2023-09-24 GP Japonii - Wyścig 07:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Pkt. |
---|---|---|---|---|
1 | M.Verstappen | Red Bull | 1:30:58.421 | 26 |
2 | L.Norris | McLaren | +19.387 | 18 |
3 | O.Piastri | McLaren | +36.494 | 15 |
4 | C.Leclerc | Ferrari | +43.998 | 12 |
5 | L.Hamilton | Mercedes | +49.376 | 10 |
6 | C.Sainz | Ferrari | +50.221 | 8 |
7 | G.Russell | Mercedes | +57.659 | 6 |
8 | F.Alonso | Aston Martin | +1:14.725 | 4 |
9 | E.Ocon | Alpine | +1:19.678 | 2 |
10 | P.Gasly | Alpine | +1:23.155 | 1 |
11 | L.Lawson | AlphaTauri | +1 okr. | |
12 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | +1 okr. | |
13 | Z.Guanyu | Alfa Romeo | +1 okr. | |
14 | N.Hulkenberg | Haas | +1 okr. | |
15 | K.Magnussen | Haas | +1 okr. | |
16 | A.Albon | Williams | DNF | |
17 | L.Sargeant | Williams | DNF | |
18 | L.Stroll | Aston Martin | DNF | |
19 | S.Perez | Red Bull | DNF | |
20 | V.Bottas | Alfa Romeo | DNF |
Red Bull mistrzem świata wśród konstruktorów. Piastri z pierwszym podium!
Drugi rok z rzędu Byki zakończyły japońską rundę z ogromnymi powodami do świętowania. Dzięki 48. wiktorii Maxa Verstappen oficjalnie zostali zespołowymi mistrzami świata sezonu 2023. Holender bez większych problemów wygrał zawody na Suzuce, wyprzedzając Lando Norrisa i Oscara Piastriego. Tym samym Australijczyk w końcu zdobył swoje premierowe podium w karierze.Przy okazji GP Japonii postanowiliśmy przetestować nowy format relacji wyścigowej. Bardzo prosimy o wypowiedzenie się na jego temat w komentarzach i przekazania opinii, czy stosować go dalej w przyszłości.
Ogólne informacje: Niedzielna aura była bardzo podobna do tej, jaka towarzyszyła kierowcom zarówno w piątek, jak i sobotę. Wskaźniki temperatury powietrza i nawierzchni wskazywały odpowiednio 44 oraz 27 stopni Celsjusza. Szanse na opady deszczu wynosiły 0%.
Przed wyścigiem doszło do rzadko spotykanej sytuacji dotyczącej Logana Sargeanta. Z powodu całkowitej odbudowy samochodu po sobotnim wypadku został oddelegowany do startu z alei serwisowej. Ilość wymienionych elementów - którą można byłoby uznać za przygotowanie trzeciego bolidu - poskutkowała tym, iż jeszcze przed zgaśnięciem zielonych świateł Amerykanin dostał 10 sekund kary.
Opony na start:
ℹ️ Starting grid compounds for the #JapaneseGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 24, 2023
🟡 The majority start on brand-new mediums
🔴 Tsunoda and Alonso take softs, as do several drivers at the rear of the field#Fit4F1 pic.twitter.com/sFoGSkJdZV
Start: Max Verstappen nie zaliczył dobrego momentu startowego. Ten lepszy miał od niego Oscar Piastri, natomiast Holendrowi udało się go przyblokować przed dojazdem do zakrętu nr 1. Dzięki temu swojego partnera wyprzedził Lando Norris.
Sporo działo się na dalszych pozycjach. O trawę zawadził m.in. Lewis Hamilton, który ucierpiał na reakcji łańcuchowej z udziałem duetu Ferrari i Sergio Pereza. Jeszcze dalej w powietrze pofrunął Alex Albon, co doprowadziło do uszkodzeń nie tylko jego samochodu, lecz także zawodników Alfy Romeo.
Z powodu wielu porozrzucanych szczątków na prostej startowa dyrekcja wyścigu wysłała na tor samochód bezpieczeństwa. Jego wyjazd wykorzystała aż szóstka kierowców - w tym Perez, u którego wymieniono przednie skrzydło. Podobny zabieg został przeprowadzony w przypadku Valtteriego Bottasa.
5./6. okrążenie: Zjazd safety cara nie wywołał żadnych przetasowań w stawce. Verstappen pewnie utrzymał swoje prowadzenie. Do pierwszej ciekawiej walki doszło dopiero pod koniec kółka, gdy w szykanie Hamiltona wyprzedził George Russell. Siedmiokrotny mistrz świata skontrował jednak swojego partnera już na prostej startowej.
W międzyczasie w zakręcie nr 11 miała miejsce kolejna kolizja, po której w żwirze znalazł się Bottas. Było to natomiast spowodowane mocnym zblokowaniem kół przez Sargeanta. Z tego powodu zawodnik Williamsa uderzył w Fina. Chwilę później wycofał się z rywalizacji, podczas gdy Amerykanin otrzymał 5-sekundową karę.
LAP 6/53
— Formula 1 (@F1) September 24, 2023
Hamilton and Russell going wheel-to-wheel! 😮#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/smQCQZViKo
9. okrążenie: Wówczas doszło do pierwszego klasycznego pit-stopu, na jaki zjechał Nico Hulkenberg. Oprócz tego sędziowie poinformowali o wręczeniu 5-sekundowej kary dla Pereza za wyprzedzenie dwóch bolidów w czasie neutralizacji. Dopuścił się tego tuż po wyjechaniu z alei serwisowej.
12. okrążenie: Na swój pit-stop zjechał pierwszy kierowca z czołówki, czyli Fernando Alonso, który w pierwszej fazie zmagań zrobił niemały pożytek ze swojej miękkiej mieszanki. Tymczasem w zakręcie nr 11 środowisko F1 było świadkiem następnej kolizji. Tę spowodował Perez, uderzając w tył bolidu Kevina Magnussena. Obaj musieli natychmiast zjechać do boksu.
More angles on Perez 💥 Magnussen
— Formula 1 (@F1) September 24, 2023
Perez has been forced to pit for another new front wing and is currently running last#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/KFmtx6qsdS
Ponieważ posypało się trochę części w tym obszarze, FIA zarządziła wirtualną naturalizację. Z przodu stawki wykorzystał ją tylko Piastri, który swoje pośrednie opony wymienił na twarde.
15. okrążenie: Poturbowany przygodami z 1. fazy wyścigu Perez został wezwany przez Red Bulla do alei serwisowej, aby wycofać bolid z rywalizacji. Kilka minut później arbitrzy poinformowali o karze dla Meksykanina za incydent z Magnussenem.
16./17. okrążenie: W końcowych partiach japońskiego toru doszło do kolejnego bratobójczego pojedynku z udziałem reprezentantów Mercedesa. Ten rozpoczął się od szerokiego wyjazdu Hamiltona, który jednak ostatecznie ponownie obronił swoją pozycję i zjechał do boksu. To samo uczynił Verstappen, który na pośredniej mieszance wyjechał na 3. lokacie.
18./19. okrążenie: Niezrozumienie strategiczne w obozie Ferrari, ponieważ Charles Leclerc zameldował się w alei serwisowej dokładnie w tym samym momencie jak Norris. Nie byłoby zaskakujące, gdyby nie fakt, iż wcześniej został poproszony o zrobienie odwrotnego manewru niż McLaren. W międzyczasie na prowadzenie powrócił Verstappen, który wyprzedził Russella.
22. okrążenie: W zakręcie 130R ciekawym manewrem od wewnętrznej popisał się Hamilton, który w ten sposób wyprzedził Alonso, a kilkanaście metrów później Estebana Ocona. Na tym kółku z rywalizacji wycofano Lance'a Strolla z powodu poważnej awarii tylnego skrzydła.
25. okrążenie: Na swój pierwszy pit-stop jako ostatni zjechał Russell. Brytyjczyk pośrednie opony zamienił na twarde. Z rywalizacji wycofał się też kolejny zawodnik - Sargeant, który japońskim weekendem wyścigowym na pewno nie przybliżył się do fotela w Williamsie na sezon 2024.
27. okrążenie: Zamiana pozycji w przypadku obu zawodników McLarena, która oznaczała powrót na 2. pozycję Norrisa. Kilka chwil później Williams zdecydował się wycofać drugiego swojego przedstawiciela, Alexa Albona.
35.-39. okrążenie: Leclerc i Hamilton zameldowali się u swoich mechaników, aby rozpocząć drugą i finałową turę takich zjazdów. Wymusiło to naturalnie zmianę opon w przypadku obu kierowców McLarena, którzy z tego powodu znaleźli się za plecami Sainza oraz Russella. Profilaktycznie w boksie znalazł się też Verstappen.
Błyskawicznie ze swoim rodakiem uporał się jednak Norris, który po zjeździe Sainza powrócił na 2. lokatę. Z kolei Hiszpan spadł na 7. pozycję.
40. okrążenie: Dość niespodziewanie do rywalizacji - po około 30 minutach odpoczynku - powrócił… Perez. Comeback Meksykanina nie potrwał jednak zbyt długo. Raptem paręnaście sekund później Red Bull po raz kolejny - definitywny wycofał jego bolid.
42. okrążenie: Piastri wyprzedził Russella, dzięki czemu powrócił na miejsce premiowane podium.LAP 40/53
— Formula 1 (@F1) September 24, 2023
Here comes Sergio Perez#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/yEEnXK6QNh
45. okrążenie: Odważnym i manewrem od zewnętrznej w zakręcie nr 1 popisał się Leclerc. Dzięki temu Monakijczyk wyprzedził Russella - w końcówce wyraźnie cierpiącego na brak świeżych opon.
49./50. okrążenie: Po tym, jak Mercedes zarządził zamianę pozycji wśród swoich kierowców, Hamilton przesunął się na 5. lokatę. Brytyjczyka poproszono o dawanie DRS-u Russellowi, aby ten mógł bronić się przed Sainzem. Nie pomogło to mu jednak za bardzo, ponieważ Hiszpan bez większych problemów wyprzedził go na prostej startowej.
META: Verstappen wjechał na metę z ponad 19-sekundową przewagą nad Norrisem, a dzięki pokonaniu Mercedesa i Ferrari zapewnił Red Bullowi drugi mistrzowski tytuł z rzędu wśród konstruktorów. Ogromne powody do świętowania ma również Piastri, który w GP Japonii wywalczył swoje pierwsze podium w karierze.
Dalsze pozycje przypadły zawodnikom zespołom próbującym ścigać Byki. 8. lokatę zajął Alonso, a czołową dziesiątkę zamknął duet Alpine. Najszybsze okrążenie wyścigu po raz kolejny na swoim koncie zapisał Verstappen, potwierdzając dobitnie, że singapurski weekend był jednorazową wpadką ekipy z Milton Keynes.
CHAMPIONS! 🏆@redbullracing make it back-to-back constructors’ titles!#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/mL8kEpdLNZ
— Formula 1 (@F1) September 24, 2023
Zdjęcia:
komentarze
1. Proctor
RBR WCC 2023!
Na 6 wyścigów przed końcem sezonu! Jest to nowy rekord F1 który do tej pory należał do zespołów McLaren i Ferrari które odpowiednio w 1988 i 2004 zapewniali sobie tytuły mistrzowskie na 5 wyścigów przed końcem sezonu.
Wielka cześć i chwała dla wszystkich genialnych ludzi dzięki którym ten wspaniały zespół dokonał tak niesamowitego wyczynu! WIELKIE BRAWA I GRATULACJE DLA RBR!
2. DatSheffy
Perez może już żegnać się z RBR, po tym wyścigu już nie widzę logicznego wytłumaczenia aby został w zespole.
3. Lulu
Gratulacje dla RBR , Maxa i kibiców.
Gratulacje dla McLarena . Norris i Piastri dobry solidny występ.
Gratulacje dla Mercedesa ...zabrakło Wolfa , wiczka czy jak tam się go tu nazywa i kierowcy dostali małpiego rozumu , GP poziomem sprowadzone do występów Ferrari . Sainz objechany przez Lewisa tylko dzięki Grande strategii.
4. Litwak
Gratulacje dla RB, dzisiejszy wyscig można ocenić krótko nuda kompletna, brawo Piastri
5. Supersonic
Gratulacje dla Red Bulla za mistrzostwo oraz stworzenie kosmicznego auta (które tylko jeden kierowca potrafi wykorzystać). Świetny McLaren, Piastri zdobył to co mu uciekło na Silverstone. Karny ku### dla Pereza i Sargeanta za ściganie się o największego dzbana wyścigu. Williams niech bierze Lawsona, bo Sierżant to nawet nie jest szeregowy.
6. Lulu
@3 aktualizacja
Georg może tylko sobie podziękować za słaba końcówkę. Sam zdecydował o jeździe na 1 pit stop . Gdyby Hamiltona nie przepuścił Sainz objechał by ich obu prawdopodobnie .
7. Proctor
Wracając do wyścigu - brawa dla Maxa, za 2 tygodnie świętujemy jego trzecie WDC w Katarze.
Mamy 11 kierowcę na podium w tym roku. To Oscar Piastri, gratulacje!
Williams powinien pozbyć się Sargeanta.
Mimo WCC RBR jestem zniesmaczony. Przez to co dzisiaj whatpeardalał yeahbunny the bill Perez...
8. poppolino
WCC na 6 weekendów przez końcem, i to pomimo licznych baboli Pereza w tym sezonie. To pokazuje jak silna w tym sezonie jest kombinacja Max + bolid. Ona jest wręcz perfekcyjna, wyłączając jedynie weekend w Singapurze. Niesamowity sezon zespołu, a już szczególnie samego Maxa. A Perez to musi się szybko ogarnąć, bo jak tak dalej pójdzie, to Hamilton mu jeszcze sprzątnie tego wicemistrza.
9. Mariusz80
Jeśli Perez nie dowiezie do końca sezonu 2 miejsca to nie widzę sensu, aby był w zespole w przyszłym sezonie, tylko kto za niego?
10. hubi7251
Grande strategia Ferrari xD
Czy ktoś może mi wytłumaczyć zamiar pozostawienia Sainza tak długo na torze? XD
11. Mariusz80
Redbull musi rozmawiać z Norrisem aby go zakontraktować od sezonu 2025,
Zmiany w przepisach wejdą od 2026 wtedy może być zmiana, ale to nie jest wcale takie pewne, ponieważ są limity budżetowe, co ma wpływ, że może nie być tak wielkiej zmiany, jak było w 2014 roku, Mercedes wtedy wydał w 2 lata tyle co teraz można w 10 lat. Jeśli RB będzie dalej dominować w 2024 i 2025 to odłożą dziesiątki mln na sezon 2026.
Dzisiaj jedyna szansa jest mądry rozwój bolidu McLarena. Mercedes jest daleko, Ferrari tez ma sporą stratę, najbliżej jest McLaren i to on ma szanse na w miarę równą walkę z RB
12. NieantyF1
Najnudniejszy wyścig sezonu
13. giovanni paolo
10. Przyhamuj ze swoim polskim rasizmem, co?
14. Lulu
@13 giovanni paolo
Co złego że pyta ? Ja też nie widziałem w tym kszty sensu . Jeżeli możesz to śmiało możesz nam to wytłumaczyć, chętnie poczytam , może czegoś nie zrozumiałem w ich planie . Pozdrawiam
15. Manik999
Max po profesorsku, Sergio niestety totalnie się pogubił. Mam nadzieję, że utrzyma wicemistrzostwo, ale nie zasługuje na dalsze starty w RBR. Fajnie byłoby, gdyby dali szansę Liamowi - Daniel to melodia przeszłości i nie wiem, co oni nadal w nim widzą. Yuki to z kolei szybki "jeździec bez głowy". Wiem, że może trochę szybko, ale z Maxem również długo nie czekali. Fajnie byłoby zobaczyć Liama u boku Maxa (wiem, trochę przesadzam).
Fantastyczny weekend McLarena - nie lubiłem ich dziesięć lat temu, ale teraz jest to zupełnie inna ekipa, z innymi ludźmi. Lando kapitalnie, Oscar jeszcze musi popracować nad wyścigami, ale ma ogromny potencjał. Szkoda Carlosa, który stracił na super-strategii Ferrari. Bo George sam zdecydował o swoim losie. Fernando choćby się dwoił i troił, to nie ma szans na podium generalki. Aston stracił tempo. Lance niech na prawdę da sobie spokój. Małe, ale podwójne punkty dla Alpine.
Zdziwię się, jeżeli Williams nadal myśli o przedłużeniu kontraktu z Loganem. Myślę, że Amerykanin może tego kontraktu nie dowieźć. Jedyna pobudka to występ przed własną publicznością, z tymże Logan to nie Colton Herta czy Josef Newgarden - nie ma takiej rozpoznawalności. Też stawiam, że James Volwes ściągnie do siebie Liama. Z jednej strony fajnie, z drugiej szkoda - liczyłem na debiut Felipe Drugovicha (ale nadal liczę na to, że Lance skończy swoją przygodę z F1). Valtteri był dziś obijany przez wszystkich. On też niech się zastanowi nad tym, czy po fajnych wynikowo latach w Mercedesie chce obstawiać tyły w Alfie/Sauberze. Pewnie liczy na angaż w Audi, ale moim zdaniem to "marzenie ściętej głowy".
16. hubi7251
@15
Jedynym sensownym wytłumaczeniem jest degradacja opon. Być może ich wyliczenia wskazywały na to, że w samej końcówce wyścigu przewaga świeżości opon wystarczy Carlosowi na wyprzedzenie Lewisa. Co nie zmienia faktu, ze gdyby zjechali w porę to prawdopodobnie nie straciliby pozycji na torze.
17. nonam3k
Moim zdaniem , jeżeli Lawson jeszcze w 1-2 wyścigach wypadnie dobrze to jest duża szansa ze wskoczy do RBR na sezon 2024 . W sytuacji gdy będzie gorszy od Pereza , a Daniel będzie pokazywał dobre osiągi w Alpha to zrobią zamianę na 2025r . Aktualnie to karty bardziej przemawiają za Lawsonem niż za Danielem , którego forma jest bardzo nie pewna . W 2024r RBR raczej znowu będzie dominować wiec mogą sobie pozwolić na wrzucenie znowu debiutanta
18. MB4ever
Brawo dla ANeweya za skonstruowanie kosmicznego bolidu, który dał RB tytuł WCC!!!
Co do Max'a, dobra jazda, bolid zrobił swoje
19. Michael Schumi
Nikt chyba tego nie napisał, ale ja napiszę do redakcji - tak, mi bardzo się podoba taka formuła opisania relacji z wyścigu. Jest bardzo ładnie przez to, że wskazywaliście na którym okrążeniu co się działo. Dobrze to wygląda - jest porządek i chronologia.
Co do wyścigu - niestety dość nudny. Gratulacje dla zespołu Red Bulla za bardzo mocny sezon. Mógł być lepszy, gdyby Perez był już na sportowej emeryturze i mieliby tam jakiegoś lepszego kierowcę. Niestety jest już do wywalenia, razem z Seargentem. Gratulacje także dla McLarena, miło ich widzieć wyżej po tylu chudych latach. Piastri jest niesamowity. Jest debiutantem, ale jest bardzo dojrzałym mentalnie kierowcą. Mimo dużej przepaści do Lando w punktach i tak sprawuje się dość dobrze względem jego opanowania, jazdy, myślenia zespołowego, itp. No i to jego pierwszy rok w F1. I tak mu idzie nieźle. Nie rozwala przynajmniej się tak bardzo jak inni.
20. HuskyContainer
Hamilton 75 pkt nad Russelem
13:4 w wyścigach
Nieźle Russel, nieźle
Hamilton odjeżdża go jak amatora
21. Manik999
@HuskyContainer - fakt faktem, że różnica wynika przede wszystkim z błędów George'a i złych decyzji strategicznych, ale nie da się ukryć, że Lewis daje mu lekcję jak na starego lisa przystało. Ale taki kubeł zimnej wody mu się przyda - za szybko uwierzył, że może zostać liderem ekipy już teraz.
22. Frytek
Perez to już sięga niżej dna, za karę chyba kazali mu siedzieć w tym bolidzie.
Russel znowu kombinował, jak zwykle nie wyszło ale lepiej kombinować niż nie robić nic, dzięki temu wyścig znowu był ciekawszy.
Piastri nieźle, podium w pierwszym sezonie ale niestety tempo miał dużo gorsze od Norrisa, 15 sekund to nie tak mało, czyli jeszcze musi sporo się nauczyć
23. Raptor Traktor
Piastri, tempo wyścigowe musowo do poprawienia w kolejnym sezonie. Objechanie Norrisa to powinien być jedynie przystanek w karierze, jeśli się myśli o walce o mistrza w przyszłości.
Perez XDD a co jeszcze śmieszniejsze - to nadal jest drugi najlepszy kierowca w rodzinie Red Bulla po Verstappenie. Nie sądzę, żeby Tsunoda na tym etapie kariery pokazał się z lepszej strony od niego, gdyby tak dostał szansę. To samo Lawson. Ricciardo to w ogóle jakiś żart i nie powinno się go w ogóle rozważać nawet do AT, a co dopiero na miejsce Pereza.
Niestety kolejny beznadziejny weekend Sargeanta. Nie wiem, co się stało z tym gościem. Oglądam jego poczynania od 2020 roku i mogę z dużą dozą pewności stwierdzić, że gość jeździć potrafi, tylko że w tym sezonie nie pokazał tego w ani jednym wyścigu. Nie zdziwię się, jeśli Williams podziękuje mu już po tym sezonie. Z drugiej strony kto za niego? Ani Drugovich, ani Vesti nie wyglądają mi na takich, którzy by mogli wnieść coś sensownego nawet w porównaniu do Logana. Schumacher to w ogóle jest nieporozumienie, niech zniknie. Lawson? Chyba najbardziej sensowna kandydatura, tylko nie wiem czy on sam by tego chciał, skoro teoretycznie ciągle jest w grze potencjalnie nawet o fotel po Perezie. Wystarczy, że Ricciardo nadal będzie takim kompostem jak przez cały czas od odejścia z Renault, to pewnie wyleci jeszcze w trakcie 2024, a jeśli wtedy Lawson objedzie Yukiego, to wszystko możliwe.
24. Ilona
Wielkie gratulacje dla Mistrzów!
25. ryan27
Tak się śmiejecie z PER a gdyby nie było VER to on by teraz prowadził w klasyfikacji i został mistrzem :-)
26. TZ4Z
Brawo dla Redbulla za wywalczenie 6 tytułu konstruktorów!!! Brawo dla Maxa rowniez za wygranie wyścigu, świetna obrona na starcie. Cieszę się z jego wygranej. Może za dwa tygodnie będzie zapewniony 3 tytuł mistrzowski Max Verstappena, zobaczymy, jest duża szansa. Cieszy mnie bardzo pierwsze podium Piastriego, no nareszcie, kiedy miał okazję (Wielka Brytania, Węgry, Belgia) to mial pecha, ale wreszcie tym razem nie miał. Zasłużył na te podium w debiutanckim sezonie w pełni. Jeszcze 3 zwycięstwa w tym sezonie i pobija swoj osobisty rekord w wygrania wyścigów w jednym sezonie. Jeszcze sześć wyścigów, raczej da radę. Pole position ma 9 teraz, rekord w jednym sezonie to Vettela 15, wiec na pobicie nie ma szans, ale na wyrównanie ma.
Teraz czekam na pierwsze zwycięstwo w karierze Norrisa i zwycięstwo Alonso po 10 latach, to by było coś... Fajnie by bylo, jak by w tym sezonie wygrali. Alosno raczej juz nie ma szans niestety, Aston raczej za wolny już jest, ale Norris moze jakieś szanse ma. Zobaczymy. Doczekałem się podium Piastriego, to moze sie doczekam wygranej któregoś z tych panów :-)).
Redbull w tym sezonie wygrał 15 raz, jeszcze 5 razy musi wygrać i pobije rekord wygranych w jednym sezonie zespołu Mercedesa z 2016 roku (19).
Jako fan Redbulla, mam nadzieję, że Redbullowi uda sie tego dokonać.
27. Max3
Po ostatnich 10 wyścigach mam tylko jedno pytanie...
Czy Perez jest taki słaby, czy Verstappen jest z innej planety???.
Nie potrafię zrozumieć tak dużej różnicy pomiędzy nimi.
28. TomPo
@27 PER jest tak slaby, zawsze byl.
A gdy sie frustruje to zaczyna juz calkiem odwalac maniane i tak tez zawsze bylo, bo potrafil partnerow zespolowych wpychac w sciany gdy nie umial ich wyprzedzic.
29. olejny
Jeszcze trochę,a prawdopodobnie kropkę nad i postawi Max,a wtedy będzie pełne zwycięstwo teamu i kierowców.
30. antonelli-herta
Dość fajny wyścig, nie licząc nudnego prowadzenia VER w zasadzie od startu do mety, szybkie wnioski:
1. Sierżant powinien wylecieć w trybie natychmiastowym, koniecznie utrzymać Albonka.
2. Williams powinien rozważyć kandydaturę Lawsona na jego miejsce (gorzej nie będzie, a młody z miejsca trzyma tempo Tsunody na tak zróżnicowanych torach, nie popełnia tez jakiś specjalnie istotnych błędów)
3. Perez - Red Bull powinien szybko myśleć nad zastępstwem, tylko bez zawracania sobie głowy średnim Danem, potrzebują kogoś znów spoza programu RB, może spoza F1?), sam Perez jeszcze nie do wylotu z F1, nie można się pozbywać doświadczonych driverów, może kierunek Williams albo Alfa za tych dwóch śmiszków?
4. Lewis ponownie "wyjaśnił" Georginę, Mercedes będzie miał problem jak HAM zakończy karierę, bo dziewczę na lidera to się nie nadaje, bardzo łatwo daje się rozstawiać po torze. Lewis in fact robił co chciał w walce z dziewczęciem.
5. Ferrari również ma problem, w składzie dwóch solidnych ale jednak kierowców nr 2
6. McLaren musi tylko pracować nad bolidem, skład kierowców mają świetny!
7. Alpine - ten sam problem co w Ferrari
8. Aston Martin - jadą na jednym kierowcy i jadą w dół klasyfikacji konstruktorów. Stroll do wywalenia, zespół do sprzedania (w innym wypadku Stroll nie wyleci). Nie można opędzić sezonu jednym kierowcą (OK, można, w Red Bull)
9. Haas - kierowcy nic nie zrobią g..nianym bolidem, jeżeli kolejny sezon ma wyglądać tak samo to tylko przepalają pieniądze.
10. Alfa Romeo - mogliby sobie darować starty, więcej miejsca na torze by zostało...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz