2017-04-14 GP Bahrajnu - #1 trening 13:00 - 14:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Ferrari | 1:32.697 | 21 |
2 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:33.097 | 22 |
3 | M.Verstappen | Red Bull | 1:33.566 | 23 |
4 | S.Perez | Force India | 1:34.095 | 22 |
5 | F.Massa | Williams | 1:34.246 | 24 |
6 | L.Stroll | Williams | 1:34.322 | 25 |
7 | E.Ocon | Force India | 1:34.332 | 23 |
8 | F.Alonso | McLaren | 1:34.372 | 14 |
9 | R.Grosjean | Haas | 1:34.564 | 21 |
10 | L.Hamilton | Mercedes | 1:34.636 | 28 |
11 | D.Kwiat | Toro Rosso | 1:34.838 | 13 |
12 | N.Hulkenberg | Renault | 1:34.927 | 13 |
13 | S.Vandoorne | McLaren | 1:34.997 | 10 |
14 | V.Bottas | Mercedes | 1:35.002 | 27 |
15 | J.Palmer | Renault | 1:35.068 | 19 |
16 | K.Magnussen | Haas | 1:35.579 | 21 |
17 | M.Ericsson | Sauber | 1:35.888 | 24 |
18 | P.Wehrlein | Sauber | 1:35.959 | 23 |
19 | C.Sainz | Toro Rosso | 1:36.079 | 16 |
20 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:42.333 | 6 |
Sebastian Vettel najszybszy po pierwszym treningu w Bahrajnie
Sebastian Vettel w pierwszym treningu przed GP Bahrajnu uzyskał najlepszy czas okrążenia, wyprzedzając Daniela Ricciardo oraz Maxa Verstappena. Dla Ferrari jest to jednak słabe pocieszenie, gdyż bolid Kimiego Raikkonena uległ z kolei awarii.Próby wytrzymałości jak na razie nie przeszły bolidy Ferrari i McLarena. Auto Fina po 40 minutach zatrzymało się na torze na skutek przegrzewania się turbosprężarki, podczas gdy bolid Belga zatrzymał się na 20 minut przed zakończeniem sesji.
Tor w Bahrajnie słynnie również z faktu iż jego przyczepność znacząco poprawia się wraz z upływem kolejnych sesji. W ubiegłym roku najlepszy czas 1 treningu wynosił 1:32,294. W tym roku mimo zdecydowanie szybszych bolidów udało się uzyskać tylko 1:32,697.
Za czołową trójką tym razem uplasował się Sergio Perez przed Felipe Massą i Lancem Strollem. W czołowej dziesiątce znaleźli się także Esteban Ocon, Fernando Alonso oraz Romain Grosjean i Lewis Hamilton, którego ekipa najwyraźniej jeszcze się nie rozkręciła.
Valtteri Bottas pierwszy trening w upalnym Bahrajnie zakończył na 14 pozycji, a przed nim znaleźli się jeszcze Vandoorne, Hulkenberg oraz Kwiat.
Stawkę zamykał Kimi Raikkonen, który na skutek awarii swojego Ferrari pokonał rano tylko 6 okrążeń.
Powracający do kokpitu Saubera Pascal Wehrlein trening na torze Sakhir zakończył na 18 miejscu, niespełna 0,1 sekundy za Marcusem Ericssonem.
komentarze
1. mattimek
"Od czasu kiedy wyścig w Bahrajnie rozgrywany jest po mroku znacznie pierwszej sesji treningowej na tym torze znacznie się obniżyło."
do poprawki;)
2. HiTec
jedna literka i sie czepiasz..
3. mattimek
@2 zdanie znacznie straciło na znaczeniu przez tą literkę:)
4. szoko
Kimi to ma pecha.
5. dexx
Ale z Was polonisty ja nie mogę.
Ważniejsze co się stało w bolidzie Ferrari bo ponoć to coś z silnikiem się stało a nie przegrzewała turbosprężarka.
6. Kalor666
a turbosprężarka to nie element silnika Szerloku ?
7. tommek7
@5 Pisze się poloniści, trzymaj poziom kolego.
8. Spargus
@3 tę literkę, jak już.
9. dexter
@1
A co jest do poprawki ?
Z czysto technicznego punktu widzenia wydaje sie logiczne, ze wiedza albo to co kierowcy nauczyli sie w pierwszym treningu np. na temat ogumienia uwzgledniajac sam wyscig oraz temperatury jest malo reprezentacyjne. Teraz temperatura w Bahrajnie wynosi 36-37°C, a zapowiadane temperatury przez synoptykow podczas wyscigu maja wynosic okolo 29°C
Tak tylko na marginesie dla uzytkownikow ktorzy sa w minimalnym
stopniu technicznymi zagadnieniami zainteresowani: wyzsza temperatura z reguly oznacza a) mniejsza sile docisku, poniewaz gestosc powietrza nie jest zupelnie wysoka b) asfalt jest bardziej nagrzany, a wtedy przyczepnosc jest troche mniejsza.
Czym wieksza temperatura tym miniejszy opor powietrza. Kazdy kto probowal albo gra w golfa z pewnoscia sam sie przekonal albo moze potwierdzic, ze uderzajac w pileczke przy temp. 30°C pilka dalej poleci w odroznieniu do uderzenia przy powiedzmy temp. 10°C.
Takze pierwszy trening mozna odhaczyc pod punktem "przygotowanie do toru wyscigowego".
10. Fanvettel
Ferrari pierwsze i ostatnie nie czesto sie tak zdarza.
11. Spargus
@9 co do Twojego punktu b, zawsze myślałem, że im cieplej, tym większa przyczepność, bo opony lepiej kleją się do asfaltu...
12. mattimek
@8 masz rację
@9 zdanie
13. St Devote
@11 Asparagus, im cieplejsze _opony_ tym większa przyczepność. Im cieplejsze powietrze, tym mniejsza gęstość powietrza, im mniejsza gęstość powietrza, tym mniejszy opór aero, im mniejszy opór aero tym mniejsza siła docisku, im mniejsza siła docisku, tym "wolniejszy" bolid - wszystko przy założeniach innych parametrów jako const. Ergo, grandpa Dexter hat Recht.
@9 dexter, "reprezentacyjne" to można mieć spodnie do munduru galowego. Zapewne miałeś na myśli "reprezentatywne". To tak a propos weekendu języka polskiego.
14. dexter
@szoko
No coz, Kimi bedzie musial polegac na danych Sebastiana ktory swoj zaplanowany program w calosci wykrecil. Wiadomo, treningu nie jest duzo i kazdy kierowca chce jak najwieksza liczbe kilometrow pokonac, ale dzisiejsi kierowcy sa na tyle dobrzy i potrafia z taka strata sobie poradzic. Jesli balans bedzie pasowal, a kierowca ogolnie bedzie zadowolony z samochodu, to nic nie stoi na drodze aby weekend wyscigowy zakonczyc dobrym wynikiem.
Oczywiscie zespol bedzie musial zbadac przyczyne problemu w bolidzie Raikkonena, poniewaz problem jednego samochodu moze szybko okazac sie problemem drugiego samochodu.
@St Devote
Oczywiscie ze na mysli mialem slowo: "reprezentatywne".
"To tak a propos weekendu języka polskiego"
Hehe dobre. Widzisz ile czasu i pieniedzy moge dzieki Tobie zaoszczedzic ;-)
15. dexter
Ajajaj - chyba wykrakalem z tym Vettelem...
16. tommek7
@ Aha, a jak myślisz czemu opony zimowe nie trzymają w lato? Myślisz że wykres zależności temperatura/przyczepność rośnie w nieskończoność? Pomyśl trochę...
17. Spargus
@16 Do mnie piszesz? Bo Ci cyferki zabrakło
18. tommek7
A tak, tak.
19. Spargus
Widzę, że na tym forum górują dwa typy użytkowników: typowe trolle, których na szczęście ostatnio ubywa i wielcy znawcy i spece. Zwykły użytkownik nie ma prawa głosu, bo albo natknie się na jednego, albo na drugiego. Swoją wiedzę jeśli chodzi o F1 oceniłbym zdecydowanie powyżej przeciętnej, ale akurat tego nie wiedziałem. Oczywiście nikt nie odpisze normalnie tylko jeden złośliwie przekręci nick (w sumie nie rusza mnie to zbytnio) a drugi będzie się wywyższał, że wie coś, czego ja nie. tommek, gorszy dzień, czy masz tak zawsze? :)
20. St Devote
Ech, niewdzięcznicy. Jutro wyścig, więc będziesz miał dobrą okazję powyzywać się "normalnie" od debili z kolegami w głównym wątku, to wtedy może będziesz zadowolony z odpowiedzi.
21. Spargus
@20 Komentarzy pod newsem z wynikami wyścigu zazwyczaj nie czytam, bo nie ma tam nic ambitnego. Nie wiem, może Ciebie satysfakcjonują takie odpowiedzi, mnie niebardzo. Zastanawia mnie po prostu, skąd w ludziach tyle złośliwości. Ciekawe, czy na żywo też jesteście tacy błyskotliwi
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz