2019-07-27 GP Niemiec - Kwalifikacje 15:00
Poz.KierowcaZespółCzas
1 L.Hamilton Mercedes 1:11.767
2 M.Verstappen Red Bull 1:12.113
3 V.Bottas Mercedes 1:12.129
4 P.Gasly Red Bull 1:12.522
5 K.Raikkonen Alfa Romeo 1:12.538
6 R.Grosjean Haas 1:12.851
7 C.Sainz McLaren 1:12.897
8 S.Perez Racing Point 1:13.065
9 N.Hulkenberg Renault 1:13.126
10 C.Leclerc Ferrari -:--.---
 
11 A.Giovinazzi Alfa Romeo 1:12.786
12 K.Magnussen Haas 1:12.789
13 D.Ricciardo Renault 1:12.799
14 D.Kwiat Toro Rosso 1:13.135
15 L.Stroll Racing Point 1:13.450
 
16 L.Norris McLaren 1:13.333
17 A.Albon Toro Rosso 1:13.461
18 G.Russell Williams 1:14.721
19 R.Kubica Williams 1:14.839
20 S.Vettel Ferrari -:--.---

komentarze
  • 2. Maximus2
    • 2019-07-27 16:18:53
    • *.68.51.51

    Ferrari to jest stan umysłu.
    Ile jeszcze spartolą weekendów wyścigowych?

  • 3. konewko01
    • 2019-07-27 16:19:21
    • *.158.91.230

    Szkoda Charlesa. Mógł wygrać.

  • 4. S3baQ
    • 2019-07-27 16:19:27
    • Blokada
    • *.68.133.227

    BRAWO MERCEDES.
    BRAWO RED BULL.
    "Brawo"ferrari. Mocarze treningów.

  • 5. kiwiknick
    • 2019-07-27 16:22:24
    • *.158.93.38

    Szkoda Seby mógł wygrać

  • 6. Del_Piero
    • 2019-07-27 16:23:40
    • *.158.202.15

    Grande lavoro! Grazie ragazzi! Lasciatemi cantare!

  • 7. obiektywny2019
    • 2019-07-27 16:23:54
    • Blokada
    • *.158.202.15

    I tak by Hamilton wygrał z przewagą 0.1s nad Ferrari.

  • 8. MattiM
    • 2019-07-27 16:24:22
    • *.158.203.6

    Ciekawe, czy Verstappen pojechał na największej mocy w q3. Coś za mała strata Gasly'ego.

  • 9. tommek7
    • 2019-07-27 16:24:59
    • *.158.202.9

    Złote czasy! Kubica znów przed Vettelem. Brawo!

  • 10. AdamBB
    • 2019-07-27 16:25:41
    • *.158.202.9

    Kimi jak zwykle, nikt go nie widział, a polecial P5

  • 11. SpinOff
    • 2019-07-27 16:31:57
    • *.158.202.15

    Co za zrządzenie losu :( Od początku sezonu szczęście sprzyja Mercedesowi

  • 12. Now Bullet
    • 2019-07-27 16:48:22
    • *.158.202.213

    @11
    Czy szczęściem nazywasz bezawaryjność samochodu?
    Bardziej moim zdaniem ferrari ma po prostu pecha,choć nie wiem po co się tak prężą w treningach,przy tych limitach części,silniki mogą się psuć.Nie wiem ale mercerdes w tym sezonie w treningach mam wrażenie że przede wszysktim pod względem silników,oszczędzają je w przeciwieństwie do ferrari.I myślę że mercedes tego nie robi przypadkowo czy by zmylić innych tylko wiedzą że nie warto tak eksploatować tych silników bo potem mogą się dziać różne rzeczy,przy tych limitach co teraz mammy w F1 ;p

    A co do kwali brawo dla Hamiltona,kolejna deklasacja chociaż gdyby nie awaria Leclerca,mógł by mieć ciężej zdobyć PP.Dobry Verstappen,słabiutki Bottas,brawa dla Kimiego.
    Wyścig co bądź zapowiada się ciekawy,tak czy siak,myślę że czy będzie suchy,czy mokry wygra dość pewnie Ham ale za jego plecami może się sporo dziać.

  • 13. roko
    • 2019-07-27 16:51:28
    • *.158.202.9

    Dziś najciekawsze było Q2, między Lewisem 1:12.149 a Lance 1:13.450 było dokładnie 1,301 sek różnicy a poprzedzający go Danił, miał mniej niż sekundę.
    Dawno nie było takiego spłaszczenia jechanych kółek, nawet mimo knockoutu Hamiltona w Q3.
    Jutro kto wie, dobre strategie mogą dać wygraną bardziej, niż dobra pozycja na starcie.

  • 14. lechart
    • 2019-07-27 17:05:34
    • *.158.202.9

    Interesują mnie głownie postępy KUB, dlatego na nich się skupię. .....
    Już od kilku GP widać, że KUB zaczyna powoli wyczuwać bezwarunkowo samochód o nowych dla niego parametrach (był 8 lat temu przyzwyczajony do innych). Kierowca topowy, np HAM ma to opanowane stopniowo przez lata. ....
    Dlatego uważam, że będzie coraz lepiej, bo widać to po wewnętrznej konfrontacji z RUS. Gdyby już teraz (KUB) miał teraz lepszy samochód, to powalczyłby w Q2. ....
    Niestety, pomimo poprawek, 1,5 s straty do średniaków, to przepaść. Będzie dalej dublowany w wyścigu i oby tylko raz.

  • 15. Vendeur
    • 2019-07-27 17:44:29
    • *.158.103.154

    @11. SpinOff

    To nie jest szczęście Mercedesa, geniuszu, tylko pech albo niedołężność Ferrari...

  • 16. obiektywny2019
    • 2019-07-27 17:50:53
    • Blokada
    • *.158.103.52

    @ 14

    "Gdyby już teraz (KUB) miał teraz lepszy samochód, to powalczyłby w Q2. ...."

    A gdyby miał jeszcze lepszy bolid to by walczył o PP...Tak samo jak każdy kierowca...

  • 17. FanHamilton
    • 2019-07-27 18:08:27
    • *.158.103.52

    Brawo Lewis, Max też pięknie. Ferrari ma szczęście że tylko Kwalifikacje bo jutro będzie ważny wyścig dla Ferrari.

  • 18. Janusz_F1
    • 2019-07-27 18:13:09
    • *.158.202.9

    @15 pech jednych jest szczęściem drugich.

  • 19. skilder3000
    • 2019-07-27 18:24:08
    • *.101.96.144

    Robert z Kimim w Sauberze by Alfa robili by wynik

  • 20. Viserion
    • 2019-07-27 18:41:57
    • *.158.103.28

    Grande Kimi

  • 21. lechart
    • 2019-07-27 18:45:44
    • *.158.103.52

    16. obiektywny2019 .. Cieszę się, że podzielasz mój pogląd. Niemniej, o te PP to mógł by powalczyć teraz jedynie Mercem, Ferrari lub RBR, a tak daleko to już nie sięgałem ... :))) To w przyszłym roku ... :))
    Osiem lat temu, zajmował wysokie pozycje KW samochodami "średniej" klasy taki był dobry.
    Być może tego nie pamiętasz, ale tak było i zaliczał się do najbardziej utalentowanych z "półki" HAM, ROSB ... itd. Teraz też nie jest zły, tylko dać mu lepszy samochód. Zauważ, że prowadzi inaczej niż inni, bo rękę ma na 30%, a jednak daje radę i to całkiem dobrze ........

  • 22. StaryCap
    • 2019-07-27 22:09:28
    • *.158.103.112

    Maximus, twoim zdaniem awaria to wina Ferrari ? Nie zepsuł ci się nigdy samochód ? Ano nie, bo pewnie masz 10 latek i szczekasz jak pajac nie rozumiejąc zasad rządzących realiami.

  • 23. Darth_Gun
    • 2019-07-27 23:17:38
    • *.158.103.154

    Ferrari... Jaka piękna tragedia... ????

  • 24. TripleH1986
    • 2019-07-28 00:54:24
    • *.158.102.129

    #22
    Kupię sobie Mercedesa, widać są mniej awaryjne niż Ferrari:-)

  • 25. Vendeur
    • 2019-07-28 02:30:46
    • *.158.102.165

    @22. StaryCap

    Nie ma to jak porównać zwykłe samochody do F1.

  • 26. Amnes
    • 2019-07-28 09:32:43
    • *.158.102.165

    Robert pokonał vettela?

  • 27. dexter
    • 2019-07-28 10:32:05
    • *.158.91.148

    Defekty w sporcie motorowym sa regula, a nie wyjatkiem. Ja pamietam jeszcze taka F1, gdzie praktycznie co weekend wyscigowy silnik byl wymieniany, poniewaz tak czesto byly rozne awarie.
    W przeszlosci byla to chwila napiecia, ktora rowniez byla cecha F1. Po prostu nigdy nie mozna bylo przewidziec, czy kierowca ukonczy wyscig, dojedzie do mety. Podatnosc technologii na defekty stwarzala dramaty i produkowala naglowki gazet. W dzisiejszych czasach pojazdy F1 sa tak samo niezawodne jak samochody drogowe.

    To jest wrecz fenomenalne na jakim poziomie jest dzisiaj niezawodnosc - przy tak wysoce rozwinietej technologii. Jesli ktos uwaza, ze defekty sa niewybaczalne, to niech tylko spojrzy co kryje sie pod pokrywami bolidow F1. Haslo: absolutny High-Tech.

    W tym roku niezawodnosc pojazdow wyscigowych jest na poziomie zapierajacym dech w piersiach. Mercedes wykrecil 100 procent wszystkich mozliwych okrazen wyscigowych. Red-Bull 96,6 i Ferrari 94,8 prozent. Dotychczas Red Bull i Ferrari 2 razy nie wyladowali w punktach.

    Naturalnie wczoraj w kwalifikacjach byla bardzo duza szansa aby powalczyc o pole-position. Warunki atmosferyczne wyjatkowo sprzyjaly Ferrari. Temperatura toru 45 stopni Celsjusza, temperatura powietrza 28 stopni Celsjusza. Przedwczoraj temperaura powietrza wynosila 37,5 stopni Celsjusza: roznica 9,5°C, ale temperatura toru tak znacznie sie nie zmienila. Przedwczoraj 51°C, a podczas kwalifikacji 45°C. Roznica 6°C - chociaz powietrze bylo o wiele goretsze. Temperatura powietrza nie rozgrzewa tez asfaltu, tylko promienie sloneczne. A wczoraj slonce wyjatkowo swiecilo. Warunki atmosferyczne byly czesciowo dobre, czesciowo mniej dobre. Mogla rowniez pojawic sie burza, ale przy temperaturze 28°C bylo dosc upalnie. Tak wiec optymalne warunki dla Ferrari.

    Gdy Sebastian Vettel przez Intercom zglosil, ze nagle stracil moc silnika mozna bylo spodziewac sie dramatu. Analiza awarii musiala zostac szybko wykonana. Z tym, ze inzynierowie Ferrari natychmias widzieli co sie dzieje, poniewaz z danych telemetrii mozna takie rzeczy ladnie wyczytac. Turbosprezarka z powodu wadliwego elementu nie otrzymywala powietrza. W takiej sytuacji pracuje tylko szesciocylindrowy silnik o pojemnosci 1,6 litra. Z pozostala moca nie mialby najmniejszej szansy. Ten wadliwy element byl przed weekendem wyscigowym dopiero co wymieniony. To byla druga usterka, ktora w kwalifikacjach zdegradowala kierowce wyscigowego do roli zwyklego widza. I to znowu w domowym wyscigu. Na tym torze Sebastian praktycznie sie wychowal i rozpoczal swoja kariere sportowa. Urodzil sie w Heppenheim - 45 km od Hockenheimring. W ubieglym roku startowal tutaj z pole - position.

    25 minut pozniej podobny los spotkal Charlesa Leclerca. Pompa paliwowa strajkowala, poniewaz otrzymywala niewlasciwy sygnal z jednostki sterujacej. W garazu Ferrari panowala atmosfera zaglady. W Q2 na mieszance Medium Monakijczyk byl 0,2 sekundy za Lewisem Hamiltonem. Opona Medium byla mieszanka na start - niezalznie od tego jakie panowaly temperatury (pod warunkiem, ze jest sucho). Korzysc zawsze jest tematem. Nastepnie w Q3 na oponie Soft moglby powalczyc o pole - position. W kazdym razie pojazdy Ferrari byly szybkie, warunki atmosferyczne byly korzystne, kierowcy liczyli na pole - position. W takiej sytuacji awaria jest bardzo gorzkim doswiadczeniem.

    Teraz Mercedes musial obawiac sie tylko Maxa Verstappena. Ale Holender popelnil blad w osmym zakrecie + problemy z jednostka napedowa kosztowaly 0,3 sekundy. A w przypadku Verstappena i problemow z oprogramowaniem silnika bylo jeszcze ciasniej. Na zegarze zostalo tylko 8 minut. Kierowca zaleznie od problemu ewentualnie musi zjechac do boksow, ponownie wyjechac na tor i wykrecic czas. Jezeli inzynierowie potrafia rozwiazac taki problem jak na przyklad mapping silnika w boksach, tzn. z zewnatrz przy uzyciu laptopa i kierowca moze pozostac na torze, to chwala. W takiej sytuacji kazdy sie cieszy. Ale wystarczy tylko zolta flaga i przy deficycie czasu jest po ptokach. W przypadku Verstappena i jego jednostki napedowej Honda czesto jest tak, ze silnik nie reaguje jak trzeba na pedal gazu naciskany stopa kierowcy wyscigowego - czyli na to, co kierowca sobie zyczy. Silnik reaguje z opoznieniem, a to jest bardzo glupie. Moze cos zmienil i nagle wszystko funkcjonowalo. Rowniez kierowca z cockpitu operujac moze zmienic ustawienia jesli chodzi o mapping silnika.

    A Mercedes wczoraj niekoniecznie nalezal do kregu faworytow. Wciaz dosc wysokie temperatury asfaltu pomogaly konkurencji wprowadzic bez problemu opony do wymaganego okna. Tutaj Mercedes mial problem, poniewaz opony sie przegrzewaly. Zwykle jest odwrotnie. A zbyt gorace opony kosztowaly w Motodromie predkosc maksymalna.

    Niemniej jednak duze gratulacje dla Mercedesa i Lewisa Hamiltona. Mercedes w sesjach kwalifikacyjnych stopniowo potrafil sie podniesc, Hamilton capnal dobre okrazenie. Rezultat: 87 pole-position w swojej karierze. Takie liczby maja ciezar. Chapeau!

    No coz, to jest sport. Klapa, pech i wypadek rowniez nalezy do sportu. Profesjonalny sportowiec chce walczyc, ale takimi rzeczami dlugo nie moze sie tez przejmowac. Tym bardziej, ze to usterka techniczna. Kierowcy Ferrari teraz szybko musza wyczyscic glowe, przeanalizowac i przeprogramowac wszystko. Znow na nowo motywacja, fokus i atak do przodu.

    Wyscig mozna tez wygrac startujac z tylnych pozycji. Wystarczy spytac sie Lewisa Hamiltona. W zeszlym roku startujac do wyscigu z pozycji 14 przy odrobinie szczescia potrafil tutaj zwyciezyc. Kiedys Ferrari startujac z odleglych pozycji odnioslo na Hocke duzy sukces. Rubens Barrichello w roku 2000 wystartowal z pozycji 18 i wygral Grand Prix w Niemczech.

    PS. Startujac z ostatniej pozycji male pocieszenie jest takie, ze czesci mozna wymienic. Wiecej pozycji do tylu po prostu kierowca nie moze dostac. Z dluzszej perspektywy patrzac takie rzeczy jak wymiana czesci sa kosztowne - kara w postaci utraty pozycji startowej.

    Dzisiaj zgodnie z prognoza pogody miedzy godzina 14:00 - 15:00 ma ponoc padac. Tak wiec zapowiada sie bardzo ciekawie. Zobaczymy.

  • 28. obiektywny2019
    • 2019-07-28 11:28:02
    • Blokada
    • *.158.103.154

    @ 26

    Przestań pajacować....

  • 29. Jaromir77
    • 2019-07-28 12:36:09
    • *.158.102.33

    Faktycznie, patrzyłem na pogodę i ma coś kąpać. Szlag by to trafił, mam tylko eleven od UPC bez wykupionego dostępu do horizon go, a jestem poza domem. Jeśli popada, to jest szansa na pierwsze punkty Williamsa.

  • 30. elin
    • 2019-07-28 13:39:51
    • *.158.102.165

    Cześć Kolego dexter :-)

    Dobrze znowu czytać Twoją analizę przed wyścigiem. Chociaż ( jak dla mnie ) brakuje choć słowa o zespołach środkach stawki - Alfie, McLarenie czy Renault ...

  • 31. Vendeur
    • 2019-07-28 13:43:08
    • *.158.102.195

    @29. Jaromir77

    Nie żartuj, przecież Horizon Go kosztuje raptem 5 zł za miesiąc. A nawet można było wyrwać za darmo przy odpowiedniej gadce.

    Natomiast dobrze, że F1 jest na Eleven, bo dzięki temu obejrzysz ją sobie z odtworzenia.

  • 32. Jaromir77
    • 2019-07-28 15:49:48
    • *.158.102.195

    To nie chodzi o kasę, tylko ciągle zapominam wykupić, a jak przychodzi co do czego, to już za późno, bo za chwilę wyścig


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo