komentarze
  • 1. ascorp
    • 2015-09-08 10:01:30
    • *.promax.media.pl

    Oby tylko Ferrari nie płakało za rok, jak RBR z ich silnikami będą przeganiać czerwone bolidy, to byłby dopiero wstyd...

  • 2. Gzehoo92PL
    • 2015-09-08 10:08:56
    • *.himax.com.pl

    Tak sobie zacząłem myśleć, że póki co wśród potwierdzonych na rok 2016 kierowców F1 nie ma ani jednego debiutanta...

  • 3. nonam3k
    • 2015-09-08 10:11:21
    • *.131.246.94.ip4.artcom.pl

    Jesli nawet Redbull będzie lepszy od Ferrari z ich silnikami to i tak wpłynie to pozytywnie na politykę firmy ponieważ będzie sie głośno mówiło o ich marce i ich dobrych silnikach .

  • 4. sliwa007
    • 2015-09-08 12:05:00
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Podejście Mercedesa do kwestii dostarczania silników swoim największym rywalom wiele wyjaśnia w kwestii nawiązania współpracy McLarena z Hondą.
    Ci wszyscy, którzy uważali że McLaren otrzymywałby te same silniki co fabryczny zespół Mercedesa i Ci wszyscy którzy wieszali psy na McLarenie za zmianę dostawcy silników powinni zrewidować swoje poglądy

  • 5. go!!!
    • 2015-09-08 12:19:17
    • *.141.197.125

    #3
    Raczej w takiej sytuacji mówiłoby się o marnym dziale aero z Maranello.

  • 6. Tomal20
    • 2015-09-08 12:23:20
    • *.42.203.218

    Manor byłby w dobrej sytuacji gdyby związał się z Mercem.

  • 7. St Devote
    • 2015-09-08 13:41:01
    • *.static.korbank.pl

    Manor z silnikiem Mercedesa, to może być za trudny przeciwnik dla McLarena. Jeśli nic nie zmienią, to Alonso będzie startował z końca stawki w 2016.

  • 8. Grzesiu10
    • 2015-09-08 15:12:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @1
    Przecież i tak im nie dadzą najlepszej specyfikacji. Obecnie Ferrari produkuje 3 specyfikacje(z 2014 dla manora, bez ulepszeń dla Saubera i najnowszą dla fabrycznego teamu) tak więc zarówno fabryki jak i regulamin pozwalają na dostarczanie kilku specyfikacji. RBR jest pod ścianą, więc Ferrari może bez żadnych konsekwencji dyktować warunki w sprawie np. dostarczania poprawek. Ferrari deklaruje chęć dostarczania silnika, ale przecież nie są głupi.

  • 9. EryQ
    • 2015-09-08 15:28:53
    • *.ghost.net.pl

    RBR jest pod scianą. Albo dalej Renault alb Ferrari. Nie podoba mi się to ale nie ciekawie z nimi...

  • 10. CzarnyKret22
    • 2015-09-08 15:40:48
    • *.promax.media.pl

    Ludzie a słyszeliście że volkswagen wraz z Audi z budowali prototyp silnik do f1?
    Więc gdyby chciali wejść do F1 red bull byl by najlepszym rozwiazaniem areo rbr a silniki WV z audi. A tak po zatym to to są niemieckie firmy więc raczej nie bylby taki bubel jak honda ;)

  • 11. belzebub
    • 2015-09-08 16:01:44
    • *.centertel.pl

    8. Grzesiu10 Mylisz się, już raz Ci odpowiadałem i zrobię to jeszcze raz: Ferrari zaproponowało oficjalnie dostarczenie specyfikacji A, czyli najwyższej dla RBR. Nawet tutaj pojawiła się ta informacja, a to czy będzie jakaś różnica w mocy między silnikiem dla siebie i dla puszek to już inna sprawa, ale pewnie się tego nie dowiemy bo są to tajemnice producenta.

  • 12. nonam3k
    • 2015-09-08 16:57:29
    • *.131.246.94.ip4.artcom.pl

    W regulaminie powinnien byc zapisek ze zespół fabryczny ktory chce zaopatrywac inne zespoly w swoje silniki musi im udstepnic taka sama jednostke jaka jest w fabrycznym zespole . Skonczyly by sie szopki ze miedzy druzynami z tym samym silnkiem sa roznice czasowe dochodzace do 2sekund

  • 13. Grzesiu10
    • 2015-09-08 17:14:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @12
    Nie ma na to szans, producenci by to oprotestowali a wobec takiego sprzeciwu FIA musiałaby się ugiąć, bez Ferrari, Merca i Renault ten cyrk nie pojedzie. Chyba logiczne, że każdy chce mieć jakąś korzyść z wydawania kasy na rozwój silnika. Jeżeli prywatne zespoły chcą mieć najlepszą specyfikację to niech same sobie zbudują silnik.

  • 14. fanFelipeMassa3
    • 2015-09-08 19:08:49
    • *.ip.euro.net.pl

    Liczę na duże poprawy mocy silnika ze strony Renault. A tak po za tym Renault może wykorzystać najwięcej tokenów.
    Renault 12 tokenów, Ferrari 4 tokeny, Honda 3 tokeny, Mercedes 0 tokenów. Jak tak dajel będzie to wszyscy będą korzystać z Mercedesa lub Ferrari a stawka będzie wyglądała tak.
    Mercedes
    Ferrari
    Williams Mercedes
    Red Bull Ferrari
    Force India Mercedes
    Lotus Mercedes
    Toro Rosso Ferrari
    Sauber Ferrari
    Mclaren Mercedes
    Manor Ferrari
    Haas Ferrari

  • 15. ntl
    • 2015-09-08 22:01:39
    • *.131.134.154

    Mercedes wszystkich swoich klientow traktuje dokladnie tak samo, poprawki montuja u siebie jako pierwsi a pozniej dostaja je inni ale specyfikacja silnika jest taka sama, maja wystarczajaca przewage projektujac wszystko pod siebie i wyznaczajac droge rozwoju taka jaka bedzie dobra dla ich potrzeb, roznice w bolidach moglismy zobaczyc wlasnie na przykladzie wspomnianego wyzej McLarena i ewidentnie spieprzonej roboty co nie zmienia faktu ze Ron Dennis mial racje mowiac ze zeby walczyc o tytul musza przejsc na Honde i sprobowac konkurowac z Mercedesem

  • 16. ntl
    • 2015-09-08 22:05:52
    • *.131.134.154

    i tak jak wyzej zostalo juz wspomniane kraza plotki o tym ze RBR oficjalnie dostanie inna specyfikacje silnika niz ta w fabrycznym Ferrari, generalnie jakos slabo to dla mnie wyglada

  • 17. St Devote
    • 2015-09-08 23:41:56
    • *.static.korbank.pl

    Krążą plotki, że Kvyata nie wpuszczą na GP USA. Jankesi banują radzieckich sportowców.

  • 18. dexter
    • 2015-09-09 12:23:11
    • *.2.126.236

    Zrywajac umowe do konca roku z Renault Red Bull rozpoczal gre strategiczna, a ktos musi silniki dostarczyc w przeciwnym razie dwa mocne zespoly znikna z F1.
    Zrywajac kontrakt Red Bull takze stracil glownego sponsora: Infiniti i Total ktory przelewal rocznie ok. $ 90 Mln. na konto „czerwonego byka“ Teraz pieniadze polyna do kasy fabrycznego zespolu Renault (umowa RBR ze sponsorami wazna byla do konca 2016 roku).

    Dla Red Bulla pierwszym wyborem bylby Mercedes, jednak w RBR wszyscy wiedza ze „Srebrna Gwiazda“ zwiazana jest partnerstwem z Renault (kooperacja rozwoju silnikow na poziomie samochodow osobowych), a wedlug angielskiego prawa przyszly dostawca silnikow nie moze negocjowac z innym klientem dopoki aktualnie podpisana umowa prawnie nie zostanie rozwiazana.
    I tutaj Mercedes mialby pewien problem, niepotrzebna publiczna dyskusje etc.

    Nastepna rzecz ktora brana jest pod uwage to oczywiscie strategia. Zadna firma na swiecie raczej nie potrzebuje zapraszac do wlasnego domu partnera, ktory moze okazac sie silnym konkurentem. A z Red Bullem prawdopodobnie tak sytuacja wlasnie by wygladala. Z drugiej strony duzo zalezy od tego jaki strategiczny plan marketingowy na przyszle lata bedzie mial Mercedes. Jesli docelowym klientem bedzie nowa dynamicznie rozwijajaca sie generacja mlodych ludzi (a wszystko idzie w tym kierunku), to wspolpraca z wizerunkowego punktu widzenia z Red Bullem nie bylaby taka zla. Wszystko zalezy od tego co Stuttgart bedzie mial w swoich planach i czy bedzie w ogole w stanie tylu klientow w F1 obsluzyc.

    Dzialania ze srtrony Ferrari sa takze zrozumiale: Red Bull z ukladem napedowym Mercedesa oznacza potencjalne zagrozenie, nastepny konkurent w walce o mistrzostwo konstruktorow. Dostawca wlasnych silnikow ma zawsze kontrole (tak bylo i tak bedzie).

    Czas z pewnoscia jest interesujaca karta po stronie Red Bulla. A Mercedes i Ferrari moga byc tylko rozwiazaniem tymczasowym. Kto wie, czy Red Bull nie chce sprowokowac koncern VW (Porsche i Audi) aby powrocil do gry. Do tej pory Wofsburg zawsze dementowal wszystkie plotki.
    Wlasny silnik „made in Red Bull“ mimo wspolpracy Ilmor oraz AVD jeszcze nie zostal stworzony, takze zobaczymy...

  • 19. dexter
    • 2015-09-09 12:39:11
    • *.2.126.236

    Edit: poplyna, publiczna dyskusja

  • 20. dexter
    • 2015-09-09 14:23:17
    • *.2.126.236

    @ntl

    Niekiedy tak to wyglada, co pod pewnym wzgledem jest tez logiczne.

    Ferrari odpalilo na torze Monza drugi poziom specyfikacji silnika. A Sauber dostal niedawno pierwsza specyfikacje silnika Ferrari.

  • 21. ntl
    • 2015-09-09 22:31:52
    • *.78.183.61

    dexter jak zawsze w formie :) uwazam ze RBR dostal zbyt wiele przywilejow od Berniego i pozycje ktora im sie nie nalezala a byla jedynie wyrazem tej przyjazni ale z drugiej strony wniesli bardzo potrzebny powiew swiezosci, jesli teraz przejda na "slabsza" wersje silnika Ferrari to boje sie ze zobaczymy w tym cos jak wywieszona biala flage, moze chca juz tylko dociagnac obecna umowe z F1 zeby nie musiec ponisic ogromnych kosztow odejscia

  • 22. ntl
    • 2015-09-09 22:41:28
    • *.78.183.61

    VAG w F1 to temat rzeka, pelno plotek i nawet niektore ostatnie dzialania mogace wskazywac na to ze cos sie dzieje o czym pewnie dobrze wiesz, osobiscie bardzo chcialbym ich zobaczyc wchodzacych do Formuly 1 ale mysle ze jesli tak sie stanie to zrobia to samodzielnie jak Mercedes, ewentualnie przy jakiejs wspolpracy kogos z obecnej stawki ale to nadal bedzie ich zespol, tak to widze

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo