GP Australii - strategie doboru opon
Podczas wyścigu o GP Australii, po przeschnięciu nawierzchni toru Albert Park, zespoły preferowały opony wykonane z miękkiej mieszanki. Dzięki stosunkowo niskiej temperaturze i sporej wilgotności, pozwoliły one – w przypadku Jensona Buttona – na pokonanie aż 52 okrążeń.„Co za interesujący wyścig i wspaniały pokaz technologii Bridgestone. Gratulacje dla Jensona za jego pierwsze zwycięstwo w barwach Vodafone McLaren Mercedes, dobra robota również w wykonaniu Roberta Kubicy ze względu na drugą lokatę z Renault F1 Team. Albert Park dostarczył świetnego środowiska dla wyścigu, cieszymy się widząc emocjonujący dla fanów wyścig”.
Hirohide Hamashima, dyrektor Bridgestone do spraw rozwoju opon
„To był świetny dzień pod względem osiągów opon, strategii i ścigania. Widzieliśmy interesujące akcje na torze, które są dobrą ilustracją korzyści jakie płyną z odpowiedniego zarządzania oponami. Gdy tylko tor przesechł, preferowane były miękkie opony, co jest odzwierciedleniem charakterystyki toru i warunków pogodowych w których zakres temperatur pracy opon był niższy. Jenson Button wykonał fantastyczną pracę dbając o opony przez 52 okrążenia i odnosząc imponujące zwycięstwo. Robert Kubica również wykazał się umiejętnością zarządzania oponami zdobywając drugą lokatę. Nawiązała się ciekawa walka pomiędzy jednopostojową strategią Ferrari, a dwupostojową Lewisa Hamiltona. Jesteśmy zadowoleni z osiągów naszych opon przejściowych, użytych na początku wyścigu przy ciężkich bolidach, a potem przy przesychającym torze.
Ostrożne zarządzenie oznaczało, że miękka mieszanka mogła wytrzymać dłużej w dzisiejszych warunkach, a to pokazało nam umiejętności poszczególnych kierowców w tej dziedzinie. Degradacja miękkiej mieszanki była nieco mniejsza niż w przypadku zupełnie suchego toru, a czasy okrążeń były przez to słabe. Twarda mieszanka, użyta między innymi przez Rubensa Barrichello, również zapewniała dobre osiągi, jesteśmy więc zadowoleni”.
Poniżej prezentujemy strategie doboru opon w GP Australii 2010.
McLaren
Jenson Button: przejściowe - miękkie
Lewis Hamilton: przejściowe - miękkie - miękkie
Mercedes
Michael Schumacher: przejściowe - przejściowe - miękkie - miękkie
Nico Rosberg: przejściowe - miękkie - miękkie
Red Bull
Sebastian Vettel: przejściowe - miękkie - DNF
Mark Webber: przejściowe - miękkie - miękkie - miękkie
Ferrari
Felipe Massa: przejściowe - miękkie
Fernando Alonso: przejściowe - miękkie
Williams
Rubens Barrichello: przejściowe - miękkie - twarde
Nico Hülkenberg: przejściowe - DNF
Renault
Robert Kubica: przejściowe - miękkie
Witalij Pietrow: przejściowe - twarde - DNF
Force India
Adrian Sutil: przejściowe - DNF
Vitantonio Liuzzi: przejściowe - miękkie
Toro Rosso
Sébastien Buemi: przejściowe - DNF
Jaime Alguersuari: przejściowe - miękkie - miękkie
Lotus
Jarno Trulli: DNS
Heikki Kovalainen: przejściowe - miękkie
HRT
Karun Chandhok: przejściowe - twarde - miękkie
Bruno Senna: przejściowe - DNF
BMW Sauber
Pedro de la Rosa: przejściowe - miękkie
Kamui Kobayashi: przejściowe - DNF
Virgin Racing
Timo Glock: przejściowe - miękkie - DNF
Lucas di Grassi: przejściowe - miękkie - miękkie - DNF
komentarze
1. Huberto-Kub
na jakiej stronie można obejrzeć powtórke gp australii
2. adamb94
z peb .pl mozesz sobie sciągnąć caly wyścig
3. matibak
Chyba Witia miał jechać na jeden pit ... RK na dwa był raczej szykowany... Fajne zdjęcie na oficialnej stronie zespołu na blogu jest heh
4. sever
eksperymentują z Vitailem jak BMW z Robertem
5. MontyF!F!
Witalij Pietrow jeszcze nie pokazał nic ciekawgo i godnego uwagi. A te niby super starty to jest raczej zasługa tego że ma lżejszy bolid na starcie bo ma w nim 150kg. Jeżeli Vettel ma o 10 więcej to ile ma reszta
6. kuczek
udało się Robertowi dobrze że go nie ściągneli na pitstop a już sobie gadałem co oni robią aż tu nagle Ferrari nie zjeżdza to happy odrazu
7. Lipton
http://f1.f- e-n.ne t/inde x.php/url8682
Huberto na tej stronie obejrzysz powtórkę. Pojawi się ona jutro rano i to z relacją BBC :D
8. eisenwolf777
A gdzie Raikonnen na zimówkach ? :P
9. re-reikorp
Brawo dla Japończyków. Wspaniała technologia pozwoliła przejechać 50!!!! okrążeń na miękkiej mieszance. A gdyby założyć twardą to pewnie starczyłaby na dwa-trzy wyścigi.
10. Sadu1
qrde obejrzalbym jeszcze raz ten wyjazd roberta z boksow jak przypilowal obsludze bolidu paznokcie :P
11. atomic
z pietrowem dobrze kombinowali szkoda,że witja nie dogrzał obon ."głowa gorąca -opony zimne"
12. Voight
Rzeczywiście wspaniała... Hamilton jak dojechał do Alonso to już nie miał opon. Z resztą gdyby opony nie dawały radę tyle przejechać byłoby o wiele ciekawiej
13. vw@
Zmiana opon na twarde załatwiło Pietroaw .Było zbyt zimno na twarde.
14. shad2pl
@8. eisenwolf777: Na Onet.pl.
Goscie z planetf1 sugerowali ze Kubica powinien dostac kare za swoj wyjazd. Jak dla mnie wyjazd mial mistrzowski i idealnie go wypuscili. Gdyby nie to nie polknalby Massy zapewne.
15. anezobt1
jednak jarno truli na jakis oponach wyjechal pewnie na przejsciowcyh i dopiero DNF
16. szymonno1
czy może mi ktoś wytłumaczyć jak było dziś z tymi oponami? bo pierwsza 10 musi jechać
na oponach z kwalifikacji a wczoraj była ładna pogoda a podczas wyścigu deszcz. w takiej sytuacji tez muszą jechać na oponach z kwalifikacji? nie wiem jak to było dziś gdyż nie oglądnąłem pierwszych minut wyścigu
17. Agemlon
W przypadku mokrej nawierzchni to nie muszą jechać na tych samych oponach, na jakich przejechali swoje najszybsze okrążenie w kwalifikacjach.
18. marcin20
Fajnie że pogratulowali oboje Kubicy to miłe.
19. zenobi29
13. vw@ - widocznie Pietrow jako mniej doświadczony , bardziej niszczy opony.
A strategia dla obu zdaje mi się była zaplanowana na jedną zmianę opon. Chyba stąd ten wczorajszy spokój Roberta :-))
20. kuba1808
Myślę, że Renault nie zdawało sobie sprawy, że na miękkiej mieszance można będzie przejechać 50 okrążeń. Stąd też twarde gumy dla Pietrowa, jako że miał w zamyśle jechać na jeden pit stop, a miękkie dla Kubicy, jako że na takie zmieniała cała stawka. Gdy się okazało, że jednak miękka mieszanka sprawuje się dość dobrze, pozostawiono nieco zmienić taktykę i jechać na jeden pit.
Wyjątkiem stał się Hamilton, którego team, podobnie do Renault, też nie ufał oponom 'z zielonym paseczkiem'. Być może dane z telemetrii nie były zadowalające, spowodowane dość agresywną jazdą Brytyjczyka. Tą teorię potwierdza w dodatku problem z nowymi oponami na ostatnich okrążeniach wyścigu, gdy można było zobaczyć wyraźne przetarcie na prawej przedniej oponie.
21. walerus
dobra guma nie jest zła...
22. walerus
a dla Roberta gumy dziś były wyjątkowo przychylne!
23. dziarmol@biss
21. walerus ;-))
24. slawex1983
Nie zapominajcie nigdy o gumach panowie.
25. irekmydlarz
2. adamb94, a dokładniej skąd mogę ściągnąć cały wyścig?
26. re-reikorp
26. Może poczekaj na upload jakiś a nie tak z kopyta chcesz...
27. riqoor
Trzeba zrobić coś z tymi oponami. 50 kółek na miękkiej mieszance to mocne przegięcie...
28. sydemon
21. walerus, znasz jakis inny tekst?? powtarzasz sie...
Zastanawia mnie zdziwienie hamiltona po informacji ze czolowka nie zjezdza na drugi pit stop. Czyzby nie zostal wczesniej poinformowany ze button również tak jedzie??
29. re-reikorp
O jejku, 25 miałem na myśli, a poza tym nie popieram piractwa!!! I w ogóle nie wiem skąd te wyścigi na moim dysku, przecież ich nie można nigdzie kupić, więc ich nie mam. Do widzenia!
30. przemoziom99
no japońce się postarali z oponami w ich ostatnim sezonie w f1
31. irekmydlarz
29. re-reikorp, o ile sobie dobrze przypominam to nie Ciebie pytałem, więc nie wiem po co Twój komentarz. Aha i nie interesuje mnie co popierasz a czego nie...
32. mokry
@ 28. sydemon.
Protest!!!
nie czepiaj się walerusa...
dobrze napisał i na temat.
33. matito
dobrze że Robert nie zjechał na II pit stop bo by ich już nie dogonił
34. walerus
28 eeee... jaki inny tekst...? ja próbować ale nie wychodzić...
35. re-reikorp
31. Grzecznie Ci napisałem, że nie masz co teraz tego szukać, zawsze masz takie reakcje jak nie dostajesz tego, co chcesz? Jak żonka obiadu nie ugotuje to w ryj jej mydłem w skarpecie wygarniesz? Siedzieć cicho i czekać aż życzliwi przyseedują albo uploadują, a nie sępić od wczesnych godzin powyścigowych:/ Chamowi tłumaczyć a on z widłami, popatrz no...
36. irekmydlarz
35. re-reikorp - jeżeli każdą swoją "grzeczną" wypowiedź kończysz stwierdzeniem "Do widzenia" i to jeszcze z wykrzyknikiem, to nie mamy o czym rozmawiać. a ku Twojej wiadomości 4 minuty po poście który tak "grzecznie" skomentowałeś znalazłem to czego szukałem.... Mnie żona nie gotuje obiadu, z prostej przyczyny, bo jej nie mam. Ale widzę że Ty masz praktykę w takowym traktowaniu kobiet, bo mi "mydło w skarpecie" nigdy by nie przyszło do głowy. I proszę może zapisz się na dodatkowe lekcję aby zrozumieć różnicę "sępienia" od "pytania". a jeżeli chodzi o widły, to bardzo "kulturalnie" wszedłeś z nimi w pytanie nie do Ciebie skierowane, zamiast "siedzieć cicho". i już teraz wiem dlaczego wolę anglojęzyczne fora, tam może są i same "chamy" ale dobrze wychowane. Ja ze swej strony naszą wymianę zdań uważam za skończoną.
37. irekmydlarz
i żeby było jasne nie mam żadnych zastrzeżeń do Twojego postu nr 26.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz