WIADOMOŚCI

Symonds: Mercedes przez zimę znacząco poprawił docisk
Symonds: Mercedes przez zimę znacząco poprawił docisk
Zdaniem Felipe Massy oraz Pata Symondsa z Williamsa, przewaga Mercedesa w tym roku nie wynika już tylko i wyłącznie z dobrej jednostki napędowej, ale również z dopracowanej konstrukcji W06.
baner_rbr_v3.jpg
Zespół Williamsa podczas dzisiejszych kwalifikacji okazał się najszybszą ekipą poza Mercedesem. Felipe Massa i tak stracił do najszybszego Hamiltona blisko 1,4 sekundy, mimo iż teoretycznie do dyspozycji miał ten sam silnik.

„Jeżeli mamy ten sam silnik, różnica wynika z bolidu” mówił Brazylijczyk po dzisiejszych kwalifikacjach. „Wierze, że mamy ten sam silnik, więc chodzi tutaj o bolid.”

Zespoły od kilku lat tradycyjnie swoje estymacje opierają na danych z sytemu GPS, wspomagając się również elementami związanymi z akustyką wydawaną przez jednostki napędowe.

Dane te sugerują obecnie, że Mercedes największy postęp poczynił w kwestii docisku aniżeli mocy samego układu napędowego. Prędkości maksymalne odnotowane przez Lewisa Hamiltona i Nico Rosberga na torze Albert Park plasują ich w środku stawki, podczas gdy Williams i Ferrari są najszybsze na prostych.

W06 deklasuje więc swoich rywali w szybkich i średnio szybkich łukach, a jeżeli jest to prawdą, to za dwa tygodnie w Malezji powinniśmy mieć do czynienia z jeszcze większą przewagą Mercedesa.

„Na pojedynczym okrążeniu silnik Ferrari ma osiągi zbliżone do Mercedesa” mówił Pat Symonds, dyrektor techniczny Williamsa. „Przez zimę Mercedes poczynił ogromne postępy jeżeli chodzi o siłę dociskającą.”

„Pójście w kierunku krótkiego nosa w ubiegłym roku opłaca się im teraz, gdyż mają już roczne doświadczenie z taką konstrukcją, podczas gdy pozostali dopiero zaczynają swoje eksperymenty.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

14 KOMENTARZY
avatar
RyżyWuj

14.03.2015 18:38

0

HAM ROS = 0.6s MERCEDES-PETRONAS McLAREN-HONDA = 6s


avatar
RyżyWuj

14.03.2015 18:38

0

Parser wyciął mi < > znaczki!


avatar
MacGyver

14.03.2015 19:35

0

"Williams i Ferrari są najszybsze na prostych." Eee...o co tu chodzi? Ferrari ma mocniejszy silnik niż Merc?


avatar
Duke_

14.03.2015 20:01

0

Chodzi tu o konstrukcje calego bolidu, jesliby wyrzucic co niektore elementy aerodynamiczne to bolidy jechalyby jeszcze szybciej, jednak co z tego jesli nie utrzymalyby sie na zadnym zakrecie czy luku ?


avatar
MacGyver

14.03.2015 20:12

0

Duke, dzięki. No ja się w tym trochę gubię, szczerze mówiąc :-) W zeszłym roku tłumacząc siłę Mercedesa podnoszono fakt ich szybkości maksymalnej i podkreślano jego wagę. Teraz zaś okazuje się, że ten czynnik nie jest jednak najważniejszy.


avatar
MarTum

14.03.2015 20:18

0

MacGyver - bolid F1 to OGROMNIE skomplikowana rzecz. Wpływ na osiągi ma WSZYSTKO. Nawet masa śrubek czy kształt każdego elementu na zewnątrz.


avatar
Sasilton

14.03.2015 20:18

0

Wielu nadal żyje że Merc jest tak dobry tylko przez silnik, a prawda jest tak ze maja tez najlepsza aero, lepsze od RB.


avatar
Duke_

14.03.2015 20:19

0

Najlepszy przyklad czesci aerodynamicznej zwiekszajacej lub zmniejszajacej predkosc max to DRS, przy otwartym skrzydle bolidy jada szybciej bo maja mniejszy docisk.


avatar
RyżyWuj

14.03.2015 20:36

0

@5 MacGyver, tak samo przecież było z RBR w latach triumfu z Vettelem. Na prostych byli wolniejsi, ale w każdym innym fragmencie toru decydował docisk i dynamika silnika. Pewnie w Mercedesie mają dobre aero, ale równie dobrze mogą dochodzić do tego lepiej dobrane przełożenia. Brundle mówił dzisiaj, że takie ustawienia wróżą jeszcze większą przewagę Mercedesa w Malezji. Na każdym torze trzeba coś zmienić i tylko zespół, który rozumie jak działa ich pakiet jest w stanie zdominować cały sezon. Dlatego McHonda nie ma szans ani teraz, ani później, jeśli nie opanują swojego bubla. 6 sekund to jest kosmos. Nawet jak zmniejszą dystans o połowę, to nadal będą na poziomie największych frajerów w stawce.


avatar
RyżyWuj

14.03.2015 20:41

0

BTW. zaczęła się wojna psychologiczna HAM - ROS. Lewis dzisiaj w wywiadzie rzucił mimochodem, że Rosberg ilekroć jest w siedzibie jeździ cały dzień na symulatorze i próbuje zmienić styl jazdy, żeby zbliżyć się do średniego zużycia paliwa jakie Hamilton generował na danych torach w 2014. Czyli jednak dobrze widziałem, że była spora różnica między nimi i jazda Hamiltona mimo, że często był szybszy skutkowała niższym zużyciem paliwa.


avatar
MacGyver

14.03.2015 20:58

0

9. RyżyWuj: no, pamiętam, już wówczas niektórzy mieli większe prędkości maksymalne na prostych.


avatar
wobz

14.03.2015 22:13

0

jkato jest prawda to pozamiatane


avatar
Skoczek130

14.03.2015 23:22

0

Dopieścili maszynerię i teraz prawdopodobnie nikomu nie dadzą wygrać... chyba, że ich kierowcy pocałują się w zakręcie.


avatar
RyżyWuj

15.03.2015 04:34

0

U mnie jest już transmisja live, a w Polsacie nawet portier jeszcze śpi ;-)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu