2021-12-05 GP Arabii Saudyjskiej - Wyścig 18:30
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 L.Hamilton Mercedes 2:06:15.118 26
2 M.Verstappen Red Bull +21.825 18
3 V.Bottas Mercedes +27.531 15
4 E.Ocon Alpine +27.633 12
5 D.Ricciardo McLaren +40.121 10
6 P.Gasly AlphaTauri +41.613 8
7 C.Leclerc Ferrari +44.475 6
8 C.Sainz Ferrari +46.606 4
9 A.Giovinazzi Alfa Romeo +58.505 2
10 L.Norris McLaren +1:01.358 1
11 L.Stroll Aston Martin +1:17.212
12 N.Latifi Williams +1:23.249
13 F.Alonso Alpine +1 okr.
14 Y.Tsunoda AlphaTauri +1 okr.
15 K.Raikkonen Alfa Romeo +1 okr.
16 S.Vettel Aston Martin
17 S.Perez Red Bull
18 N.Mazepin Haas
19 G.Russell Williams
20 M.Schumacher Haas

komentarze
  • 161. RADAMANTHYSEK
    • 2021-12-05 23:39:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niektórzy tutaj troszkę się z choinki urwali. Całe oddanie pozycji przez Maxa zostało zrealizowane w złym miejscu na torze i powinno być akcentowane zjechaniem z toru wyścigowego (tutaj była jazda po środku toru i jeszcze niejednoznaczne wężykowanie). Ponadto co to za oddawanie pozycji w sytuacji ataku z DRS ? Problem w tym, że jakakolwiek obrona Verstappena w tym wyścigu nie jest możliwa. a przytaczanie przepisów ruchu drogowego w sporcie motorowym ? Argument śmieszny i pominę go milczeniem, a tak tylko dodam, ze nie zawsze jest wina tego, który wjedzie komuś w tyłek ( wymuszenie pierwszeństwa znacie ? ) wystarczy nagranie z kamerki i kierowca przed Tobą może powoływać się na co chce i tak sie nie wybroni jeżeli wymusił. Tutaj raz, ze Verstappen nie zjechał z linii wyścigowej, a ponadto zrobił to zbyt nagle. Nie bronie Hamiltona, gdyz wpakowanie sie w tyłek jest co najmniej dziwne, ale wyraźnie zgłupiał i sma nie wiedział co zrobić. Mógł lepiej sie zachować, lecz nie zdejmuje to winy z Verstappena, który ustępując mu pozycje mógł zrobić to w każdym innym miejscu (wygodnym dla siebie), ale zjeżdżając z linii jazdy bez zbędnego wężykowania . W tym przypadku było to takie niejednoznaczne (wężykowanie), wyrahowane "oddanie pozycji", gdyż na 99% zostałby wyprzedzony na prostej startowej, a chciał wykorzystać punkt detekcji i odebrać pozycje na prostej jak to ładnie pokazał kilka okrążeni później. Nie mam nic do Maxa, lecz zwyczajnie wysiadła mu psychika i jego zagrywki są poniżej pasa. Rozumiem, ze walczy o majstra, ale gdyby nie odpuszczanie Hamiltona w zakrecie nr. 1 to dwa razy doszłoby do kolizji z winy Holendra.

  • 162. weres
    • 2021-12-05 23:41:25
    • *.net.pulawy.pl

    kara bez kary, max niby został ukarany, ale nic na tym nie stracił

  • 163. Skoczek130
    • 2021-12-05 23:57:49
    • Blokada
    • *.toya.net.pl

    @Danielson92 - ciekawe, jakby zachowywał się Hamilton w sytuacji Maxa. Holender dopuszcza się fauli, ale jest w podbramkowej sytuacji - ma dużo słabszy bolid, traci bardzo dużo na prostych. Zwyczajnie w normalnej walce nie ma szans. Hamilton też nie jest nieskazitelny - jemu także kara za uderzenie w Maxa się należała. Powinien otrzymać reprymendę, ale sędziowie wiedzieli, że to będzie oznaczać przesunięcie na starcie. Mówicie fani Hamiltona/hejterzy Verstappena, co chcecie - ale jeżeli wg was sędziowie grają na korzyść obozu RBR to jesteście ślepi.

  • 164. kdarecki
    • 2021-12-06 00:04:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    do wszystkich fachowców którzy zwracali mi uwagę a nawet nazywali idiotą : zerknijcie "geniusze" na zdjęcia na tym portalu z ostatnich kwalifikacji . widać że bolidy mają z tyłu po trzy czerwone światła które włączają się w czasie hamowania. może nie nazywają się światłami stopu, ale potocznie tak się o takich światłach mówi.

  • 165. RADAMANTHYSEK
    • 2021-12-06 00:21:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @164. kadecki
    W takim ukłądzie powiedz mi jak ustępują miejsce inni kierowcy (np. Podczas niebieskiej flagi) ? jadąc środkiem i wężykując, czy zjeżdżając z toru jazdy i odpuszczając przepustnicę :) ?

  • 166. tommek7
    • 2021-12-06 00:29:06
    • *.play-internet.pl

    Verstappen właśnie dostał kolejne 10 sekund kary za mocne hamowanie co doprowadziło do najechania na niego Hamiltona. Także skończcie już te spekulacje, ze ten co jest z tyłu zawsze jest winny.

  • 167. XandrasPL
    • 2021-12-06 01:53:52
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Skoczek. Piłkarze San Marino też nie mają szans a to znaczy, że mają biegać z M16 po boisku?

  • 168. Appelsin
    • 2021-12-06 02:08:16
    • *.mbb.telenor.dk

    GDZIE KARA DLA HAMILTONA?
    Wychodzi na to, że mistrzostwa są drukowane. Czasem na korzyść Maxa, czasem Lewisa.
    FiA stwierdziło, że chce, aby walka o tytuł rozegrała się w Abu Dhabi i dopieli swego.

  • 169. Appelsin
    • 2021-12-06 02:10:59
    • *.mbb.telenor.dk

    Apropos wyhamowania przez Maxa. Kazali mu oddac pozycje to oddał. Miejsca było dużo. Siedmiokrotny miszcz swiata nie dal rady go wyminac i wjechał mu w tylnie ogumienie? No niestety Lewis - guma nie pękła.

  • 170. KryssN
    • 2021-12-06 04:37:09
    • *.dynamic.chello.pl

    VER normalnie rozwinął czerwony dywan 3 krotnie, aby Pan HAM mógł przejechać.
    I tak dostał kary i dodatkowo wgniotkę z tyłu po Pan HAM, 7 krotny mistrz świata nagle nie umie wyprzedzać.

    Ta decyzja 10 sek i 5 sek kary to są jakieś kpiny z wyścigów.
    HAM jest weteranem, 7 krotnym MŚ i nagle nie umie wyprzedzać (jak ma 8 sekund gdzie VER odpuszcza).
    I za to karę dostaje VER, to po co oni się ścigają, a my to oglądamy.
    To jest F1, Profesjonalne Wyścigi, a nie szkółka dla dzieci.
    FIA powinna się wstydzić.

    Oglądałem powtórki z Heli, Live, On-board i z telemetrią, winna HAM zdecydowanie.
    To jest jak decyzja w sprawie Senna vs PRost z 89 i tyle na ten temat.
    Pewnie dlatego Rosberg odszedł z F1, bo FIA propaguję reguły, aby wyścigi trawły do ostatniego GP.
    I nie wygrywa ten, który powinnien (Silverstone), tylko ten który da najwięcej FIA, czyli 8 krotnie MŚ dla HAM....

  • 171. Ocato
    • 2021-12-06 07:24:35
    • *.15.217.200

    @164 kdarecki

    Nie można nazwać ich światłami stopu, bo zupełnie inaczej działają. One wskazują, że działa hamowanie rekuperacyjne (kiedyś KERS, dziś MGU-K). To nie jest jednoznaczne z hamowaniem, bo nie włączą się przy hamowaniu z pełną baterią, a mogą włączyć się przy pustej baterii gdy silnik wejdzie w tryb odzyskiwania energii.

  • 172. berko
    • 2021-12-06 07:35:49
    • *.centertel.pl

    @164. kdarecki
    Te światła mrugają, gdy silnik odzyskuje energię, czyli m.in. przy zwalnianiu, hamowaniu silnikiem.
    W bolidach nie ma światła stopu, daj już sobie spokój.

  • 173. HighTower
    • 2021-12-06 07:59:04
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Witam. Nie ukrywam, że dopiero zaczynam przygodę z F1 jako kibic i żeby było jasne nie mam idola podoba mi się walka między tymi dwoma gościami. Może ruszę inny temat, co sądzicie o stanie opon VER po tym jak oddał pozycję po raz drugi HAM zaczął mu odjeżdżał i to znacząco i mogło by się tak samo skończyć bez oddania pozycji??? Co sądzicie???

  • 174. carrera 2013
    • 2021-12-06 08:56:35
    • *.147.35.232.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Spót i jakieś wyzwiska pod postami dotyczącymi LH i MV w kontekście kto lepszy, gorszy itd uważam za nic nie wnoszące do dyskusji. Odnośnie kar - od tego są sedziowie. Trudno podważyć chyba zdanie mówiące o tym że tempo wyścigowe Maxa było gorsze od Luisa. Kwestią czasu było osiągnięcie pozycji lidera w tym wyścigu przez Hamiltona. Max robił to co robił. Po prostu bronił się jak tylko mógł i potrafił. Jeżeli RBR chce zdobyć tytuł dla Maxa musi coś zmienić w bolidzie i iść na całość. Zaryzykować do końca. Wszystko, albo nic. Ale Max musi jechać zgodnie z przepisami. Inaczej nawet jak wygra to zapłaci za to ujemnymi sekundami. RBR miał w tym wyścigu duży fart po pierwszej czerwonej fladze. Gdyby jej nie było wszystko byłoby pozamiatane. Wymiana opon bez czerwonej flagi byłaby dla RBR stratą nie do odrobienia.

  • 175. Noiz
    • 2021-12-06 09:46:26
    • *.army.mil.pl

    @174
    Ten osioł jest zdolny do tego żeby celowo się zderzyć z LH. Lewis będzie DNF on DNF i wygrywa bo ma więcej zwycięstw. Niestety koleś jest zero-jedynkowy albo wygrana albo nic. Czasem lepiej jest dowieść jakieś punkty niż za wszelką cenę próbować wygrać.

  • 176. hubi7251
    • 2021-12-06 10:28:35
    • *.ea.ipv6.supernova.orange.pl

    Na chłodno.
    Doświadczenie Lewisa i spokój uratowały go dziś przed dnf-em. Choć można stwierdzić, że zagapił się dwa razy podczas wyścigu (raz przy drugim restarcie kiedy to nie zamknął wewnętrznej przed Maxem), a drugi raz gdy nie wyprzedził Maxa gdy ten go przepuszczał (choć pewnie Lewis nie chciał być przepuszczany przed pomiarem DRS i wyszło tak, ze musiał ratować się przed celowym końcowym hamowaniem Maxa.)
    Koniec końców daje nam to jeszcze więcej emocji przed ostatnim GP. Takiego sezonu oczekiwaliśmy!
    Sędziowanie dno. Jazda Maxa poza granicami. Brawo Lewis, Brawo Mercedes.

  • 177. tomczaso
    • 2021-12-06 10:33:43
    • *.dynamic.chello.pl

    FIA upolityczniona śmierdzi jak za czasów Belestre szkoda słów to co się wydarzyło . o ile kara dotycząca oddania pozycji jest w pełni zrozumiała to już kolejna to totalnie z kapelusza fakt że Ham i tak był szybszy i tak by go wyprzedził ,ale co to że nie ogarnął i z impetem wjechał w tył maxa to już sędziowie nie widzieli ....

  • 178. berko
    • 2021-12-06 10:43:48
    • *.centertel.pl

    Dwie rzeczy, które powinien zrobić VER jeśli na poważnie chce zostać wielkim tego sportu:
    1. Pozbyć się Josa z garażu. Maksio jest już duży i nie trzeba go za rękę prowadzić. Widać, że stary wywiera niemałą prężne na młodym.
    2. Na poważnie pomyśleć nad zmianą zespołu. RB niszczy go od środka. Nie można o VER powiedzieć, że nie jest wybitnym talentem, ale RB robi z niego dzbana i wyścigowego chama.
    Za dwa lata zwolni się miejsce w Mercedesie. VER z RUS tworzyliby super duet kierowców.

  • 179. berko
    • 2021-12-06 10:44:42
    • *.centertel.pl

    Niemałą presję*

  • 180. hubi7251
    • 2021-12-06 10:59:51
    • *.ea.ipv6.supernova.orange.pl

    #178
    Myślę, że Toto jest już w takim konflikcie z rodziną Ver, że nigdy do takiej zmiany teamu nie dojdzie, tym bardziej jak Russell będzie od początku liczył się w walce o mistrzostwo.

  • 181. Jakusa
    • 2021-12-06 11:00:24
    • *.tvp.pl

    Przewaga Mercedesa jest ogromna na tym etapie sezonu, na dziś obstawiam łatwe zwycięstwo Hamiltona w ostatnim wyścigu, chyba, że RB pójdzie na całość. Wydaje mi się, że muszą postawić wszystko na jedną kartę i dać mu odkręcony nowy silnik, którego wytrzymałość wynosić będzie jeden wyścig. Inaczej Hamilton objedzie go znowu bez problemu, ja to było wczoraj. Swoją drogą Hamilton znowu ma mase szczęścia, gość wali w drugi bolid i nie doznaje praktycznie żadnych uszkodzeń, niesamowite, czuwa nad nim jakaś moc, pancerny Lewis.

  • 182. jerzyatut
    • 2021-12-06 11:47:34
    • *.static.ip.netia.com.pl

    Kibicuję Maxowi, bo chcę żeby dominacja Mercedesa się skończyła. Lubię go, bo jest zadziorny, to cechuje mistrzów i w końcu kiedyś tym mistrzem zostanie. Ale uważam, że dużo więcej fauli w tym sezonie jest na jego koncie - w tym wyścigu również. Najlepszym rozwiązaniem na ostatni wyścig byłaby dżentelmeńska umowa na ostatni wyścig i niech wygra lepszy. Co do kontrowersji w oddaniem pozycji, to Max też chyba czysto nie zagrał i to dwa razy. Proste rozwiązanie - migająca zielona lampka tylna ze strzałką w lewo, uruchomiana przez przepuszczającego kierowcę. Jest pewność, że przepuszczający robi to celowo i że przepuszczany jest poinformowany o zamiarze. Oczywiście obowiązkowe ustąpienie miejsca po lewej stronie i zakaz dla pozostałych kierowców korzystania z tej sytuacji.

  • 183. BlahFFF
    • 2021-12-06 13:05:16
    • *.tvk.torun.pl

    @178. berko, co do pierwszego - racja, i podobnie bylo z HAM, gdzie tez presja byla inna.

    Co do drugiego punktu - wydaje sie, ze VER po prostu taki jest, a Red Bull po zwyczajnie to toleruje, bo przeklada sie to na wyniki.

  • 184. berko
    • 2021-12-06 13:06:34
    • *.centertel.pl

    @182. jerzyatut
    No bez przesady, jeszcze im tam tylko kierunkowskazów brakuje... :)

    Oni mają tyle rzeczy do ogarnięcia na tej kierownicy, że głowa mała. Jakby miał jeszcze manualnie jakaś lampkę zaświeca to już całkiem komedia.

    Przepisy są w porządku, Hamilton nie dostał informacji i stąd ta cała afera, a i Maksymilian rozgrywał wszystko tak żeby nic nie stracić a jeszcze zyskać. Powinni doprecyzować, że oddawanie pozycji ma się odbyć na prostej startowej, lub wyznaczyć na każdym torze w każdym sektorze takie miejsce i byłoby po części po problemie.

  • 185. berko
    • 2021-12-06 13:08:16
    • *.centertel.pl

    @183. BlahFFF
    Pewnie tak, nie oglądałem jego poczynań w niższych seriach.

  • 186. Biziscoot
    • 2021-12-06 16:59:05
    • *.proneteus.pl

    A mnie tam się podobało bez względu na wszystko. Pierwszy raz nie zasnąłem przed tv. ;-)

  • 187. Skoczek130
    • 2021-12-06 17:23:09
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    @XandrasPL - kiepskie porównanie. Max walczy o tytuł MŚ, San Marino gra dla samej idei gry. Ciąży na nim ogromna presja, ma nad sobą toksyczne szefostwo. Niestety ewentualna porażka Maxa w walce o tytuł będzie przede wszystkim porażką jego zespołu. To przez RBR Holender wyrósł na buca. Merc po raz kolejny pokazał kunszt, ograł RBR jak chciał i teraz mają wszystko w swoich rękach. Choć szczerze uważam, że tylko przez problemy z żywotnością nie zdominowali drugiej połowy sezonu. Od początku mieli zdecydowanie większy potencjał w bolidzie, tylko nie potrafili tego wykorzystać. Szkoda straconych przez Maxa punktów, tym bardziej że nie ze swojej winy. W przeciwieństwie do Vettela nie będzie mógł sobie nic zarzucić. Dla mnie, mimo często brutalnej walki, jest kierowcą sezonu. A o tytule niestety znowu zadecyduje różnica w osiągach bolidów na korzyść Merca.

  • 188. Jakusa
    • 2021-12-06 18:16:11
    • *.tvp.pl

    Mercedes od Monzy jest zdecydowanie najlepszym bolidem a Lewis udowadnia, że mocny jest tylko w bolidzie, który jest w innej lidze. Teraz jeździ fenomenalnie i bezbłędnie, ale wie, że ma spory zapas w aucie. W pierwszej części sezonu tak kolorowo nie było i popełniał dużo poważnych błędów, ale miał to szczęście, że za każdym razem los mu ten błąd wybaczał, tak samo jak wczoraj, kiedy jego przednie skrzydło okazało się pancerne. W pozostałych 19 bolidach przy identycznym zderzeniu, skrzydło by odpadło.

  • 189. weres
    • 2021-12-06 23:02:41
    • *.net.pulawy.pl

    Dlaczego max nie dostał kary za to, że przepuścił Lewisa a potem natychmiastowo dzięki drs odzyskał pozycje.

  • 190. jarko1961
    • 2021-12-07 17:49:07
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    patrząc chłodnym okiem na sezon 2021 - gdyby nie dwukrotne wykluczenie Maxa z wyścigów przez Merce oraz nagły i niespodziewany wzrost formy bolidu Louisa pod koniec sezonu, mielibyśmy kolejny, nudny sezon - Max byłby od dwóch tygodni Mistrzem. Ale nie jest to przecież na rękę firmom czerpiącym zyski z naszej ukochanej F1 - są igrzyska, są pieniądze.

  • 191. Gunnerrsaurus
    • 2021-12-07 23:08:46
    • *.dynamic.chello.pl

    189. weres

    Szczerze mówiąc to ja nadal nie wiem do końca co tam się stało. Max chyba później znowu oddał pozycję Lewisowi, ale ten już obrał taką drogę na zakręcie, że wywiózł Maxa poza tor, aby zrobić sobie przewagę i nie dopuścić do podobnej sytuacji


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo