2021-11-19 GP Kataru - #1 trening 11:30 - 12:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | M.Verstappen | Red Bull | 1:23.723 | 22 |
2 | P.Gasly | AlphaTauri | 1:24.160 | 28 |
3 | V.Bottas | Mercedes | 1:24.194 | 24 |
4 | L.Hamilton | Mercedes | 1:24.509 | 21 |
5 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | 1:24.648 | 27 |
6 | C.Sainz | Ferrari | 1:24.713 | 26 |
7 | C.Leclerc | Ferrari | 1:24.790 | 27 |
8 | S.Perez | Red Bull | 1:24.915 | 22 |
9 | E.Ocon | Alpine | 1:24.972 | 23 |
10 | L.Norris | McLaren | 1:25.215 | 19 |
11 | D.Ricciardo | McLaren | 1:25.291 | 24 |
12 | S.Vettel | Aston Martin | 1:25.328 | 19 |
13 | N.Latifi | Williams | 1:25.688 | 24 |
14 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:25.757 | 23 |
15 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | 1:25.828 | 25 |
16 | G.Russell | Williams | 1:25.871 | 24 |
17 | F.Alonso | Alpine | 1:25.905 | 21 |
18 | M.Schumacher | Haas | 1:26.699 | 21 |
19 | L.Stroll | Aston Martin | 1:26.712 | 11 |
20 | N.Mazepin | Haas | 1:27.500 | 16 |
Verstappen najszybszy po pierwszym treningu w Katarze
Formuła 1 ma za sobą pierwsze jazdy po torze Losail International Circuit w Katarze. Obiekt stworzony na potrzeby wyścigów motocyklowych w tym roku niespodziewanie zagościł także w kalendarzu mistrzostw świata F1, wypełniając lukę jaka zrobiła się po odwołaniu GP Australii.Szybkie i średnio szybkie łuki przedzielone długą prostą oraz dość wysokie temperatury zbliżające się do 30 stopni Celsjusza po pierwszym, godzinnym treningu póki co wydają się sprzyjać Red Bullowi.
Max Verstpapen na swoim najszybszym okrążeniu na miękkich oponach uzyskał wynik 1:23,723. Holender jako jedyny zszedł z czasem poniżej 1 minuty i 24 sekund. Drugi Pierre Gasly stracił do niego już blisko pół sekundy. Tuż za nimi uplasował się Valtteri Bottas, a czwarty Lewis Hamilton stracił do lidera 0,8 sekundy.
7-krotny mistrz świata już na początku sesji przez radio meldował chroniczny brak mocy w swoim aucie, ale nie zjeżdżał do boksu na większą naprawę.
Jak to zwykle bywa na Bliskim Wschodzie pierwszy i trzeci trening ze względu na harmonogram weekendu rozgrywanego wieczorową porą, nie ma większego znaczenia, a układ sił w stawce kibice będą mogli lepiej ocenić po drugiej sesji, która będzie odbywała się o podobnej porze co kwalifikacje i wyścig.
Doświadczenie z nowym obiektem miało wcześniej jedynie dwóch kierowców. Sergio Perez z Red Bulla oraz Nikita Mazepin z Haasa.
To w połączeniu z faktem, że od wyścigu w Brazylii minęło zaledwie kilka dni, podczas których nie było czasu na obszerny program symulacyjny sprawiło, że większość kierowców pierwszą sesję treningową wykorzystało na zapoznanie się z nitką toru oraz jego nagumowanie.
Przez 60 minut kierowcy zdążyli sprawdzić wszystkie trzy dostępne w ten weekend mieszanki Pirelli. Na początku sesji sprawdzano głównie twardą i średnią mieszankę, aby w drugiej części treningu zacząć podkręcać tempo na miękkich oponach.
Przez większą część pierwszego treningu kierowcy zachowywali czyste konto na nowym torze, unikając nieprzyjemnych sytuacji. Najbardziej zagrożone mogły czuć się jedynie styropianowe znaczniki odległości przed zakrętami. Kierowcy wyjeżdżając szeroko z toru omijali je na centymetry.
Pod sam koniec sesji w siódmym zakręcie toru na pułapkę żwirową wypadł Mick Schumacher. Młody Niemiec zdołał jednak o własnych siłach wydostać się z niej i dojechać do garażu. Obyło się również bez uderzenia w bandy, które na katarskim torze są mocno oddalone od nitki toru z uwagi na to, że obiekt ten był projektowany z myślą o wyścigach motocyklowych.
Problemy techniczne dotknęły ponownie kierowców korzystających s silników Mercedesa. Najpierw Lance Stroll został poproszony o zjazd do bosku bez zmieniania biegów, a później do alei serwisowej ledwo dotoczył się Lando Norris.
Po pierwszych 60 minutach zmagań z torem wyjątkowo wysoko zameldował się Yuki Tsunoda. Japończyk tracąc blisko sekundę był piąty, wyprzedzając obu kierowców Ferrari i Sergio Pereza.
Czołową dziesiątkę zamykali Esteban Ocon i Lando Norris, a drugą otwierali Daniel Ricciardo i Sebastian Vettel. Słabiej pojechał również Fernando Alonso, który na koniec sesji mógł pochwalić się tylko 17. wynikiem, przed Schumacherem, Storllem i Mazepinem.
komentarze
1. Harman1997
Widac golym okiem ze ham oszczedza silnik.
Niezdziwie sie jak w 2 treningu bedzie podobna przewaga maxa - albo troche mniejsza, a w sb bedzie na odwrot
2. Gunnerrsaurus
To co, Mercedes kolejny silnik? W sumie patrząc na to jakie mieli osiągi po wymianie to może opłacalne byłoby przyjmowanie kary co wyścig i niech Lewis się bawi na torze.
3. Mayhem
Szkoda, że Kempa nie podał, że Lewis jeździć dziś ze starą jednostką którą używa się w treningu...
4. hubos21
@3
Całą reszta za to miała nowe :)
5. T0ny
Oho, RB odkręcił osiągi, już po mistrzostwach ;) Gdzie takie komentarze jak po treningu w Austin ;)
6. berko
@5. T0ny
Red Bull odkręcił silnik i już po mistrzostwach.
Masz, ciesz się.
7. ahaed
Przecież to trening. Po co od razu Wam staje?? To tylko trening, nie wiecie jakie maja ustawienia i co sprawdzają. ?Ja osobiście wcale bym się nie zdziwił,m gdyby np: Merc testował jakieś małe lotki czy cos na przyszły sezon.
To tylko trening ludzie.
8. Roxor
@Gdyby do końca sezonu był sprinty, to czemu nie..
9. Amator
@3 każdy kierowca jeździ w piątek na "piątkowym" silniku. Chyba, że ktoś wszystkie silniki stracił i ma do dyspozycji tylko jeden. Ale chyba każdy ma więcej. ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz