komentarze
  • 10. daniel.dk
    • 2008-09-30 13:46:00
    • *.85.249.110

    nie lepiej bylo by mierzyc czasowo na ile kolek zatankowali paliwa? po wyscigu mogli by sprawdzic ile zostalo paliwa w bolidzie, nastepnie odejmujac ilosci kolek na ile byl zatankowany bolid w kolejnych pitstopach, policzyc jaka byla ilosc paliwa na czas wyjazdu samochodu bezpieczenstwa i czy kierowca rzeczywiscie nie mial juz wiecej paliwa. rzecz jasna jezeli okazaloby sie ze byla jeszcze wystarczajaca ilosc paliwa w bolidzie wtedy, za oszustwo 8 miejsc do tylu. tyle ze w tym wypadku poszkodowani byli by kierowcy ktorzy mieli jeszcze paliwo na kontynuowanie jazdy, bo wyjechali by za tymi ktorym akurat paliwo skonczylo sie i musieli wczesniej zjechac na tankowanie

  • 11. jungle
    • 2008-09-30 13:46:12
    • *.zto.tricomp.net.pl

    gogo: nie zmienia to faktu, że zespół mógłby zmieniać strategię i nie musieć się liczyć z potężną karą.

  • 12. flowenol
    • 2008-09-30 13:51:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Skoro zalakowane koperty same się "otwierają" na maturach gdzie nie wchodzą w grę pieniądze to aż strach pomyśleć jak otwierałyby się w F1:)

  • 13. Maniek.1978
    • 2008-09-30 15:09:14
    • *.krus.gov.pl

    Nie przekonuje mnie w dalszym ciągu taki pomysł. Uważam, że każdy zespół powinien sam sobie wybierać moment, w którym chce tankować bolidy (i nie chodzi mi o taki wybór PRZED startem wyścigu lecz także w trakcie). A co by było gdyby pit lane był na okrągło otwarty (także w trakcie neutralizacji)? Czy było by to złe? A niech nawet wszyscy zjeżdżają sobie po paliwo, nie zawsze oznacza to dla tych kierowców korzyść, inni zatankowani "po korek" zostaną na torze i będą w czołówce...

  • 14. Chromek
    • 2008-09-30 15:17:32
    • *.toya.net.pl

    Maniek widac ze nie wiesz z jakiego powodu zostal wprowadzony zakaz zjazdu do pitow na poczatku neutralizacji

  • 15. ulo
    • 2008-09-30 15:52:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja nie widze problemu. zakaz tankowania podczas wyscigu i podczas neutralizacji nikt nie musi zjezdzac po paliwo i kolejnosc nie zmienia się

  • 16. michalv8
    • 2008-09-30 16:01:14
    • *.cable.smsnet.pl

    Zgadzam się z ulo! Nie dość że nie trzeba by było tankować to widać by wtedy było jakie możliwości maja bolidy. A nie taki Hamilton będzei miał prawie pusty bak(a inni bedą mieć więcje paliwa) i już mówią że najlszybciej jeżdzi... Brak tankowań podczas wyścigów!!!

  • 17. walerus
    • 2008-09-30 16:03:21
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    każdy powinein mieć karnister doczpiony z tyłu do bolidu - na prostej startowej szerokiej - kończy się paliwo - kierowca wyskakuje w około 6 sekund, przycisk wczesniej otwiera wlew i leje w 10 sekund do baku i 6 sekund z powrotem do autka i mamy 22 sekundy z tankowaniem i żadnej kary......

  • 18. batic
    • 2008-09-30 17:30:34
    • *.promax.media.pl

    Wszyscy tankuja paliwo na caly wyscig. Pitstopy tylko dla opon i korekt zadwozia W czasie neutralizacji pitlane zamknieta. Znika problem z maszynami tankujacymi i problememi w pitstopach. Wszyscy sa tak samo ciezcy na poczatku. Czym blizej do mety tym szybciej. Ale wtedy znika caly urok strategii :P Hej!

  • 19. batic
    • 2008-09-30 17:45:34
    • *.promax.media.pl

    walerus: a po co kanister? lepiej miec to w baku i tyłka nie ruszac! hehe :)

  • 20. pz0
    • 2008-09-30 18:09:20
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Walerus to genialny pomysł! Jestem za. batic - to właśnie cała atrakcja żeby mieć w kanistrze, a nie w baku Pomysł z kopertami jest do bani. Pierwsze tankowanie można dokładnie oszacować, ale co z drugim albo trzecim tankowaniem? Jak sobie jedziesz na spokojnie to spalisz wyraźnie mniej niż na okrągło się szarpiąc. Na dystansie 100 kilometrów to będą jeszcze stosunkowo małe różnice, ale na dystansie 250 km to może zjesz tego paliwa nawet na 20 kilometrów więcej. Poza tym zmiana strategii zwłaszcza przy drugim tankowaniu to normalka. Sprawdzanie czy musiał czy nie musiał tankować też możliwe. Ale ile wtedy będzie rozgrywek przy stoliku po wyścigu. Zasady powinny być proste i do wyegzekwowania na żywo. Ja widzę tylko dwa proste rozwiązania. Albo to co jest obecnie testowane, albo poprzednie przepisy. Dziwi mnie jednak, że FIA jednak przyznała się do błędu i dąży do zmiany tego gniota.

  • 21. Corvin
    • 2008-09-30 18:35:14
    • *.cable.ubr03.chwo.blueyonder.co.uk

    Gogo - na patent z kopertami to juz pewnie dawno wpadli w F1 ;) Strategia pit stopow jest zbyt jedna z najbardziej strzezonych tajemnic, wiec na pewno pojawilyby sie oskarzenia, a i rzeczywiste pole do naduzyc. Faktem jest, ze pit stopy sa od dawna slabym punktem wyscigow. Czemu nie wprowadzic np. obowiazkowego tankowania dla wszystkich aut, gdy jest SC ? SC to co najmniej 2 okrazenia, wiec po jednym dla kazdego auta z teamu. Auta, ktore zatankowaly tuz przed SC mialyby oczywiscie rowniez obowiazek zjazdu.

  • 22. Krzysztof-n
    • 2008-09-30 18:58:30
    • *.177.136.25.eturbo.pl

    @gogo pomysł plagiat, pisałem o tym parę dni temu,
    @pz0 owszem zmiana strategi podczas wyścigu wchodzi w grę ale jest tak samo często stosowana jak wyjazd SC, więc jak łatwo wyliczyć prawdopodobieństwo takiego zdarzenia + wyjazd SC = jest jak (max) 36h wyścigów w ciągu roku do tego może 10 min SC (36*60=2160/10=216)i pomnożyć to przez współczynnik zmiany strategii, który może wynosić w ciągu roku dla wszystkich teamów jakieś 2,3 (w ciągu roku ) wychodzi prawie 500, a więc 18 / 500 wychodzi około 3,6% gdzie przy wyjeździe SC jest 50% pewność, że ktoś złamie zakaz wjazdu do pit, statystyka jest prosta...

  • 23. niza
    • 2008-09-30 19:18:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    powtórzę się po raz n-ty, w razie braku paliwa podczas SC, podać sędziom dane telemetryczne (czy jak to się tam nazywa) o zaistniałej sytuacji i po problemie, czy to takie trudne?

  • 24. pz0
    • 2008-09-30 19:54:53
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Krzysztof-n twierdzisz że w ciągu toku team zmienia strategię zaledwie 2,3 razy? Bywało że w jednym GP kierowca zmieniał dwa razy strategię. Dosyć często strategię zmienia McLaren, Ferrari i BMW. Właśnie te teamy najszybciej i najczęściej reagują na zmieniającą się sytuację na torze. Prawie każdy wyjazd SC to zmiana strategii w prawie każdym teamie. Najprostsze rozwiązanie, również po raz n-ty powtórzę, nie zamykać wcale boksów i to jest obecnie testowane. Chcesz to tankujesz w dowolnym momencie, nie chcesz to nie tankujesz. Jesteś na tej pozycji na której wróciłeś na tor. Nie ma problemu z żadnymi kopertami, danymi telemetrycznymi, karnymi postojami, przyznawaniem, oddawaniem pozycji, liczeniem, kalkulowaniem. Mam nadzieję że przejdzie.

  • 25. kumahara
    • 2008-09-30 21:17:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    walerus - idąc tropem Twego pomysła proponuję usytuować co 500m samoobsługowy dystrybutor paliwa, to chyba przebija wszystkie pomysły...

  • 26. walerus
    • 2008-09-30 21:17:54
    • *.adsl.inetia.pl

    mamy burzę mózgów - więc rzucę inne pomysły - podwójny bak w bolidzie - tzn mniejsza część z zapadką do większej i tylko na dwa kółka - do wykorzystania tylko jak SC się pojawi na torze w niekorzystnym czasie, lub za każde takie "zabronione" tankowanie - doliczać do końcowego wyniku 10 do 15 sekund - to by było ciekawe - bo wtedy musisz mieć 10 sekund przewagi na mecie przed kolejnym jak masz karę - aby wygrać!

  • 27. kumahara
    • 2008-09-30 21:23:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    albo zamiast SC niech wyjeżdża cysterna i po kolei w czasie jazdy tankuje potrzebujących !

  • 28. niza
    • 2008-09-30 22:56:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    kumahara dobre hehe, jestem za :P

  • 29. astrostar
    • 2008-09-30 23:20:00
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    z tego i poprzednich wątków wysuwają się dla mnie dwa sensowne rozwiązania: 1. paliwo na cały wyścig plus odblokowanie rozwoju silników by były oszczędne (brak problemów z maszynami tankującymi i braku paliwa przy neutralizacji) boksy tylko do zmiany opon i do wymiany rozbitych spojlerów. 2. neutralizacja trwa co najmniej 2 okrążenia podczas których można w dowolnym momencie zjechać do boksu na tankowanie. Na koniec lotny start z zachowaniem kolejności jak przed neutralizacją.

  • 30. atomic
    • 2008-10-01 10:59:22
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    astrostar: wystarczyłoby to ostatnie z powiedzmy4 kółkami neutralizacji

  • 31. pz0
    • 2008-10-01 11:04:24
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Ja mam jeszcze jeden pomysł z tankowaniem. Napęd z Flinstona. Tankowanie będzie zupełnie zbędne i ekologiczne. KERS bardzo prosty. Przymocować elektrody do nóg, po potraktowaniu kilkudziesięcioma woltami dopał będzie na jakieś pół okrążenia.

  • 32. ural
    • 2008-10-01 11:18:58
    • *.94.210.193

    Pomysł z kopertami nie jest zły, ale gadałem z Bernie'm i to nie przejdzie. A poważnie - przepis skrajnie debilny, ale na zmianę nie ma co liczyć, bo nie ma co liczyć na jednomyślność wszystkich teamów w tej kwestii - a bez tego nie ma co liczyć na jakieś modyfikacje w tym zakresie, w każdym razie będzie o to ciężko.

  • 33. kumahara
    • 2008-10-01 11:19:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    pz0 , świetny pomysł, a pro po - czy takie elektrody mocują Tobie do głowy ? To by wszystko wyjaśniało...

  • 34. pz0
    • 2008-10-01 11:37:53
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Tak, tylko dzięki takim elektrodom w baniaku żyję, bo niestety o myśleniu nie mam co marzyć. Mój pomysł był na poziomie Twojego z cysterną.

  • 35. kumahara
    • 2008-10-01 11:49:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No dobra, nie irytuj się, czasem trzeba pożartować, ale przyznasz, że mój pomysł w odróżnieniu od Twojego jest do zrealizowania - pozdrawiam.

  • 36. walerus
    • 2008-10-01 11:53:03
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    2008-09-30 21:23:09 kumahara - zajebisty pomysł ale do zmodyfikowania - tankowanie wtedy jak kierowca podniesie tabliczkę z napisem jestem pusty (EMPTY) i to "w biegu" - czyli tak jak samoloty w powietrzu tankują.....

  • 37. kumahara
    • 2008-10-01 12:00:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    walerus @ bo samoloty były inspiracją tego pomysłu, jajcarsko by to wyglądało, niesamowicie... trafi wężem do dziury czy nie... kierowcy mieliby pole do popisu.

  • 38. pz0
    • 2008-10-01 14:33:57
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    kumahara, właśnie że oba pomysły mają dokładnie taką samą szansę na realizację. Mają one jedną wspólną cechę: po prostu są idiotyczne.

  • 39. walerus
    • 2008-10-02 10:57:28
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    tak jak zakazanie tankowania gdy bolid jest pusty - niech wpierw zakażą tankowania Kimeimu po godzinach....

  • 40. Budyn_F1
    • 2008-10-02 12:13:19
    • *.199.253.213

    Powtarzam jeszcze raz musza zmienic przepisy dobrze ze Raikkonen mial wypadke to przynajmniej nie wyprzedzil naszego Roberta w klasyfikacjii generalnej mistrzostw SWIATA.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo