2018-07-22 GP Niemiec - Wyścig 15:10
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 L.Hamilton Mercedes 1:32:29.845 25
2 V.Bottas Mercedes +4.535 18
3 K.Raikkonen Ferrari +6.732 15
4 M.Verstappen Red Bull +7.654 12
5 N.Hulkenberg Renault +26.609 10
6 R.Grosjean Haas +28.871 8
7 S.Perez Force India +30.556 6
8 E.Ocon Force India +31.750 4
9 M.Ericsson Sauber +32.362 2
10 B.Hartley Toro Rosso +34.197 1
11 K.Magnussen Haas +34.919
12 C.Sainz Renault +43.069
13 S.Vandoorne McLaren +46.617
14 P.Gasly Toro Rosso +1 okr.
15 C.Leclerc Sauber +1 okr.
16 F.Alonso McLaren
17 L.Stroll Williams
18 S.Vettel Ferrari
19 S.Sirotkin Williams
20 D.Ricciardo Red Bull

komentarze
  • 67. Michal1671
    • 2018-07-22 17:36:51
    • *.hypernet.biz.pl

    58. Hawaii
    Ty albo jesteś jakiś niedorobiony albo nie mam pojęcia. Gość Ci wytłumaczył bardzo dokładnie i prosto do zrozumienia dlaczego nie mogą zakazać komunikatów radiowych kierowca-zespół. Po 1. Nie bo zdarzają się awarie, które mogą zostać rozwiązane przez kierowcę ale pierwsze zespół musi odczytać błędy z komputera w bolidzie. 2. Nie bo trzeba na bieżąco analizować to się dzieje na torze, 3. Mogę jeszcze znaleźć kilka argumentów przeciw

  • 68. xtremesystems
    • 2018-07-22 17:39:15
    • *.play-internet.pl

    @62

    co do plakania przez radio ja to rozumiem

    jesli opony SS jadac za kims 1.5sek. idzie uwalic w 8~10 okrążeń gdzie jadac swoim tempem lewis przejechal 2/3 wysciu.

    wyprzedzanie duzo wolniejszych bolidow nie uwala tak opon jak jechanie w tunelu za szybkim bolidem. (dlatego miedzy liderami zawsze jest sekund 3~5 zaraz po starcie na pierwszym stincie


    opony i samochody wymusily na kierowcach takie plakanie

  • 69. Heniek007
    • 2018-07-22 17:44:39
    • Blokada
    • *.w86-241.abo.wanadoo.fr

    Marchionne odszedl-teraz czas na odejscie ze skutkiem natychmiastowym Jego pupilka Vettela.

  • 70. DarkTomd
    • 2018-07-22 17:46:52
    • *.xantos.pl

    Tak już na spokojnie pisząc po wyścigu. Vettel może i jest szybszy od Raikkonena ,ale jak mam być szczery to stawianie Vettela przez Ferrari na pierwszym miejscu jest z roku na rok coraz bardziej śmieszne. Rok w rok poświęcają Raikkonena na rzecz Sebastiana by miał szansę na walkę o tytuł i potem zawsze to pięknie potrafi spierdolić. Tutaj nie trzeba długo szukać. Rok temu Singapur swoją głupotą rozpierdala dwa samochody. W tym roku mamy Francję, Austrię ,Azerbejdżan oraz dzisiejszy wyścig w Niemczech. Jestem bardzo ciekaw jakby wyglądał sezon gdyby Raikkonen nie odpadł w 2 wyścigach i Ferrari by tak nie pchało na siłę Vettela na 1 miejsce, ale to już można tylko gdybać ...

  • 71. RADAMANTHYSEK
    • 2018-07-22 17:59:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ferrari przegrało dzisiaj przez gorsze decyzje strategiczne oraz słabsze obchodzenie się z oponami miękkimi (żółta mieszanka - czyżby przesadzili z ciśnieniem, a duży docisk nie sprzyjał Ferrari ?). Słabsza dyspozycja czerwonych na Softach była dobra dla widowiska, gdyż inaczej mielibyśmy nudną procesje, której deszcz nawet by nie przerwał... Hamilton wykonał niesamowitą pracę na swoich softach ( trzymał bardzo wysokie tempo przez 30-40 kółek, gdzie Ferrari miało kłopoty po połowie tego dystansu), a w połączeniu z dobrymi decyzjami strategicznymi znalazł się zasłużenie na pierwszym miejscu. Sam błąd vettela dołożył cegiełkę do wyniku końcowego, lecz bez tego błędu wątpię by Ferrari utrzymałoby się przed Mercedesem w takich warunkach. Moim zdaniem Mercedes dobrze zrobił trzymając Bottasa za Hamiltonem, gdyż ich pojedynek przy śliskim torze mógłby sie zakończyć podwójnym DNF ( Bottas i tak nie wyprzedził Hamiltona, gdyż ten miał lepsza trakcje po wyjściu z zakrętu). Przeciwnicy tego rodzaju team orders niech sobie przypomną sytuacje w której Bottas wyjechał na nowych softach 4-5 sekund za Hamiltonem i wcale się do niego nie zbliżył, a gdyby to zrobił najprawdopodobniej zespół wymusiłby team orders na Hamiltonie i sytuacja na koniec mogłaby być zupełnie inna...

  • 72. rbej1977
    • 2018-07-22 18:04:00
    • Blokada
    • *.dynamic.chello.pl

    Polaczki, które w życiu NIC nie osiągnęły będą mówić jacy to Vettel i Hamilton są słabi i przereklamowani........Takiemu mechanikowi w Williamsie możecie co najwyżej buty czyścić a nie wypowiadać się na tematy, na które nie macie ŻADNEGO pojęcia. O obrażaniu jakiegokolwiek kierowcy już nie wspominając.

  • 73. weres
    • 2018-07-22 18:04:41
    • *.177.224.126.revdns.net.pulawy.pl

    Śmieszą mnie psychofani vettela, którzy stawiają znak równości między płaczącym sebem, który nie mógł wyprzedzić wlokącego się kimiego, a lewisem, który obronił się przed valterim, który posiadał lepsze ogumienie.

  • 74. Sasilton
    • 2018-07-22 18:10:00
    • *.unknown.vectranet.pl

    72. rbej1977
    Też mnie to bawi. Nagle wbiło kilku trolli i twierdzą że VET i HAM to średniacy, bo narzekają przez radio...
    Tacy od razu lecą do listy ignorowanych, bo nie warto czytać ich wypocin.

  • 75. Viserion
    • 2018-07-22 18:16:05
    • *.syrion.pl

    Ham miał farta i dobrze dobraną strategię, szkoda bo zawsze miło się słucha jego miałczenia przez radio. Poziomem dorównuje Sebie tyle, że jeden woli zniszczyć auto w kwalifikacjach a drugi w wyścigu.

  • 76. Marek_92
    • 2018-07-22 18:16:30
    • *.dynamic.mm.pl

    Jeszcze nie sięgnął bo jest u sędziów i będzie musiał wytłumaczyć się z niezdecydowania przed boksami. Kto wie czy tylko reprymenda czy jakieś sekundy karne dojdą.

  • 77. Pride
    • 2018-07-22 18:26:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Powiem tak Hamilton jak i większość kierowców w F1 w zyciu nie popełniła by takiego błędu jak Vettel śmiech na sali jak dla mnie i to jest czterokrotny mistrz świata?;p chyba z rozwalaniu reklam sponsorów ;)

  • 78. jaromlody
    • 2018-07-22 18:26:47
    • *.unknown.vectranet.pl

    Piękny wyścig dużo wyprzedzania, emocji i szczęścia. Ciekawie by było jakby wyścig miał trwać z 10 minut dłużej.

  • 79. weres
    • 2018-07-22 18:30:11
    • *.177.224.126.revdns.net.pulawy.pl

    @76
    This is the bit from the race notes for this GP regarding the pitlane

    8) Lines or bollards at the pit entry and pit exit

    8.1 In accordance with Chapter 4 (Section 5) of Appendix L to the ISC drivers must keep to the right of the white line at the pit exit when leaving the pits, no part of any car leaving the pits may cross this line.
    8.2 For safety reasons drivers must stay to the right of the bollard at the pit entry when entering the pits.

    No specific mention regarding pit entry so no penalty.

  • 80. Marek_92
    • 2018-07-22 18:45:56
    • *.dynamic.mm.pl

    @79 Czytałem przepisy, ale wiesz w panelu sędziowskim dwóch finów, na podium też, nigdy nie wiadomo jak zadecydują :D

  • 81. Daro22
    • 2018-07-22 18:56:57
    • *.centertel.pl

    @70 W singapurze Vettel nie rozwał dwóch samochodów bo to kimi w niego uderzył a max miał tyle pecha że był pośrodku.
    Nierozumiem troche co zawalił sebastian w baku bo wyścig troche mu popsuł SC a później po wznowieniu to mogła być jedyna i najlepsza okazja do zaakceptowania Bottasa więc zaryzykował,
    We Francji to nie ma gdzie szukać mu usprawiedliwienia ale to był start gdzie mogło się wszystko wydarzyć, a w Austrii niewiem gdzie zawalił bardzo dobry wyścig ,a w kwalifikacjach dostał kare której dostać no nie powinien , i nie zdziwiłbym się gdyby na Hamilton był wtedy na miejscu Vettela to by kary uniknął.

  • 82. weres
    • 2018-07-22 18:57:52
    • *.177.224.126.revdns.net.pulawy.pl

    @80

    Chyba mają na tyle zdrowego rozsądku, żeby uznać, że 5 sekund kary dla Seba za wjechanie w Bottasa i 5 sekundy kary dla Hamiltona za przejechanie po trawie, to byłaby rażąca niesprawiedliwość...

  • 83. Marek_92
    • 2018-07-22 19:27:15
    • *.dynamic.mm.pl

    @82 Lewis na konferencji prasowej stwierdził że kary nie będzie. Info z twittera wysłanników Eleven ;)

  • 84. tomasz_zbronski
    • 2018-07-22 19:45:37
    • *.dynamic.chello.pl

    Serdeczne gratulacje dla L. Hamiltona.

  • 85. masseter
    • 2018-07-22 20:29:46
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @84. tomasz_zbronski, dołaczam sie całym sercem:)

  • 86. Jen
    • 2018-07-22 21:02:18
    • *.play-internet.pl

    @62 ochman62
    Podczas tego sezonu i Ham i Vettel już nie raz udowadniali, że 17 pkt to niewiele i można odwrócić tabele w maksymalnie dwa wyścigi. W tamtym roku Hamilton po Węgrzech tracił do Vettela 14 pkt, które nadrobił z nawiązką w Spa i na Monza. Natomiast azjatycka katastrofa Ferrari, dała Lewisowi kolejne 56 pkt. Wtedy to już było dużo.
    Dlatego te 17 pkt na razie w żaden sposób mnie nie przeraża. Typowanie końcowego mistrza w sezonie, gdzie co wyścig wszystko się przewraca jak w kalejdoskopie, jest na razie jeszcze przedwczesne.

  • 87. dody
    • 2018-07-22 22:05:47
    • Blokada
    • *.201.24.83

    ten wyscig pozostanie jeden z najlepszych wyscigow w calej historii F1. Super wyscig. Pamietam kiedy Button wygral rowni super wyscig w Kanadzie. Vettel wtedy pudlowal w ostatnym okradzeniu. Zdaje mi sie ze Vettel ma mniej umietnosci jazdy w deszczu od Senni, Hamiltona i Maxa. Przeciez dzis mial najlepszy najszybszy samochod, tez najlepszego kolegi z teamu w postaci Kimiego. Niestety bog pewnie nie byl po jego stronie. Co do Hamiltona i Bottasa sytuacja byla zupelnie inna. Jesli oni zaczna walczyc miedzy soba to moga oba nie dojechac do mety. Mercedesa podjal dobra zrozumiala decyzje. A co zrobil Ferrari? Kimi mogl wygrac wyscig. Ale oni chcieli dac zwyczestwo Vettelowi. Bog inaczej decydowal

  • 88. devious
    • 2018-07-22 22:12:55
    • *.centertel.pl

    @62. ochman86

    Podpisuję się pod Twoim wpisem, zresztą sam wcześniej w podobnym tonie się wypowiedziałem - podobne odczucia widać mam nie tylko ja ;) Mistrzowie wyjątkowo płaczliwi, z sezonu na sezon to mnie bardziej irytuje - a przewaga Top3 nad resztą stawki jest dołująca... Różnica niczym LMP1 i LMP2 w WEC :(


    70. DarkTomd
    "Tak już na spokojnie pisząc po wyścigu. Vettel może i jest szybszy od Raikkonena ,ale jak mam być szczery to stawianie Vettela przez Ferrari na pierwszym miejscu jest z roku na rok coraz bardziej śmieszne. Rok w rok poświęcają Raikkonena na rzecz Sebastiana by miał szansę na walkę o tytuł i potem zawsze to pięknie potrafi spierdolić. Tutaj nie trzeba długo szukać. Rok temu Singapur swoją głupotą rozpierdala dwa samochody. W tym roku mamy Francję, Austrię ,Azerbejdżan oraz dzisiejszy wyścig w Niemczech."

    Ano właśnie, od dawna to powtarzam - Vettel to "papierowy mistrz" - jak nie ma gigantycznej przewagi sprzętowej to nie daje rady. OK w 2010 i 2012 wygrał "ledwo, ledwo" ale też miał dużą przewagę sprzętową (Newey do dzisiaj uważa bolid z 2010 za swój najlepszy projekt) i do tego sporo szczęścia w końcówce mistrzostw. Hamilton też wiele razy zawalał całe sezony, nie tylko słynny 2007 ale też przecież jego mistrzowski sezon 2008 to był festiwal błędów, potem 2010, 2012, 2016 itp. Na tle Vettela jednak wg. Hamilton wygląda lepiej, jednak to jest gość z czystą, naturalną szybkością w każdych warunkach, co widać właśnie szczególnie na mokrym - tutaj Lewis jest niekwestionowanym mistrzem.


    A co do liderowania Ferrari - jak dla mnie jak tak to dalej będzie wyglądać to "Czerwoni" powinni się przeprosić... z Alonso :) Vettel może sobie być drugim kierowcą, choć raczej mogą na równych prawach zaczynać sezon, Alonso szybko by Niemca i tak do roli nr2 sprowadził :) Ferdek tam w podskokach poleci, Ferrari mając takie potężne PU jak obecnie i dobre aero i mając nie popełniającego szczeniackich błędów Alonso mają wówczas tytuł na wyciągnięcie ręki... No ale sami się wpędzili w kozi róg robiąc z Vettela "półboga", wokół którego wszystko się kręci... Nawet Vettel ostatnio stwierdził, że woli na 2019 mieć u boku Raikkonena a nie Leclerca - no jasne, bo Leclerc jest szybki i nie będzie tak łatwo oddawać pozycji jak Kimi. Vettela już strach obleciał przed "dzieciakiem" - wróciły koszmary z 2014 roku jak Ricciardo robił z Niemcem co chciał... Oj, Sebastian nie jest przyzwyczajony do rywalizowania z szybkimi partnerami, on woli takiego Webbera czy Raikkonena - którzy stwarzają pozory mocnych ale w decydujących momentach zawsze zawalają. W to graj Vettelowi :)

    Ferrari jak przegra w 2018 to sorry, powinni zrobić zmianę w składzie. Przypomnę Ferrari 2010-2013 - 4 sezony bez tytułu i Ferrari postanowiło pozbyć się słabego Massy i zatrudnili Raikkonena - w celu zmotywowania Alonso do jeszcze lepszej jazdy. Wielu fanów Raikkonena pisało wtedy jak to Kimi pokaże klasę, że Alonso nie będzie już miał tak łatwo jak z Massą :) A Alonso powiedział "OK, nie ma znaczenia z kim jeżdżę, i tak go wgniotę w podłogę" - co też się stało...

    Teraz mijają znowu 4 lata jazdy pary Vettel-Raikkonen i efekt jest podobny - nawet liczba wygranych jest podobna, choć bolid nieporównywalnie lepszy - Alonso w te 4 sezony zrobił 11 wygranych, Vettel ma 12. Massa i Kimi po 0 :) A jaki sprzęt ma Vettel w 2017 i 2018 to chyba wszyscy widzą... Alonso się nigdy takiej maszynki nie doczekał, Ferrari jedynie w 2010 było w stanie na suchym - i to ledwie na kilku torach - walczyć o PP. Większość wygranych Alonso to były sukcesy "ponad stan" sprzętu. U Vettela ostatnio to odwrotnie - więcej zawala niż wyczarowuje "cos z niczego".
    Mając taki super-bolid jak obecnie i Merca z Hamiltonem popełniających błędy, mających awarie itd. Vettel powinien mieć już z 50pkt przewagi!

    No ale wiemy wszyscy jak to się dalej potoczy - Vettel zostanie w 2019 z Raikkonenem, który przecież "jeździ dobrze" bo ma podia (wsadździe jakiegoś Hulka, Ocona, Pereza czy Magnussena do tego Ferrari i też bedzie co wyścig na podium, taka prawda) :) I dalej będą marnować potencjał bolidu...

  • 89. FanHamilton
    • 2018-07-22 22:39:13
    • *.play-internet.pl

    Za tydzień Wyścig, wygra bottas, może Raikkonen albo Daniel

  • 90. B_O_N_K
    • 2018-07-23 09:22:00
    • *.231.32.96.koba.pl

    Kiurcze, widzę że niektórzy narzekają aby tylko narzekać. W poprzednich sezonach o zwycięstwa walczyli tylko kierowcy Mercedesa - było źle. Teraz o zwycięstwa walczą trzy zespoły - też źle. A teksty że ani VET ani HAM nie załugują na mistrza to już w ogóle żenada. Dla mnie ten sezon jest najciekawszym z ery nowych silników turbo bo jest zupełnie nieobliczalny i jeśli tak dalej pójzie to do ostatniego wyścigu nie będziemy wiedzili kto zostanie mistrzem.

  • 91. Skoczek130
    • 2018-07-23 16:05:30
    • Blokada
    • *.154.56.203

    Zobaczymy, czy Ferrari będzie "tak mocne" w drugiej połowie sezonu, ale nie da się kryć - kompletnie nie wykorzystali "zadyszki" Merca. Już zeszły sezon był dla nich lepszy, szczególnie do tej "katastrofy azjatyckiej" - mieli ewidentnie słabszy pakiet, ale dzięki konsekwentnej jeździe Vettel utrzymywał się przed Hamiltonem do wakacyjnej przerwy. Teraz są zdecydowanie bliżej "srebrnych" i gdyby wykorzystali swoje szanse, mieliby przewagę. Co gorsza dla nich, Merc też nie zaliczył fenomenalnej pierwszej połowy sezonu. Niedługo zacznie się wymiana podzespołów i start z końca stawki. Vettel musi wreszcie wziąć się w garść - ja mam nadzieje, że to będzie dla niego punkt zwrotny na plus. Weźmie się za siebie i zaliczy mocną końcówkę sezonu, jak to miało miejsce dla czasów RBR. Dość oddawania punktów "za darmo" - zamiast wykorzystywać problemy faworytów, sami dołują.

  • 92. Skoczek130
    • 2018-07-23 16:08:30
    • Blokada
    • *.154.56.203

    @B_O_N_K - obaj jadą słaby sezon i tylko fakt, że Bottas i Raikonen robią za ich pomagierów sprawia, że nie są przed nimi w tabeli. Tyle, ile punktów potracił Valtteri, to nikt inny ze stawki. Sezon jest ciekawy głównie przez błędy zespołów i ich liderów. Aż żal patrzeć, że zrobiły się dwie kategorie - F1.1 i F1.2. Vettel i Hamilton łykają rywali z tyłu stawki jak tyczki. To jest sportowa rywalizacja? Śmiem twierdzić, że nie...

  • 93. esbek
    • 2018-07-23 18:32:19
    • *.play-internet.pl

    Każdy by dostał kare ale asfalt nie tyle w temacie. Na marginesie jeszcze Węgry i gdy asfalt nie bedzieial samochodu na najwyższym poziomie za przysłowiowe Chiny nie osiągnie tego co Kimi

  • 94. B_O_N_K
    • 2018-07-23 22:57:13
    • *.231.32.96.koba.pl

    @Skoczek130, a czy kiedykolwiek w historii najlepszy zespół/zespoły nie łykały na miękko najsłabszych? Śmiem twierdzić, że nie...

  • 95. wichura1
    • 2018-07-24 11:12:43
    • *.icpnet.pl

    Najbardziej mi się nie podobała postawa, innych kierowców w stosunku do Hamiltona. Do 5 pozycji prawie nikt nie stawiał oporu. Co innego polecenia zespołowe, a co innego oddawanie pozycji, "bo nie mam z nim szans, szkoda moich opon". Co oni zrobili z tym sportem? :(

  • 96. Sasilton
    • 2018-07-24 15:02:01
    • *.unknown.vectranet.pl

    95. wichura1
    mogli by go blokować, niektórzy może by nawet wytrzymali 2-3 okrążenia, tylko co im by to dało?
    Stracili by 4 sekundy podczas obrony, 4 sekundy które ostatecznie mogą zadecydować o jednym, a nawet dwóch miejscach.
    Podobnie było na Silverstone i we Francji jak Vettel się przebijał.

  • 97. Vendeur
    • 2018-07-24 18:24:33
    • *.dynamic.chello.pl

    @95. wichura1 - czyli nie dość, że nie masz pojęcia na czym polega obecna F1, to jeszcze jesteś głuchy albo po prostu nie rozumiesz, co się mówi. Podczas wyścigu wyraźnie tłumaczyli, dlaczego m.in. Alonso oddał pozycję Hamiltonowi bez walki. Gdyby próbował utrzymać go za sobą, to niepotrzebnie traciłby czas, nie jadąc optymalną linią, dodatkowo zużywałby mocniej opony. Przez Hamiltona i tak by został wyprzedzony, a przez swoją walkę w ostatecznym rozrachunku mógłby stracić znacznie więcej.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo