Ferrari zawodzi przed własną publicznością
Zespół Ferrari nie wypadł najlepiej w kwalifikacjach przed swoim domowym wyścigiem na torze Monza. Przed tysiącami tifosi najlepszy z kierowców czerwonych Cavalinio, Felipe Massa, był 6. Kimi Raikkonen po błędzie na szykanie Ascari nie zdołał wykręcić dobrego czasu, gdy warunki na torze jeszcze na to pozwalały. Fin ostatecznie ruszy do wyścigu z odległej 14 pozycji.„Bardzo trudne kwalifikacje, ale ogólnie jestem całkiem zadowolony. To prawda, że mogło być lepiej, ale również mogło być gorzej. Jestem przed swoimi głównymi rywalami w walce o mistrzostwo i nadal mam dobrą pozycję startową. Dzisiaj, zwłaszcza w Q2, warunki były bardzo krytyczne z aquaplaningiem w wielu punktach i słabą widocznością, co sprawiało, że sytuacja w dużym ruchu pogarszała się. Udało mi się poprawić czas i dostać do Q3, co było ważne. Jutro muszę spróbować ukończyć tak wysoko jak się da i zdobyć jakieś punkty. To będzie bardzo ciężki wyścig, ale możemy polegać na naszym konkurencyjnym bolidzie.”
KImi Raikkonen
„Niewiele można powiedzieć, ale z pewnością nie jestem zadowolony z wyniku. Nie byłem w stanie wykręcić dobrego czasu w Q2 kiedy było go można jeszcze ustanowić, a później było to niemożliwe. Na tym okrążeniu, wypadłem z szykany Ascari, gdyż w tym miejscu było sporo wody i tak nie przeszedłem do następnej sesji. Teraz musimy się postarać wyciągnąć wszystko z tej nienajlepszej sytuacji. Start z siódmego rzędu może być zdradliwy na początku, ponieważ wejście w pierwszą szykanę jest bardzo ciasne i łatwo dotknąć inny bolid. W suchych warunkach, bolid spisuje się bardzo dobrze, jeżeli miałoby padać, mogłoby to dać jakieś szansę tym, którzy startują z końca, jak ja.”
Luca Baldisserri
„Deszcz i duży ruch na torze bardzo nas obciążyły w kwalifikacjach. Mieliśmy problemy, zwłaszcza jeżeli chodzi o doprowadzenie hamulców do odpowiedniej temperatury. Dokonaliśmy wyboru jeżeli chodzi o ustawienia na wyścig i prawdopodobnie to zadziałało dzisiaj przeciwko nam. Dlatego zanim będziemy oceniać ten wynik powinniśmy poczekać do jutrzejszego popołudnia.”
komentarze
1. Dagmara_W
zycze im dobrego wyniku przed wlasna publicznoscia
2. totalfun
Cholera może to bajka z tymi ustawieniami na deszcz i na sucho. Bo niby z jakiej racji Kimi ma nadzieję na deszcz skoro ma bolid ustawiony na sucho. Przecież docisk przez ułożenie płatów można sobie ustawiać dowolnie nawet przed wyścigiem, jedynie zawieszenia nie można ruszać, ale czy to miałoby takie znaczenie??? Może mi to ktoś sensownie wyjaśnić?
3. dario71
nie wolno ruszac tylko pierwszej 10
4. sk0k
nie mam chyba najwiekszej widzy w tej kwestii wiec nie sugerujecie sie ale wydaje mi sie ze bolidy z pierwszej 10 sa tylko niedostepne dla ekipy a reszta chyba moze dokonywac zmian w ustawieniach
5. sk0k
o kolega mnie juz wyprzedzil :P otworzylem strone zanim dario napisal i dlatego zbublowalem jego odpowiedz :P
6. totalfun
No tak w sumie to dla tych jadących z poza 10 deszcz byłby lepszy, bo mogą zmienić ustawienia (np. na mniejszy deszcz, czyli taki jaki jutro przewidują) i będą liczyć na błędy tych z przodu. Ale i tak mi strasznie nie pasują ta teoria wysnuta przez polsatowskich komentatorów o ustawieniach. No cóż, może się nie znam...
7. conrad30
totalfun-Tylnego skrzydła nie wolno ruszać już po treningach,a jeśli dobrze pamietam to chyba nawet po piątkowych.
8. totalfun
Czyli ustawienia na deszcz to tylko poziom wysokości zawieszenia???
9. arek25
Dolkadnie, to zalezy od miekkosci zawieszenia i od sily docisku!
10. arcizap1988
liczyłem na ich lepszy wynik:/
11. obi216
Kto nie ryzykuje - nic nie wygrywa.
Czy ryzyko się opłacało - dowiemy sie jutro ;)
12. sivshy
totalfun, ok, nawet jeżeli mogą zmienić ustawienia, i pewnie to zrobią, ale trudno powiedzieć jak na tym wyjdą, bo nie będą mieli możliwości ich przetestowania. No i druga sprawa, mało jeździli w tych warunkach wiec będą mieli mało danych...
13. Angulo
sivshy- to ty jesteś za Ferrari...żal.pl.....a o zwycięstwie jutro możecie zapomnieć.
14. dziarmol@biss
jednak europa zaskakuje , najpierw SPA teraz Monza, jutro będzie nerwowo. a ten gościu Ecclestone chce wyścigów w arabii i torów made in Tilke, zero widowiska ale za to jaka kasa. pozd.
15. hot dog
2008-09-13 19:54:42 Angulo Skoncz z takimi komentarzami, a moze bedzie Cie ktos szanowal. Pozniej wielce sie dziwisz co i kto chce od Ciebie w watkach o Maclernie. Twoj pupil tez sie dzis nie spisal wiec cisza.
16. Endriu79
Witam i pytam czy nikt nie zauważył, że niektórzy kierowcy nie jechali w tym roku na tym torze jak to się mówi po mokrym(na przykład Kubica bo on tu wielu najbardziej interesuje)??? Wystarczyło dokładnie śledzić treningi a potem się wypowiadać!!! Chłopcy polsatowcy mają rację co do ustawień!!! Dlaczego??? A no dlatego bo, żeby coś kombinować z setupem trzeba mieć DANE!!! A taki pan RK na Monza jeździł tylko na przesychającym torze.Krótko i na temat? Kto w pierwszym treningu pracował ten zyskał HEHE. pozdrawiam
17. hot dog
2008-09-13 20:02:14 Endriu79 Z tego co wiadomo to niewiele zespolow ma dane dotyczace mokrych warunkow na Monzie, gdyz najczesciej jest tam goraco.
18. Endriu79
Zgoda. Tylko zerknij na pierwszy trening. Lało jak z cebra a ludki co niektóre pracowały a niektóre nie. Dziwi mnie tylko postawa Kovala i on i tylko on na pustaka miał trafione ustawienia. Toro Rosso-Ferrari pracowało w pierwszym i całym drugim treningo gdzie też na początku było mokro. Pozdrawiam i uciekam bo praca jutro będzie sie działo
19. hot dog
Tak z tym musze sie zgodzic. CI ktorzy pracowali na mokrym maja wynik. Jednak Ferrari podobnie jak BMW liczylo chyba na suchy tor no i ....sie przeliczyli.
20. pawelvod
Tylko co możesz popracować na mokrym torze, skoro przejazd każdego łuku to seria uślizgów a czasy odcinków i prędkości skaczą od sasa do lasa. telemetria też pokaże, że się ślizga nie ma przyczepności i tyle. Zbieranie danych to przejazdy nieomal identyczne i porównywanie czasów w zależności od zmiany jednego, góra dwuch parametrów na raz. To, że któreś zespoły jeździły oznacza, że kierowcy uczyli się jazdy na mokrej nawierzchni, a nie zbierali jakieś dane. W mokrych warunkach największą wage mają uwagi przekazywane pzrez kierowców a nie dane zbierane elektgronicznie.
21. darecky3
jutro czas prawdy, jesli potwierdzi sie deszczowy wyscig to KR I LH musza wiele straconych pozycji nadrabiac zeby dostac sie do czolowki i to w deszczu, praktycznie to dobry sprawdzian kto i jak dobrze prowadzi w mokrych warunkach a i dla samego Heidfelda bedzie to twardy sprawdzian. Toro Roso I Red Bull raczej swoich pozycji nie obronia, rewelacji nie bedzie ale punkty jak najbardziej realne. Mysle ze bedzie spore zamieszanie na starcie, pozdrawiam
22. karol
angulo,bez obrażania innych to i ja ciebie będe szanował,oby massa przed hamiltonem
23. karol
bo kiedyś mi się wyrwało,przepraszam
24. Shallan
2008-09-13 21:57:27 darecky3 zgadzam się - to będzie sprawdzian - kto jest największym farciarzem ;) W takich warunkach, jak dziś, kiedy kierowcy jadą właściwie na oślep, mogą liczyć tylko na szczęście, bo umiejętności po wjechaniu w wielką kałużę (które pojawiają się i znikają w różnych miejscach na torze) a samochód zaczyna lecieć nad torem, a nie po nim jechać - nie zdadzą się na nic. Jeśli będzie tak jak dziś - wygra ten, kto będzie miał więcej szczęścia.
25. jareku
po pierwsze to tylko 1 dziesiętka nie moze zmieniac ustawien wiec są ustawieni na "mokro" a jak bedzie sucho to mają lipe...a poza tym robert i reszta za nim moga jechac na jeden pit co przy deszczu moze duzo dac bo samochod bezpieczeństwa moze byc czestym gościem na torze.....podsumowując kazda pogoda ma swoje plusy dla tych co jadą poza 1 dziesiątką
26. Angulo
To wy też skończcie z waszymi "mądrymi" komentarzami, ja piszę to co wy tylko na odwrót, i to nie dosłownie. Czy napisałem kiedyś, że życzę Massie, albo Raikkonenowi by się rozwalili - NIE, więc się odwalcie. A w ogóle to czy ja kiedyś kogoś obraziłem?
27. jakub_l
Na pierwszej szykanie bedzie rzeznia.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz