Brawn zapowiada przyjrzenie się atrakcyjnym restartom z GP Brazylii
Formuła 1 może zmodyfikować przepisy w taki sposób, by restarty dostarczały więcej emocji.Wcześniej, po neutralizacji, kierowcy mogli się ścigać od linii samochodu bezpieczeństwa, położonej przed wjazdem do alei serwisowej. Teraz muszą przejechać linię kontrolną.
Max Verstappen, wykonując drugi restart, zachował się inaczej niż Lewis Hamilton kilka okrążeń wcześniej. Brytyjczyk przyspieszył w starym stylu, znacznie wcześniej, ale nie zdołał utrzymać pozycji. Holender zwolnił jednak rywali aż do linii kontrolnej, przez co wszystkie samochody były bardzo blisko.
Taka sytuacja wywołała większą walkę w stawce, a to bardzo spodobało się Rossowi Brawnowi, który wyraził chęć zmodyfikowania przepisów w taki sposób, by restarty były równie interesujące.
"Max był szczególnie mocny podczas drugiego restartu, gdy zwolnił całą stawkę w celu zapewnienia sobie, że rywale nie będą w stanie skorzystać z cienia aerodynamicznego, zabierając mu zwycięstwo. To był ekscytujący i fascynujący restart, które zostanie przeanalizowany bardzo dokładnie. Zbicie stawki w ostatnich sekundach przed zielonymi flagami zapewniło prawdziwy dreszczowiec. Kierowcy walczyli o pozycje, gdzie każda przewaga okazała się decydująca."
"Przeanalizowanie możliwości stworzenia procedur, które dadzą nam takie warunki w przyszłości, to interesująca koncepcja, którą z pewnością niedługo się zajmiemy."
komentarze
1. ahaed
I od 2021 wprowadzą 2 restarty w każdym wyścigu, by poprawić widowisko ;).
2. Hi5per
@1
J*błęm hahahahaha
3. 2lame4u -_-
@1 i obowiązkowe 2 pity :D
4. Ocato
Zawsze można wprowadzić wznowienie ze startu zatrzymanego, z pól startowych. Nie byłoby "szachów" przy zjeździe SC, a widowisko byłoby na pewno większe. Tylko mógłby być problem z wyższym prawdopodobieństwem, że SC zaraz wróci na tor.
5. Hi5per
@4
Zlikwidować SC i start z pól startowych? Właśnie te "szachy" po restarcie jak i czy zjechać do boksów po wymianę opon czy nie, dają cały urok SC.
6. tysu
4. Ocato
Kierowcy muszą trzymać odpowiednie temperatury podzespołów, więc na restart z pól nie ma opcji.
7. XandrasPL
Jpr Brawn Ty ignorancie ****. Vettel rok temu w Baku zrobił coś podobnego mimo iż były to jeszcze stare przepisy dotyczące linii SC. Teraz restart odbywa się po linii startu mety dzięki czemu można go jeszcze opóźnić. Verstappen zrobił to perfekcyjnie. Opóźnił rozpoczęcie ścigania aby dojazd do 1 zakrętu był jak najkrótszy.
Natomiast nikt nie zwrócił uwagi, że Hamilton rok wcześniej płacze do FIA, że Vettel przyspiesza i zwalnia podczas restartu a sam tak zrobił w niedzielę przy końcu pierwsze neutralizacji. Wyjeżdżając z zakrętu im. Timo Glocka dał gazu i od razu zahamował. Przecież to nie legalne Lewis.
Restart Maxa to był iq200 zagranie. Tak jak to powinno się robić na tego typu torach i tego typu miejscach. Lewis dał *** na 1 restarcie. Kompletnie zapomniał, że można tak zrobić. Verstappen podłączył się pod niego i zaatakował od zewnętrznej w 1 zakręcie. Lewis stracił pozycję.
Lewis mistrz restartów? Na słabych torach to nawet Kubica by to rozegrał jak trzeba aby na początku nie stracić. Żadna umiejętność. Potrafi to robić lepiej od innych ale tylko dlatego, że w ostatniej dekadzie robił to on albo Vettel. Tyle. A Brawn to ignorant. Dopiero teraz to ogarnął. Fajny dyrektor.
8. XandrasPL
Dla mniej kumatych. Np. w UK teraz można trzymać restart do zakrętu a nawet dalej niż zakręt 18. A na starych przepisach jeszcze z 2018 roku to tam już można było się wyprzedzać przed zakrętem nr. 16 czyli jednak spora różnica.
Hulk dostał karę za to, że Magnussena za szybko wyprzedził (chyba 5 sek)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz