prostej Hangar. Miałem świadomość, że Felipe Massa zaliczy drugi pit stop później, niż ja - ale przewaga wynikająca z jazdy lekkim bolidem jest tu dość duża, więc nie byłem w stanie pozostać przed nim. Koniec końców myślę, że lepsza pozycja startowa dość znacznie poprawiłaby moje szanse. Dwa czołowe zespoły nie są bardzo daleko - i znów mieliśmy Renault pod kontrolą. Dziś nie mogliśmy liczyć na więcej."

Mario Theissen, szef BMW Motorsport
"Tym razem musieliśmy naprawdę ciężko powalczyć o nasze 'zarezerwowane' czwarte miejsce. W końcówce, przez ostatnie trzynaście okrążeń, Robert czuł zagrożenie ze strony Felipe Massy - ale bardzo zaciekle bronił swej pozycji. Także dla Nicka, po starcie z dziewiątego pola, szóste miejsce jest bardzo dobre. Po zdobyciu dziewięciu punktów tydzień temu w Magny Cours, dziś dołożyliśmy kolejne osiem bardzo ważnych oczek do klasyfikacji i umocniliśmy się na trzecim miejscu wśród konstruktorów. Pit stopy, które były kluczowe dla naszej strategii, mają swój znaczący udział w tym sukcesie. Spisując się w taki sposób, jesteśmy nieźle przygotowani na nasz domowy wyścig na Nurburgring - który odbędzie się za dwa tygodnie."

Willy Rampf, dyrektor techniczny
"To fantastyczny rezultat dla naszego zespołu. Żaden bolid nie miał problemów technicznych - a Nick i Robert jechali szybko i konsekwentnie przez cały dystans wyścigu. W ostatniej fazie Robert czuł już oddech Felipe Massy - ale dobrze spisał się broniąc pozycji. Nick startował dziewiąty, przegonił oba Renault, finiszował szósty, i także pojechał bardzo dobry wyścig. Wyrazy szacunku w stronę naszej ekipy z pitlane, a także dla ludzi z Hinwil i Monachium - to było siedemnaście naprawdę bardzo istotnych punktów do klasyfikacji."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

74 KOMENTARZY
avatar
roberto

08.07.2007 21:46

0

Brawo Robert !!! Brawo BMW, w końcu dobrze przygotowany wyścig. Mam nadzieję, że utrzymają tę passę dalej i będzie coraz lepiej i szybciej. W końcu to BMW.


avatar
maso

08.07.2007 21:53

0

Nie wiem czy zauważyliście ale Kubica jest wprost stworzony do tego sportu, On wie dokładnie w którym momencie może o coś powalczyć a kiedy nie ma to najmniejszego sensu, trzeba tylko czasami się zastanowić żeby zrozumieć niektóre sytuacje w których uczestniczy. On będzie mistrzem świata i wspomnicie moje słowa. Pozdrawiam


avatar
Żabol

08.07.2007 22:07

0

Brawo Robert!!!


avatar
barteks2

08.07.2007 22:40

0

Głosujcie na Kubice: http: //www.pitpass.com/ Sonda po lewej stronie


avatar
barteks2

08.07.2007 23:23

0

Wywiad z Robertem: http:/ /www.sport.pl/moto/1,78995,4299244.html Czy on nie może być trochę milszy dla dziennikarzy ??? :)


avatar
Mailand

08.07.2007 23:30

0

A ja wam mowie, ze mam przeczucie ż e robert tak za 4 lata pojedzie w Scuderii Ferrari.


avatar
Leeloo

08.07.2007 23:37

0

barteks2 myślę że masz rację, ja ostatnio zauważyłem a szczegolnie po tym wywiadzie że Robert trochę obrósl w piórka, chyba że to tylko moje spostrzeżenie jeśli się mylę powidzcie ...


avatar
J.P. kartsport.

09.07.2007 00:10

0

W 1992r Pan Artur stwirdził że chce aby jego syn ścigał sie w F1 niewiele osób wtedy wirzyło że jest to realne ...a tak się stało ... dzieki pote3znemu zaangażowaniu ojca i bardzo cieżkiej pracy - wtedy jeszcze dzieiciaka , teraz jest na szczycie tam gdzie niesamowita ileśc chłopców potem meszczyzn chciała by byc , ba chciała by Robertowi tylko szybke w pit stopie przecierać i uważam , pewnie sie myle że teraz łatwo jest krytykować i spekulować ale co by było gdyby Robert dostał sie do redbulla albo co gorzej np do super aguri ??? , BMW jest Teamem który w zeszłym sezonie startował od zera i naprawde cieżko pracują na to co osiągneli ..... i chyba wszyscy w głebi serca wierzymy że bedzie jeszcze lepiej ! pozdrawiam serdecznie wszystkich którzy sa nieźle zajawieni na F1 !


avatar
J.P. kartsport.

09.07.2007 00:11

0

W 1992r Pan Artur stwirdził że chce aby jego syn ścigał sie w F1 niewiele osób wtedy wirzyło że jest to realne ...a tak się stało ... dzieki pote3znemu zaangażowaniu ojca i bardzo cieżkiej pracy - wtedy jeszcze dzieiciaka , teraz jest na szczycie tam gdzie niesamowita ileśc chłopców potem meszczyzn chciała by byc , ba chciała by Robertowi tylko szybke w pit stopie przecierać i uważam , pewnie sie myle że teraz łatwo jest krytykować i spekulować ale co by było gdyby Robert dostał sie do redbulla albo co gorzej np do super aguri ??? , BMW jest Teamem który w zeszłym sezonie startował od zera i naprawde cieżko pracują na to co osiągneli ..... i chyba wszyscy w głebi serca wierzymy że bedzie jeszcze lepiej ! pozdrawiam serdecznie wszystkich którzy sa nieźle zajawieni na F1 !


avatar
Gawcio

09.07.2007 09:11

0

"...Robert czuł zagrożenie ze strony Felipe Massy - ale bardzo zaciekle bronił swej pozycji..." - ja jakoś nie zauważyłem tej zaciekłości, widziałem za to konsekwentną bardzo dobrą jazdę - zresztą Kubica to dobrze określił "... ja musiałem jedynie kontrolować sytuację, nie naciskać zbyt mocno i nie robić błędów ...". Dużo bardziej "zaciekle" bronił się w poprzedni weekend Heidfeld przed bardziej "zaciekle" atakującym Alonso. Tym razem chyba obaj kierowcy mieli więcej do stracenia (jak zresztą zauważył któryś z panów w studio Plosatu), a może Massie przypomniało się zeszłoroczne GP Italii ,,, ;)


avatar
Disi

09.07.2007 09:36

0

barteks2 i leeloo - mylicie się :) Ojciec Roberta "wyjaśniał" kiedyś dla Dzeinnika że Robert już taki jest...on sie koncentruje tylko na wyścigach i tym żyje...jeśli pytanie ni jest w 100% związane z wyścigami no to Robert odpowiada tak jak odpowiada bo zna się tylko na wyścigach...Ojciec zastrzegał się aby nie brać tego za grubiaństwo


avatar
walerus

09.07.2007 09:36

0

Dobry wyścig Roberta - wreszcie też udowodnił na ostatnich kółkach że nie jest puszczalski ale Nicka jeszcze lepszy wyścig. ciekaw jestem kolejnych i czy dane będzie Robertowi łyknąć o 11 oczek więcej do końca sezonu niż Nickowi - tylko na tyle w tym sezonie może liczyć Robert....


avatar
jaros69

09.07.2007 09:37

0

Gawcio masz sporo racji Massa potwierdził, że był pewien, że przy swojej szybkości łatwo wyprzedzi Kubicę, a tu zonk, Brawo Robert, bo Massa był naprawdę szybki


avatar
walerus

09.07.2007 12:37

0

Masa już przeszarżował w tym sezonie wiele razy - więc lepiej mu było dowieźć 4 punkty niż ryzykować wypadek i mieć 0 - myslę iż on ciągle jeszcze liczy na mistrza... ale Kimi mu nie da no i mamy znów kto jest 1 kierowcą a kto drugim w zespole ferrari.


avatar
jedras

09.07.2007 14:12

0

Robert fajnie odpowiedzial na pytanie, "Czy ucieszyles sie , ze przed toba nie bylo Massy na starcie ???" a on na to krotko, jakby ze zdziwieniem, "Nie, a dlaczego mam sie cieszyc z czyjegos pecha". Przytomnie i z szacunkiem. Brawo.


avatar
zet075

09.07.2007 14:18

0

Moi drodzy fanatyczni przyjaciele... tuż przed startem zrobiłem to o czym mówił stary Zientarski: podpiołem telewizor pod wieże... i potencjometr prawie na MAXA... Panowie to działa... muzyka dla moich uszu... i wszysto byłoby bajecznie gdyby nie nasi zacni komentatorzy... czy oni mogliby sie zamknać na pierwsze 30 sekund po starcie...??? Mimo wszystko POLECAM !!!


avatar
gostom

09.07.2007 14:27

0

chyba wszyscy jestesmy zadowoleni z wyników niedzielnych sami powiedzcie,ze pozycja 5 i 6 to sa dla BMW a takie przypadki jak mialy miejsce daja nam szanse w sumie za free :-))) jestesmy zadowoleni tylko brakuje BMW KM moze by to wkoncu zmienili :-))))


avatar
darkopinio

09.07.2007 15:18

0

bravo Robert !!! , ciezko sie przebic na podium ale i przyjdzie twoja pora na nie !!!!!


avatar
Leeloo

09.07.2007 15:37

0

ale niestety w GP w niemczech Robert pojedzie już cysterną bo to domowy wyścig dla Nicka !!!


avatar
fezuj

09.07.2007 15:46

0

@zet075- tez bym to zrobił, ale...... powód na nie juz podałeś- oni by sie DARLI jeszcze głośniej !! ,@ Leeloo- no to może w zamian w ogóle na pitstop nie będzie zjeżdżał !!??? ile by on czasu zaoszczędził ! ocho cho albo i jeszcze więcej :)


avatar
walerus

09.07.2007 15:47

0

niekoniecznie - widać iż ostatnie strategie BMW to tylko 3 kółka różnicy na tankowaniach - tak więc wszystko zależy od dyspozycji Roberta i Nicka w Q2 i wtedy zobaczym ile im polali....


avatar
wegles

09.07.2007 15:58

0

Leeloo: mysle, ze nie. Zastosuja raczej podobna taktyke do tej, ktora mieli we Francji i Anglii z prostej przyczyny: ona sie sprawdza i daje zespolowi punkty. Pojada obaj na 2 pit stopy. gostom: bolidowi BMW nie brakuje koni mechanicznych tylko balansu aerodynamicznego. Wazne jest to, co powiedzial Robert: zeby miec doglebna wiedze na temat calego procesu wprowadzania roznorodnych zmian konstrukcyjnych. Na bazie tej wiedzy mozna robic krok po kroku do przodu. To jest praca rozwojowa. Tu sie niczego nie osiaga przez przypadek, na zasadzie "bingo, udalo nam sie doczepic fajne skrzydelko i bolid jest szybszy. ale dlaczego jest szybszy? Nie wiadomo":) W konstruowaniu bolidu i doskonaleniu go, na takie "nie wiadomo dlaczego to tak zadzialalo" nikt nie moze sobie pozwolic


avatar
fezuj

09.07.2007 17:49

0

Masz rację wegles - w tym sporcie niema nic na łapu capu, tu wszystko musi być opracowane a że BMW.S. nie śpi do dowodem są postępy- GP-2006 miejsce- V, 2007 w ciemno można wpisać- III idąc na przód z takim postępem 2008 -.... aż się boję napisać aby nie zapeszyć.


avatar
barteks2

09.07.2007 18:44

0

Niby BMW ma tunel aerodynamiczny, który pracuje na 3 zmiany i super-komputer Albert3 wiec nie powinni miec problemow z aerodynamika.... a jak narazie te zmiany sa troche powolne...


avatar
Leeloo

09.07.2007 19:22

0

Robert będzie jedynym testerem w ekipie BMW na testach w SPA, widać przygotowują coś ekstra skoro wypuszczają swojego nalepszego człowieka do testów :):)


avatar
Tanis

09.07.2007 19:39

0

Leeloo możesz podać źródlo tej informacji ??


avatar
Tanis

09.07.2007 19:46

0

Z tym najlepszym to bym nie przesadzał - jeśli rzeczywiście jest na napisałeś to pewno Nickowi chcą zrobić przerwę przed wyścigiem w Niemczech ze względu na ten ból w plecach. Robert wypoczął to i świetnie jeździ, odpocznie Nick i też poprawi mu się forma. A tak na boku to co z T.Gkokiem i młodym Vettelem ??


avatar
barteks2

09.07.2007 19:50

0

Tanis: na oficjalnej stronie F1 jest info. A Kubice wzieli pewnie dlatego, żeby nadrobił zaległości z Silverstone :)


avatar
corney

09.07.2007 20:08

0

ZU7 NIck nie jest szybszy od Roberta po prostu wyprzedzał wolniejsze bolidy i nie da się tego ukryć, natomiast Robert nietety nie miał czym wyprzedzać.Jak sami wiecie czołówka jest nie do objechania jak narazie a sam fakt że Massa nie dał rady objechać Kubicy a bez problemu objechał Nicka jest obrazem jaki prezentuje niemiec.Jest wolniejszy i to zdecydowanie.


avatar
wegles

09.07.2007 20:10

0

barteks2: te zmiany sa bardzo szybkie... ja na warunki F1 BMW w naprawde krotkim czasie zdolalo juz osiagnac cos, czego sami sie nie spodziewali. 3 lokata konstruktorow w tym krotkim czasie to juz wielki sukces. Tanis: moze Glocka i Vettela tez plecy bola :)


avatar
Leeloo

09.07.2007 20:29

0

ja myślę że na SPA będzie już testowane coś z pakietu aerodynamicznego który właśnie na tamten tor szykują, w końcu jak mówił tata Roberta SPA i MONZA najlepiej pasują BMW


avatar
skoczek

09.07.2007 21:58

0

KUB w tamtym roku potrafił przekazać inżynierom więcej uwag na temat bolidu(ustawienia)po kilku okrążeniach jako żółtodziub ,niż HEI i VIL razem wzięci.BMW S doskonale wie kogo brać na poważne testy.Wielokrotnie podkreślali,że Robert wiele zrobił dla rozwoju ich bolidu.


avatar
hot dog

09.07.2007 22:07

0

Czytalem ze Robert potrafi dostraczyc takich informacji na temat silnika jak malo kto !!! Inzynierowie sa zachwyceni praca z Polakiem efekty chyba widac w tym sezonie doskonale ...


avatar
wegles

09.07.2007 22:28

0

V.Rampf bardzo chwalil Roberta za te umiejetnosc przekazywania inzynierom cennych wskazowek dotyczacych ustawien bolidu. Ale Theissen tez sie pozytywnie wypowiadal na ten temat o Nicku. Dobrze, ze Robert pojezdzi na testach, niech sie doskonali, "zestraja" z bolidem i powoli ujarzmia te konie mechaniczne :)


avatar
barteks2

09.07.2007 22:31

0

Cytat z planet-f1: "Kubica Is Another Superstar In Waiting...But Hasn't Crushed Heidfeld Yet The Pole maintained his Magny-Cours form at Silverstone by repelling the late charge of Felipe Massa and retaining fourth place despite 13 laps of hassle. Yet, in spite of the acclaim that greeted that achievement, it was Nick Heidfeld who recorded BMW's fastest laps of the race. The German finished just three seconds behind his team-mate, and would surely have been in front of him at the chequered flag if he hadn't made a mess of qualifying."


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu