2019-06-29 GP Austrii - Kwalifikacje 15:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | C.Leclerc | Ferrari | 1:03.003 | |
2 | L.Hamilton | Mercedes | 1:03.262 | |
3 | M.Verstappen | Red Bull | 1:03.439 | |
4 | V.Bottas | Mercedes | 1:03.537 | |
5 | K.Magnussen | Haas | 1:04.072 | |
6 | L.Norris | McLaren | 1:04.099 | |
7 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | 1:04.166 | |
8 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:04.179 | |
9 | P.Gasly | Red Bull | 1:04.199 | |
10 | S.Vettel | Ferrari | -:--.--- | |
11 | R.Grosjean | Haas | 1:04.490 | |
12 | N.Hulkenberg | Renault | 1:04.516 | |
13 | A.Albon | Toro Rosso | 1:04.665 | |
14 | D.Ricciardo | Renault | 1:04.790 | |
15 | C.Sainz | McLaren | 1:13.601 | |
16 | S.Perez | Racing Point | 1:04.789 | |
17 | L.Stroll | Racing Point | 1:04.832 | |
18 | D.Kwiat | Toro Rosso | 1:05.324 | |
19 | G.Russell | Williams | 1:05.904 | |
20 | R.Kubica | Williams | 1:06.206 |
Leclerc sięgnął po 2. pole position, Vettel zakończył czasówkę z usterką
Zespół Ferrari na torze Red Bull Ring ponownie dysponuje bardzo konkurencyjnym bolidem i ponownie nie potrafił w pełni wykorzystać jego potencjału. Charles Leclerc sięgnął co prawda po drugie w tym roku pole position, ale problemy techniczne tym razem dopadły Sebastiana Vettela, który w Q3 w ogóle nie wyjechał na tor.W przeciwieństwie do wczorajszych treningów, dzisiaj na torze nie było dużych podmuchów wiatru, które wczoraj przyczyniły się do kilku poważnych wypadków.
Po pierwszej turze przejazdów w finale kwalifikacji na torze Red Bull Ring najszybszy był Charles Leclerc, który o przeszło 0,3 sekundy wyprzedzał Valtteirgo Bottasa i o 0,6 sekundy Maksa Verstappena. Lewis Hamilton po pierwszym przejeździe był dopiero 4., ale pełnił rolę podciągającego dla swojego kolegi z zespołu.
Znacznie więcej pecha miał Sebastian Vettel, który pod koniec Q2 zjechał do garażu z usterką bolidu. Jego Ferrari nie udało się na szybko naprawić. Niemiec nie wyjechał już na tor, kończąc dzisiejsze zmagania bez ustanowienia czasu, na 10 miejscu.
Decydującą, drugą turę przejazdów w czołówce otwierał Lewis Hamilton za którym ustawili się Max Verstappen, Charles Leclerc i Valtteri Bottas.
Cała czwórka poprawiała swoje czasy, ale żaden z kierowców nie był w stanie przebić wyniku Leclerca z pierwszej próby. Monakijczyk na swoim drugim przejeździe wspiął się na wyżyny swoich umiejętności, śrubując rekord toru i zbliżając się jeszcze do granicy 1 minuty i 3 sekund.
Drugi Hamilton na mecie stracił do niego 0,259 sekundy, a trzeci Max Verstappen był już o blisko pół sekundy wolniejszy. Valtteri Bottas na jednym ze swoich ulubionych torów wywalczył tylko czwarte pole startowe.
Sytuacja w czołówce może jednak ulec jeszcze zmianie, gdyż pod lupę sędziowską po Q2 wzięty został Lewis Hamilton, który w Q2 przyblokował Kimiego Raikonena w trzecim zakręcie toru.
Tytuł best of the rest przypadł tym razem Kevinowi Magnussenowi, który wyprzedził Lando Norrisa oraz kierowców Alfa Romeo. Duńczyk straci jednak świetne miejsce za sprawą kary przesunięcia o pięć pól za wymianę skrzyni biegów. Czołową dziesiątkę zmykali Pierre Gasly oraz wspomniany Sebastian Vettel.
Przebieg Q1 i Q2
W pierwszej części czasówki większość stawki wyjechała na tor na oponach miękkich. Próbę awansu do Q2 na oponach średnich podjęli kierowcy Ferrari i Pierre Gasly.
Zawodnicy Scuderii przez długi czas utrzymywali się na pierwszych pozycjach, ale w końcówce sesji zostali wyprzedzeni przez Maksa Verstappena i kierowców Mercedesa.
Robert Kubica stracił do George'a Russella 0,3 sekundy, a sam Williams ze stratą około 2 sekund do lidera zamykał stawkę. Oprócz zawodników Williamsa do Q2 nie przeszli: Kwiat, Stroll i Perez.
Kierowcy Mercedesa i Max Verstappen Q2 rozpoczęli od wyjechania na tor na średnich oponach, na których udało im się awansować do finału czasówki.
Kierowcy Ferrari na miękkich oponach bez problemu uzyskali dwa najlepsze czasy, ale w końcówce sesji spory popłoch zrobił się w garażu Sebastiana Vettela. Niemiec kończył sesję z rozebraną pokrywą silnika.
Po kwalifikacjach swoje problemy może mieć także Lewis Hamilton, który w trzecim zakręcie toru przyblokował Kimeigo Raikkonena a sędziowie odnotowali ten incydent.
Do Q3 nie przeszli: Sainz, Ricciardo, Albon, Hulkenberg oraz Grosjean.
Zdjęcia:
komentarze
1. nonam3k
Szkoda Sebastiana . Jego zachowanie pomimo takiego pecha jest godne mistrza.
2. Del_Piero
Brawo LEC! To musi się tym razem udać. Świetny VER, RAI, GIO i MAG. GAS oczywiście dramat. No i najważniejszy punkt programu - Jeśli HAM nie zostanie cofnięty na starcie za blokowanie RAI, będzie to absurd jak 5 sekund dla VET. Oto test na neutralność dla FIA.
3. TomPo
Vet niestety zaliczyl pecha.
Lec pokazal jak sie jezdzi po tym torze.
Max to juz chyba wyciska 115% z bolidu
Gasly - 0.9s straty do Maxa - juz czas opuscic RBR
Lewis - pewnie wystartuje z 5 miejsca, bo to uciekanie przed Rai wyszlo nieudolnie.
Williams - czas gorszy od najgorszego zeszlorocznego - to jest cofanie sie w rozwoju.
4. StalkerStrielok
Ferrrari zapomniało, że Verva działa tylko w Williamsie.
5. obiektywny2019
Ktoś może.mi wyjaśnić strategię Ferrari w Q2 i wyjazd na miękkich?
6. Adzik4815
Lewis niech dostanie kare...Będzie ciekawiej :-) no i Vettel z 10 miejsca też brzmi ciekawie :-)
7. MattiM
Już nawet z Giovinazzim przegrywa Gasly. Jego jazda to tragedia.
8. daw9
Super. Dawno nie było takich emocji i szykuje się ciekawy wyścig
9. Raptor202
Co znowu Gasly zrobił? Znając życie pewnie ponownie będzie wlekł się za ruchomą przeszkodą znaną jako Giovinazzi i skończy wyścig na podobnej pozycji co kwalifikacje. Ponoć Magnussen dostał karę za wymianę czegoś tam, szkoda wielka. Oby Hamilton też dostał karę.
10. Fanvettel
Te Ferrari....... Vettel byłby w TOP5...
szkoda...wielka szkoda :(
I piękne zachowanie wobec mechaników tak sie powinno robic .
Fajnie ze trzy inne zespoły w TOP3.
Świetny Kevin .
Znowu słabo Gasly .
11. Fanvettel
Gratulacje dla Leclerca .
Kara dla Hamiltona byc musi !
12. hubos21
W pierwszej trójce każdy bolid z innego zespołu, tak powinno być zawsze ale dzisiaj brawa dla Ferrari, teraz pytanie kto da radę z jednym pitstopem a kto nie, Ferrari ma też dobre tempo na pośrednich oponach
13. hubos21
Tzn na twardych :D
14. XandiOfficial
Od dzisiaj na Orlenie jest "VERVA 88" a nie 98 :D
15. Sasilton
Jak Lewis dostanie karę, to z którego miejsca będzie startował. K.Mag ma karę za skrzynie, wiec będzie 10.
16. TomPo
@15
z 5 (jesli dostanie +3)
17. johan24
@5 przed chwilą usłyszałem, że Ferrari z mniejszym dociskiem nie niszczy miękkich opon aż tak bardzo jak inne ekipy, dlatego podjęli taką właśnie decyzję na wyścig.
18. XandiOfficial
Vettel rok temu dostał 5 pozycji a była to mocna kara jak wcześniej inni dostawali za takie coś tylko 3. Lewis zapewne dostanie kare ale tylko dlatego aby sędziowie mogli się podlizać, że Lewis też jest karany. Odpier większe maniany na torze podczas wyścigu i kar nie dostawał. To samo Bottas. Koleś miał tyle incydentów a jeszcze nigdy nie dostał kary. Kara by pomogła Charlesowi aby wygrać jutro ale zepsuła by wyścig bo Max to groźny będzie tylko do 3 zakrętu.
19. ryan27
Zachowanie Vettela - szacunek.
Hamilton - na ostrzeżeniu się powinno skończyć.
Leclerc - udane kwalifikacje - wyścig pewnie się skończy inaczej :) dziwna strategia
20. koal007
Jutrzejszy wyścig może być bardzo ciekawy. Zobaczymy co z Hamiltonem. Pewnie go przesuną. Leclerc jest pierwszy, ale... przewagę na starcie będzie miał Verstapen, bo startuje na midium a nie na softach. Ale może strategia ferrari będzie lepsza. Jest dużo niewiadomych i te wspaniałe krawężniki, które powinny być montowane na każdym torze. Wyjedziesz za linię jazdy - masz karę. To naprawdę dobrze działa na kierowców. :). Szkoda, że Santz. tak daleko, ale w końcu Noris się obudził. Radość Magnussena z piątego miejsca -bezcenna.
21. Multi
Co zrobił Vettel, że mu się szacunek należy, możecie powiedziec? Bo nie oglądałem kwali...
22. tommek7
Myślcie ludzie. Gdyby przyblokowanie Hamiltona sprawiło, że Rai odpadł by z tej części czasowki to rozumiem! Może dostałby karę. Niczego to jednak nie zmienilo tak więc skończy się na reprymendzie.
23. TomPo
@21
Pocieszal mechanikow po tym jak kazali mu wyjsc z auta i dowiedzial sie ze nie wystartuje w Q3.
Trzeba przyznac, ze mile zachowanie. WIekszosc doswiadczonych kierowcow tak robi, bo wie ze bez tych gosci niczego by nie osiagneli. Team spirit :)
24. tommek7
@21 poklepal po plecach jakiegoś mechanika i teraz ludzie oddają mu chold, że tak świetnie się zachował. Szacunek!
25. obiektywny2019
Wysiadł z bolidu i podziękował każdemu z osobna za próbę usunięcia usterki.
26. TomPo
Wyjazd w Q2 kontrowersyjny, no ale to stratedzy Ferrari :)
Wyszlo im, ze oni nie zuzywaja tych opon tak bardzo, wiec dzieki temu beda mieli przewage.
No nie wiem... pozyjemy zobaczymy ;)
27. narya
@ 25.
Już nie przesadzaj z tymi podziękowaniami dla każdego mechanika. Zwyczajnie wysiadł z bolidu i poklepał po plecach KILKU mechaników, których mijał wychodząc z garażu. A czy w geście podziękowania, czy próby pocieszenia, to już wie tylko Vettel.
28. nonam3k
24. Nie tylko poklepał po plecach ale tez pokazał gest w stylu głowa do góry następnym razem będzie lepiej :) Hamilton w takim wypadku zdemolowałby pokój w hotelu :)
29. XandrasPL
@28
Oj tam oj tam. Przegrał wyścig z Rosbergiem to sobie porzucał fotelami.
30. nonam3k
RK powinien brać przykład z Sebastiana jak wspierać swoich mechaników w garażu , może wtedy bolid będzie lepiej ustawiany hehe
31. Mission Winnow
Gasly i Kubica to zdecydowanie najgorsi i najsłabsi kierowcy w stawce. Taka 4-5 liga kierowców. Gasly bolidem który bez problemu może walczyć o drugi rząd zajmuje 10 miejsce. Kubica przegrywa z nowicjuszem. Obaj przegrywają bardzo zdecydowanie z partnerami z zespołu i tylko awaria/błąd teamu sprawia, że sporadycznie są wyżej.
32. Sadu1
Dało by się do tabeli z wynikami wstawić opony?
Dzięki
33. robertunio
Warto zauważyć że z czołówki Hamilton, Verstappen i Bottas startują na wolniejszej/twardszej miesznace a tylko Leclerc na tej szybszej. Widać stradedzy Mercedesa ustawili kwalifikacje pod wyścig. Prawdopodobnie gdyby Hamilton śmignął na szybszej mieszance to niewykluczone że zdobyłby PP, ale ponieważ ma ich już więcej na koncie niż MSC i sam jest już żywą legendą to chyba decyzja ok, tymbardziej że wielokrotnie się okazywało że stratedzy Merca i RedBulla są lepsi od tych w Ferrari. Mam nadzieję że Lewis nie dostanie kary bo gdyby tak było byłby to ewidentnie ruch "pod publiczkę" żeby sztucznie utrudnić mu ściganie i wprowadzić niejako "plastikowe emocje" poprzez niesprawiedliwe wyrównywanie stawki.
34. weres
@TomPo
Jakim cudem geniuszu matematyki wyszło ci że lewis wystartuje z 5 pozycji skoro magnussen też dostanie karę?
35. MattiM
@33
Przecież w q3 wszyscy na tych samych oponach jechali.
36. TomPo
@33
o czym ty piszesz? W jaki sposob przejazd w Q2 na szybszej mieszance mialby mu zapewnic PP w Q3?
Od kiedy ogladasz F1?
Kara sie nalezy, chyba ze udowodnia ze nie dostal sygnalu od teamu, to wtedy nie dostanie.
Tam jest pod gore, wiec guzik widzial w lusterkach. Jesli mu przez radio nie pwoeidzieli to nie mial prawa widziiec Rai w lusterkach.
Jesli mu powiedzieli, to +3 pozycje powinien dostac.
Ferrari uwaza ze nie niszcza tych opon wiec moga na nich jechac. No nie wiem...
Z jednej strony moga uciec na starcie, ale bolidy beda ciezkie, a szybki zjazd oznacza wpakowanie sie w srodek stawki.
Ta zagrywka moze ich sporo kosztowac. Nie wiem czemu postanowili tak a nie inaczej.
37. TomPo
@34
a potrafisz cos napisac bez ublizania? geniuszu dobrego wychowania?
38. wheelman
@20 te żółte bagietki są niezpieczne. To tak jakby porównywać w miarę nieszkodliwą fose wokół zamku do wilczych dołów.
Wystarczy żwirowe pobocze zaraz za tarkami i zakaz (który nie wiem czy wciąż obowiązuje) wygrzebywania samochodu z tegóż. Pal licho zakaz, skoro nawet pobocze Paraboliki na Monzy z której łatwo wypaść - wyasfaltowano. Czekam tylko kiedy na poboczach obu Lesmo pojawi się asfalt, to już będzie profanacja tych zakrętów.
39. hubos21
HAM raczej kary nie dostanie, co innego jakby Kimi nie awansował dalej przez to przyblokowanie, już były takie sytuacje
40. SpinOff
@39
Też uważam że FIA powinna przymknąć na to oko i poprzestać na upomnieniu, ale w świetle ostatnich wydarzeń, myślę że nie mogą sobie na to pozwolić. Ta kara byłaby tak samo nie fair jak dla Vet w Kanadzie.
41. abdul348
@39
w przypadku przyblokowania innego zawodnika nie ma znaczenia czy on awansował dalej
liczy się tylko sam fakt przyblokowania
a to, że sędziowie różnie oceniają takie sytuacje to już inna sprawa
42. weres
@TomPo
Bardzo mnie ciekawi twoja definicja dobrego wychowania. Jak dla mnie dobre wychowanie nie jest wtedy, gdy na zadane pytanie udzielasz kłamliwej odpowiedzi. Za to zwrócenie uwagi osobie takiej jak ty zachowującej się nieprzyzwoicie nie jest czym co świadczyłoby o złym wychowaniu. Wręcz przeciwnie...
43. Katsurimoto
Sainz w Kanadzie dostał karę w takiej samej sytuacji więc Lewis zostanie przesunięty o 3 miejsca. Super bo będzie dużo walki jak Vettel i Lewis zaczną odrabiać pozycję.
44. weres
Potwierdzono karę 3 miejsc
45. kiwiknick
A nie dostał Seb w zeszłym roku kary za blokowanie Sainza?
46. XandrasPL
Luis kara (3 pozycje)
47. mirqus
@34
a co ma wspólnego przesunięcie Magnussena do przesunietego o 3 pozycje Hamiltona, bo ktokolwiek by nie był na 5 miejscu, to znajdzie się na 4 , po tym jak Hamilton spadnie na 5, chyba że czegoś nie rozumiem
48. robertunio
Ta kara to nic innego jak wyrównywanie stawki na siłę.
@ 35. MattiM Takie same opony w Q3 dla ciebie bo czarne i okrągłe...
@ 36. TomPo Wyklądasz na tutejszego trolla / prowokatora - nie odróżniasz opon jak kolega wyżej a dodatkowo nie odróżniasz Q2 od Q3.
49. Raptor202
@47 Zależy od tego, jak w tym sezonie sędziowie podchodzą do kolejności egzekwowania kar (a szczerze mówiąc nie wiem jak to obecnie wygląda). Jeśli nadal nakładane są chronologicznie, to wtedy Norris wskakuje na 4 miejsce, ale jeśli z jakiegoś powodu obecny system działa inaczej, to może się okazać, że kara Hamiltona zostanie wpisana przed karą Magnussena, a to by oznaczało, że Lewis wystartuje z czwartego pola.
50. MattiM
@48
Ty jesteś taki głupi, czy tylko udajesz? Wszyscy w q3 wyjechali z oponami z czerwonym paskiem.
51. mirqus
@48
możesz mi wyjaśnić, na jakiej mieszance jechali kierowcy w Q3 ? Wydaje mi się, że na tej samej , więc jakim sposobem Hamilton miałby zgarnąć PP na szybszej mieszance, jak na takiej właśnie jechali wszyscy w Q3 ?
52. mirqus
@49
Ok, zrozumiałem, dzięki !
53. TomPo
@48
o czym ty czlowieku piszesz?
Ogladales te kwalifikacje?
W Q2 Ferrari wyjechaly na miekkich gdy wszyscy inni na twardszych i na nich uzyskali najlepsze czasy, wiec na nic wystartuja w wyscigu.
Jakich opon uzywales w Q3 nie ma juz kompletnie zadnego znaczenia.
Wiec nie mam pojecia o czym ty piszesz, albo nie rozumiesz jak dzialaja kwalifikacje F1.
54. TomPo
@42
bo widzisz... mylic sie jest zecza ludzka, a reagowanie na to pogardliwym tekstem "geniuszu matematyki", swiadczy tylko o niskim poziomie komentujacego, a nie tego ktory ów blad uczynil - pozdrawiam.
55. FanHamilton
I tak Wygra Lewis !!!
56. robertunio
@ 50. MattiM
@ 51. mirqus
@ 53. TomPo
Możecie podać jakieś żródło?
Na BBC Sport napisali "Three drivers from three different teams in the first three positions sets up a tantalising prospect, especially as Leclerc will start on the faster, soft tyres, and Hamilton, Verstappen and Bottas on the slower but more durable mediums."
57. TomPo
@56
no przeciez to caly czas wlasnie pisze, wiec nie wiem o co Ci chodzi.
Ze Merce oraz Max wystartuja na twardszej, a Lec na miekkiej, bo Ferrari podjelo te dziwna decyzje.
Tlumacza sie, ze nie zdzieraja tak tych opon, wiec mogli sobie pozwolic na wystartowanie na miekkich.
Napisalem ze nie jestem przekonany co do tego pomyslu, bo jesli zjada wczesniej, to sie Lec wpakuje w srodek stawki i bedzie tracil czas.
No ale Ferrari jak zwykle lubi sobie utrudniac zycie. Chyba ze rzczywiscie tak swietnie poradza sobie z tymi oponami, tylko ze bolidy beda ciezkie, wiec decyzja i tak dziwna.
58. Krys007
@56 Zobacz sobie powtórkę Q3 jeszcze raz, a potem głoś tutaj swoje "mądrości"
59. Kornelinho10
@56 do wyścigu możesz wyjechać na mieszance twardszej, której użyłeś w Q2. Dlatego zależało niektórym, aby wejść do Q3 jeżdżąc na żółtej mieszance.
60. hubos21
@57
Tylko zespół wie na jakich mieszankach mają lepsze tempo nawet jak inne zespoły jadą inaczej, ferrari zjedzie wcześniej i założy pewnie twarde opony, Mercedes we Francji pokazał, że problem z pęcherzami w jakimś stopniu został i mogę tutaj nie przetrwać z jednym pit stopem tym bardziej, że widać, że srebrne bolidy trochę się ślizgają
61. TomPo
@60
no wlasnie ten wczesniejszy zjazd mnie martwi.
Fakt ze na tym torze da sie wyprzedzac, ale jednak moga wpakowac Lec w srodek stawki tak wczesnym zjazdem i beda tracic czas. Z tego powodu kazdy chce wystartowac na twardszej, bo to lepsze rozwiazanie.
No chyba ze na prawde tych opon nie beda niszczyc i beda w stanie na tyle uciec reszcie, ze po zmianie opon nie wpakuja sie w klopoty.
Pozyjemy zobaczymy, wazne ze bedzie (powinien byc) ciekawy wyscig.
62. Katsurimoto
Miękkie opony więc powinni mieć lepszy start i pierwsze parę kółek. Oby sporo uciekli i wykorzystali przewagę szybszej mieszanki.
Mieli tempo na to by wybrać sobie mieszankę wybrali jak dobrze wiemy Softy.
63. hubos21
Leclerc ma albo inny styl jazdy albo inne ustawienia ale u niego opony jakoś dłużej wytrzymują, nawet jak mu przejazdy wydłużają dramatu nie ma
64. seba1b
Ktoś wie czemu Borowczyk nie komentuje tego GP?
65. hubos21
@64
Na rajdzie jest
66. TomPo
@63
to pewnie wynika tez z tegorocznej konstrukcji bolidu.
No ale Ferrari teraz zmienilo kat nachylenia bolidu, by zyskac kontrole nad przodem i powalczyc z podsterownoscia i predkoscia w zakretach.
Pytanie czy nie odbije sie to negatywnie, na tempie zuzywania sie przednich opon.
No nic... dwa dni to testowali, wiec trzeba miec nadzieje, ze wiedza co robia... ale to Ferrari :) ciezko o taka nadzieje.
Oby Lec wyscigu nie schrzanili i oby Max nie nawywijal - licze i czekam na w koncu jakis fajny wyscig.
67. ArkadioMorales
Magnussen i Norris w czubie i super może namieszają w stawce i może nie będzie tak nudno jak we Francji... Ogólnie ciekawe ustawienie na starcie i tradycyjnie Kubica tragiczny czas. Znowu pewnie po wyścigu będzie opowiadał te korporacyjne slogany że pojechał dobry wyścig balans był ok ale różne inne czynniki nie zadziałały masło maślane. Jak można być dobrym w rozwijaniu bolidu i być ciągle ostatnim. Coś mi tu śmierdzi Pani Clarie W.
68. XandiOfficial
Jutro jakiś deszcz czy sucho? Potrzebny deszcz jest aby te wyścigi były jeszcze lepsze jakkolwiek dobre one są. Vettel deszcz brałby w ciemno, Max też i Lewis by nie pogardził. Najlepiej gdyby był kalejdoskop od suchego na full wety i z przesychaniem na suche opony pod koniec.
69. michalx19
Panie i Panowie ,ciągnąć dalej wątek odnośnie "silnik w samochodzie RK i GR", jakie mieli dzisiaj V max?
70. obiektywny2019
@ 70
Nie ciągnąć, tylko milczeć bo nie ma o czym dyskutować. A jak dyskutować to jest pewien znany blog sekty #88. Tam można się wymieniać teoriami spiskowymi i razem zaklinać rzeczywistość głaszcząc się przy tym nawzajem po fujarkach.
71. Raptor202
@69 Różnica rzędu 1.9 km/h na korzyść Russella. Zresztą to w ogóle jakiś absurd, cała ta gadka z vmax, w kwalifikacjach do wyścigu we Francji Kubica miał wyższą vmax od Russella.
72. XandrasPL
Ale jaja z karą Lewisa. Jednak będzie 4 a nie 5. Ratowanie pupilka lvl FIA. Kary przesunięcia powinny być liczone razem dla wszystkich ale tutaj zrobili wyjątek i policzyli kare Leiwsa a potem dopiero Magnussena.
Taka była notka FIA ale na 90% jest to prawda. Chyba, że sami się poje chali i to zmienią./
73. TomPo
@72
Nie no... tak to chyba wlasnie sie odbywa (ale glowy nie dam).
Przesuwaja zawodnika o np 3 pozycje, ale jesli na tej pozycji zawodnik jest przesuwany nizej, to ten cofniety bedzie o 1 wyzej.
Jak inaczej mialoby to dzialac?
Jesli np jutro przed wyscigiem wyszloby ze bolid Bot ma awarie i startuje z konca stawki, to znaczy ze wszyscy musza byc za nim?
Nawet mnie tu od "geniuszy matematycznych" sarkastycznie wyzwano, bo sie machnalem (zapomnialem o karze Mag) i powiedzialem ze bedzie 5, gdy bedzie 4 bo Mag ma kare przydzielona duzo wczesniej.
74. Airjersey
wg mnie XandrasPL ma rację. Lewis powinien być 5. Dlaczego? A dlatego, że w momencie kiedy MAG zakwalifikował się na P5, od razu było wiadomo, że spada na P10 więc NOR pozycja w górę, HAM nadal P2.
Dopiero później przyznano karę Lewisowi więc z P2 na P5 czyli Norris powinien być na P4.
Tak to widzę.
75. mcjs
Merc ma 2 auta z przodu, w tej sytuacji pole position nie ma znaczenia. Mogą rozdzielić strategie, Leclerc nie da rady pilnować obu. Życzę mu jak najlepiej, ale piłka jest po stronie Srebrnych Strzał.
76. koal007
Pola startowe GP Austrii:
1. linia:
1. Charles Leclerc (Monako/Ferrari)
2. Max Verstappen (Holandia/Red Bull-Honda)
2. linia:
3. Valtteri Bottas (Finlandia/Mercedes GP)
4. Lando Norris (W. Brytania/McLaren-Renault)
3. linia:
5. Lewis Hamilton (W. Brytania/Mercedes GP)
6. Kimi Raikkonen (Finlandia/Alfa Romeo-Ferrari)
4. linia:
7. Antonio Giovinazzi (Włochy/Alfa Romeo-Ferrari)
8. Pierre Gasly (Francja/Red Bull-Honda)
5. linia:
9. Sebastian Vettel (Niemcy/Ferrari)
10. Kevin Magnussen (Dania/Haas-Ferrari)
6. linia:
11. Romain Grosjean (Francja/Haas-Ferrari)
12. Daniel Ricciardo (Australia/Renault)
7. linia:
13. Sergio Perez (Meksyk/Racing Point-Mercedes)
14. Lance Stroll (Kanada/Racing Point-Mercedes)
8. linia:
15. Daniił Kwiat (Rosja/Toro Rosso-Honda)
16. Nico Huelkenberg (Niemcy/Renault)
9. linia:
17. Robert Kubica (Polska/Williams-Mercedes)
18. George Russell (W. Brytania/Williams-Mercedes)
10. linia:
19. Carlos Sainz jr (Hiszpania/McLaren-Renault)
20. Alexander Albon (Tajlandia/Toro Rosso-Honda)
77. Airjersey
Więc czemu oficjalna strona F1 podaje, że Lewis P4?
78. FanHamilton
Lewis P5. Norris ładne oby na podium.
79. XandrasPL
Jak coś XandiOfficial here. Moje konto z 2014-2017. Cisnę na 2 konta. Tu tylko Vandeur ma ignora dla mnie.
Już pisze jak to powinno być robione bo zawsze tak było.
Jednoczesne przyznawanie kary. Lewis spada o jedno i Magnussen o jedno. Lewis 3 Magnussen 6. Na 5 miejsce wskakuje Norris. Potem znów o jedno równocześnie. Lewis 4, Magnussen 7. Magnussen już nie istotny. I Potem Lewis za Norrisa czyli 5.
Ale FIA wolała naliczyć karę Lewisowi a potem dopiero Magnussena. Brawo. Wierze, że to dalej jest błąd ale oficjalna notka startowa została wysłana i pokazana mediom (Tak jak zawsze publikowana jest gdy są przesunięcia na starcie albo ktoś startuje z boksu)
80. Artur_82
@68 XandiOfficial
Cześć, z tego co mówili komentatorzy Eleven, jutro na deszcz nie ma co liczyć a wręcz przeciwnie, ma być jeszcze cieplej.
PS: Da się tu jakoś zaznaczyć na czyj post chcę/my odpowiedzieć, czy muszę napisać nr postu i autora?
Sorki za kłopot, to mój drugi post na tym forum (choć zarejestrowałem się już jakiś czas temu) i nie ogarniam wszystkiego do końca.
Witam Wszystkich forumowiczów i fanów F1 ;)
Artur.
81. Vendeur
@80. Artur_82
Niestety nie da się, pod względem funkcjonalności komentarzy to ta strona jest zacofana o jakieś 10 lat ;).
82. elin
@ 81. Vendeur
Spójrz na to z innej strony. W dzisiejszym świecie wszystko jest ( lub ma być )
- " szybko, łatwo i przyjemnie ", czasami aż do przesady. A ta strona ma swój stary klimat - jak chce się coś napisać, to i trzeba się trochę wysilć ;-). Siłą tej strony są piszący tutaj ludzie, a nie wszechobecna technika i funkcjonalność... i jak dla mnie, to jest na plus ;-).
83. mirqus
@72
no wlasnie, dobrze piszesz, Magnussen mial kare wczesniej i spada na 10 a na jego miejsce wchodzi Norris, nastepnie Hamilton leci na 5 a Nando na 4, skorzystalby najbardziej, ale preciez to nie jego wina, ze 2 kierowcow przed nim zostalo ukaranych. Co do obrazania na tym forum, to jest jakas plaga, sledze fora we Wloszech i tam trudno znalezc tego typu dyskursy jak na forach polskich. Duzo agresji i arogancji wsrod wielu tu piszacych zauwazam niestety.
84. lechart
Trzymam kciuki za KUB i za Leclerca, ale ....... i tak wygra HAM .... :)) Tor bardzo specyficzny , pokazały to treningi i KW. Tyle dzwonów nie było już od dawna. Z tego co zauważyłem, to KUB chociaż za szybki nie jest, to błędów nie popełnia i to może być szansa dla niego (bo sporo wypadnie). Niestety, postępów WILL nie widać, bo na tak krótkim torze, strata ok 3 s (do pol poz), ...... to przepaść. ....
85. Airjersey
Nie byłbym taki pewien czy wygra Hamilton. Widać, że to nie jego weekend.
Z drugiej strony, myślę, że może to mieć coś wspólnego z zużyciem podzespołów, w końcu to 9 wyścig.
W zeszłym sezonie Merce tu kulały aż skończyło się na podwójnym DNF.
1. LEC 2. VER 3. HAM
86. ds1976
Jestem niemal w 100% pewien, że dziś zobaczymy Mad Maxa w "starym" niedobrym wydaniu :)) To jedna z niewielu szans w tym sezonie dla RBR na wygranie wyścigu. A do tego na domowym obiekcie! Tym razem będzie szarża na starcie! Podobnie Lewis będzie chciał odrobić pozycję. LEC nie daję większych szans na ukończenie wyścigu, być może zakończy go już na pierwszym okrążeniu do czego może przyczynić się Holender. VER z pewnością będzie chciał wyjechać pierwszy z pierwszego zakrętu i jednocześnie wybić LEC z głowy jakiekolwiek myśli o walce na torze.
87. weres
@TomPo
Sam przyznajesz, że nie masz pojęcia o czym piszesz a i tak spamujesz. I jaki jest tego sens geniuszu?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz