Zespół Lotusa na dzień przed oficjalnymi treningami do GP USA zaprezentował zapowiadany od kilku dni nowy nos, podobny do obecnych koncepcji Ferrari i Mercedesa.

Ekipa z Enstone na sezon 2014 jako jedyna zdecydowała się skorzystać z podwójnej końcówki nosa, która od sezonu 2015 będzie zakazana.
W związku z tym już podczas treningów do GP USA inżynierzy chcieli porównać dane płynące z pracy w tunelu aerodynamicznym, jak i realny wpływ nowego nosa na konstrukcję bolidu.
Mimo iż zaprezentowany dzisiaj nos raczej nie spełnia wszystkich wymagań przepisów technicznych na sezon 2015, musiał przejść testy zderzeniowa FIA, co wiązało się z dużym nakładem pracy ze strony inżynierów.
W sezonie 2015 bolid E23 będzie musiał być wyposażony w pojedynczy, nisko opadający nos. Ekipa potwierdziła także, że od przyszłego roku jej bolidy będą napędzana silnikami Mercedesa.
30.10.2014 22:41
0
chyba mniej dildosowy
30.10.2014 22:47
0
W przyszłym roku mrówkojady będą zakazane, więc wszystkie ekipy będą miały coś w tym stylu.
30.10.2014 23:22
0
Nawet ładny nosek.
31.10.2014 01:54
0
Wizualnie najładniejsze nosy w mojej opinii ma Williams i RedBull ( jeszcze Marussia ) . Bez jakichś udziwnień większych, a nie są to takie deski. Z resztą ... Jak się patrzy na konstrukcje Ferrari to ma się wrażenie, że to jest pospawana składanka z kilku bolidów.
31.10.2014 01:56
0
Skopiowany nos Mercedesa oraz Ferrari. Zaleta jest prosta: przez taka konstrukcje (krotki nos) zyskuje sie automatycznie wysokosc, przez co wiecej powietrza dostaje sie pod samochod, a wtedy podwozie (w tym takze dyfuzor) moze generowac wiecej sily docisku. Jezeli zespol dysponuje w miare dobrym bolidem wtedy nie trzeba duzo rzeczy zmieniac, ale sama kopia zeszlorocznego samochodu jeszcze nikomu w F1 nie przyniosla duzego sukcesu. Predzej czy pozniej tylna czesc bolidu w Lotusie bedzie musiala zostac takze zmieniona, poniewaz uklad napedowy Mercedesa ma inne rozmiary i dodatkowo jest o ok. 17-18 kg. lzejszy. PS. Problemy w testach zderzeniowych z taka konstrukcja nosa nie tylko przechodzil Lotus, Mercedes na poczatku potrzebowal 4 podejsc. Choc za sam design w F1 medali sie nie przyznaje, trzeba przyznac ze nosy w dzisiejszych bolidach wygladaja ohydnie.
31.10.2014 02:33
0
Lotus chyba jest królem nietrafionych lub nierozwijalnych mega-oryginalnych rozwiązań. Mam nadzieję, że na 2015 pójdą jakąś bardziej przyziemną ścieżką.
31.10.2014 10:49
0
Prosze bardzo wspolpraca z Mercem sie nie zaczela a Lotusik juz wprowaca pierwsze zmiany . Dzieki temu moga w przyszlym roku wiele zyskac tak jak Williams klasuje sie w czolowce tak Lotus moze byc blisko niego . Wychodzi na to, ze Mercedes jest pionierem i pomaga niegdys mocnym zespolom wrocic im na swoje miejsce . Oby wszystko sie udalo zycze im powodzenia :)
31.10.2014 11:52
0
Kowal o czym Ty bredzisz? Oni muszą zmienić nos, bo przyszłoroczny regulamin tego wymaga. W tym roku są w ciemnej d, więc zaczęli wcześniej testować nowe rozwiązania. To nie ma związku z Mercedesem.
31.10.2014 12:17
0
Nawiązanie do Ferrari i Merca. Cóż, na pewno będzie to wyglądać lepiej, aniżeli reszta stawki z "fiutkami". ;)
31.10.2014 12:18
0
@Grzesiu10 - to tylko @KowalAMG... ;)
31.10.2014 14:05
0
@10 Na to nawet nie warto zwracać uwagi, gimbofan.
31.10.2014 17:28
0
Wiecie co to motywacja , takze chlopaki ostro wzieli sie do pracy wiedza ze maja wydajna jednostke i musza podpicowac karoserie i biora sie zawczasu . Ogolnie widac , ze wyciagneli wnioski po bledach Renault i nie zwlekaja z praca a biora sie za nia z marszu . Bravo za postepy oby wyszlo im na dobre ;) p.s z idiotami nie gadam 11@.
31.10.2014 19:20
0
Prosze bardzo wspolpraca z Mercem sie nie zaczela a Lotusik juz wprowaca pierwsze zmiany . Dzieki temu moga w przyszlym roku wiele zyskac tak jak Williams klasuje sie w czolowce tak Lotus moze byc blisko niego . Wychodzi na to, ze Mercedes jest pionierem i pomaga niegdys mocnym zespolom wrocic im na swoje miejsce . Oby wszystko sie udalo zycze im powodzenia :)
31.10.2014 23:35
0
@KowalAMG - tylko, że ten nos mieli w planach od dawna. ;)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się