Jak dowiedział się serwis Autosport.com, firma Renault Sport odpowiedzialna za dostarczanie silników RS27 trzem zespołom w stawce, zamierza poprosić FIA o umożliwienie jej od przyszłego sezonu dostarczania silników dla czterech ekip.
Francuzki producent jednostek napędowych aktualnie dostarcza silniki mistrzowskiemu Red Bullowi, ekipie Team Lotus oraz Renault Gerarda Lopeza.Producent chciałby jednak poszerzyć grono swoich odbiorców przed wprowadzeniem w życie nowych zasad dotyczących silników, które mają obowiązywać od sezonu 2013. Renault Sport prowadzi już zaawanasowane rozmowy między innymi z zespołem Williamsa jednak, aby móc dostarczyć silniki czwartej ekipie w stawce musi uzyskać zgodę od FIA.
„Celem jest podpisanie umów z większą ilością zespołów w przyszłym roku” mówił dla Autosportu Jean-Francois Caubet, dyrektor zarządzający Renault Sport. „Chcemy mieć cztery ekipy, ale potrzebujemy na to zgody FIA, ponieważ ograniczenie jest do tylko trzech zespołów.”
„Wkrótce planujemy wysłać pismo do FIA w tej sprawie” dodawał Caubet, który podkreślił także, że podpisanie kontraktu z Williamsem nie jest jedyną opcją dla jego firmy.
11.05.2011 13:25
0
Hmm, WiIliams Renault, Kubek za fajerą, i sezon podobny do '92. Nie, to by było nudne:)
11.05.2011 14:56
0
Czekam na ten moment kiedy Williams w końcu przestanie używać silników Coswortha.
11.05.2011 15:15
0
kempa ten "Francuzki" troche kłuje w oczy ;-)
11.05.2011 22:05
0
Kempa nie zrozumial aluzjii hehe... "FrancuSki" piszemy Panie Redaktorze.
11.05.2011 22:39
0
A jeśli nie dostaną zgody... Silniki RBR przemianowujemy na Infiniti i problem z głowy. Byłem pewny, że Renault chce się z tego wycofać. Ale to dobrze, że chcą w tym być.
12.05.2011 08:32
0
@5 Na pewno nie przemianują silników RBR, za dobra reklama, wszystkie PP i większość wygranych dla Red Bull RENAULT, jak już mieli by tak kombinować to Team Lotus dostał by "inne" silniki.
12.05.2011 10:07
0
6. theadzik Tak tylko że Renault też może zależec na reklamie Infiniti.
12.05.2011 10:53
0
pjc @2 Właśnie ! ! W ostatniej dekadzie świetnie przedstawiała się współpraca z BMW to był chyba ostatni moment kiedy Williams był naprawdę dobrym zespołem. Nie wiem czemu ale odczuwam jakąś nić sympatii do tego zespołu i zazwyczaj życzę im dobrze . Chociaż ostatni czasy mnie trochę martwią ich posunięcia. A to silnik Coswortha o którym wspominasz. Od razu mi się to nie spodobało . Maldonando też w mojej opinii to nie była rewelacyjna decyzja choć tu się mogę cholernie pomylić bo tzreba dać mu jeszcze szanse tym bardziej że bolid obecnie jest zwyczajnie słaby. Jednak uważam że należało dać jeszcze szansę Hulkenbegowi , który niesądze aby był gorszy od Maldonando . Ale tak naprawdę całe problemy Williamsa są wyżej , tam potrzeba jakichś bardziej drastycznych zmian na stanowiskach i nie tylko. Bo bardzo miło by było zobaczyć ten tak mocno ,,pachnący historią'' zespół w walce na szczycie.
13.05.2011 09:52
0
nie pisze sie "Francuzki producent" tylko "francuski"
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się