Renault do Austrii w końcu dostarczy poprawną wersję MGU-K
Zespól Renault podczas najbliższego weekendu wyścigowego w Austrii wdroży długo oczekiwaną, poprawioną wersję układu MGU-K, ale skorzystają z niej tylko kierowcy fabrycznego zespołu.Producent przygotował nową specyfikację dla wszystkich zespołów, które zaopatruje w silniki, ale tylko fabryczna ekipa zdecydowała się już w Austrii skorzystać z poprawionego podzespołu.
W myśl przepisów na sezon 2018 każdy kierowca ma do swojej dyspozycji na cały sezon tylko dwa układy MGU-K, a za wymianę trzeciego będzie musiał ponieść karę.
McLaren i Red Bull mogą więc poczekać z wdrożeniem nowego układu, aby przekonać się jak sprawdzi się on w warunkach wyścigowych w fabrycznym zespole.
"Jest on dostępny dla wszystkich bolidów, które będą go chciały" mówił Cyril Abiteboul dla motorsport.com. "Czasami zdarza się, że nie wszystkie zespoły chcą otrzymać nową specyfikację części."
"Długo na nią czekaliśmy i mamy drobny problem, gdyż nie wszystkie zespoły chcą z niej skorzystać, a to oznacza, że część z nich będzie korzystała ze starej wersji MGU-K i będzie pod większym ryzykiem awarii."
"Taka jest jednak nasza filozofia i akceptujemy wybór ekip, które mają wszystkie informacje."
Wdrożenie nowego MGU-K zbiega się w czasie z awarią tego układu w bolidzie Carlosa Sainza. Hiszpan pod koniec wyścigu o GP Francji stracił doładowanie z silników eklektycznych, tracąc dwie pozycje i ostatecznie na metę wjeżdżając na ósmym miejscu.
komentarze
1. R4F1
Zobaczymy jak będzie. Na innych stronach jest informacja, że tylko RBR nie skorzysta z nowego układu, podczas gdy McLaren i Renault mają już mieć zainstalowany nowy MGU-K. Głównym powodem ma być uniknięcie kar na domowym GP co w sumie nie dziwi.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz