Theissen: mieliśmy problemy z ogumieniem
Mario Theissen i Willy Rampf, przedstawiciele zespołu BMW Sauber, nie wiedzą czemu ich bolid tak kiepsko spisuje się w Monako po tym jak w Barcelonie poczyniono krok do przodu z osiągami F1.09.„Wynik kwalifikacji odzwierciedla problemy jakich doświadczyliśmy w Monako już podczas treningów. Bez znaczenia z jakimi ustawieniami, czy na jakiej mieszance opon- żaden z bolidów nie był w stanie złapać odpowiedniej przyczepności. Nasze dane pokazują, że opony nigdy nie osiągnęły swoich temperatur pracy. Pozycje 17 i 18 są rozczarowujące. Mamy wiele pracy przed sobą.”
Willy Rampf, koordynator techniczny
„Monako to wyjątkowy tor, który wymaga wyjątkowych przygotowań. Niemniej mimo kilku zmian w ustawieniach, nigdy nie udało nam się znaleźć akceptowalnej przyczepności i balansu bolidu. Jak do tej pory były to kiepskie osiągi z naszej strony. Kierowcy próbowali wszystkiego i nie popełniali błędów, ale nasze bolidy były po prosty zbyt wolne. Teraz musimy rozpoznać powód takiego stanu rzeczy i rozwiązać problemy przed wyścigiem w Stambule.”
komentarze
1. morek151
Usunięty
2. norbertinho
przed wyścigiem w Stambule ?? panie Rampf na konkretne zmiany był czas w czasie testów, pan musisz odejść bo sie do tej pracy nie nadajesz
3. Ra-v
oni zawsze maja z czyms problem... z tym ze takie przygody ma pewnie kazdy team tylko sie nie uzala nad soba... problem to np awaria a nie zle zachowanie bolidu... zaloze sie ze gdyby przepytac cala stawke to kazdy zespol mialby taki czy inne "problemy" z bolidem.
4. Orlo
Mario Theissen po Gp Turcji: "mieliśmy problemy z .... . Teraz musimy rozpoznać powód takiego stanu rzeczy i rozwiązać problemy przed wyścigiem na Silverstone...
5. norbertinho
orlo trafiłes z tym komentarzem idealnie
6. orinocoPL
Ra-v dokladnie! Wiecznie tylko sie tlumacza na zasadzie "bo zupa byla za slona". Kurde, zacznijcie wreszcie myslec ZANIM cos zrobicie a nie PO FAKCIE!!!!!!!!!!!!
7. fezuj
"W Barcelonie poczyniono krok do przodu" i w Monaco też - tyle że tym razem to był krok do zatoki i BMW już idzie na dno, już nawet Force India im odjechało :(
8. norbertinho
BMW jest jak polscy politycy, gadają ze trzeba zrobic poprawe i jest coraz gorzej
9. saint77
Panie Profesorze Doktorze Habilitowany Mario Theissen, przypominam, że pozostałe 9 zespołów ma takie same opony jak pan, więc bez żenady, na miłość boską....
10. Raven89
Irytujące jest to ciągłe powtarzanie,że będzie lepiej.Problemem BMW jest zbyt słaba kadra techniczna.Zauważcie,że w Ferrari nawet bez testowania każda zmiana przynosi oczekiwane efekty a w teamie Kubicy sukces jest albo połowiczny albo żaden.Po tym sezonie powinno polecieć kilka głów - co do tego nie ma żadnych wątpliwości.
11. feels3
nie spodziewałem się takiej postawy BMW w tym sezonie, to już ich pierwszy sezon w tym składzie (2007) był lepszy.
12. fazji
ale peprzycie głupoty, masakra jakaś. Kompletna żenada
13. norbertinho
jeszcze tylko czekać na przewlekłe choroby z bolidem ,które były w 2007 roku
14. slawex1983
"Teraz musimy rozpoznać powód takiego stanu rzeczy i rozwiązać problemy przed /kolejnym wyścigiem/" Co GP ta sama gadka.
15. ciaptak
Jak powiedział RK - "W cuda nie wierzy"...no i cudów nie było a nawet chyba gorzej! Poza tym tłumaczenia Mario,że nie ważne jakie ustawienia a opony i tak nie złapały odpowiedniej temperatury są co najmniej śmieszne! Ja jednak dalej 3mam kciuki, bo wiem, że jak się spada na dno to łatwiej się od czegoś odbić:))
16. rafekf1
Ja myślę, że ci jajogłowi z BMW zdają sobie sprawę z tego, że zawalili kompletnie konstrukcję zawieszenia w swych bolidach i teraz chaotycznie próbują nadrabiać to zmianami ustawień, poprawianiem aerodynamiki, dodawaniem dyfuzorów itp. Wydaje mi się, że nawet zastosowanie w Turcji podwójnego dyfuzora, ulepszonego KERS-u i cholera wie czego tam jeszcze, nie poprawi pozycji BMW w przyszłych wyścigach. Jak już wcześniej wspomniał tu kolega saint77 , pozostałe 9 zespołów używa tych samych opon. Skoro w bolidach BMW nie mogą te opony uzyskać optymalnej temperatury pracy, to wiadomo, że ich poziom styku z nawierzchnią toru jest zbyt słaby aby te gumy mogły się nagrzewać do odpowiedniej temperatury. Cały czas w tym sezonie mają ten sam problem więc dlaczego nic nie robią w tym kierunku? Pewnie wierzą, że nowy dyfuzor i KERS załatwi sprawę. Na gruntowną przebudowę auta nie mają chyba pomysłu, czasu, pieniędzy albo chęci uważając, że już nie warto .... sam już nie wiem co o tym myśleć ;(
17. krz08
Willy już myśli o Stambule a jutro przecież jest wyścig o GP Monako !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
18. eldoc
Oglądanie BMW jest upokarzające.
19. bbbyku
A ja w typowaniu optymistycznie dalem Roberta na 3 miejscu....... za optymizm sie placi :) chociaz jak spadnie deszcz ze 4 razy wyjedzie samochod bezpieczenstwa i 5 kierowcow ukonczy wyscig w tym dwie toyoty to kto wie :)
20. sk0k
Teraz musimy rozpoznać powód takiego stanu rzeczy i rozwiązać problemy przed wyścigiem w Stambule. zaloze sie ze przy nastepnym wyscigu teskt rampfa bedzie wygladac tak : Teraz musimy rozpoznać powód takiego stanu rzeczy i rozwiązać problemy przed wyścigiem w silverstone
21. Dagmara_W
o ile rozwiza.. mam nadzieje ze sie wkoncu do roboty wezma
22. feels3
"Teraz musimy rozpoznać powód takiego stanu rzeczy i rozwiązać problemy przed wyścigiem w........" w kropki wstawić co chcecie :)
23. rafekf1
Willy!! Mario!! Spokojnie!! Do listopada czyli GP Abu Zabi jest jeszcze sporo czasu!! Wszystko sobie zaplanujcie oczywiście!! Bez planu, to nawet sikać do kibelka nie chodzicie. Będzie dobrze!! ;))
24. patagonia
do skonstruowania dobrego bolidu potrzeba odrobiny szaleństwa i iskry bożej , u systematycznych do bólu Niemców tego niestety nie ma
25. Niespokojny
Jak ten biedny "Albert" ma im pomoc , jak oni sami przyznają, że nie wiedzą o co chodzi ! Wrzucają mu bez przerwy takie dane, że nie jest dziwne, iż wynikiem jest ERROR !
26. rafekf1
25 Niespokojny ...... pewnie robią "Albertowi" formata non stop, bo od takiej ilości tych danych biedny po prostu zamula!! ;)) Wiadomo, że w takim "kompie" taki formacik musi trochę potrwać!! ;)
27. Niespokojny
@rafek, pewnie masz rację, zamulili "Alberta" i on to odczytał , że chodzi im rownież o przymulenie bolidu ..., no i się spisał ;-)
28. rafekf1
@Niespokojny ..... może jak dorzucą "Albertowi" trochę RAM-u, to się odmuli i momentalnie odmuli też bolidy!!?? ;)
29. kamil b
Czy może ktoś z was wie, czy w umowie Kubka z BMW po 2009 roku jest klauzula iż i w razie chęci zmiany teamu to ten drugi ma decydujący wpływ i nowy pracodawca musiałby zapłacić bardzo dużą cenę - praktycznie nieopłacalną do realizacji. Jeżeli tak jest to sytuacja Roberta jest nieciekawa na przyszłość. Po tym sezonie z racji zajmowanych miejsc będzie miał raczej słabą kartę przetargową by być chociażby w średniej klasy zespole. Z drugiej jednak strony widząc jakie postępy robią wszyscy( włącznie z Force India) to lepiej obrać przez Roberta taką drogę. Wydaję mi się że u tych amatorów- w kierownictwie BMW- nie ma czego dalej szukać i szkoda talentu i zastoju w rozwoju u Kubka. Ludzie BMW to zamknięta fabrycznie struktura nie potrafiąca zatrudnić i poszukać ludzi z wieloletnim doświadczeniem w pracy w F1. W tym roku szczególnie się to obnażyło u nich i widać czarno na białym co wychodzi z takiej polityki. Szczerze oddany Robertowi i wyścigom fan F1.
30. Niespokojny
Myślę, że "Albercikowi" ram-u nie brakuje i ma jeszcze pokłady rezerwy, a brakuje czegoś jego osłudze - nie wiem, może piątej klepki? ..., a może oni w ogole pasjansika sobie na nim notorycznie układają :-)))
31. Orlo
Przestańcie już biadolić na BMW, spójrzcie gdzie jest Toyota a gdzie była jeszcze w Bahrajnie, a przecież oni też się "rozwijają".
32. 21focus
szefostwo nadaje się do zmiany.
33. Niespokojny
@Orlo - wuluzuj, teraz to Bawi Mnie Wszystko ! , ale też liczę, liczę i wciąż liczę (tylko ze względu na Roberta), i cierpliwie czekam na ich poprawę! :-)
34. Jarek fan F1
Mieli problemy z gumami, to może na następny wyścig urodzi się jakieś dziecko (konkurencyjny bolid)?
Chociaż wątpię. Trzeba na to zawsze czekać te 9 miesięcy.
W sumie nie jest źle. Kubica dalej jeździ, więc nie ma się co martwić.
Kilka lat temu było o wiele gorzej. Nie było Polaka w F1.
35. Niespokojny
@Jarek fan F1- haha, miejmy nadzieję, że w przypadku bolidow to nie 9 m-cy , a tylko 9 dni! ;-)
36. jaros69
Ja też jak jeżdżę wolno ( zgodnie z przepisami ) i pasażerowie delikatnie dają mi do zrozumienia, że jeżdżę jak "stary dziadek w kapeluszu " to mówię, że "nie zorgrzałem opon " ... Dziś na brudnym starym BMW ktoś dopisał Bardzo Mułowaty Wrak. Żal mi Kubicy...
37. Skoczek130
Wasza tegoroczna konstrukcja nadaje się tylko i wyłącznie na złom. Można ją porównać jedynie do zeszłorocznego wraku Force India i Hondy. Jeśli poprawki na Stambuł nie pomogą, skupcie się na 2010 roku, gdyż ten już jest dla Was stracony (i to dawno)!!!
38. northwind
Myślę że dla Roberta znajdzie się miejsce w trzech nowych zespołach, i myślę również że tam będzie rządzić pasja tak jak i pasja rządzi jazdą Roberta a na takiej idei można zajść daleko. Choć bez Alberta może być ciężko:)
39. leblon1
Moim zdaniem z oponami to jest tu dosyć chytra sprawa , żeby się prawidłowo
się nagrzały musimy skorzystać z siły docisku , ale nie przesadnie dużej , bo nasz
bolid straci na szybkości i po oponach. Te dyfuzory odgrywają w tym przypadku dużą rolę ale nie one o wszystkim decydują . Pomoc przychodzi z całkiem innej strony !!
Opony grzeją w kocach tylko by poradzić sobie w tych pierwszych
kilkudziesięciu sekundach . Potem myślę , że wykorzystuję się temperaturę
która wytwarzana w trakcie hamowania i część tego ciepła jest zagospodarowana na potrzeby układu hamulcowego (akumulowana możliwie stała temperatua) oraz kierowanie gorącego strumienia pod odpowiednim kątem na powierzchnię opony , która styka się się z glebą . Te dodatkowe osłony - "kołpaki" nie tylko chronią przed utratą energii , są nieruchome mogą profilować gorący strumień powietrza i podawać na oponę. Natomiast tylne opony mogły
by korzystać z dodatkowego gorącego strumienia powietrza z okolicy
wydechu silnika . To wszystkie niby drobiazgi , ale sumowane razem
(dyfuzor też) dają końcowy efekt. Normalnie zagospodarowali dodatkową
energię na potrzeby dogrzania opon.
40. elster
Jak dotąd jedyną zaletą BMW-Sauber F1.09 jest wytrzymałość, co pokazało zderzenie Kubicy z Trullim w Chinach. Niestety, taka jest F1 - "raz na wozie, raz pod wozem". Utalentowany przecież Jenson Button długo czekał na dni chwały...
41. walerus
ile Mario ma dzieci?!? Ciągle ma problemy z gumami.....
42. ar0
Jak oni (BMW) sie nie wstydza !!!
43. poter
22. feels3 - w Australii :)
44. rafekf1
38. northwind ...... Mi się wydaje, że jeśli nawet Robert będzie zmieniał team w przyszłym sezonie, to raczej nie pokusi się na posadkę w jednym z tych nowych, niefabrycznych zespołów. Prędzej zostanie w BMW ( jeśli jeszcze będą startować) lub przejdzie do Renault w miejsce Pirueta jr. Innych opcji nie widzę.
45. polek1
Na mój gust to przydaloby się wyrzucić z przodu dwa gróbościenne ceowniki z tyłu zmniejszyć dwuteownik i do tego wszystko zespawać drutem żeberkowatym q10 .I lepiej będzie jak już nie będą zmieniać zawieszenia.
46. serduch1
HE HE HE HE HE HE HE panie doktorze zacznijcie już testować
na sezon 2012 to mooże coś zdziałacie.
Czy ktoś w BMW wreszcie się przyzna do błędu?
47. jaros69
A propos nie dogrzanych opon - "To jest problem z którym zmagamy się od zimy, więc nie jest to niczym nowym. Problem z niewłaściwą pracą opon jest konsekwencją innych rzeczy." -słowa Kubicy. Od zimy .. do lata nic się nie zmieniło. Szczerze wątpię by BMW "wróciło" do gry jeśli sam Kubica tak otwarcie o tym mówi
48. wojtek_g
jest jakas szansa na deszcz ? ...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz