komentarze
  • 26. jar188
    • 2010-03-21 19:00:53
    • *.chello.pl

    A propos tematu.
    Ktoś się orientuję z jakim zapasem jeżdżą bolidy?

  • 27. conrad30
    • 2010-03-21 19:12:58
    • *.33.55.202

    16. kolejnysezon-Ty jesteś mądry! W jednym zdaniu trz błędy.

  • 28. conrad30
    • 2010-03-21 19:13:37
    • *.33.55.202

    licząc Velletem jako 1!

  • 29. kolejnysezon
    • 2010-03-21 19:20:48
    • Blokada
    • *.205.76.50

    18. Bari
    ,, chodzi o qual, a nie tempo w race'
    Nie wiem czy patrzyłeś na kalifikacje ale Massa w ferrari stracił 0,1sekundy do Vettela, a nie 0,5. Chyba że nie wiesz ile to jest. To się nie wypowiadaj.

  • 30. Bari
    • 2010-03-21 19:27:59
    • *.opera-mini.net

    29. z matmy to akurat mam 5, ale to jest tylko średnia różnica, wystarczy pomyśleć logicznie.
    I nauczyłbyś się ortografii. Pisze się kółka, a nie kułka. I nie ma kogoś takiego jak Vellet. 27. ma rację

  • 31. nowyziomal
    • 2010-03-21 19:32:43
    • *.sgyl.cable.virginmedia.com

    może byc bo Vettelowi zabrakło paliwa zaraz za metą

  • 32. Horosz
    • 2010-03-21 19:38:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja wyraźnie słyszałem że dźwięk bolidu Vettela brzmiał dziwnie, inaczej niż powinien.

  • 33. antek112
    • 2010-03-21 20:01:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    27. conrad30
    patrzcie polonista sie znalazl !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 34. kolejnysezon
    • 2010-03-21 20:02:08
    • Blokada
    • *.205.76.50

    30. Bari
    Może i wale byka, ale się nie chwale na lewo i prawo że mam same piątki w szkole z matematyki. Poniżej sa wyniki z Q3.
    1. Sebastian Vettel 1:54.101
    2.Felipe Massa 1:54.242
    a według ciebie to jest pół sekundy przewagi. Dokładnie do Vettel miał przewagi 0,141. Nie przykładałeś się do matematyki, a 5 to może i masz ale za to, że się z tobą po lekcjach nauczyciel bawi.

  • 35. antek112
    • 2010-03-21 20:03:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    30. Bari widac jaki pozim szkolnictwa jest teraz chyba giertych ci ja dal

  • 36. antek112
    • 2010-03-21 20:03:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    poziom

  • 37. antek112
    • 2010-03-21 20:05:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    34. kolejnysezon
    olej GŁĄBA

  • 38. antek112
    • 2010-03-21 20:07:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    17. szerter
    popieram

  • 39. antek112
    • 2010-03-21 20:09:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    34. kolejnysezon
    juz znami nie pogada bo poszedl spac juz jest po wieczorynce

  • 40. mariusz-f1
    • 2010-03-21 20:45:57
    • *.opera-mini.net

    antek112 - Jak chcesz kogoś prowokować do kłótni, to spadaj na Onet .

  • 41. conrad30
    • 2010-03-21 20:46:47
    • *.33.55.202

    33. antek112 -A Ty co Papuga?Nie trzeba być wirtuozem polonistyki by wiedzieć iż kółko pisze się przez ó i skąd a nie "z kąd",ale z kąd morzesz o tym wiećieć jeśli w kułko hoćisz na wagary.

  • 42. d0lph
    • 2010-03-21 20:49:45
    • *.231.207.149

    przewaga Vettela nad Massa na poziomie 0,2 w Q3 - gdzie wszyscy leca na oparach jest minimalna , ale biorąc pod uwagę np start wyścigu, gdzie paliwa wszyscy maja "pod korek", i zakładając, że RS27 potrzebuje 10 kg mniej paliwa niż Ferrari, żeby przejechać dystans wyścigu otrzymujemy około 0,4 - 0,6 przewagi na starcie;

    "teoria", że Vettelowi mogło zabraknąć paliwa i mógł nie ukończyć wyścigu, jest prawdopodobna - w koncówce wyścigu nagle się obudził i jechał takim samym tempem co wcześniej - gdyby miał defekt świecy o którym wszyscy tak głośno mówią - nie skończyłby na 4 pozycji

  • 43. przemoziom99
    • 2010-03-21 20:57:44
    • Blokada
    • *.rzeszow.vectranet.pl

    pomimo że nie cierpię dennisa wydaje mi się że to może mieć sens no bo po co zatrzymał się zaraz po wyścigu a poza tym w każdej plotce jest ziarnko prawdy...

  • 44. Piotr_the
    • 2010-03-21 22:04:58
    • *.limes.com.pl

    Dokładnie zatrzymał się bo mu kazali dlaczego? mało paliwa i może na zupełnie pustym baku masa bolidu była by za mała?

  • 45. dziadu
    • 2010-03-21 22:47:33
    • *.chello.pl

    siejecie niepotrzebne paniike

  • 46. Kadet
    • 2010-03-21 23:52:52
    • *.multimo.pl

    Ale się dajecie Denisowi za nos wodzić :)
    1. Massa zwolnił swoje tempo, bo nie miał szans na 1 miejsce, a i z paliwem zaczynało być krucho - przeczytajcie jego wypowiedź po wyścigową.
    2. Kilku komentatorów słyszało fatalny dźwięk bolidu - ograniczenie paliwa nie daje takich efektów.
    3. Vettel pytał się przez radio co jest grane i czy inżynierowie mogą coś zmienić - nic nie mogli.
    4. Vettel zatrzymał się za metą bo miał uszkodzony, jak sądził, silnik (świeca jak później się okazało) - nikt nie ryzykowałby niepotrzebnej jazdy z wadą silnika.
    Podsumowując - Denis chciał o sobie przypomnieć mediom (a może o reklamę McLarena chodziło?) i jak widzę kilku homo-sapiens złapało się w sidła spiskowej teorii dziejów :>

  • 47. lechart
    • 2010-03-22 05:04:51
    • *.olsztyn.mm.pl

    Być może przyczyną spowolnienia jazdy Vettela, była rzeczywiście świeca zapłonowa, ale mógł wystąpić również brak paliwa (z powody bardzo agresywnej jazdy). Świeca pod koniec wyścigu mogła "sama się naprawić" (tak czasem bywa, jeżeli zostaje przegrzana). My możemy tylko spekulować, a o faktycznej przyczynie wie tylko zespół RBR (i nikomu nie powie). Cieszę się natomiast, że u Kubicy nie wystąpiły widoczne problemy techniczne.

  • 48. Bari
    • 2010-03-22 06:31:02
    • *.opera-mini.net

    39. j**any spamer się znalazł
    Popieram 40.
    A żeby nie robić już kłotni to przyznaję swój błąd.

  • 49. Szybszy
    • 2010-03-22 08:27:19
    • *.swiecie.vectranet.pl

    46. Kadet- dokładnie tak samo myślę. Po co miał jechać po mecie i ryzykować że silnik wybuchnie lub się np. spali. Raczej miał awarie i nie ma co szukać drugiego dna.

  • 50. jawol67
    • 2010-03-22 09:09:33
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Jeśli problemem była świeca to zużycie paliwa wzrosło, trzeba było kombinować, żeby się dotoczyć do mety na możliwie najlepszej pozycji. Pewnie w tym sezonie jeszcze nie raz zobaczymy dziwne zachowania bolidów, a przyczyna będzie w baku. Parkowanie na trawie, podczas ostatniego okrążenia wielce prawdopodobne.

  • 51. masaj
    • 2010-03-22 09:21:19
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @46. Kadet

    Skoro stwierdzono problemy ze świecą, to zapewne on były powodem zmiany brzemienia silnika. Tyle, że Bob White stwierdził: "... nie mamy powodów, aby podejrzewać defekt samego komponentu”. A co mogło spowodować problemy z pracą świecy - mechanikiem nie jestem, ale chyba można podejrzewać zbyt ubogą mieszankę.

  • 52. fezuj
    • 2010-03-22 10:16:35
    • *.pub.krusz-lan.pl

    50. jawol67- Jak najbardziej sie z tobą zgadzam że problem tkwił w świecy a odbiło się to na zużytym paliwie- tłok w jednym cylindrze zamiast napędzać silnik z powodu braku zapłonu jeszcze go obciążał a co za tym idzie silnik spalał więcej paliwa przy znacznym spadku mocy, to że Vettel pod koniec przyspieszył to efekt tego że wiedział już że mu paliwa wystarczy bo chyba tyle to jego inżynier potrafił obliczyć po tych kilkunastu kółkach, które pokonał w "ślimaczym" tempie a czwarte miejsce to jednak wyżej niż np. piąte.

  • 53. pz0
    • 2010-03-22 10:18:24
    • *.1.92.188

    Może i oszczędzał paliwo. Jak świeca poszła się paść to silnik pił więcej. Jednak raczej było z silnikiem coś nie tak. Jak Massie w zeszłym roku zaczynało brakować paliwa to ograniczył obroty i zubożył mieszankę. Jednak jego silnik nadal pracował ''normalnie'' Silnik Vettela brzmiał jednak inaczej i na onboard widać było że nadal obroty kręcił silnik na maksa.

  • 54. Kadet
    • 2010-03-22 12:48:02
    • *.multimo.pl

    @masaj
    "komponent" oznacza silnik - i bardzo dobrze, że z nim nic nie było i oby żaden nie padł zbyt wcześnie.
    To że Vettelowi, ze względu na jego przewagę, mogli zalecić zubożenie mieszanki (czyli zmniejszyć paliwochłonność) to już inna historia i jak widać z komentarzy, wiele zespołów to robiło - MSZ na pewno nie chodzi o wielkość zbiornika, a raczej zbyt optymistyczne obliczenia.
    Chodzi o wnioski Denisa "...przypuszcza, że przyczyną spadku Sebastiana Vettela z pierwszej na czwartą pozycję..." - to świeca była tą przyczyną, a że była ona narażona na awarię z braku odpowiedniej mieszanki, to już doprawdy jest nieistotne z punktu widzenia logiki - równie dobrze mogło chodzić o brak odporności na wstrząsy lub zbyt wysoką temperaturę.

  • 55. matito
    • 2010-03-22 15:32:02
    • *.adsl.inetia.pl

    różnie bywa

  • 56. antek112
    • 2010-03-22 19:29:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    48. Bari
    sam jestes . j**any


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo