2023-06-30 GP Austrii - #1 trening 13:30 - 14:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | M.Verstappen | Red Bull | 1:05.742 | 30 |
2 | C.Sainz | Ferrari | 1:05.983 | 32 |
3 | C.Leclerc | Ferrari | 1:06.012 | 33 |
4 | L.Hamilton | Mercedes | 1:06.251 | 34 |
5 | S.Perez | Red Bull | 1:06.262 | 31 |
6 | L.Stroll | Aston Martin | 1:06.340 | 29 |
7 | K.Magnussen | Haas | 1:06.497 | 27 |
8 | F.Alonso | Aston Martin | 1:06.656 | 31 |
9 | G.Russell | Mercedes | 1:06.696 | 28 |
10 | Z.Guanyu | Alfa Romeo | 1:06.780 | 33 |
11 | A.Albon | Williams | 1:06.794 | 23 |
12 | O.Piastri | McLaren | 1:06.809 | 36 |
13 | N.Hulkenberg | Haas | 1:06.846 | 30 |
14 | V.Bottas | Alfa Romeo | 1:06.847 | 33 |
15 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | 1:06.985 | 34 |
16 | N.de Vries | AlphaTauri | 1:07.017 | 36 |
17 | L.Sargeant | Williams | 1:07.018 | 25 |
18 | E.Ocon | Alpine | 1:07.202 | 30 |
19 | P.Gasly | Alpine | 1:07.287 | 28 |
20 | L.Norris | McLaren | 1:07.368 | 20 |
#1 trening: Verstappen najszybszy na pośredniej mieszance
Sesja stojąca pod znakiem sprawdzania dłuższych przejazdów padła łupem Maxa Verstappena, który pomimo korzystania tylko z twardych mieszanek pokonał kierowców Ferrari.Nowy format weekendu sprinterskiego jeszcze bardziej zwiększył rangę 1. treningu, który stał się jedyną sesją, w której zespoły mogą dopracować swoje ustawienia i sprawdzić nowe części. Nic zatem dziwnego, że gdy w austriackiej alei serwisowej zapaliło się zielone światło, na torze aż zaroiło się od kierowców. Ze swoim wyjazdem zwlekali jedynie przedstawiciele Williamsa.
Warunki pogodowe na szczęście w żaden sposób nie przeszkadzały ekipom. Słońce rozgrzało asfalt do temperatury 47 stopni Celsjusza, a wskaźniki tej powietrza pokazywały 27. Chciałoby się rzecz - nic tylko jeździć, jeździć i jeździć.
Ku uciesze i zadowoleniu miejscowej publiczności, błyskawicznie najlepsze czasy uzyskali kierowcy Red Bulla, sprawdzający twarde opony. W kolejnych minutach do ich wyników próbowali zbliżyć się reprezentanci Mercedesa, Alpine oraz Astona Martina, aż w końcu udany atak przypuścił Fernando Alonso, który w pierwszej części zajęć sprawdzał pośrednie ogumienie.
Przed upływem kwadransa Hiszpana zdołał jednak skontrować Max Verstappen. Chwilę później większość kierowców schowała się do garaży, choć niektórzy pozostali na torze, by kontynuować swoje dłuższe przejazdy. Wykorzystał to m.in. Lewis Hamilton, który przesunął się na czoło stawki. W międzyczasie Alex Albon i Logan Sargeant jako pierwsi rozpoczęli symulacje na miękkiej mieszance.
W okolicach połowy sesji kibice Alpine znów mieli powody do zmartwień. W bolidzie Pierre'a Gasly'ego utknęła bowiem zrywka, która chwilo zakłóciła jego przejazd. Po chwili wrócił natomiast do normalnej prędkości. Realizatorzy zaś skupili się na zaprezentowaniu szerokich wyjazdów takich kierowców jak Lando Norris, Esteban Ocon, Hamilton czy Alonso.
W końcówce treningu niektóre zespoły wreszcie odłożyły na bok twardsze mieszanki i przystąpiły do szybszych stintów. Bardzo reprezentatywne okrążenie zrobił Lance Stroll, który wskoczył na 2. miejsce. Kanadyjczyk nie utrzymał jednak tej pozycji zbyt długo, gdyż kolejni kierowcy zaczęli go wyprzedzać.
Ze świetnej strony pokazali się Carlos Sainz i Charles Leclerc, którzy w ten weekend korzystają z mocno poprawionego SF-23 (od razu uprzedzamy, że artykuł z austriackimi aktualizacjami pojawi się po kwalifikacyjnych wypowiedziach). Hiszpan wyprzedził nawet samego Verstappena, choć należy podkreślić, że zarówno on, jak i Sergio Perez na finałowe przejazdy wyjechali na pośrednich oponach.
Madrycki zawodnik zrezygnował jednak z prób tuż przed zakończeniem sesji, co wykorzystali Verstappen i Leclerc. Szczególnie kółko Holendra wyglądało niezwykle imponująco, gdyż pomimo korzystania z twardszej mieszanki pokonał swojego konkurenta o 0,241 sekundy.
4. miejsce przypadło Hamiltonowi, który w symulacji tempa kwalifikacyjnego nie wyglądał tak mocno jak podczas wyścigowego (którą notabene wygrał). W przypadku Brytyjczyka warto wspomnieć o grzywnie, jaką otrzymał Mercedes za przekroczenie prędkości w alei serwisowej. Niemiecki zespół będzie musiał przelać na konto FIA 100 euro.
W wynikach sesji mocno rzuca się ostatnia pozycja Lando Norrisa. Brytyjczyk jednak całe zajęcia poświęcił na sprawdzanie poprawek, które McLaren dostarczył do Austrii i zostały zamontowane tylko w jego aucie.
komentarze
1. fritzl
Nie widziałem końcówki. Wynik Hamiltona jest z początku sesji wykręcony na twardej mieszance? Jeśli tak to Merc, a przynajmniej Lewis może być mocny w kwali.
2. hubos21
@1
Ostatni przejazd robił na czerwonych oponach, tak jak Ferrari a Max miał najlepszy czas na mediumach.
3. K4rollof1
@1 chyba na softach.
4. TomPo
Na tak krotkim torze VER ponad 0.24s szybszy na mediumach niz Ferrari na softach - chyba mozna sie rozejsc.
5. K4rollof1
@4 a co ty się walki spodziewałeś? Bo jak tak to trafiłeś w złe miejsce.
6. K4rollof1
@5 warto co prawda dodać że na takim torze różnice czasowe pomiędzy oponami są mniejsze.
7. TomPo
@5 nie spodziewalem sie walki, ale spodziewalem sie mniejszych roznic na tak krotkim torze i to na roznych mieszankach.
No nic, zobaczymy jak to w kwalifikacjach bedzie wygladac.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz