2017-07-29 GP Węgier - Kwalifikacje 14:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Ferrari | 1:16.276 | |
2 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:16.444 | |
3 | V.Bottas | Mercedes | 1:16.530 | |
4 | L.Hamilton | Mercedes | 1:16.693 | |
5 | M.Verstappen | Red Bull | 1:16.797 | |
6 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:16.818 | |
7 | N.Hulkenberg | Renault | 1:17.468 | |
8 | F.Alonso | McLaren | 1:17.549 | |
9 | S.Vandoorne | McLaren | 1:17.894 | |
10 | C.Sainz | Toro Rosso | 1:18.311 | |
11 | J.Palmer | Renault | 1:18.415 | |
12 | E.Ocon | Force India | 1:18.495 | |
13 | D.Kwiat | Toro Rosso | 1:18.538 | |
14 | S.Perez | Force India | 1:18.639 | |
15 | R.Grosjean | Haas | 1:18.771 | |
16 | K.Magnussen | Haas | 1:19.095 | |
17 | L.Stroll | Williams | 1:19.102 | |
18 | P.Wehrlein | Sauber | 1:19.839 | |
19 | P. di Resta | Williams | 1:19.868 | |
20 | M.Ericsson | Sauber | 1:19.972 |
Oba Ferrari wystartują do GP Węgier z pierwszego rzędu
W sobotnie popołudnie pod Budapesztem zespół Ferrari zdołał potwierdzić, że cały czas dysponuje bolidem pozwalającym mu stawić zaciekły opór Mercedesowi i Red Bullowi. Na wolnym i krętym torze kierowcy Ferrari wywalczyli dwa pierwsze pola startowe, wyprzedzając zawodników Mercedesa.Rywale Ferrari już w pierwszej części czasówki potwierdzili, że odzyskali nieco tempa i spektaklowi nie zagraża dominacja jednego zespołu.
Trzecia, finałowa część kwalifikacji tradycyjnie podzielona została przez ekipy na dwa przejazdy. Na pierwszym rewelacyjny czas i rekordy w trzech sektorach toru ustanowił Sebastian Vettel, podczas gdy jego największy rywal w mistrzostwach, Lewis Hamilton, walczący o wyrównanie rekordu liczby pole position należącego do Michaela Schumachera, popełnił błąd w czwartym zakrecie toru i przerwał swoją pierwszą próbę.
Drugi czas uzyskał Valtteri Bottas, a trzeci był Max Verstappen, ale Holender tracił do Vettela już pół sekundy i nieznacznie wyprzedzał Daniela Ricciardo.
Decydujący o kolejności na starcie jutrzejszego wyścigu przejazd wypadł po myśli zespołu Ferrari. Sebastian Vettel co prawda nie poprawił czasu z pierwszej próby, ale utrzymał pierwsze miejsce w tabeli wyników, podczas gdy Kimi Raikkonen ze stratą tylko 0,168 sekundy wywalczył drugie pole startowe, zapewniając Ferrari najlepsze możliwe pozycje startowe przed jutrzejszym wyścigiem.
Trzeci czas z przeszło 0,2 sekundy straty wywalczył Valtteri Bottas, który wyprzedził Lewisa Hamiltona oraz obu kierowców Red Bulla- Verstappena przed Riccardo. Australijczyk zdołał uniknąć kary po porannych problemach technicznych, po tym jak jego ekipa naprawiła układ hydrauliczny w jego RB13.
Siódmy czas w dzisiejszych kwalifikacjach wywalczył Nico Hulkenberg z Renault. W czołowej dziesiątce znaleźli się również obaj kierowcy McLarena. Obchodzący dzisiaj swoje 36. urodziny Fernando Alonso wywalczył 8, a Stoffel Vandoorne 9 pole startowe. Czołową dziesiątkę zamykał Carlos Sainz z Toro Rosso.
Przebieg Q1 i Q2
Po trzecim treningu ekipa Williamsa na prośbę Felipe Massy postanowiła zastąpić go Paulem di Restą. Brazylijczyk już wczoraj zmuszony był do wizyty w szpitalu i jak się później okazało cierpi na zapalenie ucha środkowego, które sieje delikatne spustoszenie na padoku Formuły 1.Szkot po raz ostatni ścigał się w F1 w 2013 roku, ale ma na swoim koncie jazdę bolidem Williamsa FW36, czyli już hybrydową konstrukcją z 2014 roku. Zawodnik nie miał jednak okazji wcześniej poprowadzić bolidu FW40 i czeka go trudne zadanie wskoczenia do nieznanego sobie auta bezpośrednio na sesję kwalifikacyjną.
Szkot nie zdołał jednak przebrnąć przez pierwszą fazę kwalifikacji za co nikt nie będzie go winił zważywszy, że dopiero w Q1 pokonał swoje pierwsze kilometry za sterami bolidu FW40. Oprócz di Resty do Q2 nie przeszli: obaj kierowcy Saubera, Lance Stroll oraz Kevin Magnussen.
W drugiej części czasówki Sebastian Vettel jako pierwszy zszedł z czasem poniżej 1 minut i 17 sekund, ale w końcówce sesji, gdy kierowcy Ferrari pozostali już w swoich garażach, Hamilton na drugim komplecie super-miękkich opon poprawił wynik Niemca, uzyskując najlepszy czas weekendu.
Do finału czasówki na Węgrzech nie przeszli: Grosjean, Perez, Kwiat, Ocon oraz Palmer.
Wrzuć wyższy bieg! Oglądaj wyścigi Formula 1® wyłącznie w ELEVEN SPORTS
Zdjęcia:
komentarze
1. veterynarz
Forza Ferrari
2. husaria
Grazie Grande Machina ! he he he
Mercedes das kaput ! hi hi hi
Fantastico Alonsico w McLaresnsico ! bu ha ha
3. l1m1ted11
Forza Seb! Forza Kimi!
FORZA FERRARI!!!
Just do it, guys!!!
4. husaria
Czy będzie jutro ciekawy i emocjonujący wyścig ? Oby nie było SC
5. RB2017
Wychodzi na to że Mclaren ma lepszy bolid niż Williams , nawet jak Massa by jeździł to by było podobnie , Renault gdyby miało 2 kierowce to by mogli walczyć o 4 w konstruktorce , Ferrari dziś o wiele lepsze od Merca , no i Sauber niby poprawki a nic nie dają
6. JOLYOFF
Di Resta stracił mniej do Strolla, niż PAL do HUL :D
7. Fanvettel
Brawo Sebastian!
Oby jutro dowiózł to zwycięstwo a Hamilton moglby nie stanąć na podium.
8. DJ SEBQ
Force India poza Q3.. Co się stało...
Brawo dla Ferrari, myślę że Ferrari, Merc i RBR będą się bić jutro o podium i oby tak było, zapowiada się ciekawy wyścig, zobaczymy jak z wyprzedzaniem będzie teraz, w końcu to Hungaroring na którym wyprzedza się ciężko.
9. berni
Brawo Ferrari, Ricciardo zapowiadal ze powalczy o PP, a jest pol sek. straty i ostatni z wielkiej 6. Start powinien byc ciekawy - moze RBR cos zyska, a reszta wyscigu raczej tylko strategia...
10. Now Bullet
Gratulacje dla ferrari,szczerze mówiąc jestem fanem merca,ale było widać że są lepsi. Najwyraźniej ferrari lepiej się czuje na krótkich torach,podobnie jak na monako,ferrari zostawia w tyle mercedesa.Bardzo nadsterowny wydaje się mercedes i chyba dlatego na takich torach tracą ten czas.Cieszy mnie bardzo że wkońcu po bardzo długim czasie oby dwa mclareny były w Q3 !Licze na ciekawy wyścig,chociaż wiadomo że pod względem wyprzedzania to będzie cieżko.Pod względem taktyk też raczej nie będzie szału i każdy pojedzie na 1 pitstop,ale mimo wszystko licze na to że merc i redbull powalczą a podium z ferrarka,choć to będzie bardzo ciężkie na tym torze.
11. KowalAMG
Gratulacje Ferrari robią bardzo duże postępy widać ,że pirelli też zrobiło wspaniałą pracę :) Oby jutro deszcz i wyścig pełen tragizmu .
12. Faustus
Liczę na jakieś zamieszanie w pierwszym zakręcie, np. RAI coś sknoci VET - wjedzie w jego bolid albo coś w tym rodzaju. SC bardzo wskazany - musi się dziać coś ciekawego skoro wyprzedzanie tu jest mocno problematyczne. No i może znowu opony dadzą o sobie znać: temperatura toru spora, zużycie może być spore przez co komuś może jakaś spektakularnie "strzeli". Jeżeli nic się nie będzie działo to szykuje się nudna procesja. Niech wygra najlepszy... (i nie mam tu na myśli kierowcy, który znów podnosi wstrętnego palucha).
13. versus666
@12 Tobie to chyba coś w głowę wjechało albo coś Ci w niej strzeliło i to mocno! Brawo Panowie z Ferrari jutro taka kolejność na mecie mile widziana!
14. Vendeur
@12. Faustus - nie ma to jak liczyć na pech i kolizję kierowców, prawdziwy kibic pełną gębą...
15. Faustus
@13 pohamuj swoje zapędy synku i tak to się zwracaj do swojej rodziny. Nie życzę sobie takiego tonu pod moim adresem To, że starasz się wleźć w d..ę Ferrari, co i tak mają w nosie, to jedno. A po drugie to nigdy nie byłem fanem Ferrari i raczej nie będę i jakakolwiek odmiana sytuacji na torze inna niż ustawienie startowe jest więcej niż wskazana.
16. tysu
12. Faustus
Brak słów...
17. Faustus
@14 A co, wolisz nudną procesję? To tor gdzie wyprzedzanie jest prawie żadne i jeśli nic takiego jak kolizje, itp. sytuacje się nie przydarzą to będą nudy jak flaki z olejem. Trochę dramatyzmu nikomu nie zaszkodzi a zwiększy frajdę z oglądania wyścigu.
Poza tym nie kibicuję specjalnie nikomu (ani kierowcy ani teamowi) choć Ferrari mnie ani ziębi ani grzeje - generalnie nie przepadam za nimi.
18. Faustus
@16 Kolejny mądrala? Jak Ci brakuje słów to pora wracać do szkoły... Każdy ma swoje zdanie i nikt Cię nie postawił w roli cenzora. Pohamuj więc swoje zapędy...
19. BlahBlah
gdzie jest tabela...
20. versus666
@15 Chłopczyku swoją gimbaze możesz prezentować na Onecie lub na portalach tego typu!!! A jak Ci się coś nie podoba to nie oglądaj wyścigu jak masz z tym problem..
21. Faustus
Pomijając moje życzenia co do przebiegu wyścigu: walka na torze, który na to za bardzo nie pozwala to nudne widowisko. Powtórzę więc: jakakolwiek dramaturgia podczas wyścigu mile widziana.
22. Faustus
@20 Z uśmiecham na twarzy robię co do Twojej osoby "Ignoruj". Wracaj do piaskownicy synuś i wydłubuj smarki z nosa. To Ci wychodzi najlepiej. Obrażać to możesz swoją rodzinę - ja sobie tego nie życzę. Jak byłem w Twoim wieku to robiłeś jeszcze w pieluchę.
23. komentator
Kempa pomyłka się wkradła RAI 2 i 9
24. GOJolyon
JolyonOFFF
no ale Hulk wszedł do
25. frg1pl
Raikkonen do MCL przeszedł. Chochlik w tabeli.
26. Faustus
Nie , RAI jest podany dobrze - Ferrari. Ale pozycja 9 rzeczywiście ewidentnie się nie zgadza.
27. versus666
@20 Najwidoczniej w tą pieluchę robisz do tej pory.. I przestań się powtarzać że "obrażać to mogę swoją rodzinę" tak to jest jak ktoś ma mały zasób słownictwa!!! Ja jak byłem w Twoim wieku to Ty na g*****ko papu wołałeś.
28. GOJolyon
*JolyOFF
do Q3 a Palmer prawie.A w Q3 Hulk poprawił o conajmniej 4 dziesiąte sekundy.Pisowiec się znalazł...
bez obrazy ale patrz na miejsca i segmenty a Nie to co ty napisałeś.Miałem wogóle jechać tam ale się nie udało a miałem już transparent zrobiony .
PS Pisowiec to słowo wymyślone w ripoście i nie ma nic wspólnego z Pis-em.
29. Faustus
9 był Vandoorne.
30. marekko
Kempa to Kimi ma sobowtóra na p.9 ?
31. kempa007
już poprawione :/
32. frg1pl
@30. Kempa spełnia marzenia Ferrari o trzech bolidach.
33. gtv
Oj Faustus Faustus, narzekasz starczym falsetem na nudne wyścigi, których nie musisz oglądać
- nikt nikogo nie zmusza, "a tylko z nudów Wysokie Sądzie" życzyłbyś sobie Faustusie smutna niedojdo by dla Twojej przyjemności ktoś się na torze rozwalił, pokaleczył - bo wtedy dla Faustusów mizernej postury "byłoby ciekawie". Czy będziecie Kumie Faustusie modlili się nad klawiaturą o kraksy podczas wyścigów także w przyszłym roku, kiedy Robertowi powiedzie się powrót na jaki liczymy?
34. hubos21
Szkoda, że RBR nie wyprzedziły Merców
35. Faustus
Coś dzisiaj wysyp mądrali. Urodzaj jakiś czy co?
@33 gtv - niedojdo - nie używaj wobec innych (czytaj nie zgadzających z Twoim widzeniem świata) określeń, które opisują Ciebie. Nie jestem smutny na dodatek - liczę że jutro będzie ciekawie i obejdzie się bez procesji z Vettelem na czele. Liczę na Verstappena - ten nie ma nic do stracenia a dobry start i zamieszanie w I zakręcie może być jego udziałem.
Mizernej postury też nie jestem. Podczas wyścigu nie siedzę przed klawiaturą tylko przed telewizorem - wygodnie w fotelu. No i Twoim kumem nie jestem - całe szczęście...
36. Del_Piero
Jest jakaś szansa na deszcz? Wiadomo jaki nudny potrafi być suchy Hungaboring...
37. Heytham1
Ferrari na tym torze prowadzi się jak po sznureczku. Więc uważam że jutro oba czerwone bolidy odjadą daleko daleko do przodu już na pierwszych okrążeniach a Mercedes...eee to znaczy HAM i RedBulle powalczą o trzecie miejsce. Niestety Bottas jutro odda pozycje Lewisowi by ten zbyt dużo nie stracił punktów...to oczywiste.
38. Faustus
Jutro w okolicach toru ma być jeszcze cieplej niż dziś. Lekkie zachmurzenie raczej nie zwiastuje opadów...
39. hubos21
No jak Kimi tak pojechał to znaczy, że bolidy dobrze ustawione, zawsze cieszy mnie, jak Max startuje obok HAMa :D
40. Faustus
Chociaż... Jest 10% szans na deszcz.
41. Klepi
Raz nie oglądałem kwalifikacje i tak piękne wyniki, noszzz kurczę no. Geniusz Seba powraca, Grande Ferrarka :)
42. tysu
33. gtv
No widzisz są takie osobniki, które tak nienawidzą danych osób, że życzą im nieszczęścia i wypadku.
Najlepsza opcja to dać dzieciakowi "Ignoruj" i się z nim nie użerać. Ja to zrobiłem i polecam.
43. hubos21
Renówka widać, że bolid ma OK poza silnikiem, Hulk do byków stracił 0,6s więc naprawdę dobra robota
44. Faustus
@42 no i masz odezwał się kolejny dzieciak co to w d..e był i g...o widział. Kto tu kogo nienawidzi i życzy komukolwiek nieszczęścia? Opanujcie się chłopcy i spuśćcie z tonu bo chyba temat Was przerasta. Dorabiacie sobie jakieś bzdurne teorie bez pokrycia i się nimi podniecacie. I to bardzo niezdrowo...
45. BlahBlah
faustus to multikonto belzebuba? tak samo glupi jak on
46. DawidTBG
Witam Panowie, jestem tu nowy mam pytanie trochę z innej beczki. Znacie jakieś dobre strony ze streamami, żeby sobie obejrzeć F1 na żywo. Mam tylko Eleven sports, tam niestety są tylko powtórki a to nie zawsze...
47. dexter
@6. JOLYOFF
Roznica do Hülka byla troche duza, ale nie mozna zapomniec, ze Jolyon Palmer uszkodzil sobie podloge a zespol Renault dysponowal tylko jedna nowa wersja, podobnie jak jednym nowym egzemplarzem przedniego skrzydla ktore dzis dopiero zostalo dostarczone na tor. A nowa podloga oraz nowe przednie skrzydlo ktore naleza do technicznego pakietu zostaly zamontowane w bolidzie Nico Hülkenberga. Takze Palmer podrozowal ze starsza specyfikacja. Taka rzecz relatywizuje troche strate Palmera.
48. TheTrain
@47dexter Wierząc komentatorom Eleven Palmer po uszkodzeniu podłogi w FP1 jedził ze starą generacją podłogi tylko w FP2. Na sobotę udało się ją naprawić/zregenerować i dzisiaj jeździł już z tą samą specyfikacją samochodu co Hulkenberg. Jeżeli nie mam racji, chętnie dowiem się więcej ;)
Pozdrawiam !
49. bartexar
Oho, już się nawaliło Januszy, po kwalifikacjach dawno tyle komentarzy nie widziałem xD
50. Faustus
@45 Kolejny co pozjadał wszystkie rozumy. Włącznie ze swoim. I dlatego mądrością w wypowiedzi nie grzeszy...
I dyskutuj tu z takim. Szkoda czasu. Argumentów zero tylko wyzwiska.
51. jenks
Forum czytam zawsze, ale piszę rzadko bo jedynie sensowne i fachowe komentarze zamieszcza kol Dexter a reszta to pożal się Boże pseudo znawcy i gimbusy.
Pozdrawiam.
52. GOJolyon
Wyścig powinien być ciekawy pierwsze 3 a może i 4 zakręty będą ciasne i tam może dojść do przetasowania.Palmer,Vandoorne,Alonso i Di Resta mogą być czarnymi koniami zawodów. W zakręcie nr 4 tam mi się wydaje będą notoryczne wypady poza tor. Hulk może się przedrzeć to top 10 potem zjechać na pit-stop i może 7,8 pozycja będzie.Odnśnie czołówki.Czerwone byki mogą pokrzyżować szyki mercowi który tutaj ma problemy przez rozstaw osi.Ferki to mogą odjechać.Wtedy jednak będzie taka sytuacja że jakieś dantejskie sceny będą się działy.Od gp Węgier 2015 gdy Ferrari ma dublet w wyścigu to albo jest safety car,czerwone flagi,Rolowania,wybuchy skrzydeł,szalone końcówki oraz zazwyczaj Kimi na tym traci, idzie hydraulika niedokręcone koło ,silnik lub zła strategia.Dlatego wydaje mi się że będzie to szalone GP...
53. GOJolyon
zamiast jest są
54. Faustus
Oby to był szalony wyścig. Procesja/korowód będzie nudny jak przysłowiowe flaki z olejem. I to przez 70 okrążeń...
55. Fanka7Vettela
Forza Ferrari !!!!
56. bbrbutch
@45 ,a ja myślałem,ze to multi blazefuryxa,ten sam poziom dyskusji.
57. bbrbutch
Co do tematu to liczę na zamieszanie na starcie i zamianę pozycji Seby z Danielem,ale to tak imo.
58. BlahBlah
@54 Ja z tobą lemingu nie dyskutuje, a stwierdzam fakt. Jak masz z tym problem to niestety pogódź się, że jesteś debilem, nikt ciebie tu nie chce i już.
59. Faustus
@56 Na szczęście nie mam nic wspólnego z blazefuryxem. A tak poza konkursem to chyba pomyliłeś pion z poziomem. Jak nie masz nic sensownego do dodania od siebie to nie zajmuj miejsca swoimi "wydumanymi" komentarzami. I zostaw myślenie w spokoju. Zajmij się prostszymi procesami.
60. Faustus
@58 I jak tu dyskutować/polemizować z półgłówkiem? Z debilem na pewno się nie da a autor postu nr 58 chyba nim jest. Wypowiedź wszak na to wskazuje. Ogarnij się człowieku, nie jesteś na rykowisku a zachowujesz się jakbyś był. Czy potrafisz tylko wyzywać innych, którzy mają inny punkt widzenia? Chyba nic innego Ci do tego pustego łba tak łatwo jak wyzwiska nie przychodzi. Zaszczycę Cię zignorowaniem. Pa, pa...
61. Herbie1
#46 DawidTBG polecam Ci wpisanie w wyszukiwarkę "Fani.TV" Pod tym adresem jest stream z SKY sportsF1 w niezłej jakości a analizy i wywiady z kierowcami i całą wierchuszką zespołów trwają jeszcze godzinę po wyścigu. Ja już nie potrafię się przestawić na polskie "relacjonowanie" wyścigów. To zupełnie inna jakość komentarza.
62. versus666
@54. A ten swoje "flaki z olejem" i "flaki z olejem" co za oszołom to głowa mała!!!
63. Faustus
@62 Twoja półgłówka na pewno jest za mała, żeby to ogarnąć. Jak nie masz nic sensownego do dodania to nie pisz i nie zaśmiecaj tu miejsca.
64. bbrbutch
@63Proponuje Ci,abyś dał ignoruj każdemu,a wtedy może Ci żyłka noe pęknie,bo strasznie się irytujesz i podniecasz.Czasy gdy trolle wyprowadzały użytkowników z równowagi dawno minęły,więc nic nie wywalczysz tak między nami pisząc.
65. gtv
@42 Tysu
Nie bierz pod uwagę Fastusa ględzącego trzy po trzy, mnie to gadatliwe wykidajło nie odpowiedziało na pytanie, czy w wypadku powrotu Kubicy, na co czekamy od ponad 6 lat
ten nieobliczalny troglodyta nadal dla zaspokojenia swojej nikczemnej przyjemności
cieszyć się będzie na kraksy grożące śmiercią bądź kalectwem. Nie ignorujmy Faustusa,
proszę. Zostawmy go jako relikt denny
66. Faustus
Ciekawi mnie czy te ujadające kundelki, które ignoruję dalej wylewają swoje frustracje na forum. Jeśli tak, to szczerze im współczuję. Biedaczyska nie mają nic ciekawego do napisania to wylewają swój jad na innych. Tak to już jest, że jak się nie ma nic konkretnego do napisania to się bredzi na tematy zastępcze i nikogo nie interesujące. Żal mi Was chłopcy...
67. Faustus
I mam nadzieję, że wbrew temu na co ten tor pozwala - prawie zerowe prawdopodobieństwo wystąpienia manewrów wyprzedzania, jutro będzie na co popatrzeć. Nieoczekiwane zmiany miejsc w stawce, SC, dobrze wyliczone podcięcia, spartolone strategie, itp. atrakcje wyścigowe. A podium zgarnie Red Bull do spółki z Renault (którego machiną jeżdżę na co dzień).
68. Vendeur
@Kempa - czy naprawdę nie sądzisz, że czas zająć się porządkiem w komentarzach? Świadomie pozwalasz na to, aby tacy trolle-debile jak tu kolejny @Faustus się panoszyli i robili borutę na forum? Czy obrażanie po kolei każdego jest Twoim zdaniem dopuszczalne? Ile jeszcze będziesz czekał z interwencją? Dexter i inni, którzy wnoszą jakąkolwiek wiedzę i sens w dyskusjach naprawdę mają odejść? Wolisz mieć piaskownicę czy rozmowy na poziomie?
69. gtv
@68 (Vendeur): A mnie akurat podoba się obiektywizm, powściągliwość i poczucie humoru
Mateusza, tolerującego dla zabawy i w przerwach między wyścigami pyskate feministki,
posługujące się żargonem obrażonego pedała. Tym paniom marzą się "podcięcia" (?) i kraksy,
niech sobie snują swoje nikczemne nadzieje, dla których zainwestowały w eleven pl. Pozwólmy
im degustować swoje chorobliwe obsesje przemieszczając się po klawiaturze 12 letnim, dychawicznym clio, dla którego obstawiają Renault, tak jak my obstawiamy żabojadów z powodu przyszłości wyścigowej Roberta...
70. Faustus
@68 Vendeur czy ja Ci ubliżam? Nie. A Ty to robisz świadomie. I kto tu jest trollem? Prezentujesz poziom piaskownicy. Czy tego chcesz czy nie. Tak Cię wychowali? No to tylko współczuć Twoim Rodzicom/Wychowawcom...
71. Faustus
@69 Kolejny troll. Odczep się ode mnie i zajmij sobą. Ale co ja piszę, na to jest już za późno. Czego z domu nie wyniosłeś tego ulica Cię nie nauczy. Taka jest bolesna prawda. Dychawicznym 12 Clio to Ty możesz się poruszać w oparach wymyślanych przez siebie absurdów... No i obrażanie, rzucanie wyzwiskami wychodzi Ci najlepiej. Chyba tylko tyle potrafisz...
No comments...
72. Faustus
Powinno być: 12-letnim Clio.
73. Endriu12
@ 46. DawidTBG
Czesc jezeli nie przeszkadza Tobie j.niemiecki
jest mozliwosc i to bez reklam i dodatkowych kosztow
zainteresowany jestes to daj znac pomoge
Pozdr
74. Vendeur
@ 70. Faustus - poziom piaskownicy to prezentujesz ty gówniarzu i nie kieruj w moją stronę więcej swoich prymitywnych docinek. Już w pierwszym poście zacząłeś infantylne zaczepki, kierując się w stronę rodziny (co jest domeną ludzi tak niskich lotów) i jak widać robisz to po raz kolejny i wielokrotnie w komentarzach tutaj. Jedynym celem twoich postów, to wywyższanie się i ubliżanie innym, podczas gdy sam nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia na temat samego sportu. Jesteś przykładem typowego internetowego debila-trolla, niezdolnego intelektualnie do rzeczowej dyskusji, natomiast pierwszego do pławienia się w sianiu zamętu przez osobiste wycieczki, będąc całkowicie bez zasad moralnych. I ty śmiesz kogokolwiek pouczać, prezentując sztuczny cynizm jak u maminsynka, którego biją w szkole i potem w internecie próbuje w mało dojrzały sposób odreagowywać na innych?
Gratuluję wybitnego poziomu chamsta smarkaczu, lecisz do ignorowanych.
75. Vendeur
@ 46. DawidTBG - ja mam stronę, na której są wszystkie sporty, często w HD. F1 tam raz oglądałem, gdy nie działało mi. Daj znać, to puszczę linka. W zasadzie to w necie sporo streamów znajdziesz jak wpiszesz proste hasło w google.
76. dexter
@ 52 GOJolyon
Na Wegrzech z pewnoscia zespol z Maranello trzyma najlepsze karty w rece aby wyscig (jesli wszystko bedzie sie normalnie toczyc) dowiezc do domu.
Znowu dla Mercedesa bardzo ciezkie zadanie, poniewaz jest to tor na ktorym praktycznie nie ma mozliwosci wyprzedzania (oczywiscie pewne miejsca sa ale jest ich bardzo malo). Jedyna szansa Mercedesa moze byc na starcie. Odcinek do pierwszego zakretu ma ponad 600 metrow, a w dzisiejszej generacji bolidow wyscigowych w F1 (ktory ma duza sile docisku) kierowca ekstremalnie pozno moze wyrzucic kotwice przed zakretem.
Zasadniczo na takich torach gdzie ciezko jest wyprzedzac najwiekszym wyzwaniem dla zespolow jest aby swoje samochody upozycjonowac w pierwszym rzedzie i wszyscy sie pytaja co trzeba zrobic, tzn. w ktorym miejcu ewentualnie w aucie cos zmienic aby na koncu dnia na mieszance super-miekkiej uzyskac topowy czas? A topowy czas jest ekstremalnie waznym czynnikiem.
Na takich torach gdzie wyprzedzanie jest trudne taktyka wyscigowa (tzn.w odpowiednim momencie wykonany undercut albo overcut) odgrywa kluczowa role, poniewaz w sporcie motorowym takim sposobem mozna zawodnika wyprowadzic na lepsza pozycje. Ale jesli np. Ferrari dzisiaj pojedzie na jeden stop, to ze strategicznego punktu widzenia tez nie mozna duzo zrobic. Scuderia Ferrari ma super pozycje z ktorej mozna kontrolowac wyscig na Hungaroringu.
Rozstaw osi na takiej charakterystyce toru jak tutaj dla Mercedesa z pewnoscia moze byc czynikiem. Sek w tym, ze czynikow w sporcie motorowym moze byc zawsze wiele. Rzadko jeden faktor jest usprawiedliwieniem wszystkiego. Takim czynnikiem moze byc temperatura, rodzaj ogumienia, charakterystyka pojazdu wyscigowego, layout itd. itp.
Ale zgadza sie, Mercedes juz w ostatnich latach posiadal auto ktore ma najdluzszy rozstaw osi z najnizszym katem natarcia (ogolnie mowiac caly bolid wyscigowy jest jednym duzym skrzydlem). Tak zbudowane auto daje duza stabilnosc w dlugich i szybkich zakretach. pomaga tez utrzymac dobra rownowage pomiedzy dociskiem a oporem powietrza - mozna powiedziec, ze charakterystyka W 08 czuje sie jak ryba w wodzie na szybkich torach. Auto z takim rozstawem osi moze miec problem na takich torach jak: Monaco albo Singapur, ale tor Hungaroring posiada tez kilka dlugich zakretow.
Oczywiscie zawsze mozna do takich torow jak Monaco czy Singapur wyciagnac pewna analogie, poniewaz na takim ukadzie toru wyscigowego srednia predkosc jest stosunkowo niska, sila docisku jest maksymalna. Na Wegrzech potrzebny jest optymalny setup, tzn. bardzo duzo aerodynamiki aby zapewnic stabilnosc pojazdu. Potrzebna jest sila doscisku ktora generowana bedzie przez przednie i tylne skrzydlo. Tor posiada wiele srednio-szybkich zakretow, tzn. to sa wszystko zakrety ktore pokonuje sie na czwartym maksymalnie piatym biegu i tutaj potrzebna jest aerodynamika. Ale sa tez wolne zakrety, ktore pokonywane sa na drugim czy trzecim biegu i w takich zakretach potrzebna jest mechaniczna przyczepnosc. Tzn. mechaniczny grip = kat pochylenia kol, stabilizatory itd. itp. Zawieszenie na takim torze powinno byc raczej miekko ustawione (lepsza trakcja, mniejsza podsterownosc, lepsza stabilnosc przy pokonywaniu kraweznikow). Dla zespolow wazne jest aby znalezc odpowiedni kompromis.
77. dexter
Kompromis bedzie wazny uwzgledniajac takze chlodzenie. A kazda otwarta przestrzen czy dziura zakloca aerodynamike bolidu wyscigowego i kosztuje ulamek sekundy. Tutaj znowu role bedzie odgrywac pytanie ktora koncepcja samochodu wyscigowego w danej konfiguracji radzi sobie najlepiej?
Nad glowa kierowcy wyscigowego jest taka dziura ktora nazywa sie Airbox. Przez ten otwor nie tylko silnik inhaluje powietrze ale tez chlodnice, skrzynia, system ERS ktory znajduje sie w tylnej czesci bolidu. Sa jeszcze inne otwory ktore moga zostac otwarte. Wazne jest aby silnik przy wysokiej temperaturze byl dobrze chlodzony i zwlaszcza w dolnym zakresie obrotow mial juz duzo mocy. Bo tylko wtedy na takim torze kierowca bedzie mogl z powolnych naroznikow dobrze przyspieszyc.
Zasadniczo w dzisiejszych czasach gdy wszyscy w F1 posiadaja bardzo nowoczesne narzedzia takie jak: symulacje, symulatory, kanaly aerodynamiczne to koncepcje poszczegolnych samochodow beda podobne do siebie. Posiadajac ogolna wiedze dla konstruktorow prawie niemozliwe jest aby zaprojektowac kompletnie inne auto. W tym roku w F1 praktycznie wszystkie auta zostaly wydluzone, ale nie tak dramatycznie jak Mercedes ktory ma o 25 cm dluzszy rozstaw osi. Z drugiej tak ekstremalnie wydluzony rozstaw osi znowu moze byc pewnym walorem, poniewaz za przednim zawieszeniem tworzy przestrzen dla roznych srodkow ktore polepszaja przeplyw powietrza, zwieksza podwozie, pozwala pomiescic wieksze chlodnice itd. itp. - a wszystko bez potrzeby rozszerzenia tylnej czesci bolidu wyscigowego.
Generalnie nie ma takiego auta ktore perfekcyjnie pasuje pod kazdy layout albo sektor toru wyscigowego. Mozliwe nawet ze aerodynamika Ferrari w pewnej konfiguracji generuje lepsza sile docisku niz Mercedes. Kazda koncepcja zaleznie od konfiguracji bedzie miala zalety i wady.
Na upartego wystarczy ze konstruktorzy wymysla takie auto ktore na wiekszosci torow wyscigowych przy pewnej konfiguracji bedzie bardziej wydajne. Jesli pod kreska takie auto zagwarantuje mistrzowski tytul?
Ale zasadniczo mowiac klopotem Mercedesa tak jak kazdej innej koncepcji samochodu wyscigowego przewaznie nie jest tylko jeden czynnik. Wystarczy popatrzec na Red Bulla:
nowy upgrade w obszarze przedniego skrzydla, podwozia, lusterka, bocznych skrzyn - w treningach wszystko funkcjonowalo top ale wystarczylo ze temperatura wzrosla, setup nie pasowal w 100 procentach i Red Bull podczas kwalifikacji byl tylko w roli obserwatora... 0,5 sekundy wyparowalo ...
78. versus666
@74. Vendeur - Daj sobie spokój z @Faustus.. po co sobie nerwy szarpać!
79. dexter
48. TheTrain
Wydawalo mi sie, ze w treningu Hulkenberg testowal nowe przednie skrzydlo. Mozliwe tez, ze sie myle.
Pozdr.
80. Faustus
@74 Nic dodać nic ująć. Idealnie opisałeś samego siebie. Gratuluję wychowania. Jak nie masz nic konstruktywnego oprócz inwektyw do dodania to daj sobie spokój. Oszczędź mnie i innym użytkownikom portalu czytania tych bzdur. Nie zgadzasz się ze zdaniem innych? To napisz coś inteligentnego i nie płódź wypocin na poziomie skrzywdzonego dziecka. Dodaj wysublimowaną ironię. Jednym słowem postaraj się. Myślę, że Cię na to stać. Takie obrzucanie błotem innych, wyzywanie od takich i owakich nie przystoi człowiekowi (mam nadzieję, że inteligentnemu - choć nadzieja ponoć umiera ostatnia). Ozięble żegnam.
Wszystkim fanom F1 życzę pasjonującego wyścigu, pełnego zwrotów akcji (broń Boże korowodu za jednym kierowcą od startu do mety). Oby ten tor nie zyskał dziś miana Hungaboring jak to określił jeden z przedmówców...
81. DawidTBG
@61
@73
@75
Dziękuję Panowie za odpowiedź i pomoc przyznam, że z chęcią skorzystam z każdej opcji jeśli to dla Was nie problem a w przyszłości ewentualnie wybiorę sobie tą która będzie mi najbardziej odpowiadać. Herbie1 stronkę sobie już ogarnąłem, tylko mam jeszcze pytanie czy korzystasz z linku płatnego czy tego za free?
Endriu12 i Vendeur będę wdzięczny jakbyście podesłali mi namiary na Wasze źródła, mail do mnie chyba wystarczy? ([email protected]) .
Swoją drogą próbowałem nawet u swojego dostawcy TV zmienić pakiet programów w którym właśnie F1 jest na bieżąco, ale niestety nie moge tego zmienić, musiałbym dodatkowo dopłacać a chce już tego uniknąć. Ogólnie przejechałem się podwójnie bo wziąłem jakiś czas temu pakiet w którym jest eurosport2 bo zależało mi głownie na Bundeslidze, a teraz Eleven wykupiło prawa do Bundesligi, no i jeszcze ta formułka, pewnego wieczoru trafiłem na powtórkę z jakiegoś GP i złapałem zajawkę od nowa tymbardziej, że kilka dni póżniej zaczęły pojawiać sie newsy o naszym Mistrzu no to już mnie zdeterminowało totalnie :) no i tak trafiłem tu do Was na tą stronę. Jeszcze raz będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam :)
82. Endriu12
@81. DawidTBG
wyslałem
Pozdr.
83. Herbie1
#81. Kolego. Ten za free jest wystarczający jak dla mnie. Już od kilkunastu minut oglądam transmisję z padocku. :)
84. Blazefuryx
Ehh, Verstappen to taka łajza, że .... szkoda komentować. W każdym praktycznie GP ma jakiś kontakt z innym zawodnikiem i rujnuje mu wyścig swoją bezmyślną i nieprzemyślaną agresją.
85. Jacko
@84. Blazefuryx
Bo mu nawbijali do głowy jakim to jest "cudownym dzieckiem" i w każdym wyścigu teraz stara się to udowodnić. Starsi i bardziej doświadczeni kierowcy wielokrotnie mówili mu, że musi się trochę uspokoić i jeszcze wiele nauczyć, ale zarozumiałe dziecię nic sobie z tego nie robiło. Na szczęście w tym sezonie powoli pryska mit o tej jego cudowności. Jeszcze żeby jego kibice w końcu to dostrzegli i zrozumieli...
Ma talent, ale tu potrzeba jeszcze doświadczenia i chłodnej głowy, bo na samej przebojowości i zarozumialstwie daleko się nie zajedzie.
86. pryk
Heh, no piękne dyskusje w komentarzach. Jedni warci drugich, choc widzę, że są i tacy zniesmaczeni czyimis komentarzami i pouczajacy ale przy okazji używający zwrotów: gowniarz, debil. Nie ma co, kultura. Do autora strony: pasowałoby wdrożyć zasadę - wulgaryzmy, przezwiska kogoś w stosunku do innego komentującego to ban na początek na tydzień. Jak się powtórzy to miesiąc, jak się powtórzy to wieczysty.
87. Faustus
@86 W całości popieram.
88. pryk
@87 - nie ma co popierać bo Ty też pod to podchodzisz używając podobnych zwrotów
89. dexter
Edit:
byc czynnikiem
ze czynnikow w sporcie motorowym
90. Faustus
@88 I tu się mylisz - ja tylko odbiłem parę razy piłeczkę słowną niewychowanym chłopcom. No cóż może mnie poniosło w doborze słów. Ale z takimi przypadkami od czasu do czasu trzeba walczyć ich orężem. Jeżeli kogoś przypadkiem uraziłem to przykro mi z tego powodu. Niektórzy zwyczajnie mylą obyczajność piaskownicy z zasadami panującymi wśród wydawałoby się inteligentnych ludzi.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz