Rodolfo Gonzalez, który podczas dzisiejszych testów w Abu Zabi przejechał 83 okrążenia bolidem Lotusa uzyskał 13 czas. Po jeździe przyznał, że jazda w Formule 1 nie jest łatwym wyzwaniem, szczególnie jeżeli chodzi o przygotowanie fizyczne.
Kierowca z Wenezueli po testach powiedział:„To wielki krok, przejść z bolidu GP2 do Formuły 1.”
„Mike [Gascoyne] powiedział mi dziś rano: ‘dziś nie pokażesz mi, że jesteś gotowy do F1, ale możesz pokazać mi, że nie jesteś gotowy na F1… Postaraj się więc zrobić dobrą robotę – nie musisz zachwycić wszystkich – zrobiłeś to już w wystarczającym stopniu, ponieważ jesteś tutaj z nami.’ Właśnie to starałem się zrobić. Na początku mniej naciskałem, potem starałem się bardziej. Wielkiej różnicy w przejściu z GP2 do F1 nie czułem – jest tylko większa prędkość na prostych, do czego przywykłem bardzo szybko, i większa siła docisku.”
„Cały dzień jeździliśmy z dużym obciążeniem paliwa, pod koniec dnia założyliśmy nowe opony, mieliśmy odpowiednią ilość paliwa. Zespół jest zadowolony z osiągniętego czasu, ponieważ wiedzą dokładnie ile mieliśmy paliwa. Ogólnie więc, to był pozytywny dzień.”
Gonzalez przyznał jednak, że Formuła 1 stawia inne wymagania pod względem fizycznym dla kierowców:
„Wykonałem dziś 83 okrążenia. To był koniec… Miałem jeszcze jeden komplet opon, ale powiedziałem zespołowi, że to nie ma sensu, ponieważ wiedziałem, że się już nie poprawię. Moja szyja była wykończona.”
„Jutro będziemy jeździli z małą ilością paliwa, celem jest więc pojechać tak szybko, jak się da. Wykonamy kilka zmian w ustawieniach, potrzebny jest drobny kompromis jeżeli chodzi o mój styl jazdy – muszę sterować kierownicą bardziej płynnie w niektórych zakrętach, aby nie łapać za dużo podsterowności.”
16.11.2010 18:55
0
Yas Marina Circuit (16 listopada – najlepsze czasy) 1. Daniel Ricciardo Red Bull RB6-Renault 1.39,616 2. Oliver Turvey McLaren MP4-25-Mercedes 1.40,725 3. Antonio Felix da Costa Force India VJM03-Mercedes 1.41,381 4. Esteban Gutierrez Sauber C29-Ferrari 1.41,432 5. Dean Stoneman Williams FW32-Cosworth 1.41,522 6. Michaił Aloszyn Renault R30 1.42,073 7. Jean-Eric Vergne Toro Rosso STR5-Ferrari 1.42,489 8. Paul di Resta Force India VJM03-Mercedes 1.42,736 9. Sam Bird Mercedes W01 1.42,985 10. Jerome D'Ambrosio Virgin VR01-Cosworth 1.43,518 11. Pastor Maldonado HRT F110-Cosworth 1.43,750 12. Jules Bianchi Ferrari F10 1.43,894 13. Rodolfo Gonzalez Lotus T127-Cosworth 1.44,924 14. Rio Haryanto Virgin VR01-Cosworth 1.49,439
16.11.2010 18:55
0
nic dodać nic ująć na temat jazdy Vettela i Ricciardo
16.11.2010 18:58
0
Pierwszy raz słyszę żeby f1 była bardziej wymagająca od GP2, chciałbym usłyszeć opinie innych kierowców czy rzeczywiście tak jest, to bardzo interesujący aspekt.
16.11.2010 19:32
0
opinie innych kierowców są zbędne. Chyba kazdy dobrze wie że GP2 wymaga mniejszego przygotowania. Przecież tam sąmniejsze prędkaości przeciążenia i kilka drobnych aspektów które są ogólnie znane.
16.11.2010 19:46
0
Rodolfo - dzięki, że mi to uświadomiłeś, w życiu bym się nie domyślił.
16.11.2010 19:47
0
nie czuł róznicy bo jak sie wsiada w bolid lotusa to nie ma sie co dziwić ...
16.11.2010 20:18
0
JA NIE ROZUMIEM! To miały być testy ogumienia Pirelli, a jeździli na Bridgestone'ach/
16.11.2010 20:30
0
Nic dziwnego, że nie rozumiesz
16.11.2010 20:40
0
7 to miały być testy młodych kierowców a nie opon opony zaczną testować pojutrze
16.11.2010 22:09
0
@9.mistrz15 - thx @8.Mall - ciekawe, czy ty rozumiesz, fanie F1 po ch*ju od 2006 roku
17.11.2010 17:22
0
4. konradosf1 Tak sie składa że wiem o tym, a to co napisałem było ironią.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się