FIA wydała oświadczenie ws. problemów zdrowotnych kierowców z Kataru
Międzynarodowa Federacja Samochodowa zareagowała na ogromne problemy zdrowotne kierowców po minionych zawodach w Lusajl. Zapowiedziała podjęcie wielu środków, które mają zapobiec takim sytuacjom w przyszłości.GP Kataru było jedną z najbardziej ekstremalnych rund dla zawodników w ostatnich latach, na co złożyło się wiele kwestii. Same przejazdy kwalifikacyjne na krętym i szybkim torze połączone z wysokimi temperaturami oraz wilgotnością doprowadziły do bardzo rzadko spotykanych sytuacji w obecnych realiach F1.
Wystarczy wspomnieć, że powodu nadmiernego odwodnienia z rywalizacji musiał wycofać się Logan Sargeant, a dwóch kolejnych kierowców trafiło do centrum medycznego po zakończeniu zmagań. Inni jeszcze tracili świadomość i wymiotowali w kokpicie, o czym padok dowiedział się podczas medialnych sesji.
Wszystko to wymusiło naturalnie reakcję ze strony FIA, która poniedziałkowego wieczoru wydała specjalny komunikat. Podkreślono w nim, że nie można narażać kierowców na problemy zdrowotne i niebezpieczeństwo w takich ekstremalnych warunkach. Z tego powodu Federacja ma ustalić akceptowalne parametry, w których stawka może rywalizować.
W tym celu rozpoczęto analizę sytuacji z Kataru. Chociaż odnotowano, iż przyszłoroczna runda odbędzie się w grudniu, kiedy spodziewane są niższe temperatury, zrobiono to już teraz, aby uniknąć powtórki takiego scenariusza. Szereg środków zaradczych ma zostać omówionych na najbliższym posiedzeniu komisji lekarskiej w Paryżu.
komentarze
1. ekwador15
Zabawne, w 2021 też na tym torze był wyścig i wtedy czasy okrążeń w kwalifikacjach były o 3 sekundy lepsze. I nie było problemu. A może chodzi o to, że były 3 pitstopy, więc można było cały wyścig naciskać a nie jak jak zwykle kierowcy oszczędzając opony 80% dystansu wyścigów jadą poniżej tempa bolidu. Max sam mówił, że są bardziej wysportowani od niego i nie dali rady, bo on nie musiał naciskać i poradził sobie z wyścigiem lepiej. Teraz FIA musi się zając i wprowadzić środki zaradcze. Co 15 okrążeń przerwa 15 minut na schłodzenie? Kompromitacja z tymi oponami i zmianą nitki toru w trakcie weekendu i tutaj też kompromitacja z tymi kierowcami. Ciekawe ile jeszcze byłoby takich wyscigów, co ledwo z bolidu wyjdą jakby można było 100% wyścigu jechać pełnym tempem?
2. Manik999
@ekwador15 - dwa lata temu wyścig odbywał się pod koniec listopada. Wówczas jest zdecydowanie chłodniej. Stąd mundial odbywał się na przełomie listopada i grudnia. Październik to była zja data do organizacji i to był główny powód.
3. Markohubi
Ekwador15
Zgadzam się z Tobą, że powinni jeździć na 100% i to cały wyścig. Oglądając archiwaln wyścigi z lat 50 tamci kierowcy musieli mieć parę kg żeby wytrzymać byli wręcz grubi, warunki w bolidzie były bardziej ekstremalne niż te obecnie a jednak dawali radę. Przypomniał mi się wywiad z Robertem Kubicą po swoim wygranym GP kiedy mówił, że jest bardzo zmęczony bo żeby wygrać musiał jechać parę okrążeń tempem kwalifikacyjnym aby bo Nick nie złapał
4. ElKivikos1981
@ekwador15 pomyśl chłopie zanim coś napiszesz bo żeś się w ogóle nie zastanowił nad swoją wypowiedzią, nie wyzywam ani nic ale nie pomyślałeś że oni nie wytrzymywali z powodu splotu niekorzystnych warunków atmosferycznych? Było w uj gorąco i do tego wilgoć, to najgorsze co może być dla kierowcy który walczy w tym samym czasie z przeciążeniami na tym jakże krętym torze, na dodatek z dwoma zwężonymi zakrętami. Verstappen wytrzymał bo sobie jak zwykle wyrobił przewagę i nie musiał cisnąć na maxa że tak powiem ;) Drugie to to że nie każdy ma taką sam odporność na takie warunki, dlatego jeden rzygał, drugi mdlał, trzeci się tylko bardziej pocił. To nie są maszyny tylko ludzie i każdy jest inny a Logan na dodatek miał jakieś objawy grypowe.
5. DatSheffy
Rozgrzany jak piec silnik za Tobą, wokół elektronika, ciasny i duszny kask, rękawice, cały kombinezon, buty, aby zobrazować sobie jaki to wysiłek polecam sobie wyobrazić robienie cardio na siłowni w takim ubraniu i gorącym grzejnikiem obok. Oczywiście są wysportowani, ale każdy ma swój limit.
6. Wiedzmamoto
A MAxowi nic nie przeszkadzało....
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz