Toyota wyjaśnia powody słabej formy
Prezydent Toyota F1 John Howett uważa, że słabe osiągi jego zespołu w Grand Prix Włoch są związane z błędnym doborem poziomu docisku, a nie z mocą silników."Dla nas był to ciężki weekend. Samochód był bardzo szybki na Spa i tutaj zdecydowanie nie był na tym samym poziomie."
"Uważam, że głównie chodziło o prędkość maksymalną, więc musimy przyjrzeć się konfiguracji aerodynamicznej, którą przywieźliśmy, jak również na moc silnika, gdyż ludzie zauważyli jednostki Mercedes-Benz z przodu."
"Musimy się przyjrzeć, czy nie mieliśy zbyt dużego poziomu docisku, który wzięliśmy jako naszą minimalną konfigurację."
Trudnemu weekendowi Toyoty na Monzy nie pomogła walka Timo Glocka i Jarno Trullego pod koniec wyścigu, w efekcie której Włoch wyleciał z toru i stracił kilka miejsc. Howett jednakże wydaje się nie zauważać tego problemu.
"Było miło to oglądać. Potrzebujemy trochę ekscytujących momentów w Formule 1. Dobrze jest widzieć kierowców walczących ze sobą. Poprosiliśmy Jarno by spróbował wyprzedzić Nakajimę, a Timo dołączył do gry. To dało trochę frajdy."
"Byliśmy poza punktami, więc nie było ryzyka. Poza tym, miło było na to popatrzeć."
komentarze
1. Konik_mekr
Ale fajne nastawienie, brawo:). O to chodzi w F1, żeby nie jechać zachowawczo, ale walczyć, nawet ze swoim:D. Zresztą pan Howett nie ma co narzekać, gdyby nie to, w ogóle nie pokazywano by Toyoty w transmisji TV:)
2. Gosu
Toyota spuchła strasznie, reprezentują znowu "bary mleczne", a początek sezonu był taki obiecujący.
3. dar_ek
No właśnie. Chodzi o to aby walczyć i w tym temacie trochę bez sensu jest limit silników (albo po prostu jest on za mały), który pod koniec sezonu powoduje to że połowa ekip oszczędza silniki.
4. pz0
Czy nie ściemniają z tymi silnikami. Williams na prędkościowych torach również wypadł bladziutko, na dokładkę Williams chce w przyszłym roku zmienić silniki na jakiekolwiek inne. Chyba jednak brak im mocy
5. dragomirov
a może w spa mieli pakiet aero o najniżej sile docisku z pozostałych ekip i na kwalifikacjach wystarczył do uzyskania dobrego czasu jednego okrążenia. W wyścigu już nie było tak dobrze co by oznaczało, że albo silnik jest słaby albo pakiet wytwarza za mało docisku i nie da się precyzyjnie jeździć z dużymi prędkościami. Jarno miał 2PP a Timo 7PP w kwalifikacjach i Jarno nie dokończył a Timo spadł na 10. To by mogło jednak oznaczać właśnie słaby docisk aero, który miał równoważyć słaby silnik. Ze względu na bezpieczeństwo nie mogli już bardziej go obniżać na Monzę, bo był najniższy z możliwych.
6. jar188
Mówi się nawet nieoficjalnie , że Toyota i Renault maja dostać zgodę na drobna modyfikacje silników, tak aby dogonić konkurencję, czyli głównie Mercedesa.
7. pz0
dragomirow - nie wiem czy ci się coś nie pomieszało. Glock jeszcze chyba ani razu nie zdobył PP. Nawet jak używał sprzęgła kłowego.
8. david9
dragomirovi pewnie chodziło o pozycje na starcie. Faktycznie w Spa wyścig im nie poszedł ale główne powody to po 1 słaby start Trullego i uszkodzenie przedniego skrzydłą oraz awaria węża tankującego paliwo w bolidzie Glocka. Mysle że auto było wtedy ok po prostu mieli wielkiego pecha. Co do formy na Monzy zdecydownie ponięzej oczekiwań, rzeczywiscie tak to wygląda jakby silniki Toyoty niebyły zbyt dobre pod względem mocy.
9. walerus
i znów: porażka....
10. dragomirov
pz0 nie wiem czy znasz wystarczająco angielski aby zrozumieć znaczenie tego skrótu. PP znaczy Pole Position czyli, pole startowe w wolnym tłumaczeniu i nie oznacza wcale pierwszego pola. A więc powtórzę Jarno PP2 Timo PP7. Oczywiście sprzęgło kłowe ma przypomnieć mój pojedynek z Marti i twoją dezaprobatę oraz przypomnieć mi że to właśnie ty. OK pz0 ja też Ciebie pozdrawiam, dawno mnie tu nie było.
11. pz0
10. dragomirov - rozgryzłeś mnie z tym sprzęgłem :-)
Również nie wiem czy znam wystarczająco angielski. Owszem skrót PP pochodzi od 'Pole Position'' lecz według mnie ''Pole Position'' w tłumaczeniu na polski powinno brzmieć ''najlepsza pozycja startowa''. Przy mojej wersji tłumaczenia najlepsza pozycja startowa to właśnie ''Pole 1'' czyli P1 i najlepsza pozycja startowa może być tylko jedna. Pozycja 7 czy 15 nie może być w żaden sposób najlepsza. Nie może więc być określenia PP15, czyli Pole Position 15''. Może być natomiast określenie ''Pole 15'' czyli P15, a w tłumaczeniu na polski ''pozycja startowa numer 15'', czy ''pole startowe numer 15''.
Również pozdrawiam.
12. dragomirov
skracasz, ale nie Ci będzie. Chciałem dobrze i wiesz o co mi chodziło, prawda...?
13. Orlo
@ pz0, P1 nie oznacza "Pole 1" ale raczej "Position 1" :P
14. pz0
13. Orlo, jasne :-)
15. Skoczek130
Ach ta Toyota.... ;(
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz