Obok opublikowanego wczoraj regulaminu technicznego na sezon 2013, FIA na swoich stronach zamieściła także regulamin sportowy, dość ważny dla zespołów ze względu na znajdujące się w nim zapisy dotyczące wysokości opłat wpisowych, które FIA chce drastycznie podwyższyć.
Kilka tygodni temu informowaliśmy o planach podwyższenia przez FIA opłat wpisowego, które w przypadku czołowych ekip z kilkuset tysięcy euro wywindowane byłoby do kwot kilku milionów, a wysokość miałby być uzależniona od liczby punktów zdobytych w mistrzostwach w roku poprzednim.W regulaminie sportowym FIA poinformowała tylko, że wysokość wpisowego „zostanie ogłoszona w terminie późniejszym”.
Jak podaje serwis Autosport.com, FIA po dyskusjach z zaniepokojonymi ekipami nieco zredukowała swoje wstępne wymagania, jednak sumy i tak są znacząco wyższe niż dotychczasowe.
Każdy zespół musiałby wnieść opłatę w wysokości 308.000 funtów plus 3.080 funtów za każdy zdobyty punkt w poprzednich mistrzostwach. Mistrzowski zespół miałby płacić 3.700 funtów za każdy zdobyty punkt, co w przypadku Red Bulla oznacza podwyżkę z wysokości 245.000 funtów do przeszło 2.7 miliona.
Jeżeli opłaty miałby zostać ustalone na tym poziomie, FIA zebrałaby od ekip blisko 10 milionów funtów. Nieoficjalnie wiadomo także, że Federacja co roku otrzymuje od firm Berniego Ecclestone’a 15 milionów funtów co zapisane jest w dokumencie Concorde Agreement.
Wiemy już także, że w przyszłym roku Formuła 1 obejdzie się bez testów w trakcie sezonu, po tym jak w tym roku zdecydowano się sprawdzić takie rozwiązanie w Mugello, gdzie ekipy pojawiły się na początku maja.
Media skrzętnie zauważyły także pewną różnicę w stosunku do regulaminów sportowych z lat ubiegłych. W tym na sezon 2013 jawnie odniesiono się do „listy części”, które ekipy muszą zaprojektować samodzielnie, będąc konstruktorem F1.
W przeszłości było to ustalone w tajnym dokumencie Concorde Agreement. Pojawienie się takiego zapisu w regulaminie sportowym nakazuje przypuszczać, że może to być wstęp do wdrożenia idei samochodów klienckich [ang. customer cars], a przynajmniej poluzowanie restrykcyjnego w tej kwestii dotychczasowego regulaminu.
27.09.2012 19:31
0
Moim zdaniem taka podwyżka to trochę przesada! ...ale to tylko moje zdanie ;)
27.09.2012 19:37
0
Moim zdaniem to trochę więcej niż "trochę przesada".
27.09.2012 19:52
0
Moim zdaniem to trochę bardzo przesada.
27.09.2012 19:54
0
Co to jest 2,7 mln funtow, jak 10 zespol dostaje 10mln.
27.09.2012 20:14
0
Wciskają kit o oszczędzaniu, a sami ciągną kasę ile wlezie. Co do samochodów klienckich, to jest to kolejny zbrodniczy pomysł FIA.Może spowodować to rzeczywisty dyktat jednego bądź kilku czołowych zespołów, w efekcie czego F1 straci swoją główną idee, choć do tego czasu i tak pewnie upadnie...
27.09.2012 20:42
0
10x krotna podwyższka to kurewska przesada. i kasowanie kto zdobędzie więcej punktów płaci więcej to pomyłka. Kurna wygrywanie ma być extra karane ? Dziadkowi odbija już kompletnie, za mało kasy trzepie :/
27.09.2012 21:39
0
Wszystkim tylko chodzi o kasę ;)
27.09.2012 23:31
0
Kryzys :P
28.09.2012 09:56
0
@luka55 - no wow... Świat rozwija się wokół kasie i tylko ona się liczy. Niektórzy są wstanie poświęcić życie dziesiątek tysięcy, żeby pławić się w luksusach. To, co rozwinęło świat, również go zniszczy. Marks miał racje. Koniec Świata 21 grudnia 2012r. powinien mieć miejsce, hehe... ;]
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się