2012-08-31 GP Belgii - #2 trening 14:00 - 15:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | C.Pic | Marussia | 2:49.354 | 4 |
2 | D.Ricciardo | Toro Rosso | 2:49.750 | 3 |
3 | F.Alonso | Ferrari | 2:50.497 | 3 |
4 | P. di Resta | Force India | 2:51.333 | 3 |
5 | P.Maldonado | Williams | 2:51.660 | 4 |
6 | T.Glock | Marussia | 2:52.076 | 4 |
7 | K.Kobayashi | Sauber | 2:53.232 | 4 |
8 | J.E.Vergne | Toro Rosso | 2:58.232 | 3 |
9 | N.Hulkenberg | Force India | 2:59.125 | 5 |
10 | S.Perez | Sauber | 3:12.901 | 4 |
11 | N.Rosberg | Mercedes | -:--.--- | 3 |
12 | M.Schumacher | Mercedes | -:--.--- | 4 |
13 | H.Kovalainen | Caterham | -:--.--- | 1 |
14 | L.Hamilton | McLaren | -:--.--- | 2 |
15 | S.Vettel | Red Bull | -:--.--- | 3 |
16 | J.Button | McLaren | -:--.--- | 2 |
17 | F.Massa | Ferrari | -:--.--- | 2 |
18 | B.Senna | Williams | -:--.--- | 3 |
19 | M.Webber | Red Bull | -:--.--- | 0 |
20 | K.Raikkonen | Lotus | -:--.--- | 0 |
21 | R.Grosjean | Lotus | -:--.--- | 0 |
22 | W.Pietrow | Caterham | -:--.--- | 0 |
23 | P.de la Rosa | HRT F1 | -:--.--- | 0 |
24 | N.Karthikeyan | HRT F1 | -:--.--- | 0 |
#2 trening jeszcze bardziej deszczowy
Pogoda w drugim treningu przed GP Belgii zupełnie pokrzyżowała plany kierowców i zespołów F1, którzy nie mogli w dogodnych warunkach testować nowych poprawek w swoich bolidach.O ile w pierwszym treningu warunki pogodowe na pewnym etapie sesji poprawiły się, co zaowocowało nieco większym ruchem na torze, o tyle w drugim na tor wyjechało zaledwie 18 kierowców i tylko 10 w ostatnich sekundach sesji pokonało okrążenia pomiarowe.
Na pocieszenie pozostaje fakt, że synoptycy przewidują lepszą pogodę jutro i w niedzielę. Jednak z doświadczenia, do prognoz w Spa należy podchodzić z dużą dozą ostrożnością.
komentarze
1. LubięSutila
No no, Pic :)
2. PawełF1
biorąc pod uwagę 2 trening to pic jest faworytem :)
3. SpookyF1
No to szykuje sie transfer Pica pewnie za Webbera albo Masse.
4. sapphire
PIc pewnie do MCL pójdzie za Lewisa
5. lechu55
Haha, Pic :D i będzie miała Marussia gdzieś tam w statystykach wygraną sesję treningową :D
6. wariat133
HAHA nie mogę normalnie, komentator w Polsacie: w latach 70 pętla toru miała około 14km, obecnie 7 metrów. Niech Polsat zostawi tego patałachę (pliss), bez niego to będzie tak profesjonalnie że aż strach pomyśleć jak oglądalność spadnie.
7. atomic
paluch też kiedyś ustawił na super mokro i stało się
8. Quaresma07
; DD
9. Gosu
Szkoda Lotusa, nie dane im było testować dziś DDRS.
10. fanAlonso=pziom
jak dopiero zobaczyłem na F1.com że pic najszybszy to mnie zamurowało bo oglądałem 2 trening i na ekranie nie pokazywali by ktoś miał czas a tu nagle 10 kierowców z czasami okrążeń pewnie polsat za szybko przerwał transmisję bo tak często robią powinni poczekac aż wszyscy zjadą do boksu i wtedy zakończyc transmisję jak pokazują futbol to w czasie doliczonym nie kończą swojego przekazu
a co do dzisiejszych treningów to ja wolę takie 2 treningi na SPA niż słoneczne w abu dhabi, indiach, korei i chinach ten tor nawet w ulewie wygląda przepięknie no może oprócz tych durnych asfaltowych poboczy jakie są obecnie ale to wymysły FIA bo jakby żwir nie zatrzymywał samochodu lepiej niż asfalt
11. konradosf1
Pic na wodę :D:D
12. ForzaFerrari
Typuje Pica na zwcięzce niedzielnego wyścigu.
13. brooda2
Zastanawia mnie jedna rzecz ,że śzumi nie zaliczył żadnego pomiarowego okrążenia,przecież on lubi deszczową pogodę
14. dexter
Dla wiekszosci kierowcow ten tor sprawia dosc duza przyjemnosc, poniewaz posiada bardzo duzo szybkich zakretow. Dzialaja tam nie tylko horyzontalne ale takze wertykalne sily przeciazenia. Jest prosta 23 sek. pelyny gaz, no i... Eau Rouge ktory dzisiaj przejezdza sie na full.
Fantastyczny zbieg okolicznosci, Michael debiutowal tutaj w F1, zdobyl pierwsze zwyciestwo, 7 tytul mistrza swiata w 700 wyscigu dla Ferrari, a teraz 300 wyscig. Chapeau!
@ kristof461 Sam Sobie odpowiedziales na to pytanie i to bardzo dobrze :-)
Dodam jeszcze kilka innych aspektow:
a) najpierw musi byc spelnionych kilka warunkow, aby mozna bylo wypuscic kierowcow na tor, pierwszy z nich to pogoda, ktora musi byc na tyle dobra aby helikopter medyczny mogl spokojnie wystartowac i wyladowac.
b) dzisiaj dosc mocno wialo (nie chodzi tutaj o wiatr staly, ktory stale wieje z jednego kierunku z taka sama predkoscia, lecz o zmienny wiatr). Bardzo ciezko jest sie do tego zjawiska przyzwyczaic, poniewaz jadac bolidem dokladnie czujesz sile docisku. Gdy wiatr jest zmienny to mozna np. w jednym miejscu zaczac hamowac powiedzmy 100 m. przed zakretem, a runde pozniej w tym samym miejscu sytuacja sie totalnie zmienia i nagle przy gwaltownej zmianie wiatru zaczyna Tobie tyl obracac. A dzisiaj byl wiatr 7,6 m/s i padalo.
c) nastepny punkt to deszcz. Sa dwa rodzaje deszczu. Jesli normalnie pada to jazda w deszczu na oponach deszczowych ktore rozprowadzaja 60 l. wody (6 razy wiecej, niz opona normalnego samochodu) niektorym kierowca sprawia przyjemnosc (Schumi). Ale gdy zaczyna padac tak, gdy na torze pojawiaja sie rzeki wody jadac za poprzedzajacym bolidem, naprawde nic nie widac w jego sprayu. Perspektywa kamery TV umieszczonej na bolidzie falszuje obraz. Lezac w bolidzie z glowa lekko uniesiona do gory, na takiej wysokosci przy intensywnych opodach, jadac w sprayu, nie widac miejsca hamowania czasami kierowca szuka punktu odniesienia i odlicza sekundy do tylu, przed nacisnieciem hamulca. Takiej pogody nikt nie lubi.
Oczywiscie sa takie zespoly jak Red Bull, czy Lotus ktore liczyly sie z tym ze dzisiaj przetestuja nowe nowe pakiety aerodynamiczne ( Lotus, podwojny DRS), mimo tego ze Teamy posiadaja ogromna baze danych zbieranych przez lata na kazdy tor, ciezko jest przy zmieniajacej sie pogodzie, temp. trafic z ustawieniami w dziesiatke. Okno jest bardzo waskie.(co roku nowe bolidy, temp. toru itd.). Dlatego tak potrzebne sa nowe dane.
Lecz zdajac sobie sprawe ze jutro i w niedziele moze byc inna pogoda, temp. (+5 stopni) wyjazd dzisiaj na tor przy tych warunkach pogodowych mijalby sie z celem.
I tak najwieksze zmodyfikowane pakiety sa przygotowywane za trzy tygodnie do Azji na GP Singapuru.
Przy takiej pogodzie jak dzisiaj przede wszystkim mozna przetestowac procedure startu tzn. zaprogramowanie elektroniki, zgrac i dostroic rozne parametry, sprzeglo 1, sprzeglo 2 itd., itd. Dochodzi jeszcze taki aspekt, choc malo prawdopodobny, ze jutro moze padac. Dobrze jest juz miec takie rzeczy jak balans hamulcow, ile trzeba obkleic aby temp. sie zgadzala, takie detale.
Mozna bylo dzisiaj wyjechac, ale nie przesadzac, uwazac by bolidu nie rozbic na takie cos zwracaja szefowie zespolow uwage. Przez radio otrzymuje sie rozne wskazowki, gdzie i jaki guzik przestawic. To nie jest przedszkole, to jest bolid F1, ktory od podstaw jest trudny w prowadzeniu, gdy do tego dochodza jeszcze warunki atmosferyczne, to taki bolid moze byc "bestia", jedynie przewaznie inzynierowie naciskaja by wyjechac (dane), bedac na torze ostrzegaja, przypominaja kierowcom by jechac ostroznie. Majac pecha, tracisz kontrole nad bolidem, rozbijasz go, wracasz do Boxu i jestes zawsze tym.... :-)
Dzisiaj Teamy nic nie zyskaly, dlatego jutro bedzie bardzo ciekawa i intensywna wolna sesja,
15. dexter
sorry, pomylka nr.14 to nie tutaj mialo byc
16. karolina21210
taaa ale macie xd pic się nie nadaje xd to tylko dwa treningi zobaczycie jak jutro tor przeschnie to wygrają kwalifikacje faworyci xd a nie pic a po za tym webber ma kontrakt na przyszły sezon jeszcze więc macie stare informacje a po za tym nigdy ferrari nie weźmie za massę tak niedoświadczonego zawodnika jak pic pomyślcie troche xd
17. Kaczor7
Nic nie wiem po tym treningu...
18. 1404
@karolina21210
Piszesz tak, jakbyś brała na poważnie te komentarze...
19. belzebub
18. A nie pomyślałeś, że karolina21210 może być blondynką ;-)))))
20. karolina21210
nie jestem blondynką chyba że ty jesteś i chciałeś odwrócić uwagę od twoich beznadziejnych wpisów
21. pjc
Niespodzianka podobna do tej jaka sprawil Sutil, wygrywajac sesje treningowa w Monaco. Z ta roznica, ze wtedy udalo mu sie wyjechac w najlepszym momencie, kiedy tor przesychal a wszyscy kierowcy pokonczyli swoje najszybsze okrazenia chwile wczesniej.
22. belzebub
20. Sorry powinienem napisać "blondynka" w cudzysłowie, bardziej by pasowało do Twojego wpisu ;-)
A co do tego, który wpis był bardziej beznadziejny, ja się dostosowałem tylko do Twojego poziomu, no chyba że starał się być oryginalna, ale wyszło tak, jakby faktycznie napisała go "blondynka".
23. belzebub
oczywiście powinno być: ..."że chciałaś być oryginalna"...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz