komentarze
  • 5. Jimek
    • 2010-05-20 12:46:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dodatkowym plusem dla silników Reni jest fakt, że są mało awaryjne no i jak mówi pan Borówa nie są tak paliwożerne jak np. Ferrari ;-)

  • 6. mark.kmk
    • 2010-05-20 12:58:08
    • *.adsl.inetia.pl

    Moment obrotowy jest ważniejszy w silnikach np. do ciężarówek i autbusów. W silnikach wyścigowych najważniejsza jest moc dlatego pracują na bardzo wysokich obrotach szczegolnie wysokie obroty maja silniki w f1 (do 18 000 obr/min). Moment obrotowy mniejwięcej jest taki sam bo wszyscy mają tej samej pojemności silniki. Najwazniejsze jest to jaki zakres efektywnej pracy ma silnik a to wynika z charktrystyki momentu obr. i charakterystyki mocy. Renault pod tym wzlędem nie złe co było widać w Monako. A czy dysponują wystarczjacą mocą to wyjdzie szczególnie na Monzy ale i Kanadzie również

  • 7. melo
    • 2010-05-20 13:35:00
    • *.153.102.202

    Pieniądze z silników nie w całości dostanie Renault, znaczna część zostanie u producenta, firmy MECACHROME, bo to on konstruuje i wykonuje silniki dla Renaulta. Tak się składa że pracowałem w Mecharome i bardzo mnie cieszy fakt że ich silniki wracają do łask!!! mam nawet w domu pewną pamiątke;)

  • 8. melo
    • 2010-05-20 13:36:57
    • *.153.102.202

    Mecachrome miało byc;)

  • 9. kedar9315
    • 2010-05-20 14:21:55
    • *.116.80.2

    to wice że koncer renault zaczyna poszerzać swoje horyzonty w F1 xD

  • 10. matito
    • 2010-05-20 14:53:03
    • *.adsl.inetia.pl

    i tak jestem pod wrażeniem bo Renault miało jeździć po środku stawki a nie w czołówce

  • 11. lukasz1
    • 2010-05-20 16:40:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dla twojej wiadomości: Jeździ w środku stawki, tyle że jest zaraz za czołówką.

  • 12. Agemlon
    • 2010-05-20 16:46:05
    • *.63.classcom.pl

    11. lukasz1 Czy według Ciebie 6 miejsce Roberta w klasyfikacji generalnej to środek stawki?

  • 13. nomadwcm
    • 2010-05-20 17:00:37
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A nie?

  • 14. Agemlon
    • 2010-05-20 17:02:09
    • *.63.classcom.pl

    No nie jest to środek stawki, gdyby jeszcze Renault miało ciut lepszego drugiego kierowcę, to byłoby 4 w klasyfikacji konstruktorów. To raczej nie jest środek stawki

  • 15. nomadwcm
    • 2010-05-20 17:15:42
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No fakt, Kubica jest przed kierowcami Mercedesa w generalnej, a w konstruktorach traci do czwartego Merca 13 pkt. A i tak nie są zaliczani do tej "wielkiej czwórki"

  • 16. Agemlon
    • 2010-05-20 17:25:30
    • *.63.classcom.pl

    Jak się Witalij jakoś pozbiera to mogą ich przeskoczyć, ale wątpię niestety.

  • 17. rsobczuk
    • 2010-05-20 17:31:33
    • *.cust-83.exponential-e.net

    Renault przeskoczy merca i to już niedługo, a to dlatego, że merc przestanie już rozwijać tegoroczny bolid.

  • 18. Radek005a
    • 2010-05-20 17:34:55
    • *.swidnica.mm.pl

    Silniki Renault są świetne JAK KTOS UMIE DOSTOSOWAĆ DO NICH BOLID.

  • 19. szerter
    • 2010-05-20 17:50:13
    • *.com-promis.3s.pl

    6. mark.kmk - "W silnikach wyścigowych najważniejsza jest moc" - chyba w wyścigach po owalu. Moment obrotowy ma większy wpływ na zdolność do przyspieszania, natomiast moc do pokonania oporu powietrza, więc też osiągnięcia prędkości max. W F1 prędkość max. jest osiągana 1-2 na okrążeniu natomiast przyspiesza się prawie cały czas. Większy stosunek mocy do momentu silnika F1w porównaniu z silnikami 'cywilnymi' wynika ze specyficznej konstrukcji bolidu i porównywanie z załadowaną po sufit ciężarówką mija się z celem.

  • 20. lukasz1
    • 2010-05-20 18:07:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    12. Agemlon Odpowiedz brzmi zdecydowanie tak!!! Dla mnie czołówka to jest pierwsze 3-4 miejsca. Dla mnie czołówka to jest zespół którego kierowca w każdym wyścigu bez wzglądu na warunki atmosferyczne i przebieg wyścigu, jest w stanie "czysto" zajmowac miejsca 1-4. Dla mnie czołówką jest Red Bull, Ferrari, McLaren i troszke z tyłu Mercedes. Renault troche traci do czołówki, ale jakby nie patrzec to nie jest czołówka, gdzieś musi byc ta granica. Oczywiście mam na myśli cały team, bo Kubice po ostatnich świetnych wyścigach można zaliczyc do czołówki.

  • 21. nomadwcm
    • 2010-05-20 18:15:38
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    16. Agemlon
    Ja też w to zaczynam powątpiewać, tylko Kubica punktuje i to jego zasługa że są 'aż' albo 'tylko' na piątym miejscu. Musi chłop się wziąć do roboty, mogli by dać szanse testów w piątek temu Tungowi, może chociaż trochę zmotywowało by to Petrova. Jeżeli to prawda że do połowy sezonu ma zdobyć połowę punktów Kubicy, to już tego nie dokona. I dziwi mnie że zakontraktowali debiutanta, skoro Grosjean był 0,3 sek. za Alonso [?]. Pewnie chodziło o sponsorów, a kasa od nich idzie w odbudowę rozbitego bolidu w kwalifikacjach ;] więc na zero wychodzi ;D [żart oczywiście]

  • 22. Agemlon
    • 2010-05-20 18:22:51
    • *.63.classcom.pl

    21. nowadwcm Witalij miał zdobyć 25% punktów Roberta i to nie w połowie sezonu, ale chyba w 1/4, tak mi się wydaję. Ale i tak pewnie nie zmienią Witalija, bo na kogo, poza tym Witalij ma pieniążki.

  • 23. Xardas
    • 2010-05-20 19:24:45
    • *.stargardszczecinski.vectranet.pl

    Silniki Renault są na tyle dobre że pozwalają Red Bullom zwyciężać i prowadzić zarówno w klasyfikacji konstruktorów jak i kierowców.

  • 24. TuR1smo
    • 2010-05-20 19:31:54
    • *.160.132.229

    Lotus z silnikami Renault. ? Ciekawie. ;)

  • 25. lechu55
    • 2010-05-20 19:46:35
    • *.181.129.250

    Skoro silniki Renault dobrze sie spisująto zadne zaskoczenie ze są zainteresowani tamkimi sinikami

  • 26. kuczek
    • 2010-05-20 19:57:45
    • *.147.229.169.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    silniczki dobre póki co nikt z nimi nie miał problemów ;D

  • 27. Masakra 81
    • 2010-05-20 20:49:21
    • *.zamek.net.pl

    sorki pytanko
    jakie meszanki opon maja byc na Turcje?

  • 28. Renault R30 F1
    • 2010-05-20 21:19:43
    • *.centertel.pl

    Za raz wszyscy bedą mieli silniki renault w F1 hehe.

  • 29. tomiirow
    • 2010-05-20 22:30:16
    • Blokada
    • *.netmax.net.pl

    http :// www. youtube. com/ watch?v=- N2k6C3sp6E&feature =player_embedded

  • 30. Gosu
    • 2010-05-20 22:44:08
    • *.adsl.inetia.pl

    29. tomiirow <lol2> naprawdę dobre :)

  • 31. mpkaras
    • 2010-05-21 07:57:43
    • *.zep.com.pl

    Silniki to rzecz nie pierwszorzędna. FI jeździło na Ferrari, Toro Rosso jeździ i nic z tego nie wynika.

  • 32. M@teuka
    • 2010-05-21 08:09:28
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    to wynika ze Toro Rosso jest słabsze od FI.. a bolid mają jak RBR pozdro

  • 33. Anteaus
    • 2010-05-21 12:42:48
    • *.lodz.msk.pl

    @mark.kmk zgadzam się z tym co napisał @19. szerter moment obrotowy ma bardzo duże znaczenie w F1 jak i w innych wyścigach. Zobacz sobie na serię wyścigów LeMans gdzie zaczynają swoją dominacje auta z silnikami diesla A wiadomo ,ze te silniki mają bardzo wysoki moment obrotowy.Podejrzewam ,że tutaj kryje się tajemnica dobrych wyników RBR i Renault. Bo matematycznie biorąc pod uwagę samą moc nie powinno to tak wyglądać jak wygląda. Szczególnie właśnie w Monaco gdzie było dużo hamowań i przyspieszeń.

  • 34. kosanr1
    • 2010-05-21 14:54:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    32. M@teuka gdzie ty to wyczytales ze Toro Rosso ma bolid jak RBR? :D

  • 35. mark.kmk
    • 2010-05-21 15:29:08
    • *.adsl.inetia.pl

    W LeMans wygrywają samochody z dieslem ponieważ ich moc jest porównywalna z silnikami na benzynę a jednocześnie spalaja mniej paliwa co przy długim dystansie ma bardzo duże znaczenie. W silnikach wolnossących moment jest ścisle związany z pojemnością silnika. W zwyklych silnikach z pojemności 2.4 uzyskuje się do 260Nm. W jednostkach F1 też nie jest dużo więcej a że wszysy mają tej samej pojemności silniki więc i moment jest na tym samym poziomie. Dlatego nikt nie zajmuje się kwestią momentu. Dla porównania wystarczy sprawdzić parametry silnika do auta luksusowego i sportowego o pdobnej pojemności. Moment będzie podobny różnica będzie w mocy a max moment będzie uzyskiwany przy wyższych obrotach. Ponadto w silnikach spalinowych moment uzyskuje swoje max watości tylko ściśle okreslonym zakresie obrotów np. 2500-4600obr/min (jeśli ma zminne fazy rozrzadu i czasami dodatkowo zmienną długość kanałów dolotowych). Później moment spada i przy max mocy jest bardzo mały- to przy zwykłych silnikach benzynowych. W silnikach zarówno sportowych a tym bardziej wyczynowych istotne jest to aby max momentu i max mocy były jak najbliżej siebie. A że momentu nia da zwiękaszać zwiekasza się tylko moc porzez wzrost obrotów silnika natomiast zmienia się charakterystykę momentu do wzrostu obrotów. Dzięki temu uzyskuje się wzrost osiągów. Dlatego od zawsze w wyścikach głównym parametrem silnika była moc i onią zawsze walczono. Dla osób którym motoryzacja kojaży się z hasłem diesel - moment orotowy to mogą myśleć że moment jest głównym parametrem, tak jest ale tylko w śilnikach do zyczajnych samochodów. Silniki wyczynowe i lotnicze to zupełnie inna bajka. Monako to nie jest tor silnków co innego Montreal, Spa i Monza tutaj dopiero będzie widać co jest wart silnik Renault.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo