2007-08-26 GP Turcji - Wyścig 14:00
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 F.Massa Ferrari 1:26:42.161 10
2 K.Raikkonen Ferrari + 2.275 8
3 F.Alonso McLaren + 26.181 6
4 N.Heidfeld BMW Sauber + 39.674 5
5 L.Hamilton McLaren + 45.085 4
6 H.Kovalainen Renault + 46.001 3
7 N.Rosberg Williams + 55.778 2
8 R.Kubica BMW Sauber + 56.007 1
9 G.Fisichella Renault + 59.004
10 D.Coulthard Red Bull + 1:11.005
11 A.Wurz Williams + 1:19.006
12 R.Schumacher Toyota + 1 okr.
13 J.Button Honda + 1 okr.
14 A.Davidson Super Aguri + 1 okr.
15 V.Liuzzi Toro Rosso + 1 okr.
16 J.Trulli Toyota + 1 okr.
17 R.Barrichello Honda + 1 okr.
18 T.Sato Super Aguri + 1 okr.
19 S.Vettel Toro Rosso + 1 okr.
20 S.Yamamoto Spyker + 2 okr.
21 A.Sutil Spyker + 5 okr.
22 M.Webber Red Bull +44 okr.

komentarze
  • 104. walerus
    • 2007-08-27 11:11:15
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    spoko loko 2008 i 1.08!

  • 105. Peti
    • 2007-08-27 11:42:27
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekawe spostrzeżenie Kempa 007. Nie wiem czy jest to możliwe, ale nie jst to głupie. Druga sprawa, że wyścig nie ułożył się Robertowi pod względem taktyki i czasów. To pierwsze to wiadomo czyja wina.Po co KUB iemu 0,5s przewaga w kwalifikacjach nad następnym HEI jak mógł mieć trochę więcej paliwa na kilka kołek (i myślę że tu był pies pogrzebany 3-4 okrążenia dałyby mu ok 2 sek wiekszej przewagi i krótszy postój o jak 0,5 - 1sek). Myślę że na twardych gumach Robert mógł pojechać po 2 pitstopie.

  • 106. jaros69
    • 2007-08-27 11:49:45
    • *.chello.pl

    Xellos większośc nie szuka usprawiedliwienia dla Kubicy tylko logocznewgo wyjaśnienia. Jak szczególnie Rosberg mógł odjechać Kubicy. Może na zachowanie balansu i opon miała wpływ inna temperatura. Nie takie głowy tęgi o tym już myślały i pewnie w BMW już wiedzą co nie skleiło. Ja nie wątpię w umiejętności Kubicy. Patrz na mistrza Alonso, też jest słaby driver ?

  • 107. filip1992
    • 2007-08-27 11:52:47
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Taktyka dla roberta była do bani. Ten kto ją wymyślał miał naprawde nie pokolei w głowie. Na starcie było widać lekki bolid kubicy i myślałem że czwarta pozycja będzie zarezerwowana dla roberta. Trzeba będzie pogadać z Theissenem....

  • 108. Piotr123
    • 2007-08-27 12:09:17
    • *.tosa.pl

    Ktoś, kiedyś mądrze napisał (na onecie zresztą :-) )w komentarzu do występu Roberta w Turcji, w 2006 (pamiętacie - zbyt szybka zmiana opon "na suchy" tor): "NO RISK NO FUN". Po wyścigu (a nawet po Q3) łatwo krytykować strategię. Ciekawe co byście powiedzieli gdyby wypaliła, a mogła...

  • 109. Aerodynamik
    • 2007-08-27 12:23:25
    • *.bpsc.com.pl

    Liczymy na kolejny dublet we Włoszech!! bravo scuderia!

  • 110. Disi
    • 2007-08-27 12:46:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    big spider...czy napewno widziałeś jak Robert "pulsacyjnie wciska gaz"? A czy przypadkiem nie był to wzrost obrotów związany z redukcją biegów? ;)

  • 111. Disi
    • 2007-08-27 12:49:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przypominam sobie teraz że w ten sam sposób zepsuto taktykę Heidfeldowi w Monako. Pamiętacie? Było zdziwienie że Nick na miękkich rozpoczyna....jako jeden z nielicznych. Wogóle nie zdołał zbudować przewagi nad pozostałymi i Robert łyknął go w boksie...ina sprawa że Robert wtedy byl bardzo szybki...

  • 112. Kazik
    • 2007-08-27 13:57:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wyścig o tyle dla mnie ciekawy,że podwójne zwycięstwo kierowców Ferrari sprawia,iż walka o tytuł w tym roku powinna być emocjonująca.Przewaga punktowa kierowców Mc Larena nieco się poniejszyła,Alonso nieco bliżej Hamiltona.O wyniku Roberta już wszystko powiedziano.Jest trochę niedosytu.Czekamy na następne wyścigi (powinno być lepiej).

  • 113. kempa007
    • 2007-08-27 14:05:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    throttle to jest przepustnica wiec raczej przy zmianie biegow tam nic nie wzrasta ;-)

  • 114. pyma
    • 2007-08-27 14:17:36
    • *.welnowiec.net

    wyścig nudny jak cholera, wczoraj na "Sportowej Niedzieli" mowili że Kubica coś testuje na nowy sezon i robi to dlatego ze jest lepszym "królikiem doświadczalnym" od heidfelda LOL, ciekawe kiedy bedzie miał tego dość i odejdzie, bo juz widac po nim ze jest sfrustrowany. Widać ze sezon 2007 BMW dla Roberta spisało już na straty , więc nie ma co sie podniecać ani Monzą ani Spa. Ciekawie jakież to zmiany mogli testować w Turcji? hmm
    A jeśli chodzi o te zapędy ze nowy bolid w przyszłym roku bedzie konkurencyjny z Ferrari czy Mackiem to powinni se wylac kubeł zimnej wody na głowe. Dobrze będzie dla nich jak w przyszłym roku BMW nie będzie tegoroczną HONDĄ(zwłaszcza ze głowny projektant BMW odszedł właśnie do Hondy ,a z Hondy do BMW przyszedł ich Aerodynamik lol, kurde istna padaka, "zamienił stryjek siekierke na kijek") a Kubica drugim Jensonem Buttonem.........

  • 115. walerus
    • 2007-08-27 14:28:51
    • *.klingspor.pl

    właśnie Disi......teraz zostaje po prostu czekać 2 tyg. na nstępny wyścig i albo teorie spiskowe się pogłębią- albo Roberto myknie Nika....;-)

  • 116. Disi
    • 2007-08-27 14:56:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    kempa-nie przy zmianie tylko przy redukcji a to ważna różnica ;)Jak zmieniasz biegi w dół to automatycznie przy danej prędkości obroty są większe..(choć throttle pokazywać powinien sam "gaz") Nie wiem-może się mylę...ty pewnie lepiej wiesz. Ale jeśli myślę o tym samym co big spider to ten "zielony" pasek gazu zawsze "pulsacyjnie wzrasta" właśnie przy redukcji biegów na dohamowaniu...też myślałem że oni "naciskają gaz" podczas hamowania ale spotkałem się z informacją że tak to wygląda właśnie na skutek redukowania...Jeśli faktycznie kierowcy naciskają gaz podczas hamowania no to super...nie wiedziałem , zawsze dobrze się nauczyć czegoś nowego ;)

  • 117. borgolot
    • 2007-08-27 16:08:34
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Walerus i paru innych zauważyło dziwne operowanie gazem i chamulcem w zakrętach tak się robi żeby utrzymać promień skrętu przy słabej przyczepności (kto jeździł po śliskim np skodą 105-120, silnik z tyłu napęd na tył ten wie o co chodzi)
    Taktyka taktyką ale Robert tracił w wolnych zakrętach kiedy jest mało docisku. A że opowiada o sumie drobnych błędów, co się będzie chwalił, że robi w BMW za królika...

  • 118. robertkubica2
    • 2007-08-27 16:32:30
    • *.adsl.inetia.pl

    zbierając trochę ciekawych myśli z Waszych wypowiedzi i mądrzejszy o dostępne w internecie komentarze BMW i innych ekip podsumowuję z grubsza występ Kubicy w Turcji, część tez jest wg. mnie bezdyskusyjna, : 1. Trochę słabsza niż zwykle postawa kierowcy(ale żadne odpuszczanie czy bunt na stategię) 2.Eksperymentalna (ale nie błędna) strategia BMW - teraz wiedzą, że są dalej za SF i MCLM niż myśleli 3. Kubica chyba jednak trochę stracił ze swych mistrzowskich umiejetności, fantazji i zadziorności na Bridgestone w porównaniu do Michelin 4. wzrost formy Renault 5. ciągle lepszy i lepszy Rosberg 6. Kubica gorzej ustawił auto niż QuickNick (dowód - Q3).

  • 119. walerus
    • 2007-08-27 16:50:16
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    coś w tym jest......;-)

  • 120. pyma
    • 2007-08-27 16:53:00
    • *.welnowiec.net

    do robertkubica2 -
    1. Nie sądzę, nie ma zadnych podstaw tak sądzić . kubica gdyby tylko mógł to każdą tysięczną sekundy więcej by wycisnął
    2. blędna strategia, tylko głupek liczy na cuda, przez cały sezon pletli ze tylko na torach jak monaco czy spa mogą podgryźć macki czy ferrari, a nikt nigdy nic nie wspominał o innych a już na pewno o turcji = strzelili sobie a właściwie kubicy 101% samobója
    3. nie sądze ze stracił swoje umiejętności, ale pewnie nie miał by nic przeciwko do powrotu michałków, z prostej przyczyny na nich sie po prostu da zadziorniej jak to ująłeś jaździć niż na japońcach, teraz wszyscy kierowcy jadą jak na popołudniową herbatkę do babci
    4. raczej kovalainen jest po prostu za dobry i tak jak kubica w bmw kovalainen jest ściągany w dół przez swój zespół, a tu po prostu renault skorzystało z samobója bmw i kovalainen to bezlitośnie wykorzystał zresztą mu sie należało po tym co mu inżynierowie zrobili na GP Europy i gdzie heidfeld i kubica na tym skorzystali
    5. rosberg to samo co kovalainen żaden wielki talent ale dobry kierowca w słabszym od siebie wozie
    6. nie kubica bo nie on jest sam sobie inżynierem (choć może powinien) a heidfeld ma po prostu inżyniera lepszego który nota bene był inżynierem roberta w poprzednim sezonie właśnie ten włoch, a teraz doswiadczonewgo już włocha ma niemiec, a kubica dostał to testowania kolejnego nieopierzonego inżyniera tego irakijczyka

  • 121. barteks3
    • 2007-08-27 18:33:01
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Na jakiejś angielskiej stronce przeczytałem, że BMW mogło spodziewać się samochodu bezpieczeństwa i stąd taka ilość paliwa. Chociaż wydaje mi się to idiotyczne, bo to chyba najbezpieczniejszy tor w kalendarzu, to czy ktoś może mi wyjaśnić jak mogliby zyskać w zwiazku z SC ???

  • 122. jan5
    • 2007-08-27 19:34:50
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Heidfeld na węgrzech miał podium i Mario postanowił ze teraz Kubica będzie miał podium. Dlatego w planie było zapewne gdzieś 3 pole startowe, dobry start i wywalczenie takiej przewagi zeby nawet po wczesnym pit stopie utrzymać pozycje.

  • 123. ianicius
    • 2007-08-27 23:46:22
    • *.adsl.inetia.pl

    Cytowana na forum Planet F1 opinia J. Allena co do niepowodzenia Roberta:
    "Kubica’s story is interesting; BMW believed the times in second qualifying.

    I’ve long believed that some of the front-runners carry a Q3 fuel load in Q2 to give themselves a feel for how the car will feel in Q3, when they go for pole.

    They don’t lose anything by doing this because they are easily fast enough to make it through to Q3, even with the extra fuel and the upside is that by the time they do their dash for pole, it is their third lap in those conditions so they should have their eye in.

    Most teams are in low fuel trim at that time.

    BMW saw that Kubica was only 0.3s off the Ferraris and McLarens in Q2 and decided to gamble on a front row start slot.

    They put just 12 laps of fuel in his car, but it didn’t work because he was half a second slower than he had been in Q2, while Massa was only 3/10ths slower!

    So then he realised that maybe Massa hadn’t been so close in Q2 after all.

    Thus he was a lamb to the slaughter on lap 12 when he pitted, as all the others overtook him. He ended up eighth, whereas Heidfeld, who started alongside him on a reasonable fuel load was fourth.

    We live and learn."

    W skrócie: Na podstawie małej różnicy w Q2 między Robertem a czołówką (0,3 sek.) postanowili zaryzykować i dotankować go tylko na 12 okrążeń. I się przeliczyli.
    ps
    Oczywiście mogli zaryzykować Heidfeldem (o ile pamiętam mieli identyczne czasy w Q2), ale to już zupełnie inna historia.

  • 124. Peti
    • 2007-08-28 09:38:59
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Do Pymy
    Jest coś w tym co piszesz. Też widzę że jest coś nie tak na linii Inżynier - kierowca. A ten inżynier to Irańczyk a nie irakijczyk.

  • 125. walerus
    • 2007-08-28 09:53:59
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    piszą wiele iżinżynier Roberta jest świezy - diopiero pierwszy rok a jesli Heifeld przekął inzyniera Roberta to tak jak Hamilton przejął wykresy i ściągi Alonso - i widzimy z jakim skutkiem. Z Arabami trzeba umieć rozmawiać - jest to ciężkie - bariera językowa i wogóle tak więc wiele z pomysłów Roberta oże być źle lub wogóle wprowadzana w życie...a pomysły Roberta wprowadza w życie inżynier Heifelda. Podobno go zatankowai tyle bo w Q1 był szybszy od Nicka a w Q2 mieli te same czasy ito tylko 0,3 wolniejsze od najlepszych. Myślili że łyknie więcej tych z przodu odjedzie i będzie walczył o podium. Jednak Kubica stwierdził że wszystkie 4 koła mu się ślizgały i nie było szans na odjechanie. Chciałbym aby do końca sezonu strategię testowali na Nicku a nie na Robercie - ale to jest nierealne....;-)

  • 126. robertkubica2
    • 2007-08-28 11:13:00
    • *.adsl.inetia.pl

    do pyma - ad.1 - masz rację, po zastanowieniu - nie ma przesłanek do obrony mojej tezy. ad.2 strategia robi się błędna dopiero po lub w trakcie wyścigu, przed może być np.ryzykowna - to nie tylko gra słowami. BMW tak wybrali i stracili. ad.3 - masz rację - urzyłem złego określenia, robert nie stracił umiejętności po zmianie firm oponiarskich, ale myślę, że stracił więcej niż inni kierowcy, jest mniej wyrazisty - mniej ostry (podobnie Alonso - kolejny temat do analizy). dotknęło to wielu kierowców, ale roberta w większym stopniu ad4. nie - renault nie ciągnie w dół kovala, oni razem idą systematycznie w górę, będzie walka z BMW . ad.5. ok, sukces Rosberga to wypadkowa jego dobrej jazdy, stategii, też auta i słabszej BMW. ad6. tak, masz rację - ten punkt jest bardzo ważny, inżynier Roberta : oni obaj się uczą, tworzą z mozołem nową jakość, narazie wyniki są jakie są, ale jestem pewien, że ostatecznie dotrą się na 100%

  • 127. barteks3
    • 2007-08-28 11:25:25
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    kempa: ianicius do zbanowania :)

  • 128. Damiano1991
    • 2007-08-28 12:02:18
    • *.abp.pl

    wie ktoś już może ile ma punktów za Grand Prix Turcji?: ja mam 39.

  • 129. Kazik
    • 2007-08-28 12:27:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Każdy może sobie sprawdzić ile ma punktów (twoje typy) więc po co Ci to ? Mój poziom typowania równa się poziomowi Sakona Yamamoto w F1 więc nie chce mi się sprawdzać.

  • 130. walerus
    • 2007-08-28 13:17:53
    • *.klingspor.pl

    nie dotrą się w 100% - nawet w małżeństwie się tak nie da......;-)...11:13:00

  • 131. barteks3
    • 2007-08-28 14:35:01
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ja mam 22 punkty.

  • 132. ianicius
    • 2007-08-28 16:33:06
    • *.adsl.inetia.pl

    do barteks3: będę wdzięczny za informację z jakiego to powodu powinienem zostać zbanowany. Mój post ma ścisły związek z wyścigiem w Turcji, a oprócz cytatu zawiera opinię własną, nie zawiera głupot, info o R.K. i nie relacjonuje wyścigu. Żeby nie zaśmiecać zapraszam na forum.

  • 133. bigspider
    • 2007-08-28 21:26:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Brylka przestań spamowac!

  • 134. barteks3
    • 2007-08-29 21:31:45
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Tu nie wkleja sie angielskich cytatów! Mnie juz za to raz zbanowano :( Ale widze brak konsekwencji admina....


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo