2022-09-10 GP Włoch - Trening 13:00 - 14:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | M.Verstappen | Red Bull | 1:21.252 | 19 |
2 | C.Leclerc | Ferrari | 1:21.599 | 14 |
3 | S.Perez | Red Bull | 1:21.848 | 24 |
4 | C.Sainz | Ferrari | 1:21.897 | 16 |
5 | F.Alonso | Alpine | 1:22.306 | 16 |
6 | L.Norris | McLaren | 1:22.319 | 18 |
7 | G.Russell | Mercedes | 1:22.357 | 23 |
8 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | 1:22.430 | 26 |
9 | E.Ocon | Alpine | 1:22.506 | 16 |
10 | L.Hamilton | Mercedes | 1:22.567 | 20 |
11 | G.Zhou | Alfa Romeo | 1:22.657 | 13 |
12 | P.Gasly | AlphaTauri | 1:22.755 | 20 |
13 | N.Latifi | Williams | 1:22.776 | 17 |
14 | N.de Vries | Williams | 1:22.869 | 20 |
15 | D.Ricciardo | McLaren | 1:22.871 | 18 |
16 | V.Bottas | Alfa Romeo | 1:22.950 | 25 |
17 | S.Vettel | Aston Martin | 1:23.104 | 19 |
18 | K.Magnussen | Haas | 1:23.203 | 16 |
19 | M.Schumacher | Haas | 1:23.392 | 7 |
20 | L.Stroll | Aston Martin | 1:23.739 | 15 |
Verstappen najszybszy po trzecim treningu na Monzy
Max Verstappen na dwie godziny przed sesją kwalifikacyjną na torze Monza wydaje się mieć komfortową przewagę nad najbliższym rywalem. W trzecim treningu Holender pojechał okrążenie toru szybciej od Leclerca o dokładnie 0,347 sekundy. Na kolejnych pozycjach znaleźli się Perez i Sainz ze stratą przekraczającą pół sekundy.Pogoda na północy Włoch utrzymuje się. W okolicy toru Monza w sobotę rano było słonecznie i ciepło. Temperatura powietrza oscylowała wokół 25 stopni Celsjusza, a tor rozgrzany był do 40 stopni.
Na pół godziny przed sesją kwalifikacyjną na padoku pojawiła się drobna sensacja ze strony Williamsa. Zespół wydał oświadczenie, w którym poinformował, że Alex Albon ma problemy z wyrostkiem robaczkowym.
Zawodnik w trybie pilnym musiał poddać się operacji o czym nie omieszkał wspomnieć w swoich mediach społecznościowych, żartując, że pozytywną stroną jego problemu jest "zrzucenie masy przed GP Singapuru" i "odjazdowe blizny".
Na miejsce Taja powołano niemal automatycznie Nycka de Vriesa. Holender w tym roku miał okazję w piątki testować bolidy trzech różnych ekip. Nie dalej jak wczoraj był to Aston Martin więc zasiadając w Williamsie w sobotę miał już pewien pogląd na to jak zachowują się nowe auta na szybkim torze.
Kierowcy na początku sesji sprawdzali swoje bolidy na średnich lub twardych oponach. Kierowcy Red Bulla ponownie szybko znaleźli się na dwóch pierwszych pozycjach, ale jeszcze przed założeniem opon miękkich Charles Leclerc zdołał ich przedzielić, tracąc do swojego rywala niespełna 0,1 sekundy.
Kierowcy Williamsa na tor wypuszczeni zostali dopiero po 20 minutach. Najpierw swój garaż opuścił Nicholas Latifi, aby chwilę później dołączył do niego Nyck de Vries. Mistrz Formuły E szybko przekonał się o zdradliwości konstrukcji Williamsa, łapiąc podsterowność w pierwszym Lesmo i szeroko wypadając na żwir.
Biorąc pod uwagę ekspresowe tempo, jakie potrzebne było na przygotowanie kokpitu pod jego preferencje można mu jednak wybaczyć taki błąd, tym bardziej, że Holender jest znacznie niższy niż Alex Albon.
Przedsmak tego co będzie się dzisiaj działo podczas sesji kwalifikacyjnej kierowcy mieli już w trzecim treningu, gdzie dochodziło do licznych przepychanek w trzecim sektorze toru.
Co ciekawe Max Verstappen, który wczoraj również mocno narzekał na ruch na torze, dzisiaj również często uwikłany był w pojedynki o dogodną pozycję. W sobotę dla odmiany z reguły toczył je z Georgem Russellem.
Gdy w drugiej części sesji kierowcy zaczęli przechodzić na miękkie opony lider mistrzostw świata nie miał problemu, aby utrzymać swoją pozycję. Drugi Leclerc stracił do niego blisko 0,4 sekundy, a trzeci Perez tracił już 0,6 sekundy.
Carlos Sainz był tylko nieznacznie wolniejszy od "skrzydłowego" Verstappena. Czołowa czwórka nie stanowiła więc większego zaskoczenia, podobnie z resztą jak kolejne pozycje.
Best of the rest na dwie godziny przed sesją kwalifikacyjną przypadło w udziale Fernando Alonso (Alpine), który wyprzedził Lando Norrisa (McLaren). Za nimi uplasowali się George Russell i Yuki Tsunoda, a czołową dziesiątkę zamknęli Ocon i Hamilton.
W trakcie sesji treningowej FIA potwierdziła kolejne kary silnikowe dla Ocona i Magnussena, tak więc liczba kierowców ukaranych przesunięciem na polach startowych GP Włoch wzrosła już do 9.
Drugą część tabeli otwierał Zhou Guanyu i Pierre Gasly, za którym znaleźli się kierowcy Williamsa. Nyck de Vries nie zdołał pokonać Nicholasa Latifiego. Holender ostatecznie stracił do swojego zespołowego kolegi niespełna 0,1 sekundy, co można traktować jako drobny sukces.
Daniel Ricciardo był dopiero 15., wyprzedzając Bottasa i Vettela. Stawkę zamykali kierowcy Haasa i Lance Stroll. Mick Schumacher, który w pierwszym treningu oddał kokpit Antonio Givinazziemu, a w drugim już na początku zaliczył awarię auta miał potężnego pecha także w trzeciej sesji. Jego zespół poinformował o problemach ze sprzęgłem przez co Niemiec stracił kolejny cenny czas na przygotowanie się do kwalifikacji. Ostatecznie jego mechanikom udało się wykonać świetną robotę i wypuścić go w końcówce na tor, aby ten mógł pokonać 8 okrążeń.
komentarze
1. X-Y-Z
Czyli przed nami kolejny nieprawdopodobny weekend trzymający w napięciu przedzawałowym, o to kto dzisiaj zdobędzie PP, a jutro wygra wyścig ???
Chyba muszę skoczyć po coś uspokajającego....
2. Werter
Ten środkowy paluszek to Maksiu może sobie wsadzić...wiadomo gdzie.
3. Grzesiek 12.
Nie oglądałem treningu, dlatego mam pytanie, za co Sainz został wezwany na dywanik do sędziów?
4. I_am_speed
@2
Niewiarygodne jak po tym ile razy już się tutaj upokorzyłeś jeszcze masz odwagę w swojej frustracji wypisywać te wypociny. Podziwiam! :D
5. I_am_speed
@3
Za przeszkodzenie Bottasowi gdy ten był na pomiarowym okrążeniu, mało brakowało i Fin wpakowałby się w tył bolidu Ferrari przed pierwszą szykaną. Bottas musiał dać po hamulcach i uciekać z toru.
6. Werter
Ooo, już jeden verstappeniarz się pojawił. Hejtuj, tyle ci zostało w twojej nędznej egzystencji. I nie, nie jestem niczym sfrustrowany, za to teraz ty dałeś mi powód do kpin z ciebie pojawiając się ze swoimi komentarzami tylko w konkretnych przypadkach.
7. Grzesiek 12.
@5
Ok. Dzięki :-)
8. TZ4Z
@6 raczej tobie tylko hejtowanie pozostało...
9. poppolino
@2 No nieeee, a już zdążyłem cię pochwalić pod artykułem po kwalifikacjach. No to jednak klątwa działa dalej :((((
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz