2019-04-13 GP Chin - Kwalifikacje 08:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | V.Bottas | Mercedes | 1:31.547 | |
2 | L.Hamilton | Mercedes | 1:31.570 | |
3 | S.Vettel | Ferrari | 1:31.848 | |
4 | C.Leclerc | Ferrari | 1:31.865 | |
5 | M.Verstappen | Red Bull | 1:32.089 | |
6 | P.Gasly | Red Bull | 1:32.930 | |
7 | D.Ricciardo | Renault | 1:32.958 | |
8 | N.Hulkenberg | Renault | 1:32.962 | |
9 | K.Magnussen | Haas | -:--.--- | |
10 | R.Grosjean | Haas | -:--.--- | |
11 | D.Kwiat | Toro Rosso | 1:33.236 | |
12 | S.Perez | Racing Point | 1:33.299 | |
13 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | 1:33.419 | |
14 | C.Sainz | McLaren | 1:33.523 | |
15 | L.Norris | McLaren | 1:33.967 | |
16 | L.Stroll | Racing Point | 1:34.292 | |
17 | G.Russell | Williams | 1:35.253 | |
18 | R.Kubica | Williams | 1:35.281 | |
19 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | -:--.--- | |
20 | A.Albon | Toro Rosso | -:--.--- |
Mercedes w kwalifikacjach pod Szanghajem sprowadził na ziemię Ferrari
Valtteri Bottas w Chinach sięgnął po swoje 7. w karierze pole position, wyprzedzając w kwalifikacjach Lewisa Hamiltona i kierowców Ferrari, którzy na szybkim torze, na którym mieli dominować zostali spoliczkowani przez Mercedesa.W finałowej części sesji kwalifikacyjnej wszyscy kierowcy korzystali z miękkich opon, dzieląc swoją pracę na dwa przejazdy.
Po pierwszej turze najszybsi byli kierowcy Mercedesa. Valtteri Bottas wyprzedzał Lewisa Hamiltona o 0,007 sekundy. Sebastian Vettel stracił do Bottasa przeszło 0,4 sekundy, a Charles Leclerc był piąty, dając się wyprzedzić także Maksowi Verstappenowi.
Druga tura trzymała w napięciu do samego końca, ale bardzo szybko okazało się, że walka o pole position rozegra się tylko między kierowcami Mercedesa.
Lewis Hamilton rozpoczynał finałową turę przejazdów jako pierwszy i nie zdołał poprawić swojego czasu z pierwszej próby podczas, gdy Bottas zdołał jeszcze urwać kilkanaście tysięcznych sekundy, wyprzedzając ostatecznie Brytyjczyka o 0,023 sekundy i zdobywając tym samym swoje 7 pole position w karierze.
Kierowcy Ferrari, którzy mieli w Szanghaju dominować ze względu na swoją prędkość na prostych, w kwalifikacjach wyraźnie przegrali z Mercedesem. Sebastian Vettel stracił do Bottasa 0,3 sekundy a Leclerc był od niego wolniejszy o 0,017 sekundy.
Do walki o pole position nie miał szans włączyć się Max Verstappen, po tym jak ten popełnił błąd i nie zdążył na czas rozpocząć swojego ostatniego okrążenia w Q3.
Holender zamykał czołową piątkę zdecydowanie wyprzedzając Gasly'ego, Ricciardo, Hulkenberga oraz kierowców Haasa, którzy zamykali czołową dziesiątkę.
Przebieg Q1 i Q2
Pierwsza część czasówki w Chinach została zdominowana przez Valtterego Bottasa, który uzyskał najlepszy czas. Sporo pracy w Q1 mieli kierowcy Ferrari. Sebastian Vettel stracił do lidera aż 0,9 sekundy, a Charles Lecerc na pierwszym okrążeniu narzekał na duży ruch na torze. Ostatecznie Monakijczyk musiał zużyć kolejny komplet opon, aby pod koniec Q1 wykręcić jeszcze jedno okrążenie, kończąc sesję z niewielką stratą do Bottasa na drugim miejscu.
Na tor nie zdołał wyjechać Alexander Albon, którego ekipa nie miała szans na odbudowę bolidu po jego porannym dzwonie w ostatnim zakręcie oraz Antonio Giovinazzi, w którego aucie ponownie pojawiły się jakieś problemy techniczne.
Do Q2 nie przeszli obaj kierowcy Williamsa, wspomniani Albon i Giovinazzi oraz Lance Stroll.
Druga część czasówki rozpoczęła się od szachów strategicznych czołowych ekip. Mercedes, Ferrari i Max Verstappen wyjechali na tor na średnim ogumieniu, aby poprawić swoje szanse w wyścigu. Po pierwszym okrążeniu najszybszy był Bottas, który o pół sekundy wyprzedził kierowców Ferrari. Szybkie kółko na twardszych oponach nie wyszło Lewisowi Hamiltonowi, który stracił do swojego kolegi z zespołu aż 0,9 sekundy.
Brytyjczyk pod koniec sesji zaryzykował ponowny wyjazd na średnim ogumieniu podczas gdy jego rywale asekuracyjnie wyjechali na miękkich oponach. Ostatecznie Hamilton uzyskał najlepszy czas i zaoszczędził komplet miękkich opon na występ w Q3.
Do Q3 nie zdołali awansować: Norris, Sainz, Raikkonen, Perez oraz Kwiat.
Zdjęcia:
komentarze
1. balober
Brawo Bottas i brawo Renault!!!
2. nicor 21
Tak ogólnie to już straciłem nadzieje na jakikolwiek tytuł Ferrari, wiem że wyścig jest jutro ale...
3. Sasilton
Gasly dużo traci. Pewnie ma gorsze części od Verstappena To jedyna wytłumaczenie, prawda?
4. mirooo
merc idzie szturmem po majstra,brawo!a vet powinien dostać kare za przyblokowanie maxa w taki miejscu
5. roko
Kto wygra jutro, nie wiem, tym bardziej że kolejność poprzednich wyścigów tego sezonu wyglądała inaczej na starcie a zupełnie inaczej na mecie.
Tak więc dopóty nie zostanie się wymachanym "szachownicą", mówienie o zwycięzcy jest wróżeniem z fusów.
Co do dzisiejszych kwali, to oczywiście błyszczał Valtteri a niewiele mu ustępował Lewis, potem oczywiście koniki oraz Max a dopiero potem reszta stawki. Niby niewiele ale "rozpinka" poziomu zespołów a także kierowców, zaczyna się powiększać.
Na końcu jak zwykle Williams niby ciutkę lepiej ale ale wciąż bardzo.
Postęp jakiś jest tyle że to jak w starym dowcipie samochodowym, kiedy to dokonano kolejnej modernizacji POLONEZA dając tym razem w pakiecie wspomaganie kierowania, dzięki któremu teraz do kręcenia kierownicą nie były potrzebne cztery osoby a w zupełności wystarczały dwie.
Jak na razie kwalifikacje to jakby inny spektakl weekendowego spotkania z F1.
P.S. Największym przeciwnikiem dla Hamiltona w bieżącym sezonie może być nie Bottas, ani Vettel, Leclerc czy Verstappen ale sam Lewis, czuję że coś mu znów zaskoczyło nie ten teges.
6. Werter
To już nie jest Formuła 1, to jest Monthy Python! Nawet Ferrari tak nie dominowało w latach 2000 - 2004 jak Mercedes w latach 2014 - dziś. I tyle w temacie - wszystko w smutnej normie panującej od 2014 roku. To cud, że ja jeszcze śledzę ten sport.
7. bartexar
Max jest żałosny z tym płaczem, trzeba korzystać z tego co można, miał nie zdążyć bo on się musiał zatrzymać na torze xD
8. saint77
No cóż, w Williamsie nic się nie zmieniło. 2 sekundy straty do przedostatniego RP i 3.5 sekundy do lidera. I to na torze, gdzie warunki dla nich są teoretycznie najlepsze.
Co do Ferrari to dobrze bawiłem się słuchają wczoraj Michała Gąsiorowskiego w studiu 11, jak to mówił o rewelacyjnej formie Ferrari i powrocie na PP. Tak jakby pierwszy raz oglądał sesje treningowe.
9. jaromlody
Świetna robota Bottas. Szkoda mi troszkę Maxa, że nie zdążył rozpocząć ostatniego pomiarowego okrążenia ale cóż takie jest życie.
10. RoyalFlesh F1
O czym myślą komentatorzy. Vettel nie ładnie się zachował, ok ale czy przypadkiem większość nie zaczęła mijać VER z tych samych powodów. chcieli zdążyć przed końcem Q3.
11. Purrek
Lol, ale co to znaczy "nieładnie"? Miał być miły i dać się zatrzymać bo Max chciał sobie zrobić miejsce i wyeliminować konkurencję przez przycięcie ich na bramce czasowej? :D
Verstappen chciał przykozaczyć, a tymczasem reszta się nie dała i tyle.
12. zuchu80
Brawo Bottas, brawo Mercedes. Cisza w studiu eleven po tym jak q2 Ham wyprzedził Bottasa bezcenna :)
13. zuchu80
w q2 miało być :)
14. mafico
Kapica jest nienormalny
15. ESI 6-12
Brawo Bottas, goń chłopie po majstra.
Mercedes nokaut.
Panie Sebastianie Pan dziś rozsierdził Tuhaj-beja, Max tego tak nie zostawi.
Red Bullu Gasly do wymiany natychmiast.
Czarek co z Tobą, nie błyszczałeś.
Czyżby w Ferrari zabrakło soku z grejfprutów, musi być niesamowicie smaczny.
U Ricciardo pewnie bannan na twarzy długo nie zniknie.
Brawo Renault
Panowie startujący obok Groszka miejcie oczy dookoła w trzech pierwszych zakrętach.
Brawo Robert zaczynasz się rozkręcać z wyścigu na wyścig będzie coraz lepiej. Brawo Georg tak jak przewidywałem wyrównane czasy.
Życzę udanych pojedynków podczas GP
16. Raptor202
@15 Charles to Karol, nie Czarek.
17. Altair
3:0 dla Anglika co tym razem zawiodło panowie? :)
18. Daro22
Rok temu w kwalifikacjach w Chinach Ferrari miało ponad 0,5s przewagi nad mercedesem a w wyscigu tempo między Ferrari a mercedesem bylo porównywane dlatego nie możemy mówić dzisiaj że mercedes wygra w wyscigu.
19. StaryCap
Oglądać, nie oglądać, jak nie będzie padało, to pewnie nudą zawieje........
20. jaromlody
Oj Toto Wolf będzie miał ciężki orzech do zgryzienia bo obiecał Oconowi miejsce w bolidzie w sezonie 2020, a jak tak dalej pójdzie to Bottas będzie mieć najlepszy sezon w Mercedesie.
21. rbej1977
Zawsze Ocon może zostać wingmanem Bottasa.
22. ESI 6-12
@16
Dziękuję, mea culpa mogłem sprawdzić nim napisałem.
23. TomPo
Mercedes pieknie troluje Ferrari :)
Znaja ich slabe punkty i to wykorzystuja, tzn daja im poczucie przewagi, pewnosci siebie, 'grande machina', a pozniej wyprowadzaja nokautujacy cios i w Ferrari wpadaja w panike i sieja zament.
Vettel drugi raz z rzedu robi to samo i na okrazeniu wyjazdowym wyprzedza innych przed samym koncem.
Jest to o tyle paskudne, ze wyprzedzona osoba musi nagle zwolnic by znowu zrobic sobie miejsce, opony stygna itd otp. Dzisiaj poskutkowalo to tym ze RBR nie zdazyl na swoje kolko. Chamsie zachowanie i znajac temperament Maxa to Vet moze sie spodziewac rewanzu i jeszcze tego pozaluje.
24. husaria
Czas Gasly ego jakiś dziwny ?!?! Dobrze, że Pierre się przełamał. Ciągle sporo traci do Maxa, ale progres jest :)
25. Heytham1
Brawo Bottas! Świetne kwalifikacje w jego wykonaniu. Hamilton będzie musiał się napocić w tym sezonie aby go pokonać. Coraz bardziej wierzę w to że Valtteri w tym roku powalczy o tytuł. Nie skreślam jeszcze Ferrari ale akurat w Chinach ich tempo mocno odstaje. Myślę że ten sezon będzie tak wyglądać. Raz Mercedes a raz Ferrari będzie szybsze...tylko że samo tempo nie wystarczy by pokonać Merca...
26. balober
@23
Verstapenek chciał zwolnić Vettela żeby nie zdążył to się holender doigrał. Bardzo dobrze Vettel zrobił.
27. RoyalFlesh F1
23. TomPo
Nie przyszło Ci do głowy, że czas się kończył, mistrzu. VER przyblokował nawet swojego partnera i obaj nie dali rady. Wina zespołu albo kierowcy. Vettel popełnia mnóstwo błędów, ale podjął dobrą decyzję.
28. Skoczek130
Sprowadził? Od trzech lat Merc robi z siebie "outsidera", a lemingi kupują ich pozycję atakującą. Kiedy tylko chcą, "odkręcają" co mają najlepsze i Ferrari może pomarzyć o sukcesie. Kilka mocnych weekendów czerwonych od 2017 roku nie zmienia niepodważalnego faktu - Merc był i jest z przodu i ich bolid posiada dużo większy potencjał. Paliwo o zapachu grejpfrutowym... xD
29. husaria
No to co ? Pozamiatane ???
30. XandiOfficial
Merc się wypowiadał o przewadze Ferrari na prostych jakby ścigali się na Monzie. Rok temu było to samo tylko Lewis nie był w formie a Bottas to Bottas. Potrafi zaskoczyć ale potrafi też przegrać pole position o 1.3 z Vettelem. Mercedesy taktyka aby zwolnić tempo i zacząć blokować wszystkich. Bottas dostał info aby nie dać się wyprzedzić. Ciekawe.
31. rbej1977
TomDebilPro po raz kolejny udowodnił że jest jedynie żałosnym hejterem Vettela....
32. Sasilton
8. saint77
Nie wiem czy najlepsze. Kubica na prostej był prawie 10km/h wolniejszy od hamiltona z tym samym silnikiem.
Na samych prostych tracą ponad 1s.
33. RoyalFlesh F1
31. rbej1977
Trochę kultury, nikogo nie obchodzi jak do Ciebie mówią w domu.
34. RoyalFlesh F1
32. Sasilton
Słabi w zakrętach to i na prostej się odbija. Nie ma co gdybać, bolid nie nadje się do jazdy, ani do rozwoju, którego i tak nie prowadzą.
35. Dzenaro
Rywalizacje kierowców w swoich zespołach... kwalifikacje i wyścigi na dziś:
Mercedes: HAM 3:2 BOT
Ferrari: VET 3:2 LEC
Red Bull: VER 5:0 GAS
Renault: RIC 2:2 HUL* nie liczę wyścigu w Bahrajnie ponieważ 2 kierowców odpadło.
Hass: MAG 4:1 GRO
McLaren: NOR 3:2 SAI
Racing Point: PER 4:1 STR
Alfa Romeo: RAI 5:0 GIO
Toro Rosso: KVI 2:3 ALB
Williams: KUB 0:5 RUS
36. Mayhem
@31 A Ty jesteś żałosnym hejterem Roberta ;)
37. mark.
Czas Gasly'ego do poprawy ;)
38. l1m1ted11
Pomyłka przy czasie Gaslyego
39. mulat
Ver będzie startował za Vet - wydaje mi się że rewanżu Ver można się spodziewać już na pierwszych metrach no i pewnie samochodu bezpieczeństwa również ;)
40. Mayhem
@39 Żeby nie Leclerc pomiędzy nimi to pewnie tak ;) To może uratować Vettela.
41. Medicus
Sytuacja kontrowersyjna, niemniej jednak mam wrażenie, że VER chciał uzyskać efekt na VET z jakim sam skończył.
Sprawy nie ułatwiło tez, że w jednym Renault siedział dotychczasowy giermek.
42. nonam3k
Żale i płacz gwiazdora Kubicy przez Radio są żenujące . Dobrze ze Russell w tym teamie trzyma poziom i nie wylewa swoich frustracji na zewnątrz . Oglądajcie uważnie ten sezon ponieważ jest to ostatni w wykonaniu RK
43. belzebub
@42 Niczego nie rozumiesz... Kubica wali prosto z mostu i to jest rzeczowe, a Russell wali PR ową gadkę z której nic nie wynika. Wypowiedzi Kubicy przypominają wypowiedzi Alonso z ostatnich lat, zwłaszcza Mclarena z silnikami Hondy. ;)
44. przesio
Stroll uciekł z Williamsa do dużo lepszego zespołu a mimo tego nie dostał się do q2 i będzie startował obok Williamsa. To mówi samo o sobie jaka jest klasa zawodnika . Wstyd panie Stroll :)
45. saint77
@ 32. Sasilton
Najlepsze i właśnie dlatego tylko tyle tracą:) W szybkich zakrętach traciliby o wiele więcej bo Williams nie trzyma się toru. O wolnych zakrętach/szykanach/nawrotach to już nawet nie wspomnę, tam gdzie liczy się przyczepność mechaniczna to w ogóle Williamsa nie ma. Zobaczymy w Azerbejdżanie:)
Długie proste to jedyne miejsca, gdzie Williamsa będzie tracił minimalnie. Oczywiście "minimalnie" w odniesieniu do pozycji Williamsa.:)
46. Mordynator
czy tylko ja sie boje że Ferrari po raz kolejny nie podola? Jeśli Merol jutro pewnie wygra obawiam sie że to bedzie kolejny sezon dominacji Merca a to już takie nudne :(
47. Raptor202
@44 Weź pod uwagę, że ktoś musiał być tym ostatnim przed Williamsem. Jak nie Stroll, to ktoś inny. Poza tym wciąż ma czas lepszy o sekundę od obu taczek.
48. belzebub
@44 Stroll rzadko miał dobre kwalifikacje, ale to nie qwal a pozycja w wyścigu ma większe znaczenie, a w wyścigu Stroll nawet kiepskim Williamsem był stanie całkiem dobrze wystartować i nie rzadko było, że utrzymywał pozycję. Nie zapominajmy zresztą, że to Stroll w Australii zdobył punkty, a nie Perez.
49. orto
@ 23 TomPo
"Chamsie zachowanie i znajac temperament Maxa to Vet moze sie spodziewac rewanzu i jeszcze tego pozaluje. "
Uwaga!!! W tym sporcie kij często ma dwa końce !!! :-)
50. XandiOfficial
Taa bo to tylko Vettel go wyprzedził. Max dostał info od inżyniera "Ruszaj teraz!" i nic. Ricciardo zdążył na mniej niż sekundę przed końcem a widział światła końcowe. Przypomniała mi się sytuacja z RedBullem w 2014 roku. Ulewne kwalifikacje w Malezji i Ricciardo zdążył zacząć okr a Vettel już nie. Przegrał z Hamiltonem pole position o 0,055 bez ostatniej próby. Prawie wszystkie zespoły zaspały oprócz Merca.
51. Fanvettel
Wyścig jest jutro . Oby tym razem sie udało dwóm kierowcom Ferrari byc na podium .
Forza Ferrari !
52. luk1992
Oby Hamilton dobrze wystartował bo w innym razie spadnie za Vettela który startuje lepiej. Przednie skrzydło pozwala jechać bliżej rywala co z dodaniem długiej prostej daje okazję do całkiem ciekawej walki czołowych zespołów. Czekam na wyścig i liczę że Mercedes ustrzeli dublet lecz w odwrotnej kolejności niż są na starcie.
53. karoman69
ani VET,ani LEC-jutro będzie 1HAM 2 BOT 3 VER,a potem LEC
54. Amnes
Usunięty
55. FanHamilton
Lewis musi uważać na Vettela bo wtedy będzie Kolizja jak na Monzy :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz